آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

پنج تولید کننده برتر فولاد در ایران

مرجع خرید میلگرد
به این مقاله امتیاز دهید
#کارخانه ذوب آهن اصفهان، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، شرکت فولاد خوزستان، مجتمع فولاد خراسان، مجتمع فولاد هرمزگان
#معرفی مرکز پخش انواع اهن آلات در ایران

میزان توسعه کشورهای جهان را براساس شاخص‌های گوناگونی مورد سنجش قرار می‌دهند. یکی از این شاخص‌ها میزان تولید و مصرف فولاد در کشور است. قصد داریم در این مقاله مرکز پخش انواع آهن آلات در ایران و مرکزی برای خرید آهن آلات معرفی نماییم .

کشور ما به دلیل وجود معادن سنگ آهن بسیاری در نقطه نقطه‌ی کشور زمینه برای استخراج آهن خام و تأسیس کارخانجات متعدد محصولات فولادی فراهم شده است. از این رو کارخانجات کوچک و بزرگی در سرتاسر کشور به منظور تولید مقاطع فولادی به بهره‌برداری رسیده‌اند.

در این مقاله به معرفی پنج تولیدکننده برتر فولاد می‌پردازیم که در میان ده‌ها کارخانه تولیدکننده فولاد در ایران از نظر ظرفیت تولید و کیفیت حرف اول را می‌زنند.و این معرفی به شما در خرید آهن آلات مورد نیاز پروژه خود کمک میکند.

کارخانه ذوب آهن اصفهان

اولین کارخانه تولید مقاطع فولادی در کشور ایران کارخانه ذوب آهن اصفهان است. این کارخانه در سال ۱۳۴۶ با هدف تولید محصولات چدنی تأسیس شد. سپس با راه‌اندازی خطوط تولید جدید و به روز رسانی تجهیزات و افزایش سالانه ظرفیت تولید خود  توانست به سرعت لقب قلب تپنده‌ی آهن ایران را به خود اختصاص دهد.

در حال حاضر ظرفیت تولید کارخانه ذوب آهن اصفهان بالغ بر ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال است و  از این حیث بزرگترین تولید کننده فولاد ساختمانی و ریلی در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه به شمار می رود.

این کارخانه سالانه یک میلیون و هفتصد هزار تن تیرآهن، یک میلیون تن میلگرد شاخه‌ی و کلافی، سی هزار تن نبشی، چهل هزارتن ناودانی، صد هزار تن ریل و ….. تولید می‌کند.

کارخانه ذوب آهن اصفهان محصولات خود را  با بهترین کیفیت تولید و در بازارهای داخلی و جهانی عرضه می‌کند که عبارتند از:

فراورده‌های فولادی:

۱- تیرآهن بال نیم پهن موازیIPE

۲ – تیرآهن بال باریک شیبدار IPN

۳- تیرآهن بال پهن موازی یا همان تیرآهن هاش H

۴- انواع میلگرد ساده و آجدار در سایزهای ۵ تا ۳۲ میلیمتر

۵-  نبشی بال مساوی در سایزهای ۸۰ تا ۱۰۰ میلیمتر

۶- انواع ناودانی در سایزهای ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیمتر

۷- محصولات ریلی U33 و UIC60

۸ – شمش فولادی

– فرآورده‌های صنعتی:  انواع کلاف های صنعتی با فولادهای USD7, RSD7, RST34-2 C67 , 70CR2 ,CK45 ,CK35 , SWRH

– فرآورده‌های جانبی: چدن جامد، قطران،گسیلن، تولولئن، بنزن، کک، اکسیژن گاز و مایع، غبار مرطوب فولاد سازی  و …..

جهت خرید با کمترین قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان با شماره‌ی ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگیرید.

 کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان واقع در شهرستان مبارکه در سال ۱۳۷۱ به بهره برداری رسیده است. این کارخانه با تولید فولاد با کیفیت در ظرفیت بالا تا حد زیادی توانسته از واردات این محصول به داخل کشور جلوگیری کند. از این حیث کارخانه فولاد مبارکه اصفهان نقش مهم و تأثیرگذاری را در رشد اقتصادی کشور برعهده دارد.

نقش این کارخانه در رشد صنعت کشور آن‌قدر اصلی و اساسی است که به آن را به نام “مادر صنعت فولاد کشور” می‌شناسند.

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان سالانه هفت هزار و سیصد تن گندله، هشت میلیون و ششصد و نود هزار تن آهن اسفنجی، هفت میلیون و پانصد و سی هزار تن اسلب، پنج میلیون و نهصد هزارتن ورق گرم، یک میلیون و پانصد و سی و پنج هزار تن ورق سرد، دویست هزارتن ورق گالوانیزه، صد و شش هزار تن ورق قلع اندود و صد و چهل و پنج هزار تن ورق رنگی تولید می‌نماید و جمعاً هر ساله ظرفیت تولید آن به  10 میلیون تن خواهد رسید.

فولاد مبارکه اصفهان انواع ورق فولادی و محصولات فولادی را به روش‌های نوردگرم، سرد، گالوانیزه و … تولید می‌کند. ورق‌های تولیدی این کارخانه شامل: ورق رنگی، ورق گالوانیزه، ورق قلع اندود، ورق سیاه و ورق اسیدشویی با بالاترین کیفیت ممکن است.

جهت استعلام قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان به وبسایت: www.aradahan.com مراجعه کنید.

 شرکت فولاد خوزستان:

شرکت فولاد خوزستان در مجاورت شهر اهواز، مرکز استان خوزستان در سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر این شرکت بعد از فولاد مبارکه اصفهان دومین تولید کننده فولاد خام کشور به شمار رفته و تولیدات آن در بازارهای داخلی و منطقه‌ی عرضه می‌شود.

ظرفیت تولید این کارخانه سالانه شش میلیون و سیصد هزارتن گندله، سه میلیون و هفتصد هزار تن آهن اسفنجی، سه میلیون و هفتصد هزار تن شمش فولادی است.

این کارخانه با بهره‌گیری از ماشین‌های ریخته گری فولاد مذاب را به شمش فولادی در انواع بیلت، اسلب و بلوم تبدیل می‌کند.

 مجتمع فولاد خراسان

کارخانه فولاد خراسان در سال  در ۱۳۸۰ در شهر نیشابور استان خراسان به بهره‌برداری رسید .

ظرفیت تولید سالانه شرکت فولاد خراسان در واحدهای مختلف تولیدی آن عبارتند از:

  • گندله سازی: دو میلیون و پانصد هزار تن
  • –          احیا مستقیم روش‌های بر پایه گاز طبیعی: یک میلیون و ششصد هزار تن
  • فولاد سازی به روش کوره قوس و القایی: یک میلیون و چهارصد هزار تن
  • ریخته گری: یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار تن
  • میلگرد: ششصد و چهل هزار تن

محصولات تولید شده توسط کارخانه فولاد خراسان شامل موارد زیر است:

  • انواع میلگرد ساده و آجدار
  • انواع شمش فولادی
  • آهن اسفنجی
  • نبشی و ناودانی
  • شش گوش و چهار گوش
  • تسمه فولاد

شایان ذکر است که به صورت روزانه قیمت قوطی و پروفیل نبشی و ناودانی در سایت: www.aradahan.com مرجع قیمت گذاری محصولات فولادی منتشر می‌شود.

 مجتمع فولاد هرمزگان

کارخانه فولاد هرمزگان در سال  1385 در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران تاسیس شد. وجود این شرکت به تنهایی سبب شده است که استان هرمزگان به عنوان قطب سوم فولاد در کشور شناخته شود.

این شرکت عظیم در حال حاضر دارای ظرفیت تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن تختال و اسلب، یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی، ۹۰ هزار تن آهک، ۷۵۰۰ نرمال متر مکعب اکسیژن بر ساعت، ۱۸۰۰۰ نرمال متر مکعب بر ساعت نیتروژن و ۱۲۰ نرمال مترمکعب بر ساعت آرگون است.

مهم‌ترین تولیدات و محصولات این مجتمع انواع اسلب با ضخامت‌های ۲۰۰ و ۲۵۰ میلیمتر در عرض ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیمتر و دارای طول۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ میلیمتر است.

تختال‌های تولیدی شرکت فولاد هرمزگان در خط نوردگرم، به منظور پروفیل سازی، لوله‌های آب، نفت و مخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی کاربرد دارد .

قیمت انواع مقاطع فولادی از جمله قیمت لوله را در سایت: www.aradahan.com مشاهده نمایید. قیمت‌ها در این سایت به صورت روزانه و بعد از اعلام کارخانجات به روز رسانی خواهد شد.

هم چنین شما می‌توانید جهت استعلام قیمت پروفیل زد و دیگر مقاطع فولادی با شماره‌ی: ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگیرید.

معرفی مرجع معتبر خرید آهن آلات

با وجود تحریم‌های اقتصادی و مشکلات عدیده‌ی چون کمبود منابع انرژی و… که بر سر راه کارخانجات داخلی قد علم کرده‌اند، میزان کل تولیدات فولاد کشور هر ساله روندی رو به رشد و در حال افزایش داشته است.

طبق آخرین آمار در سال ۱۳۹۹ میزان تولیدات کل فولاد کشور به ۳۰ میلیون تن رسیده که رقم قابل توجهی است. البته باید گفت که علاوه بر کارخانجات بالا تولید کنندگان مهم دیگری چون شرکت فولاد صنعت بناب، کاوه پارس، نورد فولاد یزد و …. نیز در رسیدن به این موفقیت سهم داشته‌اند.

تمامی کارخانجات فولادی کشور محصولات خود را از طریق تعداد محدودی مراجع اصلی و شناخته شده‌ به دست مصرف کنندگان می‌رسانند. بازرگانی آراد آهن اصلی‌ترین مرجع فروش آهن آلات در کشور تولیدات فولادی کارخانجات مطرح کشوری را تأمین و در بازار سرتاسر کشور عرضه می‌نماید.

جهت اطلاع از شرایط خرید آهن آلات با شماره‌ی: ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگیرید.