آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

همه‌چیز درباره سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان| از شرایط تا مراحل ثبت نام

سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان
۵/۵ - (۳ امتیاز)

آیا خرید میلگرد با پروانه ساخت صحت دارد ؟

یکی از سیاست‌های دولت برای کنترل بازارهای مهم اقتصادی در زمان‌های بحران ارائه کالاهایی سهمیه‌ای است. این کالاها به صورت مستقیم، با قیمت‌های دولتی و بسیار کمتر از بازار آزاد عرضه می‌شوند. معمولا شرایط هم به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که این کالاها فقط به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسند. به این ترتیب، با کوتاه‌شدن دست واسطه‌گران از بازار، قیمت‌ها تاحدودی تثبیت می‌شوند. طرح عرضه میلگرد در بورس هم با هدف کنترل قیمت‌ میلگرد و تنظیم بازار آن مطرح شده است. در این طرح میلگرد با قیمت‌های دولتی در بازار عرضه می‌شود.

برای اطمینان از این که میلگردهای سهمیه‌ای این طرح به دست مصرف‌کنندگان واقعی می‌رسند، شروطی هم توسط دولت تعیین شده‌ است. مهم‌ترین شرط ارائه پروانه ساخت است. به این ترتیب، میلگردها تنها به افرادی ارائه می‌شود که واقعا قصد ساخت ساختمانی را دارند. از طرف دیگر، عرضه میلگرد تنها در بورس کالا انجام می‌شود. آن هم به شرط داشتن کدبورسی. به این شکل، تنها مصرف‌کنندگان با هویت واقعی و واجد شرایط می‌توانند از این سهمیه‌ای دولت استفاده کنند. 

همواره یکی از راهکارهای دولت برای کنترل قیمت در بازارهای مختلف ارائه محصولات به صورت سهمیه‌ای است. با این کار دولت کالاها را به صورت مستقیم به دست مصرف‌کنندگان اصلی می‌رساند و با حذف واسطه‌ها از افزایش قیمت‌ها جلوگیری می‌کند. این راهکارنتیجه‌بخش برای کنترل نوسانات بازار آهن‌آلات هم به کار می‌رود. تیرآهن، میلگرد و سایر آهن‌آلات به صورت عمده در پروژه‌های عمرانی مورداستفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل افزایش قیمت این مقاطع تاثیر معکوسی روی آمار ساخت‌وساز می‌گذارد و این صنعت را با چالش روبه‌رو می‌کند. چالش‌هایی که اگر مدیریت نشوند، می‌توانند خود عامل افزایش قیمت مسکن و نابسامانی‌های دیگر در صنایع وابسته باشند. 

به همین دلیل است که دولت در دوره‌های مختلف طرح سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان را اجرایی می‌کند. به دلیل اختلاف زیاد بین قیمت میلگرد دولتی و نرخ میلگرد در بازار آزاد، این طرح می‌تواند سود بسیاری را برای مصرف‌کننده به همراه داشته باشد؛ اما استفاده از این طرح چه شرایطی دارد؟ چه مراحلی را برای خرید میلگرد دولتی باید پشت سر گذاشت؟ آیا همه می‌توانند از این طرح استفاده کنند؟ آیا در حال حاضر این طرح اجرا می‌شود؟ اگر شما هم به‌دنبال پاسخ این سوالات هستید، در ادامه همراه ما باشید.

آیا امکان خرید میلگرد با پروانه ساختمان در دهه هفتاد وجود داشت؟

طرح خرید میلگرد با پروانه ساختمان درحال حاضر اجرایی نمی‌شود. درواقع، این طرح فقط طی یک دوره زمانی کوتاه و در سال‌های دهه هفتاد اجرایی شد. متقاضیان این طرح در دهه هفتاد با داشتن کد بورسی و پروانه ساختمان باید به یکی از کارگزاری‌های رسمی بورس مراجعه می‌کردند. کارگزاری به عنوان نماینده خریدار تمام مدارک و فرم‌های لازم را از او دریافت می‌کرد. در این فرم‌ها مشخصات میلگرد درخواستی مثل: تناژ، برند، قیمت پایه موردنظر و غیره هم مشخص می‌شدند. سپس در روز و ساعت خاصی که میلگرد در بورس عرضه می‌شد، کارگزاری سفارش متقاضی را اعلام می‌کرد. در صورت فراهم‌بودن شرایط سفارش پذیرفته می‌شد.

بعد از آن خریدار چند روز کاری فرصت داشت که مبلغ کامل بار را به حساب کارگزاری واریز کند. با این که تصویب و اجرای این طرح در آن زمان فرصت بی‌نظیری برای مشتریان به وجود آورد؛ اما دردسرها و شرایط خیلی خاصی داشت که در بیشتر مواقع برای بسیاری از مصرف‌کنندگان واقعی ناامیدکننده بود. دردسرها و شرایطی مثل:

• داشتن پروانه ساخت برای حداقل مساحت زیربنای ۱۰۰۰ متر: در این صورت، به ازای هر مترمربع از پروژه ۵۰ کیلوگرم میلگرد به متقاضی تعلق می‌گرفت.

• متقاضی قبل از معامله ملزم به پرداخت ۱۰ درصد از مبلغ کل به عنوان بیعانه بود. این مبلغ با توجه به تناژ بالای سفارش قابل توجه بود. حتی با وجود مناسب‌بودن قیمت میلگرد در آن زمان، باز هم تامین این بیعانه برای افراد معمولی کار آسانی نبود.

• در صورت تایید سفارش و ارائه حواله متقاضی فقط طی ۳ روز کاری فرصت داشت تا مبلغ کل معامله را واریز کند. اگر به هر دلیلی در این مدت موفق نمی‌شد، به ازای هر روز تاخیر، باید ۰.۲۵ مبلغ معامله را به عنوان جریمه پرداخت می‌کرد.

• پس از واریز مبلغ کل معامله، باز هم مدت زمان تحویل بار به متقاضی مشخص نبود و گاهی چندین روز طول می‌کشید تا بار ارسال و تحویل داده شود.

• طی‌کردن فشرده مراحل پیچیده اداری برای دریافت پروانه هم جز دردسرهایی بود که با این طرح بر متقاضی تحمیل می‌شد. به‌علاوه، خریدار باید هزینه‌های صدور پروانه ساختمان را هم پرداخت می‌کرد.

 نحوه خرید میلگرد دولتی

میلگرد یکی از اساسی‌ترین مقاطعی است که نه تنها در صنعت ساختمان‌سازی، بلکه در بسیاری از صنایع دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل از میزان تقاضای بالایی برخوردار است. همین موضوع باعث شده است که همواره بسیاری از سودجویان برای احتکار و کسب سود بالاتر بازار این مقطع فولادی را هدف قرار دهند. فعالیت این دسته از معامله‌گران آشفتگی بازار میلگرد را به همراه دارد. به همین دلیل در بعضی از زمان‌هایی که قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات روند صعودی پیدا می‌کنند، دولت طرح میلگرد دولتی را اجرایی می‌کند. در این طرح امکان خرید میلگرد با قیمت‌های پایین‌تر از بازار آزاد برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌شود.
دولت برای اطمینان از این موضوع که تنها دست مصرف‌کنندگان واقعی به این میلگردهای دولتی می‌رسد، شرایطی را در نظر می‌گیرد. مهم‌ترین این شرایط، داشتن پروانه ساختمان یا همان مجوز ساخت است. در ادامه بررسی می‌کنیم که برای دریافت این مجوز باید چه مدارک را آماده کرد و چه مراحلی را پشت سر گذاشت و اصلا چرا داشتن این مجوز برای بهره‌مندی از طرح میلگرد سهمیه‌ای ضروری است؟

چگونه می‌توان برای دریافت پروانه ساختمان اقدام کرد؟ 

اقدام برای دریافت پروانه ساختمان یا همان مجوز ساخت اولین گامی است که برای شروع ساخت یک پروژه باید برداشت. بدون داشتن این مجوز، هرگونه ساخت‌وسازی غیرقانونی محسوب می‌شود. در این مجوز که از طرف سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی چون شهرداری، بخشداری و غیره صادر می‌شود، تمام جزییات یک پروژه به ثبت می‌رسد. در پروانه ساختمان حتی مصالح موردنیاز هم مشخص می‌شود. به همین دلیل است که دولت داشتن این مجوز را به عنوان شرطی اساسی برای بهره‌مندی از طرح میلگرد دولتی تعیین کرده است. طرحی که با بیشتر با عنوان سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان شناخته می‌شود.
بدیهی است که دریافت مجوز ساخت یا پروانه ساختمان نیاز به مدارک خاصی دارد. به علاوه، برای اخذ آن باید مراحل متعددی را پشت سر گذاشت که هرکدام از آن‌ها مدت زیادی به طول می‌انجامد. به طور کلی، دریافت این مجوز در حدود ۹ ماه زمان می‌برد. پس اگر قصد استفاده از این طرح ویژه را دارید، باید هرچه زودتر برای دریافت مجوز ساخت دست به کار شوید.
 

آراد آهن مرکز فروش انواع میلگرد  به قیمت درب کارخانه. 

جهت آشنایی با   کانال ها و شبکه های اجتماعی آرادآهن و مشاهده قیمت میلگرد کارخانجات مختلف بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان

چه مراحلی را برای اخذ پروانه ساخت باید پشت سر بگذارید؟

مراحلی که برای دریافت پروانه ساختمان باید طی کنید، قطعا جزییات زیادی دارند. با این وجود، ما در ادامه به صورت مختصر نگاهی به این مراحل خواهیم داشت:

مرحله اول: آماده‌سازی مدارک موردنیاز برای دریافت پروانه ساخت

قبل از مراجعه به مراکز معتبر باید مدارک زیر را آماده کنید و در دست داشته باشید:

سند مالکیت و کپی آن

رسید پرداخت عوارض ساختمان و شهرداری

اصل و کپی مدارک شناسایی چون کارت ملی، شناسنامه و غیره

نقشه‌های پروژه

و غیره.

مرحله دوم: مراجعه به شهرداری یا دفاتر خدمات الکترونیک

پس از آماده‌کردن مدارک بالا، باید به شهرداری یا نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک مراجعه کنید. سپس با ارائه مدارک موردنیاز برای بازدید از ملک ثبت درخواست کنید.

مرحله سوم: بازدید مامو شهرداری از محل اجرای پروژه

در این مرحله شهرداری نماینده‌ای را برای بررسی محل اجرای پروژه و تطبیق مشخصات آن با سند می‌فرستد.

مرحله چهارم: ارسال نقشه ساختمان

حالا باید نقشه دقیقی از سازه و مصالح موردنیاز آن تهیه و برای مهندس معمار ارسال کنید. در این نقشه تمام جزییات از جمله نوع، وزن میلگرد و سایر مقاطع باید مشخص باشد.

مرحله پنجم: اصلاح یا تایید نقشه ساختمان

در این مرحله نقشه ساختمان توسط کارشناسان شهرداری بررسی و در صورت نیاز اصلاحاتی روی آن انجام می‌شود. سپس تاییدیه آن صادر خواهد شد.

مرحله ششم: ارائه مدارک ثانویه 

در این مرحله برای تکمیل فرایند اخذ پروانه ساخت نیاز به مدارک ثانویه است. این مدارک شامل: برگ سبز ملک، تعهدنامه رعایت اصلاحیه، تاییدیه نما، خاک، نقشه نهایی پروژه، رسید پرداخت عوارض و غیره می‌شود. پس از ارائه این مدارک به شهرداری، مهندس ناظری برای پروژه شما انتخاب خواهد شد و شما ملزم به عقد قرارداد با او هستید. 

در نهایت، تمامی این مدارک و مراحل باید توسط رییس اداره صدور پروانه ساختمان، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تایید شده و مجوز ساخت برای پروژه صادر شود.

 سایر شرایط دریافت سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان

تا اینجا دانستید که مهم‌ترین شرط برای دریافت میلگرد دولتی اخذ پروانه ساخت است؛ اما سایر شرایط چیست؟ متاسفانه با این که در ظاهر این طرح برای استفاده مصرف‌کننده واقعی و عموم تصویب شده است؛ ولی شرایطی دارد که شامل بسیاری از پروژه‌های ساختمانی معمولی نمی‌شود. به طور کلی، در بازار بورس، میلگرد کمتر از ۲۰ تن و بیشتر از ۲۲۰ تن عرضه نمی‌شود. بنابراین، اگر مثلا شما قصد خرید با کمترین قیمت میلگرد جهان فولاد سیرجان را داشته باشید، باید حداقل ۲۰ تن و حداکثر ۲۲۰ تن سفارش دهید. 
حالا اگر قصد استفاده از سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان را داشته باشید، باید شرایط دیگری را هم بپذیرید. مطابق با این شرط تنها در صورتی می‌توانید از این سهمیه استفاده کنید که حداقل مساخت زیربنای سازه شما ۱۰۰۰ متر باشد. در این صورت به ازای هر مترمربع از پروژه، ۵۰ کیلوگرم میلگرد به شما تعلق می‌گیرد. بنابراین، در صورت مشمول‌بودن شما می‌توانید ۵۰ تن میلگرد با قیمت دولتی دریافت کنید. به دلیل اختلاف بالای قیمت دولتی میلگرد با قیمت آزاد دریافت این تناژ می‌تواند سود سرشاری را برای شما به همراه داشته باشد.

حواله میلگرد

یکی از روش‌های خرید میلگرد، اقدام از طریق کارگزاری است. مشتری برای این که بتواند از بورس خرید انجام دهد، باید شرایط زیادی داشته باشد؛ مثل: داشتن پروانه ساختمان، کد بورس و غیره. در صورتی که تمام این شرایط برقرار باشند و کارگزاری موفق به ثبت سفارش مشتری شود، حواله میلگرد صادر خواهد شد. حواله میلگرد سندی است که برای دریافت مستقیم میلگرد از کارخانه به مشتری داده می‌شود. در این سند تمام اطلاعات مهم مثل: کارمزد کارگزار، عوارض بورس، سهم بورس و غیره هم نوشته شده است. 
از آن‌جایی که همه مراحل خرید از بورس توسط کارگزاری انجام می‌شود، این حواله هم ابتدا به کارگزار مربوطه سپرده خواهد شد. سپس کارگزار آن را به دست مشتری می‌رساند. مشتری می‌تواند در مهلت مقرر تعیین شده در حواله برای تحویل بار خود از کارخانه اقدام کند. البته این سند در بازار فولاد بسیار باارزش و قابل معامله است. بنابراین، امکان تهاتر آن با ملک هم وجود دارد. به این معنی که مشتری می‌تواند به جای دریافت میلگرد، حواله را به پیمانکاران و مهندسان متقاضی تحویل دهد و در ازای آن ملکی را معامله کند. پیمانکار یا مهندس متقاضی هم می‌تواند با در دست داشتن حواله، بار میلگرد را بدون هیچ مشکلی و بدون نیاز به پروانه ساخت تحویل بگیرد؛ آن هم با قیمت درب کارخانه. 
 

 ثبت نام میلگرد دولتی و دریافت سهمیه چه مراحلی دارد؟

پس از دریافت مجوز ساخت و در صورتی که پروژه شما حداقل ۱۰۰۰ متر زیربنا دارد، می‌توانید برای ثبت نام و دریافت میلگرد دولتی اقدام کنید. برای این کار باید به ترتیب مراحل زیر را پشت سر بگذارید:
• اگر تاکنون برای دریافت کد بورس اقدام نکرده‌اید، در اولین گام برای اخذ این کد اقدام کنید. برای این کار باید به سامانه سجام مراجعه کرده و مراحل ثبت نام و احراز هویت را طی کنید.
• در مرحله بعد برای دریافت کد بورس باید به یکی از کارگزاری معتبر و مورد تایید سازمان بورس مراجعه کنید. 
• مدارک موردنیاز را به کارگزاری ارائه دهید. این مدارک شامل مواردی چون: مدارک هویتی و جواز ساخت اشخاص حقیقی می‌شود. در صورتی که جز اشخاص حقوقی محسوب می‌شوید، باید مدارکی چون اطلاعیه ثبت شرکت، جواز ساخت و غیره را هم به همراه داشته باشید.
• پس از دریافت کد بورسی می‌توانید فرم درخواست سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان را از کارگزاری دریافت و آن را تکمیل کنید.
• سپس تا یک روز قبل از تاریخ عرضه فرصت دارید تا ۱۰ درصد مبلغ معامله را به حساب کارگزاری واریز کنید. این مبلغ به عنوان بیعانه و برای اطمینان از تصمیم شما اخذ می‌شود.
• حالا باید منتظر بمانید تا کارگزاری در روز موعد از سمت شما در مزایده خرید سبد میلگرد شرکت کند. در صورت موفقیت و تایید نهایی معامله، حواله خرید میلگرد توسط کارگزاری برای شما صادر خواهد شد. 
• قبل از تحویل‌گرفتن این حواله باید کارمزد و مبلغ کل معامله را به صورت کامل پرداخت کنید. سپس منتظر اعلام روز تحویل بار بمانید.
 

 شرایط اخذ نمایندگی آهن آلات

با توجه به سوددهی بالای بازار آهن آلات، بسیاری از افراد مشتاق اخذ نمایندگی فروش این مقاطع فولادی هستند. با این وجود، هر فردی نمی‌تواند یک نمایندگی راه‌اندازی کند؛ چون این کار درست مثل دریافت سهمیه میلگرد، شرایط زیادی دارد. شرایطی که از طرف تولیدکننده تعیین شده و در قراردادی فی‌مابین دو طرف هم حتما ذکر خواهد شد. هر تولیدکننده‌ای ممکن است شرایط مختلفی را تعریف کند. به عنوان مثال، موارد زیر جز شرایطی هستند که تاکنون توسط بعضی از تولیدکنندگان مختلف تعیین شده‌اند:
• داشتن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر؛
• داشتن تجربه و سابقه فعالیت در بازار فولاد یا آشنابودن با این بازار؛
• توانایی لازم برای ارائه مشاوره به مشتریان؛
• داشتن مکان مناسبی به عنوان دفتر فروش؛
• داشتن انباری بزرگ و مناسب برای نگهداری مقاطع فولادی و تخلیه بار؛
• ارائه وثیقه ملکی یا سفته مالی؛
 
سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان

آیا پروانه ساخت دلیل مالکیت آن است؟

پروانه ساختمان سند محسوب نمی‌شود. این برگه تنها یک اجازه نامه رسمی است که از سوی شهرداری صادر می‌شود. به موجب این مجوز فرد می‌تواند ساخت سازه و ساختمان خود را شروع کند. بنابراین، پروانه ساخت دلیل مالکیت محسوب نمی‌شود. مطابق با قانون، مالکیت ملک تنها متعلق به فردی است که نام او در دفتر املاک ثبت شده باشد. لازم به ذکر است که اگرچه این پروانه مالکیت را اثبات نمی‌کند؛ اما برای دریافت سهمیه میلگرد از بورس مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مقایسه نرخ میلگرد دولتی با بازار آزاد

فرمولی که برای تعیین قیمت میلگرد دولتی استفاده می‌شود، ثابت نیست. در این فرمول فاکتورهای متعددی چون نرخ دلار نیمایی، قیمت‌های جهانی، میزان عرضه در هفته‌های گذشته و غیره در نظر گرفته می‌شوند؛ اما به طور کلی میلگرد دولتی به منظور تعدیل قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش کاذب نرخ انواع میلگرد در بازار آزاد عرضه می‌شود. بنابراین، قیمت آن بسیار کمتر از نرخ تعیین‌شده در بازار آزاد خواهد بود.

شایان ذکر است این طرح تا زمانی توجیه اقتصادی دارد که در این فرمول قیمت دلار نیمایی لحاظ شود. اگر زمانی نرخ دلار آزاد برای قیمت‌گذاری میلگرد دولتی مبنا قرار داده شود، دیگر قیمت نهایی آن با قیمت بازار آزاد تفاوت چندانی نخواهد داشت.

مزایای خرید میلگرد با پروانه ساختمان

طرح سهمیه میلگرد با پروانه ساخت مزایای زیادی برای مصرف‌کننده نهایی و بازار دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را با هم مرور خواهیم کرد:

• خرید بدون واسطه و با کمترین قیمت مهم‌ترین مزیت این طرح برای مصرف‌کنندگان واقعی است.

• با اجرایی شدن این طرح و کوتاه‌شدن دست دلالان و واسطه‌گران قیمت میلگرد در بازار آزاد هم تا حدود زیادی کنترل می‌شود.

• نوسان قیمت‌های اعلام شده در بازار بورس کالا بسیار کمتر از بازار آزاد است. این ثبات کمک می‌کند تا مصرف‌کننده واقعی بتواند با اطمینان بیشتری برای خرید اقدام کند. 

• و…

معایب و محدودیت‌های خرید میلگرد با مجوز ساخت

قطعا در صورت استفاده از طرح سهمیه‌ای میلگرد می‌توانید به سود سرشاری دست پیدا کنید. با این وجود، باید بدانید که این طرح ناراضیان بسیاری هم دارد. چرا که تنها شامل حال پروژه‌های بزرگ می‌شود که عمدتا توسط شرکت‌های ساختمانی یا پیمانکاران بزرگ احداث می‌شوند. به علاوه، این طرح معایب و مشکلات زیر را هم دارد:

• این طرح فقط در دوره‌های زمانی خاصی که بازار آهن‌آلات به شدت متلاطم می‌شود، اجرایی خواهد شد. متاسفانه در حال حاضر هم استفاده از سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان امکان‌پذیر نیست.

• از زمان عقد معامله (روزهای چهارشنبه هر هفته) فقط ۳ روز کاری به خریدار فرصت داده می‌شود تا مبلغ کل را واریز کند. در صورتی که خریدار به هر دلیلی موفق به پرداخت این مبلغ نشود، به ازای هر روز تاخیر در واریز ۰.۲۵ مبلغ معامله به عنوان جریمه دیرکرد از او دریافت خواهد شد که مبلغ قابل توجهی است.

• اگر خریدار ۱۰ روز پس از تاریخ عرضه موفق به پرداخت مبلغ نشود، به صورت کامل معامله فسخ خواهد شد. البته در این صورت هم باید مبلغی را به عنوان حق فسخ به کارگزار پرداخت کند.

• به دلیل سود بالا، متقاضیان این طرح بسیار زیاد هستند. همین رقابت بالا، شانس موفقیت در مزایده را به شدت کاهش می‌دهد.

• ارسال و تحویل بار بلافاصله پس از معامله انجام نمی‌شود. گاهی ممکن است رسیدن محصولات روزها به طول بیانجامد.

نحوه محاسبه هزینه صدور پروانه ساختمان

همان طور که گفتیم برای دریافت سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان، باید مراحل پیچیده‌ای را پشت سر گذاشت. به علاوه، باید هزینه‌هایی هم پرداخت کرد که یکی از آن‌ها هزینه صدور پروانه ساختمان است. این هزینه عدد مشخصی نیست و به عوامل زیادی مثل: مساحت، تعداد طبقات، نرخ هرمترمربع از زمین در محل ساخت پروژه و غیره بستگی دارد. به طور کلی، برای محاسبه هزینه صدور پروانه ساختمان از فرمول زیر استفاده می‌شود: 

{قیمت منطقه‌ای*(تعداد پارکینگ تأمین‌شده*۲۰)}-ضریب*(مساحت ناخالص زیربنا)= هزینه جواز ساخت یک ساختمان مسکونی یک طبقه

منظور از ضریب در فرمول بالا، درصدی از مساحت زیربنای سازه است. مشخص است که هرچه زیربنای کلی پروژه وسیع‌تر باشد، این درصد هم بیشتر خواهد شد.

قیمت میلگرد سهمیه ای چگونه محاسبه می شود؟

مشخص نیست که قیمت مقاطع سهمیه‌ای برچه اساسی محاسبه می‌شود. عوامل مختلفی در هنگام قیمت‌گذاری در نظر گرفته خواهند شد. برند، قطر و وزن میلگرد جز فاکتورهای ثابت و مشخص تعیین قیمت خرید میلگرد هستند؛ اما در کنار آن‌ها، شاخص‌های اقتصادی روز هم در نظر گرفته می‌شوند. قیمت دلار نیمایی، قیمت جهانی فولاد خام، میزان عرضه و تقاضا و غیره از فاکتورهای متغیری هستند که برای تعیین قیمت حتما لحاظ می‌شوند. 

با وجود این، قیمت میلگرد عرضه‌شده در بورس اختلاف زیادی با قیمت بازار آزاد دارد. چرا که به طور کلی عرضه میلگرد در بورس با هدف تنظیم بازار انجام می‌شود. از این رو، بسیاری از پیمانکاران و مهندسان ترجیح می‌دهند که میلگرد موردنیاز پروژه‌های خود را از طریق بورس تامین کنند

خرید میلگرد با کمترین قیمت و بدون شرایط

در این مطلب هر آن‌چه را باید در مورد سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان بدانید، با هم مرور کردیم. از شرایط دریافت و مدارک موردنیاز گرفته تا مراحل ثبت نام. در نهایت باید یادآوری کنیم که این طرح تنها در دوره‌های خاصی توسط دولت اجرا می‌شود و در تمام زمان‌ها فعال نیست. به علاوه، با توجه به شرایط و محدودیت‌های خاصی که دارد، همیشه هم مقرون به صرفه نخواهد بود.

بنابراین، اگر تصمیم دارید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بدون نیاز به دریافت مجوزها و طی‌کردن مراحل سخت، میلگرد موردنیاز پروژه خود را تامین کنید، پیشنهاد ویژه‌تری برای شما داریم. می‌توانید برای تکمیل پروژه خود از  آرادآهن کمک بگیرید. این بازرگانی با بهترین قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی موردنیاز پروژه شما را تامین و در اسرع وقت به آدرس اعلامی شما ارسال می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره ۰۳۱۳۴۰۵۵ تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *