آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

انواع سپری و کاربرد آنها

قیمت سپری
۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)

یکی از محصولات فولادی پرکاربرد در صنعت ساختمان، سپری یا همان پروفیل T است. ممکن است سپری با نبشی اشتباه گرفته شود، اما با کمی دقت به تفاوت‌ های این دو مقطع فولادی پی خواهید برد. سپری مانند دیگر مقاطع فولادی انواع مختلفی دارد که علاوه بر متریال استفاده شده، در ضخامت و ابعاد نیز با یکدیگر تفاوت دارند. در داخل کشور بسیاری از کارخانه‌ ها به تکنولوژی تولید این مقطع فولادی رسیده‌اند و به همین دلیل رقابت نزدیکی در فروش این محصول بین برند ها ایجاد شده است. ما در این مطلب شما را با انواع سپری و کاربرد آنها آشنا خواهیم کرد.

سپری چیست؟

یکی از مقاطع فولادی که از نظر شکل ظاهری به حرف T انگلیسی شباهت دارد، سپری است. سپری نیز در نوع خود کاربردهای فراوانی دارد و به همین دلیل تولید آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این محصول به دو صورت فابریک و پرسی ساخته می‌ شود. به دلیل اهمیت این محصول قیمت آن در سایت های معتبری نظیر آراد آهن مانند دیگر مقاطع فولادی مهم به صورت روزانه به روز رسانی می شود. قیمت سپری آهنی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مطلب به طور کامل به آن پرداخته می شود.

مشخصات فنی سپری

آنچه که مشخص است هنگام خرید سپری و یا هر نوع مقطع فولادی دیگر توجه به مشخصات فنی بسیار حائز اهمیت است. مشخصات فنی سپری شامل استاندارد ساخت، متریال، ابعاد و وزن می‌ باشد. هر کارخانه لازم است که محصول تولیدی خود را مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی تولید کند. از استانداردهای معروف تولید سپری می توان به استاندارد DIN آلمان اشاره کرد. در جدول اشتال می توان وزن سپری های تولید شده با این استاندارد را مشاهده کرد. از استانداردهای رایج سپری می توان DIN EN 10055 ،DIN59051 و DIN1022 را نام برد.

سپری سایزهای مختلفی دارد که در جدول اشتال می‌ توان سایز ۳ ( ۳ سانتی متر) تا سایز ۱۴ ( ۱۴ سانتی متر) را مشاهده کرد. وزن سپری ها با تغییر سایز و ضخامت تغییر می کند. ضخامت سپری ها اغلب بین ۰.۹ تا ۲.۵ میلی متر می باشد که بدیهی است با افزایش ضخامت، وزن محصول نیز افزایش می یابد. به این ترتیب قیمت محصول نیز بیشتر می شود. به عنوان مثال قیمت سپری ۳ با ضخامت های مختلف تغییر خواهد کرد‌. طول سپری های تولید شده در داخل کشور اغلب ۶ تا ۱۲ متر می باشد. بدون شک تا اینجا متوجه اهمیت مشخصات فنی سپری هنگام خرید و استفاده از آن شده اید. در ادامه شما را با انواع سپری بیشتر آشنا می کنیم.

مراحل تولید سپری

همانطور که می دانید این محصول به روش نورد گرم و در دماهای بالا به تولید می رسد. در اولین مرحله شمش های فولادی از نوع بلوم را وارد کوره هایی مخصوص می کنند. دمای این کوره ها از قبل تعیین می شود تا محصول در یک دمای مشخص ذوب شود. در مرحله بعدی این مواد از قفسه های نورد ابتدایی عبور داده می شوند تا با افزایش طول، مقطع آن کاهش یابد. هر کدام از مرحله ها از اهمیت خاصی برخوردار هستند و باید تنظیمات انجام شده، بسیار دقیق باشد.

در مرحله بعدی محصول وارد قفسه های نورد میانی می شود تا در این مرحله از نورد شکل مخصوص خود را به دست آورد. این مرحله بسیار حساس است، چرا که باید شکل T سپری در این مرحله به دست آید. در مراحل تولید سپری نوبت به برش مقطع فولادی می رسد. در این مرحله سپری ها با طول دلخواه برش داده می شوند. اگر شما قصد خرید سپری دارید می توانید به مرجع برتر فروش سپری در کشور یعنی آراد آهن مراجعه کنید.

انواع سپری

سپری ها از نظر جنس، ابعاد و ضخامت انواع مختلفی دارند. انواع سپری از نظر جنس شامل آلومینیوم، آهن، برنج، مس و استیل است که هر کدام با توجه به کارایی خود در مکان های مختلفی به کار گرفته می شوند. سپری های آهنی و آلومینیومی از جمله سپری های پرکاربرد هستند. نوع آلومینیومی این محصولات در آشپزخانه ها، حمام ها و سقف های کاذب کاربرد دارد. این محصولات را می توان به دو دسته فابریک و پرسی تقسیم بندی کرد. به عنوان مثال سپری آهنی فابریک و سپری آهنی پرسی دو نوع مختلف از سپری است که با توجه به روش تولید تقسیم بندی می شوند. هر یک از سپری ها را می توان پس از متریال و روش تولید، از نظر ابعاد و ضخامت نیز طبقه بندی کرد.

با توجه به تنوع بسیار زیاد سپری از نظر ابعاد شما باید هنگام خرید به سایز آن توجه داشته باشید. چرا که سایز تاثیر زیادی در قیمت محصول دارد. به عنوان مثال قیمت سپری ۴ با قیمت سپری ۱۰ تفاوت زیادی خواهد داشت. برای اطلاع از قیمت انواع سپری می توانید جداول مشخص در سایت آراد آهن را مطالعه کنید.

کاربردهای سپری

از جمله مقاطع فولادی که این روزها کاربردهای وسیعی دارد، می توان به سپری اشاره کرد. کاربردهای سپری بسیار زیاد است و اگر به اطراف خود با کمی دقت توجه کنید، چندین مورد از آنها را مشاهده خواهید کرد. این کاربرد گسترده سبب شده است، خرید و فروش سپری نیز بازار داغی داشته باشد و افراد زیادی از این راه کسب درآمد کنند. از انواع سپری و کاربرد آنها در صنعت ساختمان سازی می توان به اتصال پل ها به ستون ها، ساخت انواع درب و پنجره، سقف کاذب ( به عنوان قطعه )، مهارکننده، استحکام اسکلت گلخانه، خشکه چینی و … اشاره کرد.

از سپری ها در صنایع مختلف دیگر نظیر سدسازی، ساخت گاردریل ها و … نیز استفاده می شود. از این محصول فولادی در زیر سازه های ساختمانی نیز استفاده می شود، تا مقاومت نما افزایش یابد و با سازه اصلی یکپارچگی مشخصی داشته باشد. حال که با انواع سپری و کاربرد آنها آشنا شدید، اهمیت قیمت خرید سپری را نیز متوجه می شوید. با گسترش بستر اینترنت شما می توانید به سادگی و تنها با چند کلیک از قیمت این محصول و دیگر مقاطع فولادی در سایت های مختلفی نظیر آراد آهن مطلع شوید. آراد آهن برترین مرجع فروش سپری در کشور است و مسئولین این مجموعه با تدابیر خود سعی در تسهیل روند خرید مقاطع فولادی برای مشتریان دارند.

قیمت روز سپری

با توجه به شرایط فعلی کشور، قیمت انواع محصولات فولادی دست خوش نوسانات است و باید به طور مستمر این قیمت استعلام شود. قیمت روز سپری در برخی از سایت ها مانند آراد آهن ارائه می شود تا کسانی که قصد خرید این محصول را دارند، بهترین زمان را برای خرید آن انتخاب کنند. از عوامل تاثیر گذار بر قیمت سپری می توان به نوع سپری، سایز سپری، کارخانه تولید کننده و … اشاره کرد. کارخانه های تولید کننده در اصفهان محصولات بسیار با کیفیتی روانه بازار می کنند و به همین دلیل قیمت سپری در اصفهان بسیار مهم است.

نوسان نرخ ارز و دلار، میزان عرضه و تقاضا و نوسان قیمت جهانی فولاد، از عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت روز سپری هستند‌. آراد آهن به عنوان برترین مرجع فروش انواع آهن آلات در کشور شناخته شده است و بهترین قیمت محصولات فولادی در این سایت ارائه می شود. به عنوان مثال شما می توانید قیمت سپری ۵ را از این سایت بگیرید و مقایسه کنید. شرکت های بزرگ و کوچک زیادی با این مجموعه در حال همکاری هستند و این نشانگر آن است که این مجموعه توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب کند. برای اطلاعات در مورد انواع سپری و کاربرد آنها و نیز برای خرید انواع آهن آلات نظیر سپری می توانید وارد سایت شده و سفارش خود را ثبت کنید.

قیمت سپری به دلیل کاربرد وسیع آن بسیار حائز اهمیت است. قیمت انواع سپری و کاربرد آنها در سایت هایی نظیر آراد آهن به صورت لحظه ای به روزرسانی می شود. مجموعه بازرگانی آراد آهن مرجع فروش سپری در ایران است و می تواند به شما در خرید آسان سپری و دیگر محصولات فولادی یاری نماید. با عضو شدن در کانال تلگرامی این شرکت می توانید از قیمت روز انواع آهن آلات مطلع شوید.