آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

پروفیل و انواع آن

قیمت پروفیل|خرید پروفیل
به این مقاله امتیاز دهید

قیمت پروفیل می‌تواند به صورت مستقیم بر صنایعی چون ساختمان سازی اثر بگذارد. این مقطع فولادی پر مصرف با قدم گذاشتن در عرصه صنعت به دلیل ویژگی‌ها و امتیازات زیادی که داشت به سرعت توجه متخصصان و مهندسان فعال در حوزه صنعت را به خود جلب نمود.پروفیل زد یا پرو فیل z، پرو فیل آبرو، پرو فیل درب وپنجره ،پروفیل گالوانیزه از پر کاربردترین پروفیل ها هستند.

امروزه با توجه به استفاده زیاد از نوع‌های مختلف پروفیل‌ در صنایع به خصوص در صنعت ساختمان سازی قیمت این مقاطع فولادی نقش مهمی در هزینه‌های مربوط به پروژه‌های صنعتی ایفا می‌کند. از این رو و به منظور کاهش هزینه‌ها، اهالی صنعت به دنبال راه‌هایی برای خرید قوطی و پروفیل با قیمت‌هایی مقرون بصرفه هستند.

آنچه در این مقاله خواهید خواند، شما را با پروفیل و انواع رایج آن بیشتر آشنا خواهد کرد. روشی مطمئن برای خرید انواع مقاطع فولادی با مناسب ترین قیمت در این مقاله به شما معرفی خواهد شد. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

پروفیل زد|قیمت زد | پروفیل z

پروفیل چیست؟

پروفیل‌ها، مقاطع فولادی تو خالی هستند که به دلیل ویژگی‌های چون: وزن کم، استحکام زیاد و … به سرعت در صنایع مختلف جایگاه ویژه خود را پیدا کردند. در صنعت ساختمان‌ سازی نیز جایگزین مناسبی برای انواع چوب‌ها به منظور ساخت درب و پنجره و چارچوب‌ها شدند. این مقاطع فولادی در اشکال هندسی مربع ، مستطیل، دایره و … تولید می‌شوند و در موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع پروفیل

کاربرد پروفیل‌ها با توجه به شکل ظاهری و دیگر ویژگی‌هایشان بسیار متفاوت است.

  1. پروفیل ها با توجه به کاربرد در انواع زیر ساخته و تولید می‌شوند:

انواع پروفیل ساختمانی :

همان طور که از نامش پیداست به انواع پروفیل مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی پروفیل ساختمانی گفته میشود. پروفیل‌های ساختمانی می‌توانند به سه روش زیر تولید شوند:

  • از طریق فرایند نورد گرم شمش‌های فولادی
  • به روش نورد سرد  و از طریق خمکاری و پرسکاری ورق‌های فولادی
  • به صورت ترکیبی از دو روش بالا و از اتصال پروفیل‌های نورد گرم و سرد

به پروفیل‌های تولید شده توسط فرایند نورد گرم قوطی گفته میشود. قوطی‌ها معمولاً از کیفیت ساخت و مقاومت بالاتری برخوردار هستند. و به همین دلیل در موقعیت‌های که نیاز به استحکام و مقاومت بیشتری است استفاده می‌گردند. در مقابل پروفیل‌های نورد سرد به دلیل کیفیت و مقاومت کمتر، در موقعیت‌های کم فشار و کم بار پروژه‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

از انواع پروفیل‌های ساختمانی می‌توان به مدل‌های غیرچهارگوش چون پروفیل ۵۰۷، ۵۰۸، ۵۰۹، پروفیل لنگه دری و … نیز اشاره کرد.

پروفیل‌های ساختمانی در ساخت درب و پنجره‌های مربع و مستطیلی، ساخت انواع چارچوب، ساخت سقف سوله، ساخت قفسه و  به منظور افزایش مقاوم و استحکام بخش‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع پروفیل صنعتی: این نوع پروفیل در صنایع مختلف غیر از صنعت ساختمان سازی کاربرد دارند. برای مثال در ساخت خودرو، کشتی، هواپیما، تجهیزات نظامی و … از پروفیل صنعتی استفاده می‌شود.

  • پروفیل‌ها از نظر شکل ظاهری به دو نوع باز و بسته تقسیم می‌شوند:
خرید زد| قیمت پروفیل

پروفیل بسته:

پروفیل‌های بسته از نظر ظاهری شکل هندسی بسته‌ای دارند. و به همین دلیل به آن‌ها قوطی نیز گفته می‌شود. پروفیل‌های بسته علاوه بر شکل‌های متفاوت در ضخامت و ابعاد مختلفی نیز تولید می‌شوند. از جمله پروفیل‌های بسته می‌توان انواع لوله، قوطی آهنی، درب و پنجره، قوطی HSS و … را نام برد.

پروفیل باز: پروفیل‌های باز از نظر ظاهری در شکل‌های مختلف و با ضخامت و ابعاد متنوعی ساخته می‌شوند. و همه‌ی آن‌ها یک ویژگی مشترک دارند. تمام پروفیل های باز از نظر هندسی دارای شکل‌های باز هستند. از جمله پروفیل‌های نوع باز می‌توان به پروفیل زد، تیرآهن، پرو فیل آبرو ، تسمه، ناودانی، نبشی و … اشاره کرد. در این میان پروفیل Z کاربرد فراوان تری در صنایع مختلف دارد.

پروفیل زد یا z

این پروفیل از نظر ظاهری شبیه به حرف انگیسی زد است و یکی از پر کاربردتری‌ترین نوع‌های پروفیل باز است. پروفیل های زد مطابق با استانداردهای ملی  ۳۶۹۴ و ۵۷۲۲ و در اندازه‌های ۱۶، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ و با ضخامت‌های ۲، ۲.۵ و ۳ میلیمتر تولید می‌شوند. فروش پروفیل زد در طول‌ ۶ متری متداول تر است چرا که بیشتر صنایع استفاده در این طول را ترجیح می‌دهند. واضح است که قیمت زد بستگی به ضخامت و ابعاد آن دارد.

پروفیل Z در صنایع مختلفی چون کشتی سازی، سوله سازی، سقف سازی، ساخت اسکلت فلزی سازه‌ها، ساخت ساختمان، ایستگاه‌های سوخت رسانی و … کاربرد دارد.

۳- پروفیل‌ها از نظر آلیاژ و نوع ماده‌ی اولیه نیز انواع متفاوتی دارند که پروفیل گالوانیزه و پروفیل کامپوزیتی به دلیل امتیازات ویژه‌شان در میان اهالی صنعت بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند:

پروفیل گالوانیزه:

 پروفیل‌های گالوانیزه که با یک لایه عنصر روی پوشیده می‌شوند، از مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی و استحکام زیادی در مقابل فشارها و وزن‌ها برخوردارند. این پروفیل‌ها در ضخامت‌های ۱ تا ۲ میلیمتر ساخته می‌شوند.

 حتماً تا به حال اسم پنجره‌های یو پی وی سی به گوشتان خورده است، در پنجره‌های یوپی وی سی از پروفیل گالوانیزه استفاده می‌شود که مزایایی زیر را به دنبال دارد:

  • حل مشکل هرز شدن پیچ‌ها
  • بالا رفتن استحکام پنجره‌های طبقات بالایی برج‌ها و آپارتمان‌ها در برابر فشار باد
  • بالا رفتن استحکام پنجره‌های طبقات پایینی در برابر فشار و وزن ساختمان

پروفیل کامپوزیتی:

پروفیل کامپوزیتی از مواد مرکب تولید می‌شود. هدف از استفاده از کامپوزیت و ترکیبی از مواد در ساخت این پروفیل‌ها تقویت ویژگی‌های مثبت این پروفیل‌ها است. از این رو پروفیل‌های کامپوزیتی مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی چون خوردگی و زنگ زدگی دارند. هم چنین در برابر ارتعاشات، لرزه‌ها و ضربه‌ها مقاوم هستند. تقویت خاصیت غیرکشسانی در این پروفیل‌ها موجب افزایش طول عمر و مقاومت این پروفیل‌ها در برابر زلزله و ضربات شده است و به همین دلیل برای ساخت ساختمان‌های مقاوم در مناطق زلزله خیز بسیار کمک کننده هستند.

مشخصات فنی انواع پروفیل

به طور قطع تا به اینجا برای شما هم مشخص شده است که مشخصات فنی پروفیل ها با یکدیگر کاملاً متفاوت است و همین تفاوت باعث تمایز در کاربری آن‌ها شده است.

برای مثال: پروفیل‌های ساختمانی در ضخامت‌های ۲ تا ۴ میلیمتر تولید می‌شوند و در مقابل پروفیل‌های صنعتی در مقاطع مربع  و مستطیل شکل با ضخامت‌های ۲ تا ۱۰ میلیمتر در بازار عرضه می‌گردند.

آنچه مسلم است ضخامت و ابعاد هر کدام از نوع‌های پروفیل در قیمت فروش پروفیل تأثیر مستقیمی خواهد گذاشت.

قیمت خرید قوطی و پروفیل

انواع قوطی و پروفیل در بازار با نرخ‌های متفاوتی به فروش می‌رسد. دلیل متفاوت بودن این نرخ ها علاوه بر وابسته بودن به ضخامت‌، ابعاد، نوع و سایز پروفیل می‌‌تواند به نوسان روزانه قیمت‌ها بستگی داشته باشد. برای مثال بسیار دیده شده که قیمت قوطی و پروفیل امروز تفاوت زیادی با قیمت روزهای قبل داشته است. این نوسانات قیمتی در بسیاری از مواقع موجب سواستفاده بعضی از فروشندگان و عرضه کنندگان می‌شود.

به همین دلیل توصیه می‌گردد برای ثبت سفارشات خود به سراغ مرجع خرید پروفیل که از اعتبار و سابقه‌ی بالایی برخوردار باشد بروید.

جهت اطلاع از آخرین قیمت پروفیل و قوطی با شماره های ما تماس بگیرید.

خرید انواع پروفیل با  بهترین قیمت

آراد آهن نمایندگی فروش انواع پروفیل صنعتی و ساختمانی با بیش از دو دهه سابقه در تأمین آهن آلات مورد نیاز پروژه‌های کوچک و بزرگ عمرانی اقدام به عرضه محصولات خود با بهترین قیمت قوطی و پروفیل در بازار آهن و فولاد کشور نموده است.

شما می‌توانید با خرید قوطی و پروفیل از آراد آهن علاوه بر تضمین کالای خریداری شده توسط این شرکت فاکتور رسمی خرید خود را دریافت نمایید. و از تحویل به موقع و در کوتاهترین زمان ممکن سفارشات خود آسوده خاطر باشید.