آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

میلگرد ذوب آهن؛ ویژگی‌ها و کاربردها

خرید محصولات ذوب آهن اصفهان
به این مقاله امتیاز دهید

میلگرد ذوب آهن اصفهان یکی از معروف ترین محصولات کارخانه ذوب آهن اصفهان است که به دلیل کیفیت بسیار بالای آن، در بین مصرف‌کنندگان محصولات فولادی طرفداران بسیاری دارد . کارخانه ذوب آهن اصفهان یکی از برترین کارخانه‌های تولیدکننده محصولات فولادی در ایران می‌باشد. مجموعه ذوب آهن اصفهان سالانه ۲.۸ میلیون تن محصولات فولادی را تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند. در این مقاله به معرفی و بررسی مشخصات فنی انواع میلگرد ذوب آهن و کاربردهای آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع میلگرد ذوب آهن

در کارخانه ذوب آهن اصفهان، میلگرد ساده و میلگرد آجدار در سایزهای گوناگون تولید می‌شود. میلگردهای آجدار تولیدی مجموعه ذوب آهن از نظر شکل ظاهری به سه دسته آجدار مارپیچ، جناقی و مرکب تقسیم می‌شود.  میلگرد ساده با علامت مشخصه س ۲۴۰، میلگرد آجدار مارپیچ با علامت مشخصه آج۳۴۰ و آج ۳۵۰، میلگرد آجدار جناقی با علامت مشخصه آج۴۰۰ و آج ۴۲۰ و میلگرد آجدار مرکب با علامت مشخصه آج۵۰۰ . آج۵۲۰ می‌باشد.

میلگردهای تولیدشده در این کارخانه به دلیل کیفیت بالا، همواره اولویت اول انبوه‌سازان و پیمانکاران طرح‌های عمرانی و ساختمانی در سراسر ایران می‌باشند. انواع میلگردهای تولیدکارخانه ذوب آهن با استاندارد داخلی و استاندارد بین‌المللی از جمله استاندارد روسی مطابقت دارند. طبق استاندارد روسی تولیدات فولادی به سه گروه زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

A1 : میلگرد صاف با مقاومت تسلیم ۲۳۰۰ بر سانتی‌متر مربع و مقاومت کششی ۳۸۰۰ بر سانتی‌متر مربع می‌باشد.
A2 : میلگرد آجدار با مقاومت تسلیم ۳۰۰۰ بر سانتی‌متر مربع و مقاومت کششی ۵۰۰۰ بر سانتی‌متر مربع می‌باشد.
A3 : میلگرد آجدار با مقاومت تسلیم ۴۰۰۰ بر سانتی‌متر مربع و مقاومت کششی ۶۰۰۰ بر سانتی‌متر مربع می‌باشد.

مشخصات و استانداردهای میلگرد ذوب آهن

کارخانه ذوب آهن اصفهان در ۳۰ کیلومتری شهر اصفهان واقع است و مرغوب‌ترین میلگرد موجود در بازار را تولید می‌کند و علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی به بازارهای صادراتی نیز عرضه می‌شود.

مشخصات و استانداردهای میلگرد ذوب آهن شامل: تولید انواع میلگرد آجدار در گریدهای A1, A2, A3, A4 و با قطرهای مختلف و بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۳۱۳۲ ، استاندارد Gost  روسی، استاندارد  ASTM A 615 ، استاندارد ژاپنی JIS G3112 و استاندارد DIN آلمان می‌باشد. سایزهای میلگرد ذوب آهن موجود در بازار ۳۶, ۳۲ , ۲۸, ۲۵ ,۲۲ ,۲۰ ,۱۸ ,۱۶ ,۱۴, ۱۲ می‌باشد

 بر روی هر شاخه از میلگرد ذوب آهن علامت اختصاری ESCO حک می‌شود که نشانی برای تشخیص اصالت محصول محسوب می‌شود. میلگرد ذوب آهن به دلیل کیفیت بالایی که دارد در بین متقاضیان محصولات فولادی در بازار آهن جایگاه ویژه‌ای دارد. کارخانه‌های تولیدی دیگر، وزن میلگرد خود را مطابق با وزن میلگرد ذوب آهن که استاندارد می‌باشد، تولید می‌کنند. برای اولین بار در ایران، کارخانه ذوب آهن اصفهان توانسته گواهی‌نامه‌ی استاندارد تولید با بالاترین سطح کیفی و گواهی‌نامه مطابقت میلگردهای BS 4449:2005 Grade B500B  از شرکت انگلیسی UK CARESرا دریافت نماید.

قیمت میلگرد ذوب آهن

کاربردهای میلگرد ذوب آهن

میلگرد یکی از مهم‌ترین مصالح فولادی در اسکلت یک ساختمان محسوب می‌شود، انواع میلگردهای ساختمانی و صنعتی توسط کارخانه‌های تولیدی فولاد، مانند کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید و به بازار مصرف ارائه می‌شوند.
یکی از مهم‌ترین کاربردهای میلگرد، استفاده در بتن برای جبران ضعف بتن در برابر نیروهای خمشی و کششی است. گرید میلگرد مشخص می‌کند که میلگرد حداکثر تا چه میزان می‌تواند در برابر نیروهای کششی مقاومت کند و تغییر شکل پیدا نکند.

میلگردها به دو شکل ساده و آجدار و در گریدهای مختلف تولید می‌شوند. میلگرد A1 آجدار نیست و ساده می‌باشد و برای عملیات جوشکاری و خم‌کاری مناسب می‌باشد. شیارهای میلگرد آجدار، باعث افزایش مقاومت میلگرد می‌شود؛ این شیارها، مانع از سرخوردن و لغزش بتن می‌شود به همین دلیل از این نوع میلگرد در بین اسکلت بتنی برای افزایش مقاومت بتن استفاده می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد ذوب آهن

به طور کلی قیمت میلگرد بر اساس وزن آن محاسبه می‌شود، بنابراین یکی از عوامل موثر بر قیمت روز میلگرد های تولیدی کارخانه ذوب آهن، وزن این محصول می‌باشد که با توجه به ضخامت و طول آن تعیین می‌شود. گرید میلگرد یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت این محصول می‌باشد.

نوسانات بازار ارز و نوسانات بازار فولاد یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت این کالا در بازار آهن آلات می‌باشد که موجب نوسان قیمت این محصول می‌شود. به گونه‌ای که ممکن است قیمت امروز و فردای این کالا در بازار آهن متفاوت باشد. برای اطلاع از لیست آخرین قیمت روز میلگرد کارخانه ذوب آهن در سایزهای مختلف می‌توانید به صفحه مربوط به این محصول در سایت آرادآهن مراجعه نمایید.

بازرگانی آرادآهن به عنوان یکی از معتبرترین و مطرح‌ترین مرجع فروش میلگرد کارخانه ذوب آهن در بازار آهن آلات ایران شناخته می‌شودکه با ارائه بهترین و مناسب‌ترین قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان در سایزها و ابعاد مختلف، توانسته جایگاه ویژه‌ای را در بین خریداران این محصول بدست آورد؛ در همین راستا آرادآهن، علاوه بر کسب بالاترین میزان رضایت در بین مشتریان، حجم بالایی از فروش این محصول در بازار فولاد اصفهان و سایر شهرهای ایران را نیز بر عهده دارد. شما می‌توانید جهت استعلام قیمت نهایی و یا خرید میلگرد ذوب آهن از آراد آهن با کارشناسان فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.