آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

نکات مهمی که درباره تیرآهن لازم است بدانید

انواع آهن آلات|تیرآهن
به این مقاله امتیاز دهید

امروزه از انواع آهن آلات در بسیاری از صنایع استفاده می شود. کاربردهای فراوانی برای مقاطع فولادی می توان نام برد. که سبب شده اند، کارخانه های زیادی در تولید انواع محصولات در این زمینه فعال باشند. تیرآهن یکی از مهم ترین مقاطع فولادی است. که برای خرید آن باید اطلاعات دقیق محصولات مختلف را دانست و دانش کافی داشت. ما در این مطلب به نکات مهمی درباره کاربرد انواع آهن آلات، تیرآهن و پرکاربردترین آنها، کارخانه های معروف تولید آن و راهنمای خرید آن اشاره می کنیم.

پرکاربردترین تیرآهن ها

تنوع تیرآهن ها در بازار زیاد است، اما برخی از آنها نسبت به بقیه پرکاربردتر است. یکی از پرکاربردترین انواع آهن آلات، مقاطع فولادی تیرآهن IPE است. هنگام خرید این محصول به استاندارد آن حتما توجه داشته باشید. از انواع آهن آلات پرکاربرد دیگر می توان به تیرآهن هاش اشاره کرد. این محصول یک جان و دو بال پهن دارد و شکل ظاهری آن شبیه حرف انگلیسی H است. از این محصول در ستون به دلیل بزرگ بودن سطح مقطع آن استفاده می شود. این محصول مقاومت سازه را در برابر نیروهای برشی و خمشی تضمین می کند.

و علاوه بر آن در پل سازی، کشتی سازی و سدسازی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می توان این محصول را به سه دسته تیرآهن هاش سبک، سنگین و فوق سنگین دسته بندی کرد. عمده تفاوت تیرآهن هاش سبک و تیرآهن هاش سنگین، در ضخامت آنها است. سومین محصول پرکاربرد و پرمصرف از این مقاطع فولادی تیرآهن زنبوری است. دلیل نام گذاری این محصول به حفره های توخالی آن برمی گردد. هدف از ساخت این محصول، تحمل کمان خمشی حداکثری است. وزن کمتر این محصول، نشان از مقرون به صرفه بودن آن است. و همچنین از دیگر مزایای آن می توان به عبور لوله های تاسیساتی و برق از حفره های آن اشاره کرد.

تیرآهن 14 |تیرآهن 12

کاربرد انواع تیرآهن

همانطور که می دانید، کارخانه های مختلف انواع تیرآهن را تولید و به بازار عرضه می کنند. کاربرد هر یک از آنها به نقشه، طراحی و محاسبات مهندسین ساختمان بستگی دارد و طراحان ساختمان مشخص می کنند که هر کدام از محصولات در کجای ساختمان باید مورد استفاده قرار بگیرند. این محصولات اغلب در صفحات کفی ستون و صفحات فولادی کارایی ویژه ای دارند. مهم ترین مزیت این محصولات امکان سوراخ کاری و دریل کاری و اتصال پیچ است.

از تیرآهن هاش یا همان بال پهن اغلب به عنوان ستون مورد استفاده قرار می گیرد. با دانستن اطلاعات اولیه انواع محصولات مثل تیرآهن IPE می توان از آنها در تیرها که همان اعضای افقی سازه هستند استفاده کرد. برخی از آنها به عنوان شاه تیر به ستون ها اتصال داده می شوند و تکیه گاه تیرک های میانه هر طبقه می شوند. تیرک ها اغلب از شاه تیرها و ستون ها کوچک تر در نظر گرفته می شوند. با اینکه تیرک ها اهمیت چندانی ندارند اما بهتر از برای استحکام بالای ساختمان از محصولات باکیفیتی استفاده کرد. از انواع تیرآهن ها در تیرهای باریک کرومیت ، ستون، پل لانه زنبوری و خرپا استفاده می شود.

کارخانه های معروف تولید تیرآهن

خوشبختانه با وجود ذخایر معدنی وسیع در کشور کارخانه های زیادی دست به تولید انواع آهن آلات زده اند. به طور کلی کشور ایران پیشرفت چشمگیری در زمینه تولید مقاطع فولادی در جهان داشته است. برترین کارخانه تولید انواع آهن آلات در کشور، کارخانه ذوب آهن اصفهان است. تیرآهن ذوب آهن از جمله محصولات باکیفیت تولید شده در ایران است. از محصولات این کارخانه می توان به تیرآهن IPE، IPN و H اشاره کرد. یکی دیگر از بزرگترین تولید کنندگان مقاطع فولادی در ایران، کارخانه آریان فولاد است.

از دیگر کارخانه های معروف تولید کننده تیرآهن می‌توان به کارخانه فولاد ناب تبریز، جهان فولاد غرب کرمانشاه، مجتمع فولاد بناب، مجتمع پروفیل صنعت ماهان و کارخانه فولاد خوزستان اشاره کرد. برای خرید تیرآهن بهتر است استانداردهای هر کدام از محصولات کارخانه ها را مطالعه کنید. و محصول ایده آل برای پروژه خود را از کارخانه مورد نظر و یا شرکت هایی که به عنوان برترین مرجع فروش در کشور شناخته شده اند، تهیه نمایید.

قیمت تیرآهن |تیرآهن 14 |تیر 20

راهنمای خرید تیر آهن

کسانی که به دنبال خرید انواع آهن آلات هستند، بهتر است ابتدا راهنمای خرید انواع آهن آلات را مطالعه کنند تا نکات ریز و درشت آن را بدانند. برای خرید انواع آهن آلات به ویژه تیرآهن دانستن تفاوت آنها از نظر شکل ظاهری بسیار حائز اهمیت است. همانطور که پیشتر اشاره شد، کاربرد این محصولات در صنایع مختلف به خصوص در ساختمان سازی بسیار گسترده است. و کارخانه های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. یکی از مسائلی که در خرید مقاطع فولادی باید به آن توجه داشت، هزینه حمل محصولات است.

با خرید از کارخانه های نزدیک و یا شرکت های معتبر می توانید کاهش هزینه حمل و نقل را برای خود محاسبه کنید. برای این که بتوانید خرید موفقی داشته باشید، باید از تحلیل بازار عقب نمانید و همواره قیمت جهانی فولاد، نرخ ارز، تحولات سیاسی و میزان عرضه وتقاضا را مد نظر داشته باشید. قیمت  لحظه ای انواع تیرآهن کارخانه های مختلف را می توانید از سایت ما دنبال کنید. شما در این سایت می توانید قیمت مقاطع فولادی دیگر را نیز به صورت آنلاین چک کنید و تحلیل های خود را با آن انجام دهید. خرید آنلاین یکی از روش های بسیار آسان و در عین حال مقرون به صرفه است. صرفه جویی در زمان و ارتباط با بسیاری از کارخانه های تولید کننده به صورت غیر مستقیم از مزایای خرید آنلاین محسوب می شود.

جمع بندی

انواع آهن آلات در ساختمان سازی و صنعت به کار میرود. یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در ساخت و ساز و دیگر صنایع، تیرآهن است. انواع مختلفی از این محصول تولید و به بازار عرضه می شود و برخی از آنها کاربرد بیشتری دارند که در متن به آنها اشاره شد. کاربرد تیرآهن بسیار وسیع است و در ساختمان از انواع آن در کفی ستون، ستون، خرپا و … به کار گرفته می شوند. برای خرید بهترین نوع تیرآهن  از کارخانه های معروف در تولید این محصول می توان به کارخانه ذوب آهن اصفهان، کارخانه آریان فولاد، کارخانه فولاد ناب تبریز، جهان فولاد غرب کرمانشاه و … اشاره کرد. برای خرید این محصول بهتر است راهنمای خرید آن را مطالعه کنید و در نهایت از یک شرکت معتبر تهیه نمایید.