لوگو آرادآهن
Search

لیست کارخانه ها

031-34055

تماس با ما

ارتباط با ما

دانشنامه

031-34055

مجتمع فولاد کویر کاشان

مجتمع فولاد کویر کاشان

مجتمع فولاد کویر کاشان بزرگترین تولید کننده میلگرد به صورت شاخه و کلاف در کشور محسوب می‌شود. این مجتمع بیش از ۱۰ درصد نیاز صنعت ساختمانی را به انواع میلگرد تأمین می‌کند. این شرکت همچنین به عنوان بزرگترین تولید کننده میلگردهای کلاف، در جهت رفع نیاز سایر صنایع پایین دستی و وابسته به کلاف‌های فولادی مشغول است. محصولات تولیدی در این مجتمع در طیف وسیعی از گریدها، ابعاد و سایزها ساخته و روانه بازار می‌شود.در این مقاله به بررسی این مجتمع تولیدی و محصولات تولیدی آن خواهیم پرداخت.

تاریخچه مجتمع فولاد کویر کاشان

در سال ۱۳۷۹ شرکت فولاد سپید فراب کویر با هدف فعالیت در زمینه‌ی بازرگانی و تجارت تأسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد. مدت زمانی نگذشته بود که صاحبان سهام این شرکت پس از تحقیق و شناخت نیاز‌ بازارهای داخلی و خارجی تصمیم به تغییر روند شرکت گرفتند.

سرانجام در سال ۱۳۸۱ شرکت تویلد فولاد سپید فراب کویر به منظور گام برداشتن در جهت تأمین نیازهای بازار ماهیت خود را از تجاری- بازرگانی به تولیدی تغییر داد. بدین منظور مجتمع تولیدی خود را در شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان تأسیس نمود.

در سال ۱۳۸۶ این مجتمع تولیدی فعالیت خود آغاز کرد و به عنوان اولین مجتمع دارای سیستم اتوماسیون صنعتی در کشور اهداف بالایی در زمینه ی تولید انواع میلگرد شاخه و کلاف برای دستیابی ترسیم نمود.

در سال ۱۳۸۸ مجتمع فولاد کویر کاشان موفق شد به ظرفیت تولید سالانه ۳۵۰ هزار تن میلگرد دست پیدا کند.

بعد از آن در سال ۱۳۸۹ و تنها با گذشت یکسال، به رکورد بی‌نظیر دوبرابر ظرفیت اسمی خود دست یافت.

در سال ۱۳۹۰ این شرکت فروش صادراتی محصولات خود به کشورهای منطقه و همجوار را آغاز کرد. همچنین این شرکت بعد از گذشت ۵ سال از راه‌اندازی موفق به دستیابی به دو برابر ظرفیت اسمی شد.

خطوط تولید میلگرد کویر کاشان

در سال ۱۳۹۲ شرکت کویر کاشان موفق به تولید میلگرد A4 با آج۵۲۰   و یا میلگردهایی با قطر ۴۰ میلیمتر برای نخستین بار در سطح کشور شد و در این راستا استاندارد ملی این محصول را نیز تدوین نمود. میلگرد آجدار ۵۲۰ موجب صرفه‌جویی در میزان میلگرد مصرفی در پروژه‌ها و در نتیجه سبک سازی سازه خواهد شد.

در سال ۱۳۹۵ این شرکت خط دوم تولیدی خود را با هدف تولید میلگردهای شاخه فولادی و با ظرفیت ۴۵۰هزار تن در سال نصب کرد و آن را به بهره‌برداری رساند. این خط تولید نیز در کمتر از یکسال توانست ظرفیت تولید خود را به ظرفیت اسمی تعیین شده در آغاز راه‌اندازی برساند.

در حال حاضر مجتمع فولاد کویر با تکیه بر توان داخلی متخصصان جوان بدون استفاده از دانش خارجی، توانسته است ظرفیت تولید مجتمع را تا میزان ۴۵۰ هزارتن در سال افزایش داده و سبد کاملی از میلگردهای فولادی را تولید و در اختیار بازار داخلی و خارجی قرار دهد.

محصولات تولیدی فولاد کویر کاشان

محصولات تولیدی فولاد کویر کاشان در دو دسته صنعتی و ساختمانی تقسیم می‌شوند.

محصولات صنعتی:

محصولات صنعتی که توسط مجتمع کویر کاشان تولید می‌شوند، گستردگی و تنوع بالایی دارند که در زیر به صورت موردی آن‌ها را نام می‌بریم:

  • صنعت خودرو: بیدوایر، فنر خودرو، پیچ و مهره
  • قطعات صنعتی (ساخت و تولید): سیم جوش، بلبرینگ، فولاد خوش تراش
  • صنعت کشش: کشش کلاف کم کربن، کشش کلاف پر کربن

محصولات ساختمانی:

محصولات ساختمانی تولید شده توسط این مجتمع سبد کاملی از انواع میلگردهای فولادی است که شامل ۴۰ گرید فولادی و ۴۵۰ گرید سایز میشود. این میلگردها  از نظر کیفیتی بعد از میلگرد ذوب آهن اصفهان در رده‌ی دوم قرار می‌گیرند. محصولات تولیدی این شرکت عبارتند از:

میلگرد ساده کویر کاشان: میلگرد ساده مفتولی تو پر، یکدست، صاف و بدون هیچگونه آج و برآمدگی است که اصطلاحاً به نام میلگرد گرید  A1  شناخته می‌شود. میلگرد ساده کاربردهای صنعتی، ساختمانی دارد و گاهی از آن در ساخت خاموت هم استفاده می‌شود.

میلگرد آجدار کویر کاشان: این نوع میلگرد در سرتاسر سطح خود دارای آج و برآمدگی‌هایی است که به صورت عرضی روی سطح میلگرد تکرار می‌شوند. این میلگردها در گرید A2, A3  و A4  تولید می‌شوند.

میلگرد کلاف کویر کاشان: این نوع میلگردها همانطور که از نامش پیداست به صورت کلاف‌های بهم پیچیده در بازار عرضه می‌شوند.

مشخصات فنی انواع میلگرد کویر

این مجتمع با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن برش و بسته‌بندی، میلگردهای تولیدی خود را به صورت شاخه‌ی و یا کلافی بسته بندی و روانه بازار می‌کند. مشخصات فنی انواع میلگرد کویر عبارتند از:

میلگرد شاخه‌ ای

میلگردهای زیر در شاخه‌های با طول‌های متغیر بین ۹ تا ۱۲ متر عرضه می‌شوند:

شاخه ساده A1: (آج ۲۴۰ ) در اندازه‌های ۱۲ تا ۵۰ میلیمتر

شاخه آجدار A2: (آج ۳۵۰ )و در اندازه‌های ۸ تا ۱۲ میلیمتر

شاخه اجدار A3: (آج ۴۲۰ ) و در اندازه‌های ۸ تا ۴۰ میلیمتر، استحکام تسلیم ۴۸۲، استحکام نهایی ۶۴۱ و درصد ازدیاد طول ۲۲%

شاخه آجدار A4: (آج ۵۲۰ ) و در اندازه‌های ۱۰ تا ۳۶ میلیمتر، استحکام تسلیم ۵۲۸، استحکام نهایی ۶۶۶ و درصد ازدیاد طول ۲۰%

میلگرد کلاف

در این مجتمع میلگرد ساده و آجدار به صورت کلاف نیز تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند:

کلاف ساده: در ابعاد ۵.۵ تا ۱۶ میلیمتر

کلاف آجدار A3: آج ۴۲۰ و در اندازه‌های ۸ تا ۱۶ میلیمتر

کلاف آجدار A2: آج ۳۵۰ و در انداره‌های ۸ تا ۱۶

وزن میلگردهای تولیدی کویر کاشان

از الزامات تولید کنندگان میلگرد در داخل کشور رعایت وزن اسمی محصولات در بازه‌های تعیین شده در استاندارد ملی ایران است. مجتع فولاد کویر با کالیبراسیون بالا که طی مراحل آج زنی انجام می‌دهد کمترین حد بازه وزنی تعریف شده در استاندارد را برای محصولات خود در نظر می‌گیرد و بدین گونه موجب کاهش مصرف میلگرد در پروژه‌های ساختمانی خواهد شد.

ویژگی‌های محصولات کویر کاشان

  1. رعایت مشخصات ابعادی و حداکثر و حداقل اندازه‌های آج طولی، عرضی و گام میلگردهای مصرفی در بتن: این ویژگی موجب افزایش گیرش در بتن خواهد شد.
  2. طول یکسان شاخه‌ها در بسته بندی‌: این ویژگی باعث کاهش ضایعات میلگردی در پروژه‌ها خواهد شد.
  3. رعایت وزن اسمی در بازه‌ی حداقلی و حداکثری بازه‌ی استاندارد: این ویژگی موجب افزایش تعداد شاخه به نسبت وزن ثابت بسته خواهد شد.
  4. یکنواخت و یکسانی قطر و سطح مقطع میلگرد در طول ۱۲ متر با مشخصات ابعادی برابر و نوسانات بسیار کم: این ویژگی موجب یکنواختی رفتار مکانیکی میلگردهای مصرفی خواهد شد.
  5. درج لوگوی کویر (kavir)  به همراه مشخصات فنی میلگردها در طول ۱۲ متر: این ویژگی به تشخیص اصالت میلگردهای ساخته شده توسط شرکت کویر کاشان کمک می‌کند.
  6. تولید و عرضه تمام سایزهای مورد نیاز میلگرد در سطح کشور از سایز ۸ میلیمتر تا سایز ۴۰ میلیمتر
  7. تولید و عرضه براساس طول‌های مورد نیاز میلگرد در پروژه‌های اجرایی در بازه‌ی ۹ تا ۱۲ متر
  8. امکان تولید میلگرد براساس استانداردهای بین المللی چون استاندارد ASTM-BS-DIN
  9. جوش پذیری بالا: محصولات تولیدی این مجتع علاوه بر مقاومت بالا در برابر تحمل وزن و بارهای سیکلی، دینامیکی و ضربه‌ای، از قابلیت داکتیکی یا جوش پذیری بالایی نیز برخوردارند.

قیمت روز میلگرد کویر کاشان

قیمت انواع میلگرد مجتمع فولاد کویر کاشان با توجه به نوسانات نرخ دلار، قیمت‌های جهانی، میزان عرضه و تقاضای در بورس کالا، تورم و نوسانات بازار داخلی کشور و … به صورت روزانه تعیین می‌شود و نمی‌توان برای آن قیمت دقیق و مشخصی برای آن اعلام کرد.

از طرفی به دلیل تنوع بالای میلگردهای کویر کاشان در نوع، ابعاد و کاربرد و … تعیین قیمت میلگرد کویر کاشان برای هر میلگرد با مشخصات خاص به صورت جداگانه محاسبه می‌گردد.

بنابراین برای اطلاع از قیمت روز میلگرد کویر کاشان با مشخصاتی که درنظر دارید می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت آراد آهن تماس بگیرید.

مرجع فروش میلگرد کویر کاشان

برای خرید محصولات میلگرد کویر کاشان می‌توانید به شرکت‌های که به عنوان مرجع فروش میلگرد کویر کاشان در این زمینه فعالیت دارند، مراجعه کنید.

در انتخاب شرکت‌های مرجع باید به نکاتی چون اعتبار، سابقه، قیمت عرضه و … دقت کنید، چرا که تنها مرجع بودن یک شرکت دلیلی برای ارائه محصولات با قیمت پایین و کیفیت برابر با کارخانه در بازار نیست.

بازرگانی آرادآهن یکی از بزرگترین شرکت‌های مرجع در زمینه خرید و فروش انواع میلگرد کویر کاشان به شمار می‌رود که سالهاست میلگردهای تولیدی کویر کاشان را با بهترین قیمت و کیفیت تضمین شده تأمین و به بازار آهن ایران عرضه می‌کند.

خرید میلگرد کویر کاشان از آراد آهن، می‌تواند به صورت حضوری و یا غیرحضوری انجام گیرد. شما میتوانید از آرادآهن نمایندگی فروش میلگرد کارخانه کویر کاشان  محصولات این کارخانه را با بهترین قیمت و بهترین خدمات در بازار آهن ایران تهیه نمایید.

سفارش آنلاین آهن آلات
مقالات
ورق
مقالات ورق
قیمت تیرآهن
مقالات تیرآهن
قیمت میلگرد
مقالات میلگرد
قیمت قوطی در آراد آهن
مقالات قوطی
قیمت پروفیل زد (Z)
مقالات پروفیل
قیمت لوله مبلی
مقالات لوله
قیمت محصولات مفتولی
مقالات مفتولی
قیمت نبشی
مقالات نبشی