آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

میلگردهای تقویتی کدامند و کاربرد آنها چیست

قیمت میلگرد|میلگرد تقویتی
به این مقاله امتیاز دهید

میلگرد از پرکاربردترین و اساسی ترین مقاطع فولادی در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی محسوب می شود. شما نیز پروژه های در حال ساخت زیادی را مشاهده کرده اید که کارگران میلگردها را خم می کنند. تا سازه ای مطمئن آماده شود. بدون شک انواع مختلف این نوع از آهن آلات توانسته اند کیفیت سازه های بتنی را بالا ببرند و ایمنی را به ساختمان ها هدیه بدهند. خوشبختانه با وجود ذخایر معدنی غنی و نیروی انسانی متعهد، ظرفیت تولید مقاطع فولادی در کشور بالا رفته و مسیر خودکفایی به خوبی طی شده است. در این مطلب می خواهیم شما را با انواع میلگرد تقویتی، کاربردها و قیمت آنها آشنا کنیم.

معرفی میلگردهای تقویتی

 برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می شود که منظور از میلگرد تقویتی چیست؟ برای آشنایی کامل با این مقاطع فولادی بهتر است ابتدا تعریف مختصری از خود میلگرد داشته باشیم. و در ادامه به شرح مفصل نوع تقویتی بپردازیم. میلگرد، نواری از جنس فولاد است که در طراحی و ساخت سازه بتنی از آن استفاده می شود. با افزودن این میله های فولادی تقویت کننده، شما یک بتن مسلح ایجاد می کنید. خواه پروژه شما شامل دال کف، دیوار یا ستون باشد.

این مقطع فولادی به شما کمک می کند تا مقاومت کششی سازه افزایش یابد. تنوع میلگردهای تقویتی در بازار بسیار بالا بوده و بسیاری از همانطور که می دانید کارخانه های زیادی در تولید این مقاطع فولادی فعالیت می کنند و انواع مختلفی از این محصولات را با مشخصات و استانداردهای مشخص روانه بازار می کنند. میلگردهای تقویتی علاوه بر این که در مقاومت سازه نقش اساسی دارند. در هزینه تمام شده ساختمان نیز مقرون به صرفه هستند. چیدمان این مقاطع فولادی و فاصله آنها بسیار حائز اهمیت است. و در پایدارسازی ساختمان ها از آنها بهره گرفته می شود.

قیمت میلگرد|خرید میلگرد

 بررسی انواع مختلف میلگردهای تقویتی

طیف گسترده ای از انواع این نوع از آهن آلات در بازار موجود است که افراد بسته به حرفه کاری خود، از آن استفاده می کنند. در حقیقت، بسته به استفاده از میلگرد در کارهای ساختمانی، سایز ملیگرد متفاوت بوده، لذا مهندسان و معماران باید متناسب با فعالیت خود، آن ها را انتخاب کنند. در ادامه به انواع این مقاطع فولادی به طور مختصر اشاره می کنیم.

میلگرد فولاد کربنی

در اکثر سازه های بتنی از این نوع میلگرد استفاده می شود. دلیل این کاربرد گسترده، هزینه کم و مقاومت زیادی است که این مقاطع فولادی دارند.

میلگرد تقویت شده با الیاف شیشه

 این نوع از آهن آلات می تواند جایگزین مناسبی برای نوع فولادی باشد. در این مدل از فایبر گلاس برای بالا بردن مقاومت محصول استفاده می شود، به همین دلیل مقاومت کششی بالایی دارند.

میلگردهای گالوانیزه

از این مدل برای جلوگیری از خوردگی بیشتر استفاده می کنند. در تولید این مدل از چندین فرآیند مختلف بهره گرفته می شود و محصول با روی پوشانده می شود. این امر می تواند به صورت آبکاری سرد و آبکاری گرم صورت بگیرد. درحقیقت، روی نوعی مانع محافظتی محسوب می شود.

میلگردهای فولاد ضد زنگ

از این محصول در محیط هایی که به دلایل مختلف نمی توان از گالوانیزه بهره برد، استفاده می شود. این محصول از لحاظ هزینه، بسیار گران تر بوده، به همین دلیل فقط در مواقع ضروری از آن استفاده می شود.

میلگرد روکش اپوکسی

این محصول در محیط های خورنده، بیشتر کارایی و عملکرد خود را نشان می دهد. این نوع از آهن آلات به منظور اثرگذاری بیشتر، با اپوکسی پوشانده شده است. با این حال، ممکن است بیشتر در مکان هایی استفاده شود که به پوشش محافظ آسیب رسانده می شود.

کاربرد میلگرد تقویتی

همانطور که قبلا ذکر شد،میلگرد تقویتی معمولاً از فولاد کربنی تشکیل شده اند که با الگوهای تغییر شکل ایجاد می شوند و پیوند محکم تری به بتن می دهند. این مقاطع فولادی نیز از سنگ آهن و فولاد بازیافتی در کارخانه های مختلف در سراسر جهان تولید و به بازار عرضه می شوند. استفاده از فولاد از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار حائز اهمیت است. و فواید دیگری مانند کاهش آلودگی و فرسودگی منابع طبیعی را به همراه دارد. سایز میلگردها در کاربرد آنها تاثیر دارد و بنابراین باید هنگام خرید توجه ویژه ای به سایز این محصول نمود. از مهم ترین کاربرد میلگرد تقویتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از آن در تیرچه

همان طور که می دانید، تیرچه یکی از موثرترین عوامل به کار رفته در سقف است. و نقش قابل توجهی در ایجاد مقاومت در برابر نیروهای کششی دارد. به منظور افزایش دوام و پایداری این تیرچه ها، از این نوع مقاطع فولادی استفاده می شود.

استفاده در فونداسیون

ایجاد یک فونداسیون مناسب در ساختمان، می تواند در افزایش قدرت و ایستایی آن ساختمان در برابر عوامل طبیعی، نقش موثری داشته باشد. لذا به منظور افزایش قدرت و پایداری فونداسیون، از این نوع از آهن آلات استفاده می شود.

استفاده در دیوارهای برشی

 اگر می خواهید تعداد آرماتورهای تقویت کننده را در سازه ساختمانی خود افزایش دهید، مهم ترین کار استفاده از دیوارهای برشی است. این دیوارها از جنس فولاد و بتن بوده و برای افزایش استحکام و پایداری خود، به میلگرد تقویتی مناسب نیازمندند. امروزه به منظور بررسی قیمت روز میلگرد، افراد به سایت ها و مراجع فروش مختلفی مراجعه می کنند. شما می توانید در سایت ما یعنی آراد آهن بهترین قیمت انواع مختلف مقاطع فولادی را استعلام کنید.

قیمت میلگرد |خرید میلگرد

نحوه استفاده از میلگردهای تقویتی

همان طور که قبلا اشاره شد، در سازه های ساختمانی استفاده از میلگرد، نقش موثری در پایداری و مقاومت سازه دارد. این محصول جزء مصالحی است که هم از لحاظ استحکام بسیار پرقدرت است و هم اینکه هزینه مناسبی را شامل می شود. از زمانی که قرار است یک سازه ساختمانی طراحی شود، مهندسان و معماران باید به بررسی بخش های مختلف آن به منظور افزایش مقاومت کششی آن بپردازند. بهتر است شما نیز با نحوه استفاده از میلگردهای تقویتی آشنا شوید.

برای این منظور شما باید با نمادها در میلگرد تقویتی نیز آشنایی داشته باشید. میله های فولادی تقویت کننده با مقاومت کم، تنها دارای سه علامت هستند که تعداد، قطر و فاصله را مشخص می کنند. در این مقاطع فولادی تقویت کننده با مقاومت بالا، از یک سیستم خط پیوسته برای نشان دادن درجه آن استفاده می شود. اگر میلگرد حاوی دو خط باشد، این نشان می دهد که میلگرد به میله های ۷۵۰۰۰ psi غلتیده است. هنگامی که یک خط وجود دارد، این یک نوار ۶۰،۰۰۰ psi را نشان می دهد.

 از آن جایی که در حال حاضر میلگردهای مختلفی در بازار موجود است و هر یک کاربرد مشخصی را در سازه های ساختمانی دارند، لذا لازم است به منظور استفاده از آن ها با چندین نماد آشنا شوید تا بتوانید درک درستی از آن ها در حین استفاده پیدا کنید:

A: تعداد میله های فولادی را مشخص می کند.

B: قطر میله های فولادی را مشخص می کند.

C: فاصله میله های فولادی را مشخص می کند.

شناسه یا درجه در این مقطع فولادی باید ذکر شود، چرا که درجه نشان دهنده مقاومت و عملکرد آن است. با توجه به شناخت افراد صاحب تجربه، آنها می دانند که  قیمت روز میلگرد با توجه به مشخصات آنها در سایتهای معتبر ارائه می شود.

خرید میلگرد تقویتی

خرید این مقاطع فولادی پر کاربرد به دلیل اهمیت زیادی که دارند، مورد توجه بسیاری از افراد است. در خرید این نوع از آهن آلات توجه به نکات خرید می تواند به شما در خرید بهترین محصول کمک کند. به عنوان مثال شاید شما به دنبال خرید میلگرد اصفهان باشید و استحکام و کیفیت محصول برای شما اثبات شده باشد. در این مورد باید به مراجع فروش معتبر مراجعه کنید.

ما در آراد آهن با چندین سال سابقه توانسته ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم. ما با بسیاری از کارخانه های معتبر در کشور همکاری داریم و به همین دلیل محصولات عرضه شده از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. شما می توانید بهترین قیمت میلگرد را در سایت آراد آهن استعلام کنید. اکثر فعالین در این حوزه می دانند که آراد آهن به عنوان عرضه کننده میلگرد تقویتی در کشور توانسته است جایگاه مناسبی پیدا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مسئولین و مشاورین سایت در ارتباط باشید.

قیمت میلگرد تقویتی

یکی از فاکتورهای مهم خرید مقاطع فولادی، قیمت آنها است. همانطور که می دانید قیمت این محصولات بر حسب وزن آنها مشخص می شود و به صورت کیلویی به فروش می رسند. با توجه به نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی فولاد، قیمت این محصولات نیز دست خوش نوسانات می باشند. قیمت بهترین میلگرد را می توانید در سایت ما استعلام کنید. مراجعه به شرکت های معتبر از قبیل شرکت آراد آهن در این حوزه که در فروش انواع میلگرد تخصص دارند، می تواند به شما کمک کند هم انتخاب درست تری داشته باشید و هم اینکه با مناسب ترین قیمت، بتوانید خرید خود را انجام دهید. شما در آراد آهن می توانید قیمت لحظه به لحظه مقاطع فولادی مختلف را استعلام کنید. ما در آراد آهن برای پروژه های بزرگ و کوچک شما می توانیم محصولات مورد نیازتان را آماده کنیم و با بهترین قیمت در اختیارتان بگذاریم.

جمع بندی

یکی از مقاطع فولاد پرکاربرد در صنعت ساختمان، میلگرد تقویتی است که بدون شک شما نیز با آن آشنایی دارید. از این مقاطع فولادی برای بالا بردن مقاومت کششی سازه و کمک به بتن استفاده می شود. انواع مختلفی از این محصول توسط بسیاری از کارخانه ها تولید و به بازار عرضه می شود. با توجه به تنوع این محصول، از هر کدام از آنها در جای مناسبی استفاده می شود. کارخانه های مختلف با استانداردهای مختلفی این نوع از آهن آلات را تولید می کنند که باید با علائم شناخت آنها آشنا شد. برای خرید این مقاطع فولادی می توانید به سایت آراد آهن که نمایندگی فروش میلگرد در اصفهان را دارد مراجعه کنید. در آراد آهن شما می توانید بهترین قیمت لحظه ای مقاطع فولادی مختلف را استعلام کنید و به آسانی سفارش خود را ثبت کنید.