آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

وصله پوششی میلگرد چیست و چگونه انجام می‌شود؟

قیمت میلگرد اصفهان
به این مقاله امتیاز دهید

در این مقاله از آرادآهن قصد داریم راجع به قیمت میلگرد اصفهان، وصله پوششی میلگرد و وصله میکانیکی میلگرد توضیحاتی ارائه دهیم.

از وصله پوششی به دلیل سادگی، عدم نیاز به تخصص بالا و اقتصادی بودن در اکثر پروژه‌ها استفاده می‌کنند. در روش _وصله_ پوششی میلگردهای موردنظر را بر روی یکدیگر قرار می‌دهند.به این صورت که قسمت مشخصی از طول هر کدام از میلگردها در کنار یکدیگر قرار میگیرد و به اصطلاح همپوشانی داشته باشند. سپس در طول این همپوشانی دو میلگرد را به وسیله‌ی سیم مفتول به یکدیگر گره می زنند و متصل می‌کنند.

با وجود سادگی روش پوششی، این روش باید با دقت و حساسیت انجام شود. همچنین انجام این کار نیاز به محاسبات و رعایت الزاماتی دارد. برای مثال طول پوشش میان دو میلگرد باید با توجه به موقعیت نصب آن در پروژه، نوع میلگرد، میزان مقاومت آن‌ها در برابر نیروهای کششی و فشاری و … محاسبه شود. همچنین اجرای این نوع اتصال تنها بر روی میلگردهای با قطر کمتر از ۳۶ میلیمتر مجاز است.

وصله مکانیکی میلگرد چیست و چگونه اجرا می‌شود؟

در این نوع از وصله میلگرد از یک ابزار مخصوص به نام کوپلر به منظور اتصال میان دو میلگرد استفاده می‌کنند. این ابزار مانند بست و واسطی عمل میکند. که یک سر هر کدام از میلگردها در آن قرار میگیرد و محکم می‌شود. بدین ترتیب اتصال میان دو میلگرد برقرار خواهد شد. کوپلرها در انواع گوناگونی وجود دارند. که با توجه به نوع آن‌ها ممکن است به انجام تراشکاری و یا رزوه کاری به منظور آماده سازی میلگرد نیاز باشد.

وصله مکانیکی خود به شکلهای مختلفی صورت می‌گیرد که عبارتند از: وصله مکانیکی فشاری، وصله مکانیکی کششی و وصله مکانیکی کششی و فشاری.

شایان ذکر است که معمولاً در صورتی که وصله پوششی امکان پذیر نباشد، از این روش که مطمئن‌ترین نوع وصله میلگرد به شمار می‌رود، استفاده می‌کنند.

وصله میکانیکی میلگرد چیست

وصله جوشی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

وصله جوشی به طور کلی روشی زمان بر و هزینه بر است. که به ندرت و تنها در شرایط خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش بعد از انجام مراحلی چون تحلیل ساختار شیمیایی میلگردها، بازرسی میدان، کنترل کیفیت، گرم نمودن محل اتصال میلگردها تا دمای مشخص و … دو میلگرد به روش قوس الکتریکی به یکدیگر جوش می‌خورند.

 به بیان دیگر ابتدا دو سر میلگردهای مورد نظر را تحت حرارت بالا می گدازند. تا به حالت نیمه مذاب درآیند. سپس با وارد آوردن نیرو به دو طرفین میلگردها، آن‌ها را به یکدیگر متصلمی کنند و جوش می‌دهند. در این روش نیز نیاز به رعایت الزامات خاصی چون: اجرا نمودن تنها بر روی میلگردهای گرم نورد شده با قطر بیش از ۱۰ میلیمتر، وجود تناسب میان دو میلگرد اتصال دهنده و حداکثر ۱.۵ بودن نسبت سطح مقطع دو میلگرد و … است.

برای اطلاع از قیمت میلگرد اصفهان و میلگرد سایر کارخانجات کلیک کنید.

وصله جوشی میلگرد چگونه است

قیمت میلگرد

قیمت میلگرد در انواع و ابعاد مختلف گوناگون است. با توجه به اینکه انواع ساده و یا آجدار میلگرد دارای ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی متفاوتی هستند و هر کدام کاربردهای ویژه‌ی دارند، بنابراین وجود اختلاف قیمت میان آن‌ها طبیعی به نظر می رسد.

از طرف دیگر هرچه قطر و طول‌ میلگردها بیشتر شود؛ برای تولید نیاز به مصرف مواد اولیه و انرژی بیشتری خواهند داشت و وزن بالاتری پیدا می‌کنند. این عوامل نیز در تعیین قیمت میلگرد اثر گذارند. برای مثال میلگرد ۱۲ به دلیل وزن و قطر بیشتر، قیمت بالاتری نسبت به نرخ میلگرد ۸ دارد.

شما می‌توانید قیمت انواع میلگرد کارخانجات مختلف در تمامی سایزها را در جداول مربوطه در سایت آراد آهن مشاهده نمایید و یا جهت استعلام قیمت‌ها با ما تماس بگیرید.

میلگرد اصفهان

میلگرد اصفهان را می‌توان مرغوب‌ترین میلگرد موجود در بازار دانست. این میلگرد که توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود در آرماتور بندی پروژه‌ها و سازه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میلگرد ذوب آهن در انواع ساده و آجدار و در گرید‌های A1، A2، A3 و A4 و مطابق با استانداردهای ملی ۳۱۳۲ و استانداردهای بین المللی Gost روسیه و DIN کشور آلمان تولید می‌شود. به منظور اطمینان از تولید این میلگرد براساس استانداردها، در تمامی خطوط تولید کارخانه واحدهای کنترل کیفیت مستقر شده‌اند.

 سایزهای مختلف میلگرد اصفهان از قطر ۸ میلیمتر تا قطر ۳۶ میلیمتر متغیر بوده و بر روی بدنه‌ی تمامی آن‌ها علامت اختصاری ESCO به صورت برجسته درج شده است.

قیمت میلگرد

قیمت میلگرد اصفهان

قیمت میلگرد اصفهان با توجه به کیفیت آن تعیین می‌شود و به دلیل اینکه میلگردهای اصفهان از بالاترین درجات کیفی برخوردارند، قیمت این میلگردها در بازار بالاتر از سایر میلگردها دیده می‌شود.

از طرف دیگر کیفیت بالا موجب شده است که تعداد بیشتری از مهندسان عمران و پیمانکاران تمایل به خرید این میلگرد داشته باشند و از این رو این میلگرد همواره در بازار با میزان تقاضای بالایی روبرو باشد. همین موضوع نیز خود باعث افزایش قیمت این میلگرد در بازار خواهد شد.

شما می‌توانید قیمت میلگرد اصفهان را در کانال تلگرامی آراد آهن مشاهده و رصد نمایید.

میلگرد راد همدان

میلگرد راد همدان از دیگر میلگردهای پرفروش و مرغوب موجود در بازار داخلی است که توسط کارخانه فولاد راد همدان تولید و عرضه می‌شود.

این کارخانه با توانایی تولید ۵۰۰ هزار تن میلگرد در طول سال از بزرگترین تولیدکنندگان داخلی به شمار می‌رود که میلگردهای خود را در گریدهای مختلف A1، A2، A3وA4 و در سایزهای مختلف ۸ تا ۳۲ میلیمتر تولید می‌کند.

میلگرد راد همدان با ۲۵ درصد آج بیشتر و مقاومت بالا در برابر رطوبت در شاخه‌های ۱۲ متری عرضه می‌شود. کیفیت این محصول توسط واحدهای کنترل کیفیت مستقر در این کارخانه تایید شده و به همراه برگه تایید کیفیت به فروش می‌رسد.

شما می توانید علاوه بر قیمت میلگرد اصفهان، قیمت میلگرد راد همدان و قیمت میلگرد کلیه کارخانجات معتبر را در آراد آهن مشاهده نمایید.

گرید 2 میلگرد

کاربرد میلگرد

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که میلگردها تنها برای ساخت ستون‌های بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرند در صورتی که میلگردها در صنایع مختلف کاربرد دارند. به خصوص در صنعت ساختمان سازی از میلگردها برای ساخت فونداسیون، ستون و سقف‌ سازه‌های بتنی استفاده می‌شود. به بیان دیگر بتن‌ها برخلاف استحکام و مقاومت بالایی که در برابر نیروهای فشاری از خود نشان می‌دهند در مقابل نیروهای کششی ضعیف عمل کرده و دچار شکست خواهند شد. از این رو از میلگردهای آجدار برای جبران این ضعف بتن کمک می‌گیرند.

از میلگردهای کلافی به منظور ساخت خرپا و تیرچه در ساختمان سازی و ساخت سیم خاردار، سیم بکسل، انواع توری فلزی، فنر و … نیز استفاده می‌شود.

نمایندگی فروش میلگرد اصفهان

آراد آهن نمایندگی فروش میلگرد کارخانجات بزرگ کشور از جمله قیمت میلگرد اصفهان بخصوص میلگرد کارخانه ذوب آهن و راد همدان، مقاطع فولادی این کارخانجات را بعد از سال‌های همکاری با پایین‌ترین قیمت تأمین نموده و در سراسر کشور با تضمین کیفیت عرضه می‌نماید.