آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

نحوه محاسبه آنلاین وزن تیرآهن

محاسبه آنلاین وزن تیرآهن
به این مقاله امتیاز دهید

  • نحوه محاسبه آنلاین وزن تیرآهن چگونه است؟
  • چگونه میتوان وزن تیرآهن را محاسبه کرد؟
  • چه عواملی قیمت تیرآهن را تعیین می کند؟

اینها سوالاتی است که می خواهیم به آن پاسخ دهیم. پس اگر شماهم به دنبال نحوه محاسبه وزن تیرآهن هستید، تا پایان این نوشته همراه ما باشید.

تعریفی از تیرآهن و انواع آن:

تیرآهن، پروفیلی است طولانی که یکی از مقاطع مهم در بخش اسکلت ساختمان بشمار می رود و وظیفه اصلی آن تحمل بار وارد شده بر ساختمان است.پر کاربردترین تیرآهن ها عبارت اند از: تیرآهن IPE، تیرآهن INP، تیرآهن IPB و تیرآهن CNP

اما این سوال وجود دارد که چرا محاسبه وزن تیرآهن مهم می باشد؟

وزن تیرآهن را چگونه محاسبه کنیم

چرا محاسبه وزن تیرآهن اهمیت دارد؟

یکی از اصلی ترین دلایل اهمیت محاسبه وزن تیرآهن این است که، وزن یک تیر تعیین کننده قیمت آن می باشد. گرچه عوامل دیگری هم در تعیین قیمت تیرآهن نقش دارند اما این پارامتر یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت تیرآهن است.

میتوان گفت وزن تیرآهن نیز به استاندارد و کارخانه های تولید کننده این محصولات هم بستگی دارد. یعنی ممکن است دو تیرآهن با مشخصات ظاهری مشابه دارای وزن های مختلفی باشند. در این قسمت به دلیل اهمیت محاسبه وزن تیرآهن پی بردیم. حال این سوال پیش می آید که چگونه میتوان وزن این مقاطع فولادی را محاسبه کرد؟

چگونه به صورت آنلاین وزن تیرآهن را بدست آوریم؟

برای انجام اینکار سایت های بسیاری وجود  دارند که با گرفتن مشخصات مورد نظر شما از تیرآهن، وزن آن را محاسبه و در اختیار افراد قرار می دهند. یکی از این سایت ها، شرکت تجاری آراد آهن است. این شرکت در صفحه اصلی خود بخشی به نام جدول محاسبه وزن دارد که با کلیک بر روی آن میتوانید وزن محصولاتی مانند پروفیل، تیرآهن، نبشی و غیره را به صورت آنلاین محاسبه کنید.

اما روش دیگری که برای محاسبه وزن تیرآهن وجود دارد، استفاده از فرمول های اندازه گیری وزن تیرآهن می باشد. اگر شما هم خواهان استفاده از فرمول های محاسبه وزن تیرآهن هستید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

محاسبه آنلاین وزن تیرآهن (فرمول محاسبه وزن تیرآهن ):

یکی از روش های محاسبه وزن تیرآهن استفاده از فرمول های موجود برای این مقاطع فولادی است. اولین فرمول برای محاسبه وزن تیرآهن با استاندارد IPE می باشد که به قرار زیر است:

طول تیرآهن به متر × وزن یک متر از جدول اشتال = وزن نهایی تیرآهن  IPE

برای تیرآهن با استاندارد IPB یا همان تیرآهن های دوبل از فرمول زیر استفاده می شود:

 (IPB x 2)طول تیرآهن × وزن یک متر از جدول اشتال = وزن نهایی تیرآهن دوبل

آخرین فرمولی که برای استاندارد CNP یا همان تیرآهن های لانه زنبوری وجود دارد، مطابق فرمول زیر می باشد:

طول تیر لانه زنبوری به متر× وزن یک متر از جدول اشتال = وزن نهایی تیر لانه زنبوری

تا ایجا با فرمول هایی که با توجه به جدول اشتال میتوان به دست آورد را معرفی کردیم اما یکی دیگر از فرمول هایی که برای
اندازه گیری وزن تیرآهن های ساده و هاش وجود دارد، استفاده از چگالی آهن است؛ فرمول استفاده از چگالی آهن برای وزن تیرآهن به قرار زیر است:

۱۰۰۰/[چگالی*طول*[(ضخامت جان*طول جان)+(ضخامت بال*عرض بال)]*۲] = وزن یک شاخه تیرآهن

البته این هم باید بدانید که چگالی، عدد ثابت ۷.۵۸ می باشد.

برای محاسبه آنلاین تیرآهن کلیک کنید

قیمت روز تیرآهن ذوب آهن اصفهان و سایر کارخانه ها:

باتوجه به مطالبی که گفتیم این سوال پیش می آید که قیمت تیرآهن های ذوب آهن اصفهان و دیگر کارخانه ها چگونه است؟

از کارخانه های مطرح تولید این مقاطع فولادی میتوان به مواردی چون تیرآهن ذوب آهن اصفهان، تیرآهن مجتمع فولاد ظفر بناب، تیرآهن مجتمع فولاد صنعت شاهین بناب، تیرآهن جهان فولاد غرب، تیرآهن فولاد احرامیان یزد، تیرآهن شرکت نورد آریان فولاد بوئین ‌زهرا و تیرآهن کارخانه فولاد البرز ایرانیان فایکو اشاره کرد که قیمت تیرآهن هرکدام از این کارخانه ها وابسته به استاندارد و نوع تیرآهن های تولید شده بستگی دارد.

پس اگر می خواهید مقایسه ای بین کارخانه های مختلف تولید تیرآهن داشته باشید، بهتر است از مراکز پخش مقاطع فولادی استفاده کنید.

وزن تیرآهن ذوب آهن اصفهان

مرکز پخش تیرآهن کارخانجات معتبر:

یکی از مراکز پخش تیرآهن کارخانجات معتبر، شرکت آرادآهن است که توانسته با ارائه خدماتی چون به روز رسانی قیمت محصولات فولادی، داشتن مشاوره برای تهیه محصولات قبل از اقدام به خرید، فعال بودن در شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام و قرار دادن آخرین اطلاعات و اخبار محصولات فولادی، اعتماد افراد بسیاری را به خود جلب کند همچنین شما میتوانید در سایت این شرکت به مقایسه محصولات کارخانه های متفاوت بپردازید.

اما یکی دیگر از ویژگی هایی که مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته  این است که شرکت آراد قیمت تمام محصولات آنها نزدیک به قیمت کارخانه ها می باشد.

خرید تیرآهن  با قیمت امروز:

قبل از اینکه به عوامل موثر در قیمت تیرآهن بپردازیم باید به نکاتی چون نام گذاری و سایز تیرآهن، مشخصات ظاهری تیرآهن و
برندهای موجود تیرآهن در بازار قبل از خرید این محصولات توجه کنید؛ به عبارتی باید بدانید پروژه ای را که آغاز کردید نیازمند چه نوع تیرآهن می باشد و چه سایزی از آن را باید انتخاب نمود. همچنین باید وزن تیرآهن را در نظر بگیرید چراکه یکی از اصلی ترین موارد در خرید آهن آلات، برآورد هزینه آنها می باشد.

وزن تیرآهن:

محاسبه وزن تیرآهن یکی از مهم ترین نکاتی است که باید هنگام خرید به آن توجه شود و معمولا هم هر کارخانه ای یک جدول وزن محصولات دارد که هرچه مقادیر آن به جدول اشتال نزدیک تر باشد، کیفیت آن محصول بالاتر است؛ در بین کارخانه های تولید کننده تیرآهنی که نام بردیم، کارخانه ذوب آهن اصفهان وزنی نزدیک به جدول اشتال دارد.

نکته دیگر،  به دست آوردن وزن هرشاخه است ؛ در این قسمت شما باید با تقسیم وزن بندیل به تعداد شاخه ها، وزن هر شاخه را به دست آورده و آن را با جدول وزنی کارخانه مقایسه کنید؛ این هم بدانید که وزن هر بندیل و تعداد شاخه های تیرآهن موجود در آن مشخص است. به این ترتیب با مقایسه ای که بین مقدار به دست آمده و جدول وزنی کارخانه انجام می دهید، اصالت برند تیرآهن مشخص می گردد.

خرید تیرآهن  با قیمت امروز:

قیمت تیرآهن :

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت تیرآهن که همان وزن تیرآهن بود را نام بردیم. از دیگر موارد تاثیرگذار بر قیمت این محصولات، عبارت است از: نرخ دلار، قیمت شمش، برند، وزن، کیفیت، استاندارد، نوسانات دلار، سایز انواع تیرآهن و میزان عرضه و تقاضا

قیمت تیراهن امروز:

به پایان مطلب رسیدیم؛ ماسعی کردیم در این بخش نحوه محاسبه وزن تیرآهن و نکات مهمی که در این خصوص وجود دارد را بیان کنیم. به عنوان کلام پایانی باید این را بدانید که در برخی از مواقع و شرایط باید هزینه های این محصولات را روزانه پیگیری کنید. و حتی در برخی مواقع اینکار باید ساعاتی انجام شود؛ پس دانستن قیمت تیرآهن امروز و دیگر محصولات فولادی یکی از کارهایی است که باید به آن توجه کنید تا متحمل هزینه های اشتباه و یا اضافی نشوید. همچنین به شما توصیه میکنیم تا قبل از تهیه محصولات، اگر دچار شک و تردید هستید حتما از مشاورین برجسته این حوزه مشاوره بگیرید.