آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

تفاوت تیرآهن اصفهان و کرمانشاه

مشخصات فنی تیرآهن ذوب آهن اصفهان
۲/۵ - (۱ امتیاز)

قیمت تیرآهن اصفهان مناسبتر است یا کرمانشاه؟

برای خرید تیرآهن کدامیک از این دو را انتخاب کنیم؟

آیا از نظر کیفیتی، کیفیت تیرآهن ذوب آهن بهتر است؟

تیرآهن کرمانشاه چه مشخصاتی دارد؟

آیا مهم است که برای خرید و تأمین تیرآهن مورد نیاز پروژه‌ی خود به کدام مرجع خرید تیرآهن مراجعه می‌کنیم؟

بسیاری از افراد روزانه با دفتر بازرگانی آرادآهن تماس گرفته از تفاوت‌های میان تیرآهن اصفهان و تیرآهن جهان فولاد غرب سؤال می‌پرسند. برای این افراد تفاوت قیمتی که میان دو سایز یکسان از این دو برند تیرآهن دیده می‌شود، سوال برانگیز خواهد شد. و انتخاب را برای آن‌ها با تردید همراه خواهد ساخت. به همین دلیل بازرگانی آرادآهن بر آن شد که با تهیه‌ی مقاله‌ی به مقایسه‌ی کامل میان این دو نوع تیرآهن بپردازد. و بدین ترتیب کاربران محترم را در خرید و انتخاب میان این دونوع یاری نماید.

تیرآهن ذوب آهن

تیرآهن ذوب آهن یا همان تیرآهن اصفهان توسط کارخانه عظیم ذوب آهن اصفهان تولید و به بازار عرضه می‌شود. این کارخانه با بهره‌گیری از تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته، استفاده از مرغوبترین مواد اولیه، بهره‌مندی از دانش به روزترین و برترین متخصصان و … کلیه محصولات خود از جمله تیرآهن را با بالاترین کیفیت تولید می‌نماید. به همین دلیل تولیدات این کارخانه در داخل کشور از پرفروش‌ترین مقاطع فولادی در بازار به شمار می‌روند.

از نظر کیفی تیرآهن ذوب آهن اصفهان به راحتی قابل مقایسه با تولیدات سایر کشورهای مطرح است. و از این رو این تیرآهن علاوه بر بازار داخلی، در سایر کشورهای جهان و به خصوص کشورهای منطقه عرضه می کند. و متقاضیان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

برای تشخیص تیرآهن اصفهان کافی‌است که به برند ESCO که بر روی بال‌های آن و هر دو متر یکبار حک شده است، دقت کنید.

سایز و وزن تیرآهن ذوب آهن

مشخصات فنی تیرآهن ذوب آهن اصفهان

تیرآهن ذوب آهن اصفهان مطابق با استانداردهای زیر تولید می‌شود:

تیرآهن IPE: تیرآهن‌های تولیدی براساس این استاندارد به نام تیرآهن بال نیم پهن ذوب آهن شناخته و با علامت مشخصه‌ی I-2 نام گذاری می‌شوند.

این تیرآهن از نظر ظاهری شباهت بسیاری به حرف انگلیسی I دارد. تیرآهن بال نیم پهن اصفهان براساس استانداردهای ملی: ISIRI 1791 و

استانداردهای IPE کشورهای اروپایی و نیز استاندارد بین المللیDIN1025-5  و استاندارد EN10034 در رواداری‌ها و EN10025-2 تولید می‌شوند.

استاندارد تیرآهن IPB: تیرآهن گرم نوردیده بال پهن موازی ذوب آهن تحت استانداردهای تدوین شده در کشورهای چین و روسیه و در دو وزن سبک و متوسط تولید می‌شود.

تیرآهن وزن سبک IPB تحت استاندارد داخلی ISIRI 13781 و استانداردهای بین المللی IPBL  و DIN1025-3  در ابعاد، جرم و مقادیر ایستایی EN10034 در رواداری‌ها و EN10025-2 در مشخصات فنی تولید شده و با علامت مشخصه (I-4) نام گذاری می‌شود.

استاندارد، تیرآهن وزن متوسط IPB نیز تحت استانداردهای ملی ایران ISIRI 14484 و براساس استانداردهای جهانی IPB  و DIN1025-2 و در ابعاد، جرم و مقادیر ایستایی EN10034 در رواداری‌ها و EN10025-2 در مشخصات فنی ساخته و با علامت مشخصه (I-5)  در بازار معرفی می‌گردد.

تیرآهن بال باریک شیبدار: این نوع تیرآهن نیز در کارخانه ذوب آهن براساس استانداردهای ملی ISIRI 3277 و استانداردهای بین‌المللی کشورهای اروپایی چون استاندارد DIN1025-1  و  در ابعاد، جرم و مقادیر ایستایی EN10034 در رواداری‌ها و EN10025-2 ساخته می‌شود.

وزن تیرآهن ذوب آهن

سایز و وزن تیرآهن ذوب آهن

هر کدام از انواع تیرآهن اصفهان در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند که عبارتند از:

تیرآهن IPE: در سایزهای ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۴، ۲۷ و ۳۰

سایز تیرآهن IPB: تیرآهن بال پهن موازی با وزن سبک در سایزهای ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰ و تیرآهن بال پهن موازی با وزن متوسط در سایزهای ۱۴ تا ۳۰

تیرآهن بال باریک شیبدار: تنها در دو سایز ۱۲ و ۱۴

به طور کلی انواع تیرآهن اصفهان مطابق با وزن‌های مشخص میشود در جدول مهندسی اشتال درج شده است. و از این رو وزنی استاندارد دارند. وزن تیرآهن اصفهان به سایز و نوع آن بستگی دارد.اما به طور کلی این تیرآهن‌ها مطابق با بیشترین وزن مشخص میشود. و در بازار از تیرآهن سایر کارخانجات وزن بالاتر و در نتیجه کیفیت و قیمت بیشتری دارد.

به روزترین قیمت تیرآهن ذوب آهن

قیمت تیرآهن اصفهان به دلایل زیادی ممکن است در طول هفته و یا روز نوسان پیدا کند. برای مثال در صورتی که نرخ ارز و دلار تغییر پیدا کند، به دلیل تأثیر این فاکتور بر عوامل متعددی چون: قیمت مواد اولیه، هزینه‌های تولید و حمل و نقل، میزان رکود و یا رونق بازارهای اقتصادی و به تبع آن افزایش و یا کاهش میزان عرضه و تقاضا در بازار آهن آلات و …. نرخ تیرآهن ذوب نیز دچار نوسان خواهد شد.

به همین دلیل ضروری است که قبل از تصمیم و اقدام به خرید آخرین قیمت تیرآهن ذوب آهن را از مراجع معتبر و به روزی چون بازرگانی آرادآهن استعلام نمایید.

تیرآهن جهان فولاد غرب

تیرآهن جهان فولاد غرب به نوبه‌ی خود از پرفروش‌ترین تیرآهن‌های موجود در بازار ایران به شمار می‌رود. شرکت مجتع جهان فولاد غرب با استفاده از سیستم‌های نوردگرم مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌ها، مقاطع فولادی چون تیرآهن را با ظرفیت بالا و کیفیت خوب تولید می‌نماید.

این کارخانه به منظور تأیید کیفیت محصولات خود، نمونه گیری‌های متعدد و آزمایشات مکرری بر روی محصولات انجام می دهند. و تنها در صورتی اجازه‌ی ترخیص صادر می‌نماید که تیرآهن جهان فولاد غرب از کیفیت لازم برخوردار باشد.

علاوه بر این شمش‌های فولادی که به عنوان ماده‌ی اولیه به کارخانه وارد می‌شوند، نیز توسط واحد کنترل کیفیت این کارخانه از نظر فیزیکی و شیمیایی کنترل خواهند شد.

تیرآهن کرمانشاه

تیرآهن کرمانشاه نام دیگری است که در بازار به منظور مختصرسازی بر روی تیرآهن جهان فولاد غرب گذاشته شده است. این تیرآهن به دلیل کیفیت بالا در ساخت ستون، خرپا، نعل درگاهی، بیم در سازه‌های مختلف و همچنین به منظور ساخت پوشش سوله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دیگر کاربردهای تیرآهن کرمانشاه می‌توان به ساخت تیرآهن‌های لانه زنبوری اشاره کرد. در ادامه به بررسی مشخصات این تیرآهن خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی تیرآهن جهان فولاد غرب(کرمانشاه)

مشخصات تیرآهن کرمانشاه مطابق با استانداردها در دو نوع نیم پهن و بال پهن تولید می‌شود:

تیرآهن نیم پهن: این تیرآهن مطابق با استاندارد اروپایی IPE و شبیه به حرف I انگلیسی تولید می‌شود.

مشخصات فنی بال پهن: این تیرآهن تحت استاندارد IPB و با بال‌های پهن شبیه به حرف H انگلیسی تولید می‌گردد.

سایز و وزن تیرآهن کرمانشاه

تیرآهن نیم پهن: این تیرآهن مطابق با استاندارد اروپایی IPE و در سایزهای ۸ تا ۲۰ توسط این کارخانه تولید می‌شود.

تیرآهن بال پهن: تیرآهن IPB کرمانشاه در سایزهای ۱۰ تا ۱۰۰ تولید و عرضه می‌گردد. 

وزن تیرآهن کرمانشاه به ابعاد آن بستگی دارد و به طور کلی در انواع تیرآهن‌های سبک به شمار می‌رود. به بیان دیگر مهم‌ترین تفاوت تیرآهن اصفهان و کرمانشاه که موجب اختلاف قیمتی میان این دو می شود، به تفاوت میان وزن آن‌ها برمی‌گردد. برای مثال تیرآهن سایز ۱۴ ذوب آهن ۲۵ کیلوگرم از تیرآهن سایز ۱۴ کرمانشاه سنگین‌تر است.

شایان ذکر است این اختلاف ممکن است تنها بر اثر یک تا دو میلی‌متر تفاوت در ضخامت بال، جان و یا ارتفاع تیرآهن دو برند باشد. اما باعث اختلاف میان میزان مقاومت و کیفیت دو تیرآهن و در نتیجه قیمت آن‌ها خواهد شد.

تیر 14

به روزترین قیمت تیرآهن کرمانشاه

قیمت تیرآهن‌های کرمانشاه نیز درست مانند تیرآهن ذوب تحت تأثیر نوسانات نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا، تغییرات قیمت مواد اولیه، هزینه‌های حمل و نقل و … قرار می‌گیرد و دچار تلاطم خواهد شد. از این رو کارخانه جهان فولاد غرب به صورت مرتب و بعد از ارزیابی عوامل دخیل در این امر، قیمت انواع تیرآهن کرمانشاه را تعیین و توسط مراجع اصلی اعلام می‌کند.

شما می‌توانید جهت اطلاع از آخرین نرخ تیرآهن برند کرمانشاه با شماره‌های درج شده در سایت آراد آهن تماس بگیرید.

قیمت تیرآهن

قیمت تیرآهن بستگی به وزن و کیفیت آن دارد. وزن تیرآهن به استاندارد آن برمی‌گردد که توسط کارخانه انتخاب و تعیین خواهد شد. در واقع در استانداردهای مختلف ابعاد و مشخصات متفاوتی برای تولید تیرآهن‌ها در نظر گرفته می‌شود و این امر باعث می‌شود که این مقاطع فولادی در وزن‌های مختلفی عرضه شوند.

همچنین کیفیت تیرآهن وابسته به درجه کیفی مواد اولیه و تجهیزات و روش‌های به کار رفته برای تولید آن است که این موضوع هم در کارخانه مشخص خواهد شد.

از این رو شاهد هستیم که در بازار قیمت تیرآهن کارخانجات متعدد دارای اختلاف است.

خرید تیرآهن

قبل از اقدام به خرید تیرآهن لازم است که ابتدا تیرآهن مورد نیاز پروژه‌ی خود را شناسایی کرده و سپس به بررسی تولیدات کارخانجات مختلف بپردازید و متناسب‌ترین تیرآهن‌ها را با توجه به شرایط پروژه و بودجه‌ی خود انتخاب نمایید.

از دیگر نکاتی که باید هنگام خرید تیرآهن به آن دقت داشته باشید، کیفیت و اصالت تیرآهن است چرا که این مقطع فولادی در تحمل وزن و بار سازه نقش اساسی را برعهده دارد و در صورتی که از کیفیت لازم برخوردار نباشد، خسارات فراوانی را به همراه خواهد داشت.

مرجع خرید تیرآهن

مرجع خرید تیرآهن به دلیل اهمیت فراوانی که کیفیت و اصالت تیرآهن‌ها دارند، باید با دقت کافی انتخاب شود. چرا که هستند مراکزی که تیرآهن‌های فرعی و فاقد کیفیت را به نام تیرآهن‌های شناخته شده‌ی چون تیرآهن ذوب و کرمانشاه عرضه می‌نمایند.

بازرگانی آراد آهن بزرگترین مرجع خرید تیرآهن، انواع مقاطع فولادی را با ضمانت کیفیت، اصالت و قیمت عرضه می‌نماید. در صورتی که همچنان در انتخاب میان تیرآهن اصفهان و کرمانشاه تردید دارید، می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان متخصصان ما کمک بگیرید.