آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

کانال کشی کولر آبی با ورق گالوانیزه کانال کولر

کانال کشی کولر
۵/۵ - (۱ امتیاز)

در نوشته امروز خواهیم گفت انواع کانال کشی کولر چیست و به چه نکاتی باید در خصوص ورق گالوانیزه کانال کولر توجه کرد؟ علت پرداختن به این موضوع، اهمیت داشتن ورق گالوانیزه کانال کولر  و کانال کشی درست و اصولی آن در معماری ساختمان‌ها می‌باشد که باید به آن توجه داشته باشید؛ در ادامه مطلب همراه ما باشید.

انواع کانال کشی کولر بر اساس جنس

در ابتدا باید بدانید که برای کانال کشی کولر باتوجه به شرایط آب‌وهوایی متفاوت از جنس‌های گوناگون با آلیاژ و متریال‌های متفاوتی استفاده می‌کنند که از معروف‌ترین آن میتوان به ورق گالوانیزه اشاره کرد اما به طورکلی کانال کشی کولر در این بخش شامل موارد زیر است:

 

a. کانال کولر با ورق گالوانیزه

در این نوع کانال کشی، هزینه مقرون به صرفه‌تری به دلیل نوع متریال وجود دارد، اما باید هنگام نصب ورق گالوانیزه کانال کولر حتما عایق‌کاری را انجام دهید.

b. کانال فلکسیبل

این کانال که از قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده، به دلیل عایق کاری از زمان قبل هزینه بیشتری را به خود اختصاص داده است.

c. کانال اسپیرال

این نوع کانال کشی که از نوع کانال فلکسیبل است، به دلیل شکل ظاهری گرد مانند آن بیشتر برای کانال کشی‌های صنعتی استفاده می‌شود.

d. کانال کولر با ورق آلومینیوم

این کانال کشی به دلیل سبک بودن جنس آلومینیوم بسیار سبک بوده و به راحتی قابل نصب است.

کانال کشی کولر

انواع کانال کشی کولر بر اساس شکل ظاهری

بعد از معرفی انواع کانال کشی کولر مثل ورق گالوانیزه کانال کولر، ورق آلومینیوم، اسپیرال و غیره، می‌خواهیم آن را از نظر شکل ظاهری مورد بررسی قرار دهیم که به شرح زیر است:

a. کانال های مربعی شکل

این مدل که از نصب آسانی برخوردار است بیشتر در فضاهای ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ همچنین دارای قیمت مقرون به صرفه‌تری نسبت به کانال‌های گرد مانند هستند و در انتقال هوا دارای سرعتی بالایی می‌باشند.

b) کانال های گرد

از فواید این نوع کانال‌ها می‌توان به مواردی چون بالا بردن راندمان کولر با کاهش اصطکاک به دلیل نداشتن گوشه، دارای ظاهری زیباتر و همچنین کاهش صدا اشاره کرد. جالب است بدانید که کانال‌های گرد به دلیل اشغال فضای زیاد، بیشتر در پروژه‌های صنعتی استفاده می‌شوند؛ خوب است این نکته هم در اینجا بدانید که بزرگترین ضعف این کانال کشی، دشوار بودن نحوه نصب آن است.

پرداختن به نکات مهم در خصوص کانال کشی و ورق گالوانیزه کانال کولر:

قبل از انجام کانال کشی، لازم است اطلاعات مهمی را در خصوص انجام کانال کشی کولر و همچنین کاربرد ورق گالوانیزه کانال کولر بدانید که شامل موارد زیر می‌باشد:

• توجه به ضخامت ورق گالوانیزه کانال کولر

همانطور که گفتیم ورق گالوانیزه کانال کولر بهترین و پرکاربردترین ورق برای کانال کشی کولر بشمار می‌رود؛ به همین خاطر توصیه می‌کنیم که اولین بار برای کانال کشی کولر یکبار هزینه بیشتری را انجام دهید تا سالیان سال، مشکلی با آن نداشته باشید؛ پس اولین نکته توجه به ضخامت ورق گالوانیزه کانال کولر است.

یعنی بهتر است بعد از مشورت با مشاورین متخصص در این حوزه، ضخامت ورق گالوانیزه کانال کولر را به درستی مشخص کنید تا ورق از ضخامت نازکی برای کانال کشی برخوردار نباشد.

نازک بودن ضخامت ورق گالوانیزه کانال کولر باعث افزایش انتقال گرما به درون محفظه کانال و کاهش میزان سرمایش کولر آبی می‌شود؛ همین عامل شما را مجبور می‌کند که برای مدت زمان بیشتری کولر خود را روشن نگه دارید تا دمای مکان خنک یا متعادل شود.

یکی دیگر از مشکلات نازک بودن ضخامت ورق گالوانیزه کانال کولر، پوسیدگی آن به مرور زمان است که باعث می‌شود شما به تعویض و یا تعمیر مجدد آن روی آورید.

• عایق کاری مناسب برای ورق گالوانیزه کانال کولر

بعد از انتخاب بهترین ورق گالوانیزه کانال کولر، باید به عایق کاری آن توجه ویژه کنید؛ چراکه اگر شما از انتخاب درستی برای ورق گالوانیزه کانال کولر برخوردار باشید اما عایق کاری درستی انجام ندهید، دو اتفاق برای شما رخ می‌دهد:

  1. هدر رفتن انرژی
  2. وجود امکان پوسیدگی به مرور زمان

نکته قابل توجه و مهم در امر عایق کاری ورق گالوانیزه کانال کولر، توجه به مرغوب بودن مواد و بالا بودن کیفیت عایق کاری است؛ اما چرا عایق کاری امری مهم و ضروری بشمار می‌رود؟

زیرا به اعتقاد بسیاری از متخصصین این حوزه، عایق کاری باعث می‌شود تا گرمای تابستان هیچ تاثیری بر روی کانال کولر نداشته باشد و در نتیجه کولر برای خنک کردن، انرژی کمتری را مصرف خواهد کرد و اینکار باعث صرفه‌جویی در برق مصرفی می‎شود.

• کمک گرفتن از یک نصاب حرفه‌ای

در نهایت  به بهره گرفتن از دانش یک متخصص در کانال کشی کولر می‌رسیم؛ اگر شما ورق گالوانیزه کانال کولر را با کیفیت انتخاب کرده و از عایق کاری خوبی هم بهره‌مند باشید، در صورت عدم استفاده از متخصصین اینکار در امر کانال کشی، تمامی زحمات شما به هدر خواهد رفت؛ زیرا نصب و  انجام اینکار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید به درستی و طبق اصول، انجام شود.

انواع کانال کشی کولر

مراحل کانال کشی کولر

پس به نکات مهم در خصوص انتخاب ورق گالوانیزه کانال کولر و کانال کشی پرداختیم؛ اگر بخواهیم مراحل انجام اینکار را به صورت خلاصه بیان کنیم، شامل مراحل زیر می‌باشد:

• طراحی کانال کولر

این بخش باتوجه به معماری ساختمان انجام می‌شود و باید محل نصب دریچه‌ها به درستی تعیین و بررسی شود؛ زیرا در صورت ناهماهنگی و متناسب نبودن دریچه‌ها، با انجام کانال کشی میزان باد مورد انتظار به فضای داخل ساختمان وارد نمی‌شود.

• تهیه متریال مناسب ورق گالوانیزه کانال کولر

در مرحله بعد همانطور هم که گفتیم باید متریال و نوع مناسب ورق گالوانیزه کانال کولر را تهیه کنیم تا از سوراخ شدن ورق و مشکلات گفته شده، جلوگیری کنیم.

• عایق بندی

بعد از انتخاب صحیح ورق گالوانیزه کانال کولر، نوبت به عایق کاری می‌رسد؛ این مرحله باعث جلوگیری از میزان خنکی باد کولر در اتصال کانال‌ها، زانویی‌ها، محل نصب دریچه‌ها می‌شود.

• بررسی تعداد زانوها

بعد از تعیین دریچه‌ها، ورق گالوانیزه کانال کولر و عایق‌کاری، نوبت به مشخص کردن تعداد زانوهای مورد نیاز به همراه استاندارد می‌رسد؛ چونکه مسیر کانال کشی کولر مستقیم و صاف نیست، اینکار باید بادقت بالایی انجام شود.

• بررسی و توجه به جریان باد

و در آخر متخصص این حوزه، کانال کشی کولر را با توجه به میزان جریان باد انجام می‌دهد؛ دلیل انجام اینکار متفاوت بودن سرعت و فشار باد کولر در برندهای مختلف کولر آبی می‌باشد.

کانال کشی کولر با ورق گالوانیزه

سخن پایانی

در این مطلب به نکات مهمی در خصوص ورق گالوانیزه کانال کولر و کانال کشی کولر پرداختیم؛ جهت اطلاعات بیشتر برای خرید ورق گالوانیزه کانال کولر مناسب با کار خود می‌توانید از کارشناسان ما در این زمینه کمک بگیرید.

آراد آهن مرکز فروش انواع آهن آلات به قیمت درب کارخانه. 

برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه و مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما بر روی دکمه زیر کلیک کنید