آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

انواع سیم مفتولی کدامند

سیم مفتولی
به این مقاله امتیاز دهید

سیم مفتول از جمله محصولات مهم و اساسی در بسیاری از صنایع است که در انواع مختلفی تولید می شود. آیا شما سیم های مفتولی که برای اتصال میلگردها در سازه های بتنی استفاده می شوند را از نزدیک دیده اید؟ این سیم ها تنها نوعی از سیم های مفتولی موحود در بازار هستند. از کاربردهای مختلف این سیم ها می توان به بستن قسمت های مختلف آرماتور، تولید انواع توری، تولید سیم جوش و … اشاره کرد. ما در این مطلب به سوال انواع سیم مفتولی کدامند پاسخ خواهیم داد.

سیم مفتول سیاه

ممکن است شما با سیم مفتول سیاه به اندازه مقاطع فولادی دیگر آشنایی نداشته باشید. به طور کلی سیم مفتول به دسته سیم مفتول سفید و سیاه طبقه بندی می شود که هر کدام کاربرد مشخصی دارند. اگر از فولادهایی که گالوانیزه نشده اند، در تولید سیم مفتول استفاده شود، نوع سیاه این سیم ها به دست می آید. تغییرات فیزیکی در تولید این سیم ها سبب شکل دهی خاص آنها می شود و این در حالی است که تغییر شیمیایی نباید در سیم ایجاد شود. برای اثبات این امر از آزمایش های خاصی استفاده می شود تا گواه این مطلب باشند.

سیم مفتول سیاه را می توان یک محصول نیمه پایانی فرض کرد، به این ترتیب که این محصول برای کارخانه های تولید کننده یک محصول تمام شده و نهایی محسوب می شود، در حالی که برای کارگاه هایی که محصولات مفتولی مختلفی تولید می کنند، یک متریال خام می باشد. بسته بندی این سیم ها به صورت کلاف یا کویل است و به صورت کیلویی به فروش می رسند. در ادامه به کاربردهای مفتول سیاه می پردازیم.

قیمت مفتول سیاه

کاربرد سیم مفتولی سیاه

به دلیل اینکه در تولید این سیم مفتول از فولاد کم کربن استفاده می شود، این محصول پلاستیسیته بالایی دارد. این بدین معناست که این سیم انعطاف پذیری بالایی دارد و در کنار آن مقاومت زیاد یک ویژگی بارز دیگر است که باید به آن اشاره کرد. کاربرد سیم مفتولی سیاه به دلیل داشتن این ویژگی ها بسیار وسیع است. به طور کلی از این محصول در آرماتوربندی، قالب بندی، عایق بندی، نجاری، بسته بندی کشاورزی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که می دانید این سیم مفتولی انواع مختلفی دارد و این تنوع به این دلیل است که هر کدام از آنها در جا و مکان خاصی باید استفاده شود. با تغییر قطر و اندازه سیم، کاربرد سیم مفتولی سیاه تعیین می شود. از این مفتول ها گاهی در تولید سیم خاردارهای خطی و حلقوی نیز استفاده می گردد. در این سیم خاردار هم سیم راسته و هم خار مربوطه می تواند از این سیم مفتولی باشد. قیمت مفتول سیاه در سایت آراد آهن به صورت لحظه ای بروز رسانی می شود و این امر می تواند به شما کمک کند تا در بهتربن زمان ممکن اقدام به خرید نمایید.

سیم مفتولی گالوانیزه

 سیم مفتولی گالوانیزه از جمله سیم های مفتولی است که کاربردهای فراوانی دارد. فرآیند تولید این سیم مفتول بسیار ویژه است و همانطور که از نامش پیداست، یک پوشش گالوانیزه به عنوان یک لایه محافظ بر روی متریال استفاده شده در تولید سیم اضافه می شود. برای تولید این مفتول ها باید در ابتدا اکسیدهای موجود بر روی فولاد حذف شوند. پس از این مرحله فولاد مورد نظر وارد استخر مذاب روی می شود و در آن غوطه ور می ماند تا محصول مورد نظر به دست آید.

سیم مفتولی گالوانیزه را می توات به دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید کرد. با توجه به اینکه حرارت زیاد در هر حال می تواند کیفیت فولاد را تحت تاثیر قرار دهد، محصولاتی که به روش نورد سرد تولید می شوند ممکن است کیفیت بهتری داشته باشند. این محصول نیز در انواع مختلفی از نظر سایز و … تولید می شود. به عنوان مثال سیم مفتول ۱.۵ و ۲.۵ نمونه ای از محصولات است که کاربردهای مشخصی دارند. شما برای خرید انواع آهن آلات می توانید به این سایت یعنی آراد آهن مراجعه کنید و با کارشناسان فروش شرکت در ارتباط باشید.

سیم حرارتی

کاربرد سیم مفتولی گالوانیزه

کاربرد سیم مفتولی گالوانیزه بسیار زیاد است و همین مسئله باعث اهمیت این محصول در صنعت فولاد شده است. یکی از کاربردهای این محصول مربوط به ساخت وسایل تزیینی است. از این سیم مفتول در ایجاد حصار برای مرغداری ها، گل فروشی ها، سالن های پرورش طیور و … استفاده می گردد. همانطور که قبلا اشاره شد، فرآیند تولید مفتول گالوانیزه به گونه ای است که استحکام محصول را در برابر شرایط محیطی، زنگ زدگی و عوامل خورنده افزایش می دهد.

به دلیل اینکه مقاومت این سیم ها در برابر خساراتی نظیر خراش و ساییدگی نسبت به مدل معمولی خود بیشتر است، کاربرد سیم مفتولی گالوانیزه نیز بیشتر خواهد بود. مقاومت این محصول در برابر آتش سوزی نیز بیشتر خواهد بود، به این معنا که این سیم ها در دماهای بالا به راحتی ذوب نمی شوند. این ویژگی باعث شده است تا از آن در پشتیبانی از طرح های دیوار استفاده کنند. شما می توانید از این محصول در ایمن نگه داشتن نمایش های هنرهای دستی بهره بگیرید. قیمت انواع سیم مفتول کلیه کارخانجات معتبر کشور در سایت آراد آهن به صورت لحظه ای ارائه می شود.

سیم آرماتور بندی

سیم آرماتور بندی دسته ای از سیم های مفتولی سیاه است کارخانه های مختلف از متریال های خاصی برای تولید این مفتول ها استفاده می کنند. از این سیم ها برای مهار کردن و ثابت نگه داشتن برخی از قسمت‌ های آرماتور استفاده می گردد. از این سیم ها در قفسه درست کردن، الکترودها و … می توان استفاده کرد. ضخامت سیم آرماتور بندی در کارخانه های مختلف متفاوت است و در بین اعداد ۱.۲ تا ۵ میلی متر متغیر است.

این سیم مفتول را ممکن است با نام های دیگری بشناسید. سیم مفتول نرم، مفتول سیاه، مفتول اتصال و … از نام های دیگر این سیم ها است. به این نکته توجه داشته باشید که این سیم ها باید نرمی مطلوبی داشته باشند تا آرماتور بند به راحتی عملیات مد نظر را انجام دهد. گره زدن آسان این سیم ها می تواند سرعت کار را افزایش دهد و در کنار آن، کیفیت کار انجام شده می تواند بهتر باشد. برای اطلاع از قیمت انواع سیم مفتولی می توانید عضو کانال تلگرامی آراد آهن شوید و یا وارد سایت این مجموعه شوید. شما در آراد آهن بهترین قیمت سیم های مفتولی کارخانجات مختلف را مشاهده می کنید و می توانید در بهترین زمان ممکن اقدام به خرید کنید.

مفتول حرارتی

مفتول حرارتی نوع دیگری از سیم های مفتولی است که در طرح ها و مدل های متنوعی تولید و به بازار عرضه می شود. به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به تقاضای زیاد این محصول، تعداد مراکز عرضه کننده این نوع مفتول رو به افزایش است و این محصول این روزها اهمیت ویژه ای در بازار کسب کرده است. ویژگی های خاص این محصول سبب شده است تا افراد این سیم های مفتولی را منحصر به فرد و با کارایی زیاد بشناسند. مقاومت بسیار بالای این مفتول ها سبب می شود تا کمترین آسیبی به محصول وارد نشود.

مفتول حرارتی مانند دیگر مفتول ها دارای قطرهای مختلفی بین ۴.۸ تا ۶.۵ میلی متر است. مفتول حرارتی ۵.۵ و ۶.۵ از جمله مفتول های پرکاربرد است که کارخانه های زیادی این سایز از مفتول ها را تولید و روانه بازار می کنند. این محصول اغلب به صورت کلاف به بازار عرضه می شود. با توجه به سفارش مشتری می توان محصولات مخصوصی از نظر خصوصیات فیزیکی تولید کرد. قیمت مفتول حرارتی نیز مانند دیگر مقاطع فولادی دارای نوسان است و باید به صورت روزانه و لحظه ای دنبال شود. شما می توانید قیمت روز انواع سیم مفتول را از سایت آراد آهن بگیرید.

خرید و فروش انواع سیم مفتول

خرید و فروش انواع سیم مفتول شاید در گذشته کار بسیار مشکلی بود و هر فردی به چند نمونه از این محصولات در شهر خود دسترسی داشت. این روزها به برکت فضای مجازی و بستر اینترنت این مشکلات کمتر به چشم میخورد. و خرید و فروش این محصولات با سهولت انجام می شود. البته توجه داشته باشید که روش خرید آسان به شما کمک میکند علاوه بر این که محصولات متنوعی را ببینید و به دلخواه سفارش دهید. در حالی که توجه به کیفیت محصولات و خرید بهترین محصول نیاز به بررسی های زیادی دارد و باید به صورت تخصصی این امر صورت گیرد.

خرید و فروش انواع سیم مفتول این روزها اهمیت به سزایی در صنایع مختلف دارد‌. ما در آراد آهن با همکاری مستقیم با کارخانه های برتر تولید کننده سیم مفتولی هستیم.و این اطمینان را به شما می دهیم که کیفیت محصولاتی که در آراد آهن عرضه میشود، در این مجموعه بسیار مطلوب است. شما می توانید به منظور خرید سیم مفتولی به این سایت مراجعه کنید و در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال با کارشناسان فروش مجموعه در ارتباط باشید. تنوع سیم های مفتولی بسیار زیاد است و باید هنگام خرید به قطر و سایز محصول توجه داشته باشید تا محصول مناسبی را سفارش دهید.

جمع بندی

سیم مفتول یکی از محصولات فولادی است که از فولاد کم کربن تولید می شود. انعطاف پذیری و شکل پذیری مهم ترین شاخصه این محصول است. از انواع سیم مفتول می توان به مفتول سیاه، مفتول حرارتی، مفتول گالوانیزه و مفتول آرماتور بندی اشاره کرد که هر کدام مشخصات فنی مختص به خود را دارا می باشد. این تنوع محصولی به این دلیل است که از این محصول در جاهای زیادی استفاده می شود که باید از نوع مخصوصی استفاده کرد. قیمت مفتول سیاه را می توانید از سایت آراد آهن به صورت لحظه ای بگیرید و در صورت تمایل می توانید برای خرید محصول دلخواه خود با مسئولین فروش ارتباط برقرار کنید. آراد آهن برترین مرجع فروش سیم مفتولی و مقاطع فولادی دیگر در کشور است. و توانسته است تاحد زیادی رضایت مشتریان خود را جلب کند.