آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

توری پرسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

توری پرسی
به این مقاله امتیاز دهید

توری پرسی یکی از انواع توری‌های موج‌دار است که در صنایع مختلف کاربردهای بسیار زیادی دارد. توری‌های پرسی را به نام توری مشبک نیز می‌شناسند. در ادامه این مطلب از وب سایت آراد آهن به معرفی این توری و کاربردهای آن پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع توری فلزی می‌توانید به سایر مقالات آراد آهن مراجعه نمایید.

توری پرسی چیست و چه مشخصاتی دارد؟

توری پرسی نوعی از توری های فلزی است که از سیم‌های مفتول در ضخامت‌های ۲ الی ۶ میلی‌متر برای بافت آن استفاده می شود. گفتنی است برای ساخت این توری بیشتر از مفتول‌های آهن و گالوانیزه استفاده می‌شود. شکل چشمه‌های توری پرسی به صورت مربع و یا مستطیل است و ابعادی بین ۲ الی ۵ سانتی‌متر دارد. بسته به نیاز مشتری ابعاد چشمه‌ها در حین بافت انتخاب می‌شود. به طور معمول توری‌های پرسی در ابعاد ۱*۲ متر و به صورت مستطیل شکل تولید می‌شوند و وزنی بین ۶.۵ الی ۱۲.۵ کیلوگرم دارند. 

توری پرسی مقاومت بالایی در برابر زنگ‌زدگی، خوردگی و مواد شیمیایی از خود نشان می‌دهد. همچنین این نوع توری به دلیل ساختار قوی‌ای که دارد، در برابر باران و باد و طوفان نیز مقاومت بالایی دارد. از نظر ظاهری این نوع از توری‌های فلزی به دلیل شکل چشمه، ظاهر زیبا و مرتبی دارند؛ به همین دلیل انتخاب بسیاری از کاربران توری‌های پرسی است. از دیگر ویژگی‌های این توری سطح ناصاف و موج دار آن است که موجب نگه داشته شدن اشیا روی آن می شود.

روش تولید و کاربرد های توری پرسی

برای ساخت توری پرسی ابتدا لازم است فولاد را در دمای ۴۵۰ درجه حرارت دهند و پس از آن ماده مذکور را تحت فشار قرار دهند تا به صورت مفتول دربیاید. در همین مرحله مفتول‌ها را به صورت دنده‌ای و یا سینوسی شکل می‌دهند. پس از این که مفتول‌ها آماده شدند، آن‌ها را به عنوان تار و پود درون دستگاه قرار می‌دهند تا توری بافته شود. روش بافت نیز به این صورت است که یک رشته مفتول عرضی در بین مفتول‌های طولی قرار می‌گیرد و سپس با استفاده از پرس، این رشته‌های طولی و عرضی در هم بافته می‌شوند. به دلیل استفاده از پرس در ساخت توری پرسی، ظاهر این توری از دیگر توری‌های فلزی زیباتر است، زیرا در محل تقاطع رشته‌های طولی و عرضی جوشی دیده نمی‌شود که موجب از بین بردن ظاهر توری فلزی شود. 

کاربرد های توری پرسی کدامند؟

این توری که به توری موج‌دار نیز معروف است، در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. بیشترین کاربرد این توری‌ها در صنعت کشاورزی و دامپروری است که از آن‌ها برای حصارکشی زمین‌ها و ساخت قفس حیوانات استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای این توری فلزی می‌توان به استفاده در پروژه‌های معماری و ساختمان‌سازی، تولید مبلمان، تولید سرویس خواب، تولید درب‌های محافظ، حصارکشی زمین‌های مختلف چون باغ‌ها، فرودگاه‌ها، زندان‌ها، میادین، محوطه زمین‌های ورزشی مانند محوطه شمشیربازی و …، ساخت پنل‌های سه بعدی، ساخت پالت و مسطح کردن بتن فونداسیون اشاره کرد. 

قیمت نهایی توری پرسی به چه صورت محاسبه می‌شود؟

قیمت توری پرسی به عوامل مختلفی مرتبط است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند در ارزان یا گران شدن قیمت نهایی تاثیر بگذارد. به طور مثال ضخامت مفتول‌های استفاده شده در ساخت توری، جنس مفتول‌ها که از نوع مفتول سیاه یا مفتول گالوانیزه باشد، بر روی قیمت تاثیرگذار خواهد بود. یکی دیگر از مواردی که بر روی قیمت نهایی هر نوع توری فلزی تاثیر بسیاری دارد، سایز چشمه‌های توری است. هر چه سایز چشمه‌ها بزرگ‌تر باشد، توری ارزان‌تر است زیرا از مفتول کمتری برای ساخت آن استفاده شده است و در مقابل هر چه سایز چشمه کوچکتر باشد، توری گران‌تر است زیرا از مفتول بیشتری در بافت آن استفاده شده است.

توری فلزی به دلیل مقاومت بالا و همچنین ظاهر زیبایی که دارد، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به دنبال خرید این نوع توری که یکی از پرکاربردترین توری‌های فلزی است هستید، می‌توانید به بخش فروش سایت آراد آهن مراجعه کرده و انواع مختلف توری‌های فلزی با ویژگی‌های متفاوت و به طبع قیمت‌های متفاوت را بررسی کنید. در صورتی که در رابطه با خرید توری پرسی هر گونه سوالی دارید، همه روزه می‌توانید با کارشناسان آراد آهن تماس داشته باشید.

توری پرسی
توری پرسی