آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

همه چیز درباره سیم مفتولی سیاه

قیمت سیم مفتول سیاه
به این مقاله امتیاز دهید

مقدمه

از انواع مفتول­ ها برای مصارف صنعتی، کشاورزی، نجاری، آرماتوربندی اسکلت ساختمان­ ها و … استفاده می شود. کارخانجات تولید کننده محصولات فولادی در تولیدات خود انواع مفتول را بنا بر درخواست مشتری تولید و به بازار عرضه می ­کنند. بر عکس ظاهر ساده سیم های مفتولی، استفاده از آنها بسیار مهم است. و به جرات می توان گفت جزء جدایی ناپذیر هر صنعتی می ­باشند. در این مقاله قصد داریم شما را با مشخصات، کاربردها و قیمت مفتول سیاه به عنوان محبوب ­ترین سیم مفتولی آشنا کنیم.

مفتول سیاه چیست؟

برای افراد زیادی جالب است تا بدانند مفتول سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که مفتول یک رشته سیم فلزی از آلیاژهای مختلف است که با شرایط خاصی ساخته می­ شود. و به علت انعطاف پذیری خاصی که دارد در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. حتما شما نیز تا­کنون از مفتول های مختلف استفاده کرده اید و می دانید که آنها به راحتی خم می شوند و بسیار مستحکم هستند. قیمت مناسب، نگهداری ساده و همچنین راحتی در کار و مقاومت عالی از ویژگی­های مفتول سیاه می باشد. قیمت روز سیم مفتولی برای بسیاری از افراد بسیار مهم است و در بسیاری از سایت ها ارائه می شود.

فرآیند تولید مفتول سیاه

 روند ساخت این مفتول بسیار پیچیده و دقیق است. ابتدا مفتول خام را در اندازه های مورد نیاز آماده می کنند. سیم مفتولی خام که بسیار سفت است. و قابلیت انعطاف ندارد را با جرثقیل به صورت کلاف داخل کوره می­ گذارند. در روند تولید به دمای ۹۰۰ درجه سانتی ­گراد می رسانند. طی فرایند حرارت ­دهی وقتی سیم سرخ شد، آن را به صورت کلاف خارج می کنند و منتظر می شوند سرد شود.

پس از آن سیم مفتولی را در محلولی اسیدی شستشو می دهند. تا به علت جدا شدن لایه­ اکسیدی در زمان حرارت دهی، سطح مفتول دچار آسیب نشود. این کار باعث بهتر شدن کیفیت سطح آن می­ شود. و همچنین در فرآیند نورد سرد به علت خنک شدن مواد، به غلتک های دستگاه نورد سرد آسیبی وارد نمی شود. بعد از آن مفتول سیاه آماده است و می توان آن را برای مصارف مختلفی توزیع کرد.

شرکت های متعددی در کشور اقدام به تولید انواع مفتول می کنند. آراد آهن مرکز پخش مفتول سیاه در ایران است. و می تواند مرجع مناسبی برای خرید سیم مفتول و دیگر مقاطع فولادی باشد. شما می توانید به راحتی قیمت مفتول آرمارتوربندی را در این سایت ببینید و اقدام به خرید کنید.

انواع سیم مفتول سیاه

به علت پرطرفدار بودن مفتول سیاه و همچنین انعطاف پذیری آن کارخانجات زیادی در تولید این محصول فعالیت می کنند. انواع سیم مفتول سیاه در این کارخانه ها تولید و روانه بازار می شود. انواع این سیم ها را می توان در سایزهای مختلف دسته بندی کرد. از سایزهای رایج در بازار می توان به سایز ۱.۵، ۲.۵، ۳ و ۴ اشاره کرد. پرکاربردترین سیم مفتول سیاه، مفتول سیاه ۱.۵میلی­متری یا آرماتور بندی است که در ساخت و سازهای ساختمانی به کار گرفته می شود. از مفتول های سیاه ۲.۵ میلی متری به خاطر ضخامت بیشتر آنها در قالب بتن ریزی استفاده می شوند. همانطور که مشخص است، کاربرد مفتول سیاه بستگی به سایز آن دارد و باید در خرید آن دقت داشت. از سیم مفتول ۳ و ۴ بیشتر در صنایع کشاورزی، نجاری و سازه های چوبی استفاده می شود.

همانطور که بیان شد سیم های مفتول باید از هر نظر کارایی مناسبی را داشته باشند. و به همین دلیل مشخصات فنی مفتول سیاه باید بررسی شود. در هر حال سیم های مفتول سیاه همانند بخشی از مصالح ساختمان در بستن اجزای فلزی ساختمان مثل میلگرد، تیر آهن و غیره کاربرد ویژه دارند. این سیم ها به جز اینکه در استحکام ساختمان تاثیر گذار هستند. روند ساخت را تسهیل کرده و سرعت می بخشند. بسته بندی مفتول های سیاه مانند سیم خاردار خطی به صورت کلافی می باشد. این نوع بسته بندی باعث سهولت در جابجایی و استفاده می شود. در این حالت باز کردن کلاف به سادگی امکانپذیر است و باعث شلوغی محیط کاری نمی ­شود.

چه عواملی در تعیین قیمت مفتول سیاه تاثیر میگذارد

همانطور که می ­دانید همواره قیمت محصولات فولادی برای بسیاری از صنایع و کسب ‌و‌کارها حیاتی است. سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که چه عواملی در تعیین قیمت مفتول سیاه تاثیر میگذارد. نخست باید عواملی که بر قیمت آهن تاثیرگذار هستند را بشناسید. و بدانید که چه عواملی بر قیمت این محصولات موثر هستند. در حالت کلی شرایط منطقه ای، سیاسی و محلی می­تواند در تعیین قیمت محصولات نقش داشته باشد. میزان عرضه و تقاضا یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت روز مفتول سیاه است. زمانی که عرضه کمتر از تقاضا باشد، قیمت تمام شده بالا رفته و زمانی که عرضه بیشتر باشد، قیمت پایین تر می آید. البته این عرضه فقط منوط به داخل کشور نمی باشد و بازار خارجی را نیز شامل می­شود. معمولا کشورهای پیشرفته همیشه مشتریان اصلی صنایع فولادی هستند.

وابستگی صنایع داخلی به فولاد و همچنین هزینه مواد اولیه هم بی تاثیر نیست. کارخانه های تولید کننده سیم مفتول از مواد اولیه متفاوتی بهره می گیرند و همین مسئله می تواند در تعیین قیمت محصول موثر باشد. تنوع سایز و دیگر ویژگی ها نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت است. قیمت روز سیم مفتولی را می توانید در این سایت مشاهده کنید و از جدول های مشخص قیمت هر سایز را به طور جداگانه می توانید استعلام کنید.

خرید مفتول سیاه

بسیاری از صنایع به مفتول سیاه برای پیشبرد اهداف خود نیاز مبرم دارند، بنابراین برای خرید مفتول سیاه در هر شرایطی اقدام خواهند کرد. برای خرید مقاطع فولادی و یا هر محصول مشابه می توان از روش آنلاین استفاده کرد. خوشبختانه فرهنگ خرید و فروش آنلاین در بسیاری از حوزه ها جایگاه خود را پیدا کرده است. و ما در آراد آهن سعی بر این داریم تا راحتی خرید انواع آهن آلات را با ما تجربه کنید. آراد آهن مرکز پخش سیم مفتول سیاه و سیم آرماتور بندی در اصفهان است. و با بسیاری از سازمان ها و شرکت ها در حال همکاری می باشد.

شما نیز برای سفارش محصول مورد نظر خود در پروژه های بزرگ و کوچک خود می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. به عنوان مثال برای خرید مفتول سیاه ۲.۵ اصفهان می توانید وارد سایت شده و پس از استعلام قیمت، سفارش خود را ثبت کنید. قیمت سیم مفتول ۱.۵ به دلیل کاربرد گسترده آن دنبال کنندگان زیادی دارد.

قیمت مفتول سیاه

از پرکاربردترین سیم ها در صنایع مختلف، سیم مفتول سیاه است که قیمت آن برای اکثر صاحبان مشاغل مرتبط بسیار حائز اهمیت است. شاید شما نیز از جمله کسانی هستید که به دنبال قیمت مناسبی برای این محصول می باشید. ما در آراد آهن قیمت آنلاین مفتول سیاه و مقاطع فولادی دیگر را به صورت لحظه به لحظه در اختیارتان قرارمی دهیم. آراد آهن مرکز پخش سیم مفتول در کشور است. و با بسیاری از کارخانه های تولیدی معتبر در حال همکاری است. شما به سادگی می توانید قیمت مفتول ۱.۵ و هر سایز دیگری را از جداول این سایت بگیرید و برای خرید اقدام کنید.

قیمت روز مفتول سیاه

قیمت روز مفتول سیاه از اهمیت بسزایی برای کارفرمایان برخوردار است. قیمت مقاطع فولادی به عوامل مختلفی وابسته است و در مقاله به برخی از این عوامل اشاره کردیم. نوسانات نرخ ارز و دلار و قیمت جهانی فولاد سبب شده است تا قیمت این محصولات نیز در حال نوسان باشد. شما نیز باید برای خرید سیم، از قیمت امروز سیم مفتول باخبر باشید. و برای این کار باید به سایت هایی نظیر آراد آهن مراجعه کنید. آراد آهن قیمت روز مفتول سیاه در اصفهان را روزانه در سایت و کانال تلگرام خود اطلاع رسانی می کند. ما در آراد آهن فروش سیم مفتول ۱.۵ و ۲.۵ و انواع محصولات فولادی را به آسان ترین شیوه برای راحتی مشتریان ارائه می دهیم.

جمع بندی

مفتول های سیاه از پرکاربرد ترین محصولات تولید شده توسط کارخانجات صنایع فلزی می باشند. ساخت مفتول سیاه بسیار پیچیده و حساس می باشد و به دستگاه و امکانات خاصی نیاز دارد. از انواع این سیم ها می توان به سایزهای ۱.۵، ۲.۵، ۳ و ۴ اشاره کرد که هر کدام در یک صنعت خاص مورد استفاده قرار می گیرد.  برای خرید این محصول می توانید به سایت آراد آهن مراجعه کنید و در صورت لزوم با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. شما برای خرید مفتول آرماتور بندی (سیم مفتول سیاه) و یا مقاطع فولادی دیگر می توانید به جداول سایت مراجعه کنید.