آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

تمام چیزهایی که باید در باره میلگرد بدانید

قیمت میلگرد| قیمت روز میلگرد
به این مقاله امتیاز دهید

قیمت میلگرد در بازار آهن از اهمیت بالایی برخوردار است. در طی دهه ‌های گذشته صنعت ساختمان سازی و بازار مسکن با رشد و توسعه بسیاری رو به ‌رو بوده است. و در نتیجه باعث افزایش تقاضا و نیاز به انواع مقاطع فولادی شده است. یکی از مهم‌ ترین و پرکاربرد ترین مقاطع فولادی میلگرد است زیرا میلگرد نقش بسیار مهمی در ساختمان دارد. در واقع میلگرد برای بتن نقش مکمل را ایفا می ‌کند و باعث ایجاد استحکام در ساختمان می ‌شود. شما تا چه حد در رابطه با میلگرد و قیمت آن اطلاع دارید؟ ما در ادامه در مورد  قیمت روز میلگرد و نحوه مطلع شدن از آن اطلاعاتی ارائه می دهیم.

تعریف میلگرد

در ابتدا می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که میلگرد چیست. میلگرد یک مقطع فولادی است که در سایز های مختلفی تولید و به بازار عرضه می ‌شود. تقریباً در اکثر ساختمان ‌ها از بتن برای ایجاد استحکام و مقاومت استفاده می ‌شود. درست است که بتن دارای استحکام و مقاومت خوبی در برابر فشار است. اما این ماده قوی در یک جنبه دارای ضعف است.

در واقع ضعف بتن این است که در برابر نیرو های کششی و چرخشی مقاومت خوبی ندارد. پس در نتیجه نیاز به مقطعی است که این ضعف بتن را پوشش دهد، که بهترین راه استفاده از میلگرد است. نقش عمده میلگرد محافظت از ساختمان و سازه‌ ها در برابر نیرو های کششی است. و باعث تقویت بتن می ‌شود. یکی از مهم ‌ترین مواقعی که بتن و میلگرد باعث حفظ سازه می ‌شوند در هنگام زلزله است. در این هنگام چیزی که از ترک خوردن و شکستن بتن جلوگیری می ‌کند، میلگرد های موجود در آن است.

میلگرد |قیمت میلگرد

تاریخچه میلگرد

اولین بار و در سال ۱۸۰۰ جوزف لوئیس (Joseph Louis) متوجه شد که می ‌تواند با افزودن لوله‌ های فولادی به بتن، مقاومت آن ها را در برابر نیرو های کششی به خوبی افزایش دهد. در واقع این ترکیب هوشمندانه باعث می ‌شود. تا سازه ‌ها هم در برابر نیرو های کششی و هم در برابر نیرو های فشاری مقاومت بسیار خوبی داشته باشند. پس از مدتی استفاده از میلگرد، این محصول رشد چشم گیری کرد و شرکت ‌های مختلفی تصمیم به استفاده از این میله ‌های فولادی در پروژه‌ های خود گرفتند. اما در آن زمان استاندارد خاصی برای تولید این محصول وجود نداشت. در آن دوره ها افراد نمی توانستند از قیمت بروز میلگرد مطلع شوند، اما امروزه به لطف پیشرفت علم می توانند به صورت لحظه ای از قیمت میلگرد مطلع شوند.

در سال ۱۸۷۸ میلادی، اولین سیستم استاندارد سازی در رابطه با میلگرد توسط تادئوس هیات (Thaddeus Hyatt) تعیین شد. این استاندارد و فرایند در سال ۱۹۰۰ رشد چشم گیری داشت. و در نهایت در حدود سال ۱۹۵۰ تقریباً همه گیر شد. به طوری که اکثر مهندسین از این میله ‌های فولادی در پروژه ‌های خود بهره می ‌گرفتند.

قیمت میلگرد |قیمت روز میلگرد

انواع مختلف میلگرد

در این قسمت می ‌خواهیم شما را با انواع مختلف میلگرد آشنا کنیم و کاربرد های آنها را ذکر کنیم. به طور کلی میلگرد ها به سه دسته میلگرد آجدار، میلگرد ساده و میلگرد پیچیده ( کلاف) طبقه بندی می ‌شود. هر یک از این میلگرد ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

میلگرد ساده

اگر قصد خرید میلگرد ساده را دارید با ما همراه باشید تا با ویژگی ‌های این محصول کاملاً آشنا شوید. این نوع از میلگرد ها یک سطح کاملاً صاف و یکنواخت دارند. میلگرد های ساده در سایزهای ۶ تا ۵۰ میلی متر تولید و به بازار عرضه می ‌شود. این محصولات کاربرد های گوناگون و مختلفی در ساختمان دارند. که از جمله کاربرد های آن ها می ‌توان ایجاد درز انقباض اشاره کرد. که به جلوگیری از جمع شدی و ترک خوردن بتن کمک می ‌کنند. همچنین میلگرد صاف یکی از پر استفاده ‌ترین میلگرد ها در ساختمان سازی به حساب می آید.

میلگرد های صاف مزایای بسیاری دارند. به عنوان مثال به راحتی خم می ‌شوند و برش داده می ‌شوند. اما این محصول معایب خاص خود را نیز دارد. به عنوان مثال نمی ‌توان از آن در ساختمان ‌ها و سازه ‌های عظیمی همچنون پل استفاده کرد. زیرا قابلیت اتصال مستحکم بین بتن و میلگرد وجود ندارد. و در نتیجه باعث جدا شدن آسان میلگرد از بتن تحت فشار بالا می ‌شود. قیمت روز میلگرد در بازار امروز ذوب آهن دائم در حال تغییر است. که برای مطلع شدن از آن می توان به سایت آراد آهن مراجعه نمود.

میلگرد های آجدار

اگر قصد خرید میلگرد آجدار را دارید و می‌ خواهید اطلاعات کاملی در رابطه با این محصول کسب کنید با ما همراه باشید. این نوع از میلگرد ها دارای سطحی زبر و آجدار هستند. و در نتیجه مشکلات میلگرد های ساده جهت قرار گیری در بتن را ندارند. در واقع در هنگام بتن ریزی یک اتصال قوی بین میلگرد و بتن ایجاد می ‌شود. و در نتیجه احتمال جدا شدن مقطع از بتن بسیار کم است. میلگرد های آجدار نیز به دو دسته میلگرد های آجدار ترمومکانیکی یا TMT و میلگردهای آجدار مقاومت بالا یا به طور مخفف HSD تقسیم بندی می ‌شوند.

حال می ‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که سایز های مختلف میلگرد کدامند؟ در واقع میلگرد ها در مقادیر مشخصی از لحاظ سایز و وزن قرار می ‌گیرند. همان گونه که ذکر شد، این محصولات اصولاً در دو مدل ساده و آجدار تولید می ‌شوند و در سایز های ۱۲ تا ۳۶ به بازار عرضه می‌ شوند. لازم به ذکر است که سایز و وزن مستقیماً بر قیمت میلگرد اثر می ‌گذارد.

قیمت روز میلگرد |قیمت میلگرد

قیمت میلگرد

آیا میدانید که قیمت میلگرد چگونه برآورد می ‌شود؟ این برآورد به خوبی در تخمین هزینه ‌های پروژه کمک می ‌کند. اما سوال اینجاست که این کار چگونه انجام می‌ شود؟ در ابتدا باید ابعاد محیطی که در آن آرماتور بندی و بتن ریزی قرار است انجام شود به طور دقیق اندازه گیری شود که شبکه مش می ‌نامند. سپس باید طول کل میلگرد ها محاسبه گردد که باید ردیف ‌ها و ستون ‌هایی که لازم است میلگرد بر روی آن ها قرار گیرد تعین شود. لازم به ذکر است که فاصله بین میلگرد ها نیز مهم است. در نهایت ابتدا طول کل میلگرد ها و سپس تعداد قطعات مورد نیاز محاسبه می ‌شود. در آخر تنها کافی است که تعداد قطعات را در قیمت هر شاخه ضرب کنید تا قیمت کل میلگرد محاسبه شود.

همان طور که تا اینجا مشخص شد، قیمت این مقطع فولادی اهمیت زیادی دارد. زیرا قسمت مهمی از هزینه‌ های یک ساختمان را شامل می‌ شود. شما می‌ توانید جهت اطلاع از قیمت روز میلگرد به سایت آراد آهن مراجعه فرمایید و به راحتی از قیمت انواع مختلف این مقاطع از جمله قیمت میلگرد ساده و آجدار مطلع گردید. آراد آهن مرکز پخش میلگرد ذوب اهن و سایر کارخانجات معتبر در ایران است و یکی از حرفه ای ترین و معتبر ترین شرکت‌ ها در این حوزه به شمار می‌ رود.

قیمت روز میلگرد

قیمت روز میلگرد به عوامل مختلفی بستگی دارد. فاکتور های مختلفی از جمله میزان تولید مواد خام در کشور های تولید کننده، تقاضای بازار، قیمت دلار و ارز می ‌تواند بر روی قیمت این محصول به طور روزانه اثر بگذارد. در نتیجه ارائه یک قیمت مشخص برای این محصول مقدور نیست و نیاز به قیمت گیری روزانه دارد. شاید در وجه اول این کار کمی دشوار به نظر برسد اما سایت آراد آهن با ارائه جدول قیمت و به روز رسانی ‌های سریع، دقیق ‌ترین قیمت‌ های روز مقاطع فولادی از قبیل قیمت روز میلگرد در بازار امروز ذوب آهن را به مشتریان عزیز ارائه می‌ دهد. آراد آهن نمایندگی فروش میلگرد ذوب آهن در سراسر ایران است و بهترین خدمات و مناسب ترین قیمت ‌ها را ارائه می ‌دهد.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی میلگرد پرداختیم. در واقع میلگرد یکی از مقاطع فولادی بسیار پرکاربرد است که نقش اصلی آن ایجاد استحکام و مقامت در بتن است. همچنین ما انواع مختلف میلگرد را نیز معرفی کردیم و به ویژگی‌ های مختلف هر کدام نیز پرداختیم. اگر قصد خرید این محصول را دارید و یا نی خواهید از قیمت روز میلگرد مطلع شوید، می ‌توانید به سایت شرکت آراد آهن مراجعه فرمایید. آراد آهن با بهره گیری از کادری مجرب و حرفه ای به خوبی شما را در این امر یاری خواهد کرد.