آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

همه چیز در باره قیمت ورق سیاه

قیمت ورق فولاد مبارکه
به این مقاله امتیاز دهید

قیمت ورق سیاه نظیر مقاطع فولادی دیگر به عوامل مختلفی نظیر نرخ ارز و دلار و قیمت جهانی فولاد بستگی دارد. یکی از مهم ترین تولیدات کارخانه های مختلف، ورق سیاه است که انواع مختلفی دارد. با وجود معادن غنی و نیروهای انسانی متعهد خوشبختانه در کشور پیشرفت چشم گیری در صنعت فولاد ایجاد شده است. کاربرد ورق سیاه بسیار وسیع است و در صنایع مختلفی مثل ساختمان سازی، کشتی سازی، تانکر سازی و … مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول نیز همانند سایر مقاطع فولادی به دلیل کاربرد گسترده، در سایزها و ضخامت های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. در این مطلب شما را با مشخصات فنی و قیمت روز ورق سیاه بیشتر آشنا می کنیم.

ورق فولاد مبارکه

ورق سیاه چیست؟

در ابتدا بهتر است بدانید که ورق سیاه چیست؟ امروزه آهن آلات بیشترین مصرف را در کارهای صنعتی، ساختمانی و تولید ماشین آلات سنگین  به خود اختصاص داده‌اند. بازار خرید و فروش مقاطع فولادی مانند بازار طلا و نفت بسیار پر رونق است. و قیمت آن‌ ها نیز به صورت روزانه و در بازار جهانی تعیین می گردد. ورق سیاه یکی از انواع بسیار متنوع محصولات فلزی می ‌باشد. که به دلیل کاربرد آن در ساختمان سازی، ماشین سازی و کشتی سازی در بسیاری از کارخانه ها تولید می شود. روش تولید این محصول کم هزینه‌ است و همچنین استحکام بیشتری نیز دارد. قیمت ورق سیاه نیز به تبع روش تولید آن تعیین می شود. و در بسیاری از شرکت ها برای مصرف عموم عرضه می شود.

این ورق ها بدلیل اینکه در کارخانه ها با روش نورد گرم تولید می ‌شوند. و باید حرارت زیادی ببینند، رنگ کدر و نسبتاً سیاهی دارد. از این رو آنها را ورق سیاه نام گذاری کرده ‌اند. ورق سیاه عمدتاً به عنوان یک کالای واسطه ‌ای یا حتی به عنوان مواد اولیه برای ساختن محصولات فلزی بسیار سنگین و بزرگ کارایی دارد. دلیل این کاربرد هم جنس پایه‌ این ورق ‌ها است که از فولاد بوده و مقاومت و استحکام زیادی دارد. در مقابل دور ریز بسیار اندکی داشته و حتی در مقابل این همه مزایا قیمت کمتری نسبت به سایر محصولات از این دست دارد. از جمله ورق های با کیفیت تولید شده در کارخانه های داخلی می توان به ورق سیاه فولاد مبارکه اشاره کرد.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه

مشخصات فنی ورق سیاه

ورق سیاه نیز مانند هر محصول دیگری مشخصات مختص به خود را دارد و طبق استانداردهای مخصوصی ساخته می شود. از معتبرترین استانداردها می توان استاندارد کشور آلمان با نام DIN 17006 را نام برد که بسیاری از کارخانه ها محصولات خود را با این استاندارد تولید می کنند . با توجه به تنوع استانداردها انواع ورق سیاه در کارخانه های مختلف تولید می شود. مشخصات فنی ورق های سیاه که به دو شکل رولی و شیت یا همان برگی در بازار وجود دارند. شامل سایز، جنس و وزن این محصولات می‌شوند. جنس این ورق از فولاد بوده و بسته به ترکیب آن با آلیاژهای دیگر نوع آن هم متفاوت خواهد بود.

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که سایز های مختلف ورق سیاه کدامند؟ برای پاسخ کامل به این سوال می توانید جداول اشتال را مطالعه کنید و اطلاعات جامعی کسب کنید. عرض استاندارد این محصول در حالت رولی شامل ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ و ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ میلیمتر بوده و از ضخامت ۱.۵ تا ۱۵ میلیمتر بر خوردار است. که بنا به در خواست مشتریان در طول های مختلف تولید می‌ گردد. ورق سیاه در ضخامت بالای ۱۵ میلیمتر تولید گشته و معمولاً در سایزهای ۲۰۰۰*۱۰۰۰ و ۲۵۰۰*۱۲۵۰ و ۶۰۰۰*۱۰۰۰ و ۶۰۰۰*۱۵۰۰ و ۶۰۰۰* ۲۰۰۰ و ۱۲۰۰۰*۲۰۰۰ در بازار وجود دارد. تعیین اندازه‌ی ورق سیاه برشی یا برگی با توجه به سفارش مشتری خواهد بود. ورق سیاه اهواز و ورق سیاه کاویان از ورق های پر فروش در بازار داخلی به حساب می آیند.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه |

انواع ورق سیاه

ورق سیاه بسته به کاربرد و ترکیب فولاد با آلیاژهای دیگر و همچنین شکل آن، انواع مختلفی دارد. از نظر ظاهری این ورق ‌های ‌کار آمد به دو دسته‌ ورق سیاه رولی (کویل و یا کلافی) و ورق سیاه شیت (برگی و یا فابریک) تقسیم می‌ شوند. انواع ورق سیاه از نظر کاربرد نیز دسته بندی می شوند. ورق سیاه صنعتی و ورق سیاه معمولی در این دسته قرار می ‌گیرند. ورق سیاه صنعتی کاربرد وسیعی در صنعت دارد. به دلیل اینکه از کربن کم در این محصول استفاده می شود، این ورق ها انعطاف پذیری بالایی دارند. که موجب شکل گیری بهتر آنها می ‌شود. همین عوامل سبب شده اند که این محصول به فولاد نرمه صنعتی نیز شهرت یابد. شما با کمی تحقیق در می یابید که پراستفاده ترین ورق سیاه در صنایع کدام ورق ها هستند. و برای پروژه های خود از این محصولات استفاده کنید.

ورق سیاه تولید شده با استاندارد ST52 که ضخامت کمتری نسبت به ورق‌ های معمولی دارد. نیز در دسته‌ ورق سیاه صنعتی قرار می‌گیرد. ورق سیاه معمولی انعطاف پذیری کمتری دارد و بر طبق استاندارد ST37 تولید می‌ گردد. این دو دسته بندی که در بالا به آنها اشاره شد یعنی صنعتی و معمولی در بازار به دو شکل رولی و شیت موجود هستند. در واقع با برش دادن این ورق ‌های سیاه به اندازه‌ های دلخواه البته به کمک دستگاه برش ‌های مختلفی چون هوا برش، گیوتین و پلاسما ورق های برشی سیاه تولید می ‌شوند. نوع برش این ورق ها نیز در قیمت ورق سیاه تاثیر دارد.

کاربرد ورق سیاه

کاربردهای ورق سیاه بسته به ضخامت و ابعاد آن تعیین می‌ گردد. این ورق‌ های سیاه رنگ در صنعت ساختمان سازی و خودروسازی استفاده می شود. در تولید رینگ و چرخ، ساخت انواع آبگرمکن، تانکر، ساختن مخازن خاصی برای برخی از انواع کشتی ‌ها، صنایع بسیار بزرگ و سنگین فلزی و یا حتی در صنایع پتروشیمی از انواع ورق سیاه استفاده می شود. ورق سیاه برای ساختن سیلوهای بزرگ و یا انبارهای وسیع، سیلندرهای گاز، سلاح های غول پیکر جنگی مانند تانک ها، سد سازی و… هم کاربردهای فراوان دارد. به دلیل این کاربرد وسیع قیمت روز ورق سیاه توسط بسیاری از افراد از سایت های معتبر استعلام می شود.

انواع کم ضخامت تر ورق سیاه نیز برای تهیه و تولید پروفیل و لوله به کار گرفته می ‌شوند. نوع خاصی از ورق سیاه که دارای آلیاژهای تیتانیوم و اورانیوم است را هم صنعتگران و معماران برای تیرها، ستون‌ها، تیرچه و سازه‌های مربوط به پل‌ها  و حتی میلگرد بکار می ‌برند. با این اوصاف باید گفت که ورق سیاه در هر صنعت و زمینه‌ ای کاربرد دارد و تقریباً هر فردی یکبار هم که شده با یکی از انواع آن در زندگی سر و کار خواهد داشت. بدون شک این سوال برای همه پیش می آید که از کجا ورق سیاه بخریم؟ برای پاسخ به این سوال لازم است با ما همراه باشید تا با برترین مرجع خرید ورق سیاه آشنا شوید.

خرید ورق سیاه

همانطور که می دانید، خرید انواع مقاطع فولادی تخصصی شده و افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، از ظرافت این کار مطلع هستند. برای خرید ورق سیاه نیز باید توجه خاصی به نکات خرید داشت. یکی از مهم ترین مسائل برای خرید این محصولات انتخاب یک شرکت امن و معتبر است. ما در آراد آهن مفتخریم که برترین خدمات را برای هموطنان عزیز ارائه می دهیم. آراد آهن مرکز پخش آهن و فروش آنلاین آهن در کشور است و بسیاری از سازمان ها در پروژه های بزرگ و کوچک خود همکاری ویژه ای با این شرکت برقرار کرده اند. شما نیز می توانید برای خرید انواع ورق سیاه مانند خرید ورق سیاه فولاد مبارکه به سایت آراد آهن مراجعه کنید. مسئولین فروش در سایت ما برای مشاوره در این زمینه در خدمت شما عزیزان هستند.

قیمت ورق سیاه

اساسی ترین فاکتور در خرید انواع آهن آلات، فاکتور قیمت است. قیمت ورق سیاه نیز در صنایع مختلف بسیار حائز اهمیت است. به دلیل نوسانات قیمت ارز و دلار و بسیاری از مسائل دیگر مانند عرضه و تقاضا، قیمت این محصول نیز روزانه تغییر می کند و باید به طور دائم استعلام شود. انتخاب یک مرجع مطمئن برای گرفتن قیمت بسیار مهم است. ما در آراد آهن قیمت لحظه ای انواع مقاطع فولادی را در جداول مشخص گزارش می دهیم تا شما به راحتی خرید خود را انجام دهید. آراد آهن مرکز پخش ورق سیاه فولاد مبارکه  و سایر کارخانجات معتبر است و محصولات مورد نظر شما را به سراسر کشور ارسال می کند. شما می توانید با عضو شدن در کانال تلگرامی آراد آهن از قیمت لحظه به لحظه ورق سیاه و دیگر آهن آلات مطلع شوید.

جمع بندی

یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی که در کشتی سازی، خودروسازی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد، ورق سیاه است. ما در این مطلب سعی کردیم، شما را با این محصول و کاربردهای آن بیشتر آشنا کنیم. قیمت ورق سیاه نیز به دلیل کاربرد گسترده آن در این مطلب مورد بحث قرار گرفت. شما می توانید برای تهیه این نوع مقاطع فولادی به سایت آراد آهن مراجعه کنید. آراد آهن نمایندگی فروش ورق سیاه فولاد مبارکه را در کشور به عهده دارد و با کارخانه های معتبر دیگر نیز به صورت مستقیم در حال همکاری است.