آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

میلگرد ساده از مشخصات تولید تا موارد استفاده

میلگرد ساده چیست
به این مقاله امتیاز دهید

به طور کلی در بازار به میلگرد‌های بدون آج، میلگرد ساده می‌گویند. این محصولات در پروژه‌های مختلف ساختمانی استفاده فراوانی دارند و در دو دسته شاخه‌ای و کلاف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند که این بستگی به قطر میلگرد مورد نظرتان خواهد داشت. افرادی که قصد اجرای پروژه‌های ساختمانی مختلف را دارند، در کنار میلگردهای آجدار باید از میلگرد ساده نیز استفاده کنند. به همین دلیل آشنایی با این محصولات امری بسیار ضروری است که به هیچ وجه نباید از آن غافل شد. متخصصین سایت آراد آهن در ادامه این مطلب توضیحات مفیدی را در خصوص انواع میلگرد ساده، موارد کاربرد، نحوه استفاده و سایر نکات مهم در این زمینه در اختیار شما خوانندگان قرار خواهند داد.

تولید میلگرد ساده
کاربرد میلگرد ساده


کاربرد و موارد استفاده از میلگرد ساده

برای افزایش مقاومت کششی بتن در ساختمان از میلگرد ساده استفاده می‌شود. بسته به محاسبات انجام شده و مقاومت مورد نیاز می‌توان از میلگردهایی با قطر متفاوت استفاده کرد. در زمان خرید محصولات معمولاً برگه‌های شناسایی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که روی آنها قطر نامی میلگرد ثبت شده است. علاوه بر آن از طریق همین برگه‌ها می‌توان نتیجه سایر آنالیز‌ها که روی میلگرد ساده انجام شده را در اختیار داشته باشید.

 برای به کارگیری این نمونه از میلگرد در صنعت ساختمان سازی ممکن است در مواردی نیاز به جوشکاری پیدا کنید. در این شرایط روند جوشکاری باید طبق استاندارد ملی ایران به شماره ISIRI 3131 انجام شود تا در مراحل بعدی کار به مشکل بر نخورید. به طور کلی می‌توان موارد زیر را جزء کاربردهای میلگرد ساده دانست:

  • به کارگیری به عنوان شفت‌های صنعتی
  • استفاده در نمای ساختمان
  • استفاده به عنوان میلگرد حرارتی در آرماتوربندی
  • استفاده در بتن ریزی به عنوان میلگرد دورپیچ سازه

روند تولید میلگرد ساده

  1. در مرحله اول برای تولید میلگرد ساده ابتدا شمش آهن را در کوره‌هایی با دمای ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد قرار می‌دهند. برای امنیت بیشتر این کار با استفاده از جک هیدرولیک انجام می‌گردد. 
  2. وقتی شمش به دمای مناسب برای انجام مراحل مربوط به نورد رسید، با استفاده از غلطک‌هایی آنها را به منظور انجام نورد کاری به مرحله بعدی هدایت می‌کنند. 
  3. برای شکل دادن شمش آهن به صورت میلگرد ساده باید مراحل مربوط به رافینگ طی شوند. روند رافینگ به این صورت است که در سه مرحله شمش آهن را تحت فشار قرار می‌دهد تا از قطر آنها کم شده و به طول آنها اضافه شود. 
  4. برای میلگرد آجدار بعد از این مرحله میلگرد‌های آماده شده را از روی استند‌ها که وظیفه آجدار کردن میلگرد را برعهده دارند می‌گذرانند. اما برای تولید میلگرد ساده نیازی به گذراندن این مرحله نخواهد بود. 
  5. در قدم بعدی میلگرد‌های تولید شده در اندازه‌های مساوی با استفاده از گیوتین‌های بسته بندی برش داده شده و برای بسته بندی راهی مرحله بعد خواهند شد.
  6.  البته نباید فراموش کرد که بعد از اتمام مراحل گفته شده، روند انبار کردن و محل نگهداری میلگرد نیز می‌تواند روی کیفیت نهایی آن تاثیر زیادی بگذارد.
میلگرد ساده
کاربرد میلگرد ساده

شناخت استانداردها و مشخصات میلگرد ساده

شناخت استاندارد‌های میلگرد ساده قبل از خرید این محصولات اجازه می‌دهد تا از بین انواع میلگرد، گزینه مورد نظر خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید. طبق استاندارد‌های جدید به این محصولات میلگرد ۲۴۰ و بر اساس استاندارد قدیمی به آنها میلگرد A1 می‌گویند. مقاومت تسلیم میلگرد ساده ۲۴۰ و مقاومت کششی آن ۳۶۰ نیوتن بر میلیمتر مربع است، به همین دلیل آنها را از نظر سختی در دسته آهن آلات نرم قرار می‌دهند.  این میلگردها در قطرهای ۶ تا ۲۰۰ میلیمتر تولید و به بازار عرضه می‌شوند که بسته به صلاحدید طراحان سازه و مهندسین ناظر از محصولی باید استفاده کنید که پاسخگوی نیازهای شما باشد.

قیمت میلگرد ساده

قیمت میلگرد ساده تحت تاثیر عوامل مختلفی است که برخی از آنها عبارتند از: “میزان تقاضای بازار، مسائل سیاسی و اقتصادی، مسائل بین المللی مانند تحریم‌ها، تغییرات نرخ ارز و…” این تغییرات بالا باعث ایجاد سردرگمی برای بسیاری از مشتریان می‌شود. از سوی دیگر هزینه حمل و نقل یکی دیگر از عواملی است که روی قیمت تمام شده میلگرد تاثیر زیادی خواهد داشت و بسته به فاصله شما از انبار، کارخانه یا محل نگهداری؛ هزینه خرید میلگرد ساده تغییر خواهد کرد. برای آگاهی از قیمت به روز می‌توانید با متخصصان ما در آراد آهن تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید. مشاوران ما می‌توانند کمک کنند که میلگرد ساده را با قیمت و شرایط به‌صرفه و معقول خریداری کنید.