آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

تفاوت توری مرغی و فرنگی در مشخصات و کاربردها چیست؟

توری مرغی و توری فرنگی
به این مقاله امتیاز دهید

توری فرنگی و توری مرغی هر دو از توری‌های شش ضلعی هستند که با هم تفاوت‌ها و شباهت‌هایی دارند. البته تفاوت‌هایشان بیشتر از شباهت‌هایشان است. این دو توری از توری‌های فلزی بوده و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله از آراد آهن به معرفی این دو توری و تفاوت توری مرغی و فرنگی پرداخته‌ایم. اگر به دنبال خرید توری مرغی و یا توری فرنگی هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. 

توری فرنگی و کاربردهای آن

توری فرنگی توری ساخته شده از مفتول گالوانیزه گرم است. این توری در کنار استحکام بالایی که دارد، ظاهر زیبایی نیز دارد از این رو برای حصارکشی منطقه‌های مختلف از این نوع توری فلزی استفاده‌های بسیاری می‌شود. توری فرنگی مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب دارد از این رو برای استفاده از مناطق شرجی بسیار مناسب است. توری فرنگی در دو نوع چشمه ریز و چشمه درشت تولید می‌شود. نوع اول این توری‌ها دارای چشمه‌هایی با ابعاد ۴ سانتی‌متر و نوع دوم دارای چشمه‌هایی با ابعاد ۵ سانتی‌متر است. هر چه ابعاد چشمه کوچکتر باشد، مقدار مفتول به کار رفته بیشتر است. در نتیجه وزن و قیمت توری بالاتر می‌رود، توری فرنگی چشمه ریز وزن و قیمت بیشتری نسبت به توری فرنگی چشمه درشت دارد. 

از توری‌های فرنگی برای ساخت قفس حیوانات، حصارکشی باغ‌ها در کشاورزی، حصارکشی ساختمان‌ها، حصارکشی فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها و حضارکشی محوطه‌های ورزشی مورد استفاده می شود.

توری مرغی و کاربردهای آن

از ویژگی‌های بارز توری مرغی انعطاف‌پذیری و استحکام بالای آن است. به دلیل همین ویژگی، قابلیت شکل‌گیری به هر صورتی که مدنظر کاربر باشد را دارد. از آن جایی که توری‌های مرغی دارای مفتول‌های نازکی هستند، برای ساخت قفس حیوانات مناسب است. توری مرغی تهویه مناسبی را برای حیوانات داخل قفس به وجود می‌آورد. این توری همچنین از فرار حیوانات از داخل قفس جلوگیری می‌کند. البته لازم به ذکر است توری مرغی ویژگی‌های خوب و قیمت ارزان‌تری نسبت به دیگر توری‌های فلزی دارد. بنابراین تنها برای ساخت قفس حیوانات استفاده نشده و برای پوشش سقف سوله‌ها و زیرسازی گچ و کاشی نیز کاربرد دارد.  

شباهت‌ها و تفاوت‌های توری مرغی و فرنگی

توری مرغی و فرنگی هر دو دارای چشمه‌های شش ضلعی هستند. به همین دلیل از نظر ظاهری به هم شباهت بسیاری دارند. ولی تنها ظاهر این دو نوع توری فلزی به هم شبیه بوده و از نظر ضخامت مفتول و سایز چشمه با هم تفاوت‌های بسیاری دارند. ضخامت مفتول استفاده شده در توری فرنگی بیشتر از توری مرغی است. به همین دلیل توری مرغی نازک‌تر و سبک‌تر است. همین تفاوت توری مرغی و فرنگی باعث می شود قیمت توری فرنگی و قیمت توری مرغی متفاوت باشد.

دیگر تفاوت توری مرغی و فرنگی به سایز چشمه‌های این دو توری مرتبط است. این تفاوت در بیشتر بودن ابعاد چشمه توری فرنگی نسبت به ابعاد چشمه توری مرغی خود را نشان می‌دهد. ضخامت بیشتر و ابعاد چشمه بزرگ‌تر توری فرنگی نسبت به توری مرغی موجب مقاومت بالاتر توری فرنگی نسبت به توری مرغی شده است. از دیگر تفاوت‌های بارز بین توری فرنگی و توری مرغی در اندازه‌های عرض تولیدی آن‌هاست. توری فرنگی در عرض‌های ۱۲۰، ۱۵۰ و ۱۸۰ سانتی‌متر و توری مرغی در عرض ۹۰ و ۱۲۰ سانتی‌متر تولید می‌شود.

تفاوت قیمت توری فرنگی و مرغی

توری مرغی و توری فرنگی هر دو از توری‌های شش ضلعی هستند که به دلیل استحکام بالا و ظاهر زیبا در صنایع مختلفی کاربرد دارند. به دلیل ظاهر خوب توری فرنگی و استحکام بالای آن کاربرد بسیاری در حصارکشی دارد. توری مرغی نیز به دلیل انعاطف‌پذیری خوب و ظاهر زیبایی که دارد برای ساخت قفس حیوانات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که در پی خرید توری فرنگی یا توری مرغی هستید، می‌توانید در بخش محصولات سایت آراد آهن انواع مختلفی از توری فرنگی و توری مرغی را مشاهده و مقایسه کنید. با توجه به تفاوت‌ها و شباهت‌های بین این دو توری بهتر است قبل از خرید توری فرنگی و مرغی کاملا با ویژگی‌های هر دو این توری‌ها آشنا شوید، تا توری مناسب با کاربردی که مدنظر دارید را انتخاب کنید.