لوگو آرادآهن
Search

لیست کارخانه ها

031-34055

تماس با ما

ارتباط با ما

دانشنامه

031-34055

کارخانه فولاد اکسین اهواز

کارخانه فولاد اکسین خوزستان

کارخانه فولاد اکسین خوزستان در شهر اهواز و ۱۰ کیلومتری جاده بندر امام خمینی قرار دارد. کارخانه فولاد اکسین خوزستان ورق های فولادی  تولید می کند که جزء پرکاربردترین و پرتقاضاترین ورق های فولادی در ایران هستند. دفتر مرکزی این مجموعه در شهر تهران قرار گرفته است. از بین ورق هایی که توسط شرکت اکسین اهواز تولید می شوند ورق سیاه کاربرد بیش تری دارد به همین علت در این مطلب به قیمت ورق اکسین اهواز و موارد مهم دیگر از جمله فروش ورق سیاه اکسین پرداخته ایم.

محصولات فولاد اکسین خوزستان

شرکت فولاد اکسین یک شرکت بزرگ در حوزه صنعتی است و توانسته است در این حوزه به صورت مستقل و حرفه ای به فعالیت خود ادامه دهد. مجتمع فولاد خوزستان تمامی مراحل تولید فولاد را انجام می دهد. یعنی از استخراج سنگ آهن از معدن گرفته تا نورد پایانی محصولات توسط همین شرکت انجام می شود. محصولات فولاد اکسین خوزستان شامل اسلب و ورق های فولادی و شمش می باشند. شرکت فولاد اکسین برای تولید ورق های فولادی از اسلب استفاده می کند. این شرکت برای حفظ محیط زیست تلاش های زیادی انجام داده است. زیرا این شرکت الزامات  احراز صلاحیت محصولات را به طور کامل انجام می دهد. انواع ورق اکسین اهواز برای ساخت لوله های نفت و گاز با قطر بالا و هم چنین دیگ های بخار صنعتی و نیروگاهی استفاده می شود.

ورق سیاه اکسین اهواز

یکی از محصولات این کارخانه ورق سیاه است. ورق سیاه اکسین اهواز به روش زیر تولید می شود.

  1. ابتدا باید تختال ها را گداخته کرد. سپس آن ها را از کوره ها به سمت خط تولید حرکت داد.
  2. در این مرحله لایه های اکسیدی ضخیمی که به شکل فلس از قبل روی تختال ها ایجاد شده اند زدوده می شوند.
  3. اکنون باید اسلب را به کمک دستگاه های رول پرس تا ضخامتی که مد نظر است فشرده کرد.
  4. برای کنترل سایز و وزن ورق سیاه اکسین از یک غلتک استفاده می شود. با رفت و برگشت روی این ورق ها ضخامت را کاهش می دهد.
  5. زمانی که دمای تختال ها هنوز بالا است در باکس جمع آوری کویل به شکل کلاف در می آیند.
  6. کلاف را باید باز کرد. برای جدا کردن ابتدا و انتهای آن از گیوتین استفاده می شود.
  7. اکنون باید مرحله اکسید زدایی مجددا انجام شود.
  8. حال باید به کمک غلتک های هیدرولیکی که وزن زیادی هم دارند ورق ها  را در معرض نورد نهایی قرار داد. در این مرحله خواص مکانیکی محصول بهبود پیدا می کند.
  9. سپس باید ورق ها خنک شوند و  به سمت رول جمع کن ارسال شوند.
  10. سپس ورق تولید شده بسته بندی می شود و نام کارخانه و شماره ذوب روی آن ها چاپ کرد.

ابعاد و وزن ورق سیاه اکسین

ابعاد و وزن ورق سیاه اکسین تنوع زیادی دارد. سایز و وزن ورق سیاه اکسین شامل موارد زیر می شوند.

  • ورق سیاه رول شده: به این ورق کویل یا کلاف هم می گویند. این محصول معمولا در عرض های ۲۰۰۰ . ۲۵۰۰ و ۱۲۵۰ و ۱۰۰۰ میلی متر ساخته می شوند. ضخامت این ورق ۱.۵ تا ۱۵ میلی متر است. طول این محصول نا محدود است.
  • ورق سیاه فابریک: به این ورق شیت هم گفته می شود. سایز و وزن ورق سیاه اکسین با ورق قبلی متفاوت است. ورق شیت دارای ضخامت هایی بیش تر از ۱۵ میلی متر است. هم چنین در سایز های مختلفی به فروش می رسد. البته بعضی از سایز ها بیش تر از بقیه مورد استفاده قرار می گیرند. ابعاد پر طرفدار ورق سیاه فابریک عبارت اند از:  ۱۲۰۰۰* ۲۰۰۰ و ۶۰۰۰*۲۰۰۰ و ۶۰۰۰*۱۵۰۰ و ۶۰۰۰*۱۰۰۰ و ۲۵۰۰*۱۲۵۰ و ۲۰۰۰*۱۰۰۰.

مشخصات و استانداردهای ورق سیاه اکسین

محصولاتی که در کارخانه فولاد اکسین خوزستان تولید می شوند ویژگی هایی دارند. در این قسمت با مشخصات و استانداردهای ورق سیاه اکسین  آشنا خواهیم شد. همان طور که گفتیم ورق سیاه فابریک در سایزهای مختلفی تولید می شود. اما برخی از این سایز ها بیش تر مورد استفاده قرار میگیرند. دو استاندارد مهم از محصولات شرکت اکسین اهواز که با آن ها آشنا شدیم st 52  و st 37 هستند که در مصارف فراوانی در صنایع مختلف دارند. البته دقت کنید که قبل از خریداری آن ها باید با  مشخصات و استانداردهای ورق سیاه اکسین  به طور کامل آشنا شوید. St نماد قدرت است و عددی که در کنار آن قرار می گیرد میزان تنش نهایی را نشان می دهد.  تنوع در ابعاد و وزن ورق سیاه اکسین کاربرد آن ها را افزایش داده است.

کاربرد ورق سیاه اکسین

کاربرد ورق سیاه اکسین تاثیر زیادی روی قیمت آن دارد. این ورق ها را با توجه به نوع استفاده می سازند. به طور مثال یکی از مواردی که بر کاربرد ورق سیاه اکسین اثر گذار است ضخامت آن است. این ورق ها را با ضخامتی بین ۱ تا ۱۰ میلی متر می سازند. البته زمانی که ضخامت بیش تر شود شکل پذیری محصولات کاهش پیدا می کند. شرکت های مختلفی به فروش ورق سیاه اکسین مشغول هستند. از بین  آن ها شرکت آراد آهن محصولات تولید شده توسط کارخانه فولاد اکسین خوزستان را با بهترین خدمات و بهترین قیمت در کم ترین زمان به فروش می رساند. برخی از موارد  کاربرد ورق سیاه اکسین که می توان به انها اشاره کرد عبارتند از:  

  • کشتی سازی و تجهیزات دیگر دریایی
  • تانک و مخزن هایی برای ذخیره کردن مشتقات نفتی
  • گارد ریل و دیگر تجهیزات مشابه

قیمت و خرید ورق سیاه اکسین

برای اطلاع از قیمت و خرید ورق سیاه اکسین می توانید از طریق یکی از شرکت های مهم که در زمینه فروش انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی فعالیت می کند اقدام نمایید. شما می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی و کانال تلگرام آراد آهن از قیمت ورق اکسین در اصفهان آگاه شوید. قیمت روز ورق اکسین اهواز تحت تاثیر عوامل زیر قرار می گیرد:

  • نوسانات بازار در عرضه و تقاضا
  • قیمت گذاری کارخانه تولید کننده
  • قیمت ارز
  • هزینه انرژی و نیروی کار
  • هزینه حمل و نقل
  • شرایط سیاسی و بین المللی
  • قیمت سنگ آهن و سایر مواد اولیه
سفارش آنلاین آهن آلات
مقالات
ورق
مقالات ورق
قیمت تیرآهن
مقالات تیرآهن
قیمت میلگرد
مقالات میلگرد
قیمت قوطی در آراد آهن
مقالات قوطی
قیمت پروفیل زد (Z)
مقالات پروفیل
قیمت لوله مبلی
مقالات لوله
قیمت محصولات مفتولی
مقالات مفتولی
قیمت نبشی
مقالات نبشی