آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

توری فرنگی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

توری فرنگی چیست
به این مقاله امتیاز دهید

توری فرنگی یکی از توری‌های فلزی ساخته شده با مفتول گالوانیزه گرم است و شباهت بالایی از نظر نوع بافت توری، سایز چشمه و ضخامت سیم مفتول استفاده شده در ساخت آن به توری‌های مرغی و گابیون دارد. ضخامت مفتول استفاده شده در این توری چیزی بین ضخامت مفتول استفاده شده در توری مرغی و توری گابیون است. در این مطلب از سایت آراد آهن به معرفی این محصول و کاربردهای آن پرداخته‌ایم. اگر به دنبال خرید توری فلزی هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. 

مشخصات توری فرنگی

توری فرنگی از مفتول گالوانیزه گرم تولید شده است و در اندازه‌های مختلف ۱۲۰ سانتی‌متر، ۱۵۰ سانتی‌متر و ۱۸۰ سانتی‌متر تولید می‌شود. این توری استحکام خوبی داشته و از ظاهر مناسبی برخوردار است. گفتنی است از توری فرنگی که یکی از انواع توری فلزی محسوب می‌شود، به جهت حصارکشی استفاده می‌شود؛ از این رو در این زمینه بسیار محبوب است. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه توری فرنگی مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و آب و هوای مناسب است، در نتیجه به راحتی می‌توان از توری فرنگی در مناطق شرجی استفاده کرد. 

توری‌های فرنگی در دو نوع چشمه ریز که برابر با ۴ سانتی‌متر و چشمه درشت که برابر با ۵ سانتی‌متر است، تولید می‌شوند؛ با توجه به نوع کاربرد می‌توان از یکی از این دو نوع توری فرنگی استفاده کرد. چشمه‌های توری فرنگی به صورت شش ضلعی بافته می‌شود. هر چه اندازه چشمه‌ها کوچکتر باشد، یعنی تراکم بافت توری بالاتر است؛ پس مقدار بیشتری مفتول در ساخت توری به کار می‌رود، در نتیجه وزن آن افزایش یافته و به دنبال افزایش وزن، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

توری فرنگی چیست
توری فرنگی

کاربردهای توری فرنگی

توری فرنگی دارای استحکام خوبی است و به دلیل همین استحکام در کشاورزی و دامپروری از این توری استفاده‌های بسیاری می‌شود. چشمه‌های توری فرنگی به خوبی از ورود حیوانات موذی به درون حصار محیط کشاورزی و دامپروری جلوگیری کرده و در عین حال هوا را نیز به راحتی منتقل می‌کند. همین امر موجب آن شده افراد فعال در این دو صنعت برای حصارکشی در اکثر مواقع از توری فرنگی استفاده کنند. از دیگر دلایلی که از این توری فلزی برای حصارکشی استفاده می‌شود، ظاهر زیبای آن است. چشمه‌های شش ضلعی ظاهر خوبی به توری فرنگی می‌دهند، بنابراین برای حصارکشی محوطه‌هایی مانند باغ‌ها مناسب خواهند بود.

در صنعت ساخت و ساز نیز از این توری فلزی به جهت استحکام خوبی که دارد استفاده می‌شود. به طور مثال برای حصارکشی ساختمان‌ها و برج‌های در حال ساخت، فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها، محوطه‌های ورزشی، مراکز نفتی، جاده‌ها و بزرگراه‌ها این نوع توری فلزی کاربرد بالایی دارد. خوب است بدانید که از توری فرنگی در ساختمان‌های در حال ساخت بیشتر برای افزایش امنیت و جلوگیری از سقوط مصالح ساختمانی استفاده می‌شود.

چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی بین توری فرنگی با توری مرغی و توری گابیون وجود دارد؟

بارزترین شباهت بین سه توری فرنگی، مرغی و گابیون چشمه‌های شش ضلعی آن‌هاست و بارزترین تفاوت بین این سه توری در سایز ضخامت مفتول استفاده شده در ساخت آن‌هاست. ضخامت مفتول استفاده شده در توری فرنگی از توری مرغی بیشتر بوده، ولی از توری گابیون کمتر است. سایز چشمه توری فرنگی از توری مرغی بزرگتر بوده، ولی از توری گابیون کوچکتر است. به این دو دلیل توری فرنگی مقاومت بیشتری نسبت به توری مرغی و مقاومت کمتری نسبت به توری گابیون دارد. از آن جایی که اندازه چشمه و ضخامت مفتول‌های استفاده شده در ساخت توری فرنگی کمتر از توری گابیون است و از نظر بافت نیز شباهت بالایی به توری گابیون دارد، در بازار به توری فرنگی بچه گابیون نیز گفته می‌شود.

از دیگر تفاوت‌های بین توری فرنگی و توری مرغی اندازه‌های عرض آن‌هاست. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، در صنعت توری فرنگی را در عرض‌های ۱۲۰، ۱۵۰ و ۱۸۰ سانتی‌متر تولید می‌کنند، در صورتی که عرض توری‌های مرغی ۹۰ و ۱۲۰ سانتی‌متر است. 

سایت آراد آهن به عنوان عرضه کننده انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی در زمینه فروش توری‌های فلزی نیز فعالیت می‌کند. در صورتی که به دنبال خرید توری فرنگی و سایر آهن آلات هستید، با مراجعه به سایت آراد آهن می‌توانید  از قیمت به روز انواع مختلف این محصولات اطلاع یابید. برای سفارش محصولات مورد نظر خود می‌توانید با کارشناسان آراد آهن ارتباط برقرار نمایید.