آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

همه چیز درباره پروفیل زد ۱۸

قیمت زد |خرید پروفیل زد|فروش زد
به این مقاله امتیاز دهید

در ابتدا می ‌خواهیم به موضوع بپردازیم که پروفیل زد چیست و نحوه خرید پروفیل زد چگونه است. این محصول شکل هندسی باز دارد و مانند قوطی و … شکل هندسی بسته ندارد و چون سطح مقطع آن شبیه حرف انگلیسی z است، به این نام شهرت یافته است. این محصول در اشکال و ابعاد مختلف تولیدی می‌ شود تا قابل استفاده در ساختمان‌ های مختلف باشد. این پروفیل مقاومت بسیار خوبی دارد. و به همین جهت در سقف ساختمان‌ ها، ستون‌ ها و تیرها کاربرد سیار بالایی دارد.

بهتر است بدانید که پروفیل z تحت استانداردهای اروپایی تولید می ‌شود. احتمالا پروفیل ها را با اعداد کناری آنها می شناسید، اعدادی که در کنار این پروفیل ‌ها می‌آیند نشان دهنده ارتفاع آنها هستند. به عنوان مثال پروفیل زد ۱۸ به این معنی است که ارتفاع این پروفیل ۱۸ سانتی متر است. قیمت زد z به عوامل مختلفی بستگی دارد که ضخامت و طول محصول از جمله این عوامل است.

تولید پروفیل زد

نحوه تولید این پروفیل شبیه سایر مقاطع فولادی است و چندان تفاوتی ندارد. ماده اولیه این محصول ورق سیاه است که با ضخامت‌ های مختلف و عموماً در ضخامت ‌های ۲ ، ۲.۵ ، ۲.۷ و ۳ میلی متر موجود هستند. پروفیل زد ۱۸ ضخامت ۲ از جمله پروفیل های پرفروش در کارخانه های مختلف است و به همین دلیل تولید این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. در ابتدای خط تولید اکثر کارخانه ‌ها یک دستگاه کلاف باز کن اتوماتیک قرار دارد و ساپورت‌ های ورق در این مرحله متصل می ‌شوند. پس از گذر از این مرحله می ‌توان تسمه ‌ها را در حالتی ایمن باز کرد. در مرحله بعدی دستگاه برای برش ورق ‌ها با نسبت مشخصی کالیبره می ‌شود. بهتر است بدانید که این برش ‌های خاص را کت می ‌نامند.

در حین برش زدن این ورق عموماً مقداری ضایعات آهن تولید می ‌شود که گاهی برای تولید تسمه از آنها استفاده می ‌شود. این ضایعات اگر قابل استفاده نباشند به عنوان ضایعات آهن فروخته می‌ شوند. بعد از این مرحله پروفیل زد بسته بندی می‌شود و به بازار عرضه می ‌شود. روند تولید پروفیل z بسیار مهم است در نتیجه ضروری است که از یک مرجع خرید معتبر این محصول را خریداری کنید. آراد آهن یکی از معتبرترین فروشنده‌ های پروفیل z است. این شرکت اعلام کرده است که پروفیل زد ۱۸ با بهترین قیمت آماده ارسال به سراسر کشور می ‌باشد.

مشخصات فنی پروفیل زد ۱۸

همانطور که قبلا اشاره کردیم، پروفیل z در طبقه بندی پروفیل‌ های باز قرار می ‌گیرد و به علت شکل هندسی آن که با بهره گیری از خم و برش ‌های فولاد به صورت حرف انگلیسی z  است به این نام خوانده می‌شود. ابعاد استاندارد این محصول شامل ۱۶ ، ۱۸ ، ۲۰ و ۲۲ در بازار موجود است. ضخامت پرو فیل زد ۱۸ از ۲  الی ۳ می ‌باشد و در طول‌ های ۴ ، ۶ ، ۷ و بلند تر تولید می‌ شوند. سایر سایزهای پرو فیل زد نیز با سفارش مشتری تولید می شوند و نسبت به سایز خود کاربرد خاصی دارند.

تولید این پروفیل در ایران مطابق با  استانداردهای ملی به شماره ۳۶۹۴ و شماره ۵۷۲۲ انجام می ‌شود که به ترتیب مربوط به ورق گرم و ورق سرد است. با بهره گیری این محصولات از استانداردهای ذکر شده، کیفیت بسیار خوبی برای آنها به وجود می آید. از سایر ویژگی ‌های قابل ذکر این پروفیل ‌ها وزن زد است که در ضخامت ‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال وزن پروفیل زد ۱۸ ضخامت ۲.۵ حدود ۶.۴ کیلوگرم به ازای هر متر می‌ باشد، البته این وزن در کارخانه های مختلف می تواند متفاوت باشد. درجه سختی این محصول نیز  مطابق با ST52  می ‌باشد. در قیمت زد z استاندارد و کارخانه تولیدی بسیار تاثیر گذار است و به همین دلیل هنگام خرید به تمام فاکتورها توجه نمایید.

کاربرد پروفیل زد ۱۸

در این قسمت با کاربردهای پروفیل زد ۱۸ بیشتر آشنا می شوید تا به اهمیت این محصول بیشتر پی ببرید. به دلیل مقاومت بسیار خوب این پروفیل ‌ها در ساخت سقف انواع سوله ‌های بزرگ، سقف سالن ‌های ورزشی بزرگ، پارکینگ‌ ها، انبارهای بزرگ استفاده می ‌شوند. همچنین در متصل کردن سازه‌ های اسلکتی به یکدیگر نیز کاربرد دارند. از جمله کاربردهای دیگر این محصول می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  تقویت سازه‌ های فلزی و تیرها
  • ساخت فریم ‌های آهنی
  • استفاده وسیع  در ریل قطار
  • ساپورت کردن آیتم ‌های باربر آهنی
  • تولید جعبه فلزی

قیمت پروفیل زد

قیمت این محصول به ضخامت و سایر ویژگی ‌های آن بستگی دارد. به علت کاربرد بالای این محصول در صنایع مختلف قیمت آن از اهمیت بالایی برخودار است. همچنین به علت نوساتات در بازار آهن ارائه یک قیمت مشخص برای آن مقدور نیست و باید به صورت روزانه بررسی شود. جهت اطلاع از قیمت روز پروفیل زد ۱۸ می ‌توانید به  سایت آراد آهن مراجعه فرمایید. شرکت آراد آهن نمایندگی فروش پروفیل زد در اصفهان را بر عهده دارد. شما می توانید قیمت انواع مختلفی از آهن آلات را در این سایت به صورت لحظه ای دنبال کنید. با عضو شدن در کانال تلگرامی آراد آهن روزانه می توانید از قیمت روز مقاطع فولادی مختلف مطلع شوید.

خرید پروفیل زد 

پروفیل زد یکی از پرکاربرد‌ترین محصولات است که در سوله سازی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در خرید پروفیل زد و سایر مقاطع فولادی رعایت نکات خرید بسیار مهم است. اگر قصد خرید پروفیل زد را دارید، می توانید به سایت های معتبری نظیر آراد آهن مراجعه کنید و با مسئولین فروش این شرکت در ارتباط باشید. این شرکت مستقر در استان اصفهان می ‌باشد و بیش از دو دهه تجربه در زمینه فروش پروفیل z و سایر مقاطع فولادی را داراست. این شرکت یکی از بهترین انتخاب ‌ها جهت خرید زد از اصفهان به شمار می رود.

جمع بندی

یکی از اساسی ترین محصولات فولادی پروفیل است که در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. ما در این مطلب به معرفی پروفیل زد ۱۸ پرداختیم. مشخصات فنی این محصول به طور کامل ذکر شد تا هنگام خرید با اطلاعات بیشتری داشته باشید. این پروفیل یک محصول بسیار پر کاربرد است که در ساخت سوله، انباری و پارکینگ استفاده می‌ شود. اگر در پروژه ‌های عمرانی خود به این محصول نیاز دارید، می توانید از آراد آهن این محصول را با بهترین قیمت تهیه نمایید. شرکت آراد آهن بهترین قیمت پرو فیل زد و خدمات پس از فروش را ارائه می‌کند.