آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

تیر آهن زنبوری (CPE)

تیرآهن زنبوری
به این مقاله امتیاز دهید

در تیرآهن زنبوری، حفره‌های توخالی در مقطع جان تیرآهن وجود دارد که مانند لانه‌ی زنبور است به همین دلیل به آن تیر آهن های زنبوری می‌گویند. وجود این حفره های تو خالی سبب شده که این نوع تیر آهن، نسبت به تیرآهن‌های معمولی وزن پایین‌تری داشته باشد. تیر آهن زنبوری یکی از پرکاربردترین نوع تیر آهن است که به آن تیر آهن شبکه نیز گفته می‌شود.

روش‌های برش تیر آهن زنبوری

با توجه به نوع کاربردی که تیر آهن های زنبوری دارد، تولید آن به دو روش گرمایی برنول و برش سرد کوپال انجام می‌شود. به این صورت که ابتدا برای ایجاد حفره های تو خالی روی تیرآهن، الگوی مورد نظر روی مقطع جان تیر اعمال می‌شود. سپس مقطع تیرآهن به وسیله یکی از شیوه‌های برشی برنول یا کوپال، به دو نیمه تقسیم می‌شود. در آخر لبه‌های دو نیمه را روبه روی یکدیگر قرار می‌دهند و با جوشکاری آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند. در زیر هریک از این روش‌ها را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

۱. روش گرمایی برنول

اصلاحیه ( در این روش با استفاده شعله به وجود آمده از احتراق گاز اکسیژن و استیلن ، تیرآهن معمولی را برش داده و پس از کنار هم قرار دادن دو قطعه حاصل از برش و جوشکاری آنها تیرآهن های زنبوری ساخته می شود.

۲. روش برش سرد یا کوپال

اصلاحیه ( در این روش، از یک دستگاه برش سنگین دارای گیوتین، برای تقسیم تیرآهن معمولی استفاده می شود سپس با جوشکاری دو قطعه حاصل شده در کنار هم  تیرآهن ‌زنبوری را می سازند.

جدول مشخصات تیرآهن زنبوری

برای هرکدام از مشخصه‌های تیرآهن ‌زنبوری، از حروف انگلیسی خاصی استفاده می‌کنند:

  • ارتفاع بال(h)
  • ضخامت جان (ts)
  • عرض بال (b)
  • ضخامت بال (tg)
  • سطح مقطع (A)
  • وزن هر متر (G)

کاربردهای تیرآهن زنبوری

از مهم‌ترین کاربردهای تیرآهن ‌‌زنبوری در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عناصر سقفی
  • طاق قوسی
  • سازه های فضایی

مزایا و معایب استفاده از تیرآهن زنبوری(CNP)

از مهم‌ترین مزایای تیرآهن‌ ‌زنبوری می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. مقاومت خمشی بالایی دارد.
  2. تحمل فشار بار  بالایی دارد.
  3. به دلیل سبک بودن، کاملاً مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است.
  4. لوله‌های تاسیساتی و برق را می‌توان از بین حفره‌های تو خالی آن عبور داد.
  5. در صنایع مختلف، مانند پل‌سازی، حمل‌و‌نقل و عمران قابل استفاده است.

از مهم‌ترین معایب تیرآهن ‌زنبوری می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. خواص فولاد و مقاومت آن در اثرعملیات جوشکاری کاهش می‌یابد.
  2. به نسبت مقاطع فولادی دیگر، ضریب اطمینان و ایمنی پایین‌تری دارد.
  3. در محل اتصال پل به ستون‌ها ، به دلیل وجود حفره‌ها، مقاومت برش تیرآهن کاهش می‌یابد.

قیمت تیر آهن زنبوری

در حال حاضر در کارخانه های فولادسازی مختلفی، تیرآهن‌های ‌زنبوری با سایزهای ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲ و ۲۴ تولید ‌شده و در بازار عرضه می‌شوند. ضخامت تیر آهن‌های زنبوری ۲، ۲.۵ و ۳ میلی‌متر و عرض‌ آن‌ها ۱ و ۱.۵ متر است. این تیر آهن‌ها با توجه به ضخامتی که دارند، وزن متغیری دارند . قیمت تیرآهن زنبوری و به طور کلی قیمت روز آهن‌ آلات با توجه به نرخ ارز، قیمت جهانی فولاد ، عرضه و تقاضا و نیز سیاست‌های اقتصادی داخل و خارج کشور تعیین می‌شود. به غیر از این موارد، قیمت تیرآهن، با توجه به طول ، سایز، ضخامت و برند تولیدکننده محصول، متفاوت خواهد شد.

شرکت‌های زیادی در زمینه فروش تیرآهن فعالیت می‌کنند. شرکت آراد آهن اسپادانا به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر فروش تیرآهن زنبوری اصفهان با داشتن کارشناسان فروش با تجربه و با استعلام روزانه و آنلاین از کارخانه‌های تولیدی فولاد کشور، قیمت روز تیر آهن زنبوری را در سایت خود قرار داده تا مشتریان بتوانند خریدی راحت و مطمئن داشته‌باشند.

قیمت تیراهن زنبوری

خرید تیر آهن زنبوری(CPE)  از آراد آهن

تیرآهن زنبوری به دلیل این که دارای مقطع فشرده نشده هستند. در هنگام استفاده، باعث کاهش وزن سازه‌ها می‌شوند. همچنین ایمنی سازه را افزایش داده و باعث انعطاف پذیری بالا در ساختمان شده و در برابر زلزله مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می‌دهند. برای خرید تیرآهن های زنبوری  شرکت‌های متنوعی وجود دارند که با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی نیاز بازار داخلی را تامین می‌کنند، یکی از بهترین آن‌ها برای خرید تیر آهن ذوب آهن زنبوری با یهترین قیمت،  شرکت آراد آهن اسپادانا می باشد.

آراد آهن اسپادانا در زمینه فروش انواع تیرآهن زنبوری قیمت روز ، فضایی را آماده نموده تا افرادی که به دنبال خرید تیر آهن زنبوری هستند بتوانند با توجه به نیازشان، محصولات مورد نیاز خود را با بهترین قیمت از آراد آهن  تهیه نمایند.  

قیمت روز تیرآهن زنبوری

فروش تیر آهن زنبوری

تیرآهن زنبوری به دلیل شکل خاصی که دارد می‌تواند کم‌ترین تغییر شکل را داده و کمان خمشی بالایی را نیز تحمل‌کند. این تیر آهن از فولاد مقاومی تولید می‌شود و برای افزایش استحکام و مقاومت سازه‌ها مورد استفاده قرارمی‌گیرد. به دلیل این که قیمت تیر آهن زنبوری مقرون به صرفه هست و در برابر فشار و بار تحمل بالایی دارد. کابردهای متنوعی دارد و در صنعت ساختمان سازی و سازه‌های عمرانی بزرگ و پل سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افرادی که متقاضی محصولات تیر آهن زنبوری هستند از نوع و کیفیت  و قیمت روز تیر آهن زنبوری و شرکت‌های فروش تیرآهن زنبوری تا حد بسیار زیادی با خبر هستند. آراد آهن اسپادانا  یکی از شرکت های پیشرو در زمینه فروش تیر آهن زنبوری در اصفهان است، شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت تیر آهن زنبوری و یا خرید تیرآهن زنبوری با کارشناسان باتجربه ما با شماره   34055-031 تماس حاصل نموده و یا در کانال تلگرام آراد آهن و یا پیج اینستاگرام آراد آهن ضمن مشاهده قیمت‌ روز تیرآهن زنبوری،  ما را نیز همراهی فرمایید.