آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

همه چیز درباره لوله‌های فولادی

قیمت لوله های فولادی
۵/۵ - (۱ امتیاز)

قیمت روز لوله فولادی یکی از دغدغه های افرادی است که برای کسب و کار خود به انواع لوله فولادی نیاز دارند.  لوله های فولادی از جمله مصالح پر کاربرد در مصارف خانگی، صنعتی و تجاری است‌ که امروزه استفاده از آن‌ها با رویکردهای نوین دو چندان شده است. لوله‌های فولادی با توجه به کاربردها و سایزبندی‌های گوناگون به دسته‌های مختلف و مجزا تقسیم بندی می‌شوند. مجموعا لوله ها ۶ نوع هستند که یکی از پرمصرف ترین آن‌ها این نوع می‌باشد. در ادامه درمورد انواع لوله فولادی، قیمت لوله فولادی و قیمت انواع لوله توضیح می‌دهیم، با ما همراه باشید.


مشخصات فنی لوله‌های فولادی


به طور کلی لوله‌های فولادی یک نوع تیوپ توخالی از جنس فولاد به شمار می‌آیند و با توجه به استحکام و مقاومت بسیار بالایی که دارند در صنعت لوله کشی کارایی گسترده ای را شامل می‌شوند. برای افزایش کارکرد انواع لوله فولادی و همچنین استفاده از آن در پتروشیمی‌ها و نمونه های مشابه این صنایع، سازندگان دست به تغییر جنس و ترکیبات اولیه می‌زنند تا ویژگی‌هایی مثل مقاومت در برابر حرارت و فشار بیشتر شود.

 این نوع از لوله‌ها به دو دسته جوشی (درزدار) و مانیسمان (بدون درز) تقسیم می‌شوند که تفاوت اساسی آن در فرایند ساخت می‌باشد. لوله‌های فولادی مانیسمان که فاقد درز هستند و با این نام نیز شناخته می‌شوند، غالبا استحکام بیشتری دارند چرا که در هنگام ساخت آن‌ها از جوشکاری هیچ گونه بهره وری نشده؛ بنابراین درزی بین لوله‌ها وجود ندارد.


قیمت لوله فولادی چگونه محاسبه می‌شود؟


 قیمت لوله فولادی وابسته به کاربرد، اندازه، میزان مقاومت، مواد اولیه و … است. این فاکتورها در قیمت تاثیر زیاد و بسزایی دارند. فاکتور‌های موثر را ذکر کردیم اما نکته مهمی که در باره آن‌ها بیان نشد ثبات قیمت خرید آن‌هاست. امروزه با توجه به نوسانات بسیار در بازار ارز، دلار، نفت و مواد اولیه، منطقی است که قیمت لوله فولادی ثابت نباشد و دستخوش تغییرات نوسانات بازار شود. با توجه به نکات یاد شده، پیشنهاد میشود در صورت نیاز به خرید، شما  قیمت روز لوله فولادی را پیش از خرید استعلام گیری کنید تا دچار مشکلات مانند کسری بودجه یا اتلاف هزینه نشوید.

قیمت انواع لوله

گستره ساخت لوله‌ها بسیار وسیع است و قیمت انواع لوله به نسبت کارکرد، اندازه، سایز، مواد اولیه و‌ …. متغیر است. به عنوان مثال لوله پلاستیکی باتوجه به متغیر بودن دائمی قیمت نفت، هزینه خرید ثابتی ندارد. یکی دیگر از نکات حائز اهمیت درمورد قیمت انواع لوله وزن آن‌ها می‌باشد که آن را با استفاده از فرمول چگالی آهن محاسبه می‌کنند. البته با همه این تفاسیر بازهم استعلام گیری قیمت انواع لوله  حالا چه از نوع فولادی و یا چه از انواع دیگر بر هرعاملی برتری دارد.

مشخصات فنی لوله‌های مانیسمان

از موارد قابل ذکر در مورد مشخصات فنی لوله های مانیسمان ضخامت و سایزبندی آن‌ها است. برای اندازه گیری ضخامت این لوله‌ها ضخامت جداره آن را اندازه می‌گیرند که به آن رده می‌گویند و لوله های مانیسمان در رده‌های:۲۰،۴۰،۶۰،۸۰،۱۲۰،۱۶۰ قرار دارند. لوله‌های بدون درز که اصطلاحا با نام مانیسمان نیز یاد می‌شود از ۱.۸ اینچ تا ۲۶ اینچ ساخته و توزیع می‌شوند. لوله‌های جوشی یا درزدار قیمت پایین‌تری نسبت به لوله‌های مانیسمان دارند و علت آن وجود درز و استحکام کمتر آن است.

انواع لوله فولادی

لوله‌های فولادی از جمله لوله‌های پرمصرف بازار صنایع و ابزار آلات است‌ که دارای ۲ نوع مانیسمان و جوشی می‌باشد. تفاوت اصلی انواع لوله فولادی با بقیه در نحوه تولید و ساخت آن‌ها می‌باشد. در ساخت لوله‌های فولادی جوشی از آن‌جایی که فرآیند جوشکاری صورت گرفته است این لوله‌ها دارای درز هستند و معمولاً آن چنان مستحکم به شمار نمی‌آیند.

اما در ساخت و تولید لوله‌های مانیسمان به هیچ عنوان از جوشکاری استفاده نشده و به همین علت این نوع از لوله‌های فولادی فاقد درز هستند و این مهم‌ترین علت استحکام و مقاومت بالا ضمن مناسب بودن قیمت لوله مانیسمان می‌باشد. لوله‌های مانیسمان از سایز ۱.۸ اینچ تا ۲۶ اینچ در بازار قابل خرید و فروش هستند.

لوله های گالوانیزه

در همه صنایع فلزات آسیب‌ پذیری وجود دارد که در مواقعی نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی را شامل می‌‌شوند. برای محافظت از این فلزهای آسیب پذیر لایه‌‌های مخصوص روی آن‌ها تعبیه می‌کنند؛ این لایه‌ها که گالوانیزه نامیده می‌‌شوند توسط متخصصین و تکنسین‌ های گالوانیزاسیون بر روی فلزات مورد نظر ایجاد می‌شوند.

 برای محافظت از لوله‌های فولادی نیز در برابر هر گونه تهدید، آسیب و خطری این لایه‌های گالوانیزه روی آن‌ها قرار می‌گیرد که لوله‌های گالوانیزه نام دارند و طول آن‌ها تقریباً به ۶ متر می‌رسد.

آراد آهن یکی از مراکز پخش لوله در اصفهان


اصفهان از شهرهای صنعتی با کارخانه‌‌های تولیدی متعدد بزرگ است و از این رو یکی از قطب‌های تولید و توزیع لوله نیز به شمار می‌آید. آراد آهن؛ مرکز پخش لوله در اصفهان جزو یکی از معتبر ترین مراکز پخش شناخته شده است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آراد آهن که سابقه طولانی را در عرضه محصولات فولادی داشته است، قیمت آنلاین لوله فولادی را به دست آورید. همچنین این مجموعه به عنوان تامین کننده انواع لوله فولادی، برای سهولت خرید و فروش مشتریان امکان خرید با ضمانت نامه بانکی و ال سی را فراهم کرده است.

فروش لوله فولادی


لوله‌های فولادی را می‌توانید به صورت حضوری و با حاضر شدن در مراکز پخش و فروش تهیه کنید و یا این که با مراجعه به سایت‌ها و صفحات مجازی کالای مورد نظر خود را خریداری کنید. در مورد لوله‌ها همان‌طور که اشاره کردیم قیمت روز لوله فولادی بسیار اهمیت دارد و برای اطلاع از قیمت روز باید از مراجع معتبر استعلام گیری قیمت کرد.