آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

تسمه چیست و چه کاربردهایی دارد

قیمت ورق سیاه | قسمت ورق فولادی
۳.۲/۵ - (۷۰ امتیاز)

تسمه فولادی با روش های مختلفی تولید می شود. و این تنوع روش تولید بدون شک کارایی بالای این تسمه ها را نشان می دهد. از تسمه در صنایع مختلفی از جمله صنعت حمل و نقل استفاده های زیادی می شود. برش دادن ورق فولادی در عرض های مشخص، ساده ترین راه تولید تسمه است. خوشبختانه با ظهور کارخانه های تولید مقاطع فولادی نیاز تسمه در صنایع مختلف از تولیدات داخلی فراهم شده است. و امید است در سال های آینده در این حوزه به صادرات گسترده ای برسیم. در ادامه با انواع تسمه فولادی و کاربردهای ان بیشتر آشنا می شوید.

قیمت تسمه |قیمت ورق آهنی

تسمه چیست؟

تسمه فولادی قطعه فلزی است که ضخامت کمی دارد و در عوض طول و عرض زیادی دارا می باشد. همین ویژگی باعث شده است تا از این محصول در صنایع مختلفی استفاده شود. تسمه های فولادی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند. و در زمان استفاده و حمل بار قادر به تحمل وزن بسیار سنگینی می باشند. تسمه های فولادی در صنعت های مختلفی نظیر صنعت چوب و شیشه، ساختمان سازی و … کارایی های مختلفی دارند. خرید تسمه به علت کاربرد زیاد مورد توجه بسیاری از افراد در حوزه های مختلف است.

 انواع تسمه فولادی

در ادامه مطلب قصد داریم که شما با انواع تسمه آشنا شوید. در حوزه تولیدات و صنعت فولاد، ۴ روش متفاوت برای ساخت تسمه آهنی وجود دارد. این نوع تسمه ها دارای وزن و جنس مختلفی می باشند. این تسمه ها را در سه نوع فابریک، فولادی و ورق گالوانیزه می توانید در بازار بیابید. از انواع تسمه می توان به تسمه گالوانیزه، تسمه استنلس استیل، تسمه نورد گرم، تسمه نورد سرد و … اشاره کرد. تسمه گالوانیزه و تسمه استنلس استیل به دلیل کاربرد زیاد بیش از بقیه آشنای افراد هستند.  از ویژگی‌های بارز تسمه های استیل می توان به استحکام بالا و نداشتن خاصیت مغناطیسی اشاره کرد. خود تسمه استیل در انواع محتلفی تولید می شود که از جمله آنها می توان تسمه استیل ۳۰۴ و تسمه استیل ۳۱۶ را نام برد.

قیمت ورق آهنی |ورق فولادی

کاربردهای تسمه فولادی

تسمه ها با توجه به ویژگی مختلف کاربردهای زیادی دارند. در برخی مواقع از این محصول به عنوان کمر بند برای نگه داری بار و جلوگیری از ریزش آن استفاده می شود. اگر بخواهیم کاربردهای تسمه فولادی را بدانیم باید دو فاکتور بسیار مهم ابعاد و کیفیت را مدنظر قرار دهیم. که حوزه کارایی تسمه را برای ما مشخص می کند. این تسمه در مواردی از جمله ساخت کابل برق و تلفن کاربرد فراوانی دارند. نمونه دیگر کاربردهای این مقطع فولادی استفاده در صنعت دوچرخه و لوازم خانگی می باشد.

این محصول در موارد بسیاری از جمله صنعت MDF، نرده و حفاظ، در و پنجره و حتی در ماشین لباسشویی و ظرفشویی کاربرد ویژه ای دارد. تسمه فولادی حتی در هود آشپزخانه هم به کار می رود و اصلا جای تعجبی ندارد. در هر محصولی که در صنعت ساختمان سازی نیازمند استحکام بالا باشد، از تسمه های فولادی استفاده می شود تا بتواند علاوه بر وزن کم مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

تسمه فولادی چگونه تولید می شود؟

شاید تا به حال این سوال برای شما به وجود بیاید که آیا تسمه فولادی چگونه تولید می شود؟ این محصول را تقریبا شرکت های صنعتی و کارخانه های متعددی تولید می کنند. در ادامه به چند روش تولید این مقطع فولادی پرکاربرد اشاره می کنیم.

تسمه فولادی ماشین کاری:

فرد تولید کننده اگر قصد دارد با ظرافت و دقت بیشتری به تولید تسمه بپردازد، بهترین روش استفاده از ماشین کاری برای انجام این کار است. این روش دارای سه مرحله اصلی تحت عنوان برش، اتوکشی و مرحله پایانی برای شمش ها به کار برده می شود. حال این مرحله به چه دلیل انجام می شود؟ هدف از این کار این است تا محصولی خوب و با کیفیت روانه بازار شده و به دست مشتریان برسد. در این روش ورق ها به وسیله گیوتین برش داده شده و با غلطک صاف می شوند.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه

تسمه فولادی فابریک:

تولیدکننده برای ساخت و تولید این نوع محصول به جای این که از آهن آلات قراضه استفاده کند. از شمش فولاد بهره می برد. در این روش برای تولید تسمه شمش ها با نورد سرد و گرم تغییر شکل یافته و برای فرآیند تسمه سازی آماده می شوند. حتما تا همین جا متوجه شده اید که به دلیل تفاوت روش ساخت، قیمت تسمه می تواند متفاوت باشد.

تسمه فولادی ترانس : برای تولیدات این نوع تسمه ها از انواع دیگر این محصولات استفاده می شود. این نوع از تسمه بیشتر در صنایعی کارایی دارند. که به اندازه های دقیق برای تولید و ساخت تسمه نیاز است. چرا که این نوع از تسمه از دقت و ظرافت بسیار بالایی برخوردار است. در خرید تسمه ترانس باید دقت بالایی به خرج داد و از یک شرکت مطمئن آن را تهیه کرد.

تسمه فولادی نوردی : همان گونه که از نام این نوع تسمه پیدا است اتکا به روش نورد گرم و سرد اساس کار تولید کننده محسوب می شود. نکته حائز اهمیتی که در این مسیر باید مد نظر قرار گیرد. بالا بردن کیفیت کار توسط انتخاب آلیاژ مناسب است. البته ناگفته نماند که بین روش سرد و روش گرم نوردها محصولاتی که با نورد سرد تولید می شوند. نسبت به محصولات با نورد گرم بسیار با کیفیت تر و بهتر هستند. زمانی که تسمه های فولادی با نورد گرم تولید می شود ممکن است قسمتی از آن آسیب جدی ببیند.

با خواندن این مطالب شما به طور مختصر با نحوه تولید تسمه فولادی آشنا شدید. و می توانید با توجه به نیاز خود محصول مناسبی تهیه کنید. کسب اطلاعات کافی می تواند به شما کمک کند تا در هنگام خرید، با فروشنده ارتباط خوبی داشته باشید. و با سوالاتی که می پرسید او را از آگاهی خود مطلع کنید تا اطلاعات دقیقی در مورد محصولات به شما ارائه دهد.

خرید تسمه فولادی

در زمان خرید تسمه های فولادی باید به جنس، وزن، کیفیت و ضخامت آن توجه داشت، چرا که تمامی موارد در کارایی تسمه اثر گذار هستند. قیمت تسمه به نوع آن بستگی دارد. و باید هنگام خرید به همه موارد ذکر شده در راهنمای خرید توجه داشت. انتخاب مشتری بسیار مهم است. و به همین دلیل بسیاری از شرکت ها برای جلب رضایت بیشتر مشتریان محصولات با کیفیتی از کارخانه های معتبر تهیه می کنند. آراد آهن عرضه کننده انواع تسمه فولادی با بهترین قیمت در بین مراجع دیگر معرفی شده است. ما در آراد آهن با ارائه محصولات باکیفیت و خدمات پس از فروش بالا در خدمت شما هستیم. تا شما را در اجرای پروژه خود یاری کنیم.

قیمت ورق گالوانیزه |ورق فولادی

فروش تسمه فولادی

هر کدام از کارخانه هایی که تسمه فولادی تولید و به فروش می رسانند از کیفیت و آلیاژ های مختلفی برخوردار هستند. این به نظر مشتری و نیاز او بستگی دارد که در زمان خرید تسمه چه محصولی را از چه شرکتی را انتخاب کند. و در مقابل نیز فروشنده باید انتخاب کند که چه محصولی را برای فروش تسمه های فولادی در اختیار مشتری قرار دهد. اگر محصولات ارائه شده دارای استاندارد ساخت باشند، قطعا در فروش بیشتر تاثیر خواهند گذاشت. ما در آراد آهن با برترین کارخانه های تولیدی در ارتباط هستیم و ضمن تضمین کیفیت کالاهای ارائه شده، محصولات را با بهترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. برای استعلام قیمت لحظه به لحظه انواع مختلف مقاطع فولادی می توانید به سایت آراد آهن مراجعه کنید.

قیمت تسمه فولادی

ورق های فولادی بسته به کیفیت خود قیمت های مختلفی دارند. البته نوسانات بازار را نیز در قیمت ورق فولادی باید در نظر گرفت. منظور از نوسانات بازار تغییر نرخ ارز و قیمت جهانی فولاد است. که همه می دانید که به صورت لحظه ای گزارش می شود. فروش ورق فولادی علاوه بر کارخانه ها در شرکت های معتبری انجام می شود که در انتخاب این شرکت ها باید دقت داشت. قیمت ورق و دیگر مقاطع فولادی که در سایت ما ارائه می شود. به طور لحظه ای بروز رسانی می شود. جهت خرید ورق فولادی شما عزیزان می توانید با مشاوران در ارتباط باشید و بهترین سفارش را در حوزه تخصصی خود ثبت کنید.

جمع بندی

در این مقاله با برخی از کاربردهای تسمه های فولادی آشنا شدید، در واقع تسمه های فولادی در بیشتر لوازمی که نیازمند مقاومت هستند به کاربرده می شوند حتی در برخی مواقع برای ساخت مسجمه نیز تسمه کارایی دارد. در خرید تسمه باید به نوع و کارخانه تولیدی آن توجه داشت. تسمه های تولید شده از گالوانیزه و روغنی معمولا نسبت به دیگر انواع تسمه قیمت به صرفه تری دارند، ویژگی دیگری که تسمه از آن برخوردار است مقاومت بالای آن در مقابل اشعه خورشید است. این محصولات در برابر انواع شکستگی ها مقاومت بسیاری از خود نشان می دهند. شما می توانید برای دریافت قیمت تسمه به سایت آراد آهن مراجعه کنید.