آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

تیرآهن لانه زنبوری از کجا بخریم

تیراهن لانه زنبوری را ازکجا بخریم
به این مقاله امتیاز دهید

خرید تیرآهن لانه زنبوری تولید شده توسط کارخانجات معتبر داخلی در آراد آهن امکان پذیر شده است. شما می توانید قیمت روز تیرآهن لانه زنبوری را به صورت روزانه در سایت و بازرگانی آرادآهن مشاهده نمایید. به دلیل حساسیتی که استفاده از تیرآهن‌های لانه زنبوری دارند، توصیه می‌کنیم قبل از خرید و ثبت سفارش آن‌ها از مشاوره‌ی رایگان متخصصان ما در شرکت آراد آهن استفاده کنید. مشاوران ما شما را راهنمایی می‌کنند که چگونه سفارش خود را در پایین‌ترین قیمت تیرآهن لانه زنبوری ثبت نمایید.

اما تیرآهن‌های لانه زنبوری چه تفاوتی با تیرآهن‌های معمولی دارند؟ چگونه تولید می‌شوند؟ و آیا از نظر اقتصادی خرید تیرآهن لانه زنبوری به صرفه تر از تیرآهن‌های معمولی است؟ اگر اطلاعات کاملی در مورد تیرآهن لانه زنبوری ندارید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

خرید تیرآهن لانه زنبوری

تیرآهن لانه زنبوری چیست و چه تفاوتی با تیرآهن معمولی دارد؟

با گسترش جمعیت شهرها و نیاز روز افزون به قد کشیدن برج‌های شهری، استفاده از مصالحی که بتواند این ساختمان‌های بلند و این سازه‌های شهری عظیم را استوار سازد، یکی از مهم‌ترین مسائلی بود که ذهن سازندگان و مهندسان را به خود مشغول کرد.

تیرآهن لانه زنبوری یکی از این مصالح ارتقا یافته  است که اولین بار در سال ۱۹۱۰ ایده‌ی ساخت آن به ذهن هورتن رسید. تیرآهن‌های لانه زنبوری بدون اینکه از نظر وزنی افزایش پیدا کنند، به دلیل ساختار ویژه‌شان مقاومت خمشی بیشتری پیدا کردند. چگونه؟

تیرآهن‌های لانه زنبوری برخلاف تیرآهن‌های معمولی بر روی سطح جان خود دارای حفره‌های توخالی و به شکل‌های هندسی متفاوتی چون شش ضلعی، چهار ضلعی، دایره ی و…. هستند.

از آنجایی که اولین نوع این تیرآهن‌ها با حفره‌های شش ضلعی به بازار وارد شدند و کندوها و لانه‌های زنبور را در ذهن‌ها تداعی کردند، به نام تیرآهن لانه زنبوری معروف شدند. از دیگر نام‌های تیرآهن لانه زنبوری، تیرآهن شبکه یا تیرآهن CNP است. اما تیرآهن‌های لانه زنبوری چگونه تولید می‌شوند؟

خرید تیرآهن لانه زنبوری

نحوه‌ی تولید تیرآهن لانه زنبوری

برای تولید تیرآهن لانه زنبوری از تیرآهن IPE به عنوان ماده ی ساخت اولیه استفاده می‌شود و بر روی آن عملیات زیر را اجرایی می‌کنند تا به تیرآهن لانه زنبوری برسند:

  1. به کمک یک شابلن یا الگو بر روی طول تیرآهن خطوط زیگزایگی را مشخص می‌کنند.

نکته: مقدار دقیق زاویه‌های شش ضلعی‌های روی تیرآهن لانه زنبوری را با مقدار تنش برشی افقی به دست می‌آورند اما به طور تقریبی زاویای این شش ضلعی‌ها باید بین ۴۵ تا ۶۰ درجه باشد.

  • به منظور جلوگیری از خمش تیرآهن، قبل از انجام عملیات برش، تیرآهن را با چند جوش تک خال بر روی شاسی افقی ثابت می‌کنند.
  • توسط دستگاه برش هوا یا گاز استیلن خطوط مشخص شده توسط شابلن را برش می‌دهند.
  • پس از اینکه تیرآهن اولیه برش داده شده، قسمت بالایی آن را با دستگاه به سمت راست یا چپ جابه جا می‌کنند . قسمت بالایی و پایینی تیرآهن را به گونه‌ی بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند که حفره‌های شش ضلعی کاملاً منظمی تشکیل شوند.
  • حالا دو قسمت تیرآهن را با روش‌های مختلف به یکدیگر جوش می‌دهند. جوش قوسی نیمه اتوماتیک بهترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین روشی است که بهتر است در این مرحله مورد استفاده قرار گیرد.
  • سپس حداقل یکی از حفره‌های شش ضلعی را با جوش دادن به ورقی پر می‌کنند. این کار به منظور جبران ضعف مقاومت برشی تیرآهن انجام می‌شود.

 اما چرا تیرآهن‌ها را به شکل لانه زنبوری تولید می‌کنند؟

دلایل استفاده از تیرآهن لانه زنبوری

استفاده از تیرآهن‌های لانه زنبوری به دلایل زیر توجیه فنی و اقتصادی دارد:

  • هزینه تولید تیرآهن‌های لانه زنبوری بسیار مناسب و اقتصادی است.
  • تیرآهن‌های لانه زنبوری نسبت به تیرآهن‌های معمولی مقاومت خمشی بیشتری دارند.
  • لانه زنبوری کردن تیرآهن موجب افزایش یک و نیم برابری ارتفاع تیرآهن اولیه خواهد شد. در واقع تیرآهن لانه زنبوری نسبت به تیرآهن اولیه بلندتر و مقاومتر خواهد شد بدون اینکه وزن آن نسبت به وزن تیرآهن اولیه تغییر داشته باشد.
  • صرفه جویی و کاهش مصرف مواد اولیه در تیرآهن‌های لانه زنبوری کاهش قیمت آن را در پی دارد.
  • وزن تیرآهن لانه زنبوری به دلیل وجود فضاهای خالی آن، کاهش پیدا  می‌کند که منجر به کاهش وزن نهایی سازه خواهد شد. کاهش وزن نهایی سازه، باعث می‌شود که در برابر ارتعاشات و لرزه‌های زلزله آسیب پذیری کمتری داشته باشد. در واقع تیرآهن لانه زنبوری با افزایش انعطاف پذیری ساختمان در برابر زلزله، سازه را مقاومتر خواهد ساخت.
  • وجود حفره‌های در جان تیرآهن نصب و عبور لوله‌ها، کابل‌های برق، سیم‌ها و تجهیزات تاسیساتی ساختمان‌ها را آسان‌تر خواهد کرد.
  • استفاده از تیرآهن لانه زنبوری باعث کاهش ارتفاع سقف ساختمان خواهد شد.
  • در موقعیت‌هایی که افزایش ضخامت سقف و یا تغییر در مشخصات سقف سازه امکان پذیر نباشد، تیرهای لانه زنبوری می‌‌توانند انتقال بار سقف را بهتر از تیرآهن‌های معمولی انجام دهند.

اما تیرآهن لانه زنبوری در کنار تمام ویژگی‌های مثبتی که دارد، دارای معایبی است. مهم‌ترین عیب این مقاطع فولادی این است که وجود حفره‌های تیرآهن لانه زنبوری مقاومت برشی این تیرآهن را به شدت کاهش می‌دهد. البته برای جبران این ضعف از ورق و یا بتن استفاده می‌کنند.

انواع تیرآهن لانه زنبوری

  • تیرآهن لانه زنبوری شش ضلعی: این نوع تیرآهن که اولین نوع تیرآهن لانه زنبوری به شمار می‌رود، دارای حفره‌های شش ضلعی است. در تولید تیرآهن لانه زنبوری بعد از اینکه بر روی تیرآهن اولیه شکل برش با استفاده از شابلن ها ایجاد و برش ها داده شد، قسمت بالایی تیرآهن با حرکت به سمت چپ و یا راست بر روی قسمت پایینی قرار گرفته و شکل شش ضلعی را ایجاد می‌کند.

یا در روشی دیگر بعد از برش تیرآهن اولیهقسمت بالایی تیرآهن را توسط دستگاه کاملاً در جهت مخالف بر روی قسمت پایینی قرار می‌دهند و  جوشکاری می‌کنند. در روش دوم ارتفاع دو طرف تیرآهن با یکدیگر متفاوت خواهند شد.

  • تیرآهن لانه زنبوری چهارگوش: تیرآهن های شبکه چهارگوش بیشتر به منظور استفاده در موقعیت‌های خاص پروژه‌ها تولید می‌شوند. برای مثال در جایی که باید کانال کولر و یا تهویه هوا عبور داده شود.
  • تیرآهن لانه زنبوری دایره‌ی: در تیرآهن‌های لانه زنبوری دایره‌ی، حفره‌ها به شکل دایره ایجاد می‌شوند تا مقاومت بیشتری در برابر نیروهای برشی و تنشی داشته باشند.
  • تیرآهن لانه زنبوری لوزی: در مواردی ممکن است تیرآهن‌های لانه زنبوری با حفره‌های لوزی شکل تولید شوند. البته شایان ذکر است که نباید زاویای این لوزی‌ها تیز باشد بلکه باید زوایا دارای انحنای نسبی در خود باشند.

مشخصات تیرآهن لانه زنبوری

سایز و مشخصات تیرآهن شبکه بسته به نوع آن مشخص می‌شود. به طور کلی تیرآهن‌های لانه زنبوری با مشخصات زیر در بازار وجود دارند:

  • در سایزهای ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۴، ۲۷، ۳۰ سانتی متر
  • با ارتفاع بال‌های: ۲۰ -۴۸ سانتی متر
  • طول هر شاخه: ۱۲ متر

شایان ذکر است که ارتفاع تیرآهن لانه زنبوری ۱.۵ برابر تیرآهن معمولی خواهد بود.

جهت اطلاع دقیق از قیمت روز تیرآهن لانه زنبوری به سایت و یا کانال تلگرامی شرکت آرادآهن مراجعه نمایید.

وزن تیرآهن شبکه

وزن تیرآهن‌های لانه زنبوری با توجه به سایز، ابعاد، کارخانه تولید کننده و … متفاوت است. اما به طوری با استفاده از فرمول زیر می‌توان محاسبه کرد:

وزن مخصوص تیرآهن لانه زنبوری در جدول اشتال * طول شاخه (kg) = وزن (kg)

برای مثال در زیر وزن پرفروش‌ترین سایزهای تیرآهن‌ لانه زنبوری یعنی تیرآهن شبکه ۱۴، ۱۶ و ۱۸ را خواهید دید:

  • وزن تیرآهن ۱۴ لانه زنبوری با طول شاخه ۱۲ متری وزنی در حدود ۱۵۵ کیلوگرم خواهد داشت
  • تیرآهن ۱۶ لانه زنبوری با طول شاخه ۱۲ متری دارای وزن ۱۹۰ کیلوگرم است.
  • تیرآهن ۱۸ لانه زنبوری با طول شاخه ۱۲ متری به دلیل سایز بزرگتری که دارد وزنی در حدود ۲۲۶ کیلوگرم خواهد داشت.
تیرآهن لانه زنبوری  ذوب آهن اصفهان

کاربردهای تیرآهن لانه زنبوری

تیرآهن لانه زنبوری در ساخت سازه‌های فلزی و اسکلت ساختمان‌ها کاربرد زیادی دارد. به خصوص در مواردی که نیاز به مقاومت خمشی بالایی است یا سازه باید در محدودیت وزنی ساخته شود استفاده از این نوع تیرآهن بیشتر خواهد شد.

از تیرآهن شبکه به عنوان تیر اصلی قاب خمشی در ساختمان‌های مختلف و یا قالب صلب در ساخت سوله‌ها، انبارها، پارکینگ‌ها و … استفاده می‌شود.

همچنین تیرآهن‌های لانه زنبوری به صورت گسترده در ساخت پل‌های عظیم مشبک کاربرد دارند.

در صورتی که برای اجرای پروژه‌های خود نیاز به تأمین تیرآهن لانه زنبوری با قیمتی مناسب دارید با بازرگانی آراد آهن مرکز پخش تیرآهن لانه زنبوری تماس بگیرید.

تولیدکننده برتر تیرآهن لانه زنبوری

در میان تیرآهن‌هایی که در ایران تولید می‌شوند، کیفیت تیرآهن‌ ذوب آهن اصفهان بسیار بالا است. تا جایی که تیرآهن‌های اصفهان به نوعی معیار و مقیاس دیگر تیرآهن‌های تولید داخلی به شمار می‌روند.

علاوه بر کیفیت یکی دیگر از ویژگی‌های بارز تیرآهن شبکه اصفهان، تطابق دقیق وزن آن با استانداردهای بین المللی و ملی است.

کیفیت و وزن استاندارد تیرآهن‌های لانه زنبوری ذوب آهن اصفهان باعث افزایش میزان تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت تیرآهن شبکه اصفهان شده است. قیمت دقیق تیرآهن CPE اصفهان به صورت روزانه در سایت آرادآهن منتشر می‌شود.

فروش تیرآهن شبکه

تیرآهن لانه زنبوری ذوب آهن اصفهان را از کجا بخریم ؟ آرادآهن نمایندگی فروش تیراهن لانه زنبوری در ایران، این محصول فولادی را از کارخانجات مطرح داخلی تأمین کرده و با کمترین قیمت ممکن به فروش می‌رساند. ارسال سریع، تضمین کیفیت، ارائه فاکتور رسمی و . … از خدمات ویژه فروش بازرگانی آراد آهن است.

هم چنین شرکت آراد آهن تامین کننده تیرآهن لانه زنبوری ذوب آهن اصفهان به عنوان بزرگترین و معتبرترین مرکز فروش محصولات کارخانه عظیم ذوب آهن اصفهان  انواع محصولات این کارخانه را در حجم عمده خریداری کرده و با قیمت درب کارخانه به فروش می‌رساند.

جهت اطلاع از شرایط ویژه فروش تیرآهن لانه زنبوری ذوب آهن در بازرگانی آرادآهن تماس با شماره‌ی ما بگیرید.