آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

راهنمای خرید ناودانی با بهترین قیمت

قیمت ناودانی
به این مقاله امتیاز دهید

قیمت ناودانی بر اساس وزن، سایز، نوع، جنس و کارخانه تولیدی آن متفاوت می‌باشد. این پروفیل‌ها یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در ساخت و ساز محسوب می‌شوند که دارای دو مشخصه اصلی بال و ضخامت بال می‌باشند. از این رو می‌بایست قبل از خرید این محصول نسبت به نوع ناودانی مورد نیاز خود اطلاعات کامل و دقیقی داشته باشید. در ادامه با آراد آهن همراه باشید تا با نکات مهمی که در هنگام خرید ناودانی باید مورد توجه قرار دهید، آشنا شوید.

خرید ناودانی

ناودانی

ناودانی (steel channel ) ، یکی از پروفیل‌های بسیار پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی است که از نظر نوع تولید به دو دسته‌ی پرسی و فابریک و از نظر شکل ظاهری به دو نوع ساده و مشبک تقسیم بندی می‌شوند. ناودانی‌های فابریک در کارخانجات نورد تولید می‌شوند. آن‌ها کیفیت بالاتری نسبت به ناودانی‌های پرسی که از پرس ورق فولادی تهیه می‌شوند، دارند.

به دلیل این که ناودانی فابریک، خواص و کیفیت ساخت بهتری دارد. بنابراین از قیمت بالاتری نسبت به ناودانی پرسی برخوردار می‌باشد. ناودانی‌هایی که با وزن استاندارد تولید می‌شوند را ناودانی سنگین و ناودانی‌هایی که وزن کمتری از وزن استاندارد دارند را ناودانی سبک می‌نامند.

قیمت ناودانی سنگین، در بازار آهن آلات کمی بیشتر از قیمت ناودانی سبک است. از معتبر‌ترین برندهای تولید کننده ناودانی موجود در بازار آهن و فولاد ایران، ناودانی ناب تبریز؛ ناودانی اسپیرال؛ ناودانی شکفته؛ ناودانی ابهر، برندهای اروپایی و غیره می‌باشند.

شما می‌توانید انواع ناودانی برندهای معتبر را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به صورت مستقیم و بدون واسطه از آراد آهن نمایندگی فروش انواع ناودانی در  اصفهان و سراسر کشور تهیه و خریداری نمایید. فقط کافیست تا با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را از آن‌ها دریافت کنید.

مشخصات فنی ناودانی

ناودانی از جنس‌های مختلفی مانند گالوانیزه، آلومینیوم، فولادهای ضدزنگ، کامپوزیت‌های پلیمری و استنلس استیل تولید می‌شود. ناودانی نوع استیل با ابعاد استاندارد ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ و ارتفاع بین۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر تولید می‌شود.

ارتفاع استاندارد ناودانی‌های موجود در بازار آهن آلات ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸ می‌باشد که این اعداد نشان دهنده ارتفاع ناودانی است. به عنوان مثال، ناودانی نمره ۱۶ ، ناودانی با ارتفاع ۱۶ سانتی‌متر می‌باشد. هرچه نمره یا ارتفاع ناودانی بیشتر باشد، وزن و قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. به عنوان مثال قیمت ناودانی ۱۰  نسبت به قیمت ناودانی نمره ۸  با طول یکسان، بیشتر می‌باشد.

ارتفاع ناودانی را با علامت h ، ضخامت جان t ، عرض بال b ، ضخامت بال  tg  و وزن هر متر آن را با G نشان می‌دهند. به سطح مقطع‌های عمود بر هم در ناودانی، بال می‌گویند. ناودانی را می‌توان براساس طول بال و ضخامت آن نیز طبقه‌بندی کرد.

فروش ناودانی تمام سایزها، براساس شاخه‌ی ۶ یا ۱۲ متری انجام می‌شود. ناودانی ساختمانی یا ناودانی سبک (UPE ) با طول شاخه ۶ یا ۱۲متر و ناودانی سنگین یا  ناودانی صنعتی (UPN) به صورت فابریک با طول شاخه ۱۲متر تولید می‌شود. ناودانی ساختمانی و ناودانی هم‌وزن اروپایی از سایز ۸ تا ۲۴ سانتی‌متر و ناودانی اروپایی از سایز ۳ تا ۴۰ سانتی‌متر در بازار ایران موجود می‌باشد. قیمت آنلاین ناودانی سایزهای مختلف در سایت آراد آهن قابل مشاهده می‌باشد.

انواع ناودانی

به طور کلی ناودانی‌ها به سه دسته ناودانی اروپایی، ناودانی هم وزن اروپایی و ناودانی ساختمانی تقسیم می‌شوند.

انواع ناودانی از نظر وزنی عبارتند از:

  • به ناودانی اروپایی و هم وزن اروپایی، به این دلیل که دارای وزن استانداردی هستند، ناودانی سنگین می‌گویند.
  • ناودانی سبک به ناودانی می‌گویند که وزن آن کمتر از وزن استاندارد باشد. ناودانی ساختمانی می‌تواند سبک و سنگین باشد، اما به طور کلی وزن آن از ناودانی اروپایی و ناودانی هم وزن اروپایی، سبک‌تر است.

انواع ناودانی از لحاظ طول عبارتند از:

  • ناودانی‌ها در دو طول استاندارد ۶ یا ۱۲ متر تولید می‌شوند.
  • ناودانی‌ها همچنین می‌توانند با طول کمتر از ۶ متر یا طول بین ۶ و ۱۲ متر تولید شوند که به آن‌ها ناودانی نرمال گفته می‌شود.

انواع ناودانی بر اساس روش تولید عبارتند از:

  • ناودانی پرسی: این نوع ناودانی با پرس ورق‌های فلزی ساخته می‌شود.
  • ناودانی فابریک: برای تولید این نوع ناودانی از شمش فلزی به روش نورد گرم یا نورد سرد استفاده می‌شود که خروجی آن، ناودانی می‌باشد؛ ناودانی فابریک خود به دو نوع نورد گرم و نورد سرد دسته‌بندی می‌شود.

بازرگانی آراد آهن نمایندگی فروش انواع ناودانی  در سراسر کشور، بهترین برندهای ناودانی تولید داخل و خارج از کشور را در سبد محصولات خود ارائه می‌دهد.

قیمت ناودانی

استاندارد ناودانی

مقاطع ناودانی در کشورهای مختلف بر اساس استانداردهای متفاوتی تولید می‌شود. بهتر است بدانید ناودانی در فرانسه بر اساس استاندارد NF A 45-255 ، استاندارد مقاوم به خوردگی  DIN EN ISO 12944-3، استاندارد اروپایی   DIN -1026تولید می‌شود.

محصول فوق ناودانی از نظر شکل ظاهری به دو دسته   C و U  تقسیم‌بندی می‌شود، بر همین اساس دو استاندارد UNP  و  UPE نیز برای ناودانی وجود دارد. ناودانی نوع U بال‌های مخروطی و ناودانی نوع C بال‌های موازی دارد. ناودانی UNP  یا ناودانی اروپایی نسبت به سایر ناودانی‌ها، وزن سنگین‌تری دارد و از آن‌ها معمولاً در پروژه‌های بزرگ و صنعتی استفاده می‌شود.

کاربرد ناودانی

به دلیل شکل هندسی خاصی که ناودانی دارد از آن جهت ایجاد قاب و پایه‌ها به صورت گسترده استفاده می‌شود. ناودانی همچنین در پروژه‌های ساختمانی، سازه‌های سبک فولادی، اجرای خرپاها، ساخت قفسه‌های محکم فولادی، بادبندها، تشکیلات دریایی، نصب سنگ به صورت خشک و غیره کاربرد فراوانی دارد، بنابراین در طراحی سازه‌ها، انتخاب ناودانی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

 قیمت ناودانی

لازم است بدانیدقیمت ناودانی تحت تاثیر نوسانات قیمت آهن و فولاد و مقاطع فولادی، کاهش یا افزایش می‌یابد. قیمت آهن آلات و محصولات فولادی نیز بر اساس عواملی از جمله قیمت جهانی سنگ آهن، بازار ارز و طلا، قیمت نفت و حامل‌های انرژی، هزینه‌های حمل و نقل، میزان عرضه و تقاضا، میزان تورم جهانی و غیره تغییر می‌کند. در ایران سیاست‌های اقتصادی، تحولات سیاسی و میزان تورم داخلی نیز بر قیمت ناودانیتاثیر می‌گذارند.

ناودانی برند اسپیرال در بازار آهن آلات گران‌تر از برندهای دیگر تولید کننده ناودانی است. ناودانی ناب تبریز نیز از نظر کیفیت یکی از برندهای محبوب ناودانی در بین مصرف کننده‌ها می‌باشد.

قیمت روز ناودانی برندهای مختلف را می‌توانید هم اینک در سایت آراد آهن مرکز خرید انواع ناودانی مشاهده و مقایسه کنید. پیش از خرید ناودانی، مشاهده لیست قیمت ناودانی کارخانجات مختلف به شما کمک می‌کند تا بهتر و راحت‌تر تصمیم بگیرید.

در میان شرکت‌های بسیاری که در زمینه فروش ناودانی فعالیت می‌کنند، بهترین قیمت ناودانی در آراد آهن ارائه می‌شود. لازم به ذکر است در این مجموعه، فروش ناودانی در تناژ بالا به قیمت درب کارخانه صورت می‌پذیرد.

قیمت ناودانی اصفهان

و در آخر قیمت ناودانی اصفهان و برندهای دیگر ناودانی به صورت روزانه در سایت آراد آهن بروز رسانی می‌شود و شما می‌توانید در صورت تمایل برای خرید به صورت اینترنتی، پس از مشاهده قیمت انلاین ناودانی مورد نظر خود، به راحتی با فشردن دکمه خرید نسبت به ثبت سفارش خرید خود از فروشگاه انلاین اراد آهن عرضه کننده انواع ناودانی اقدام نمایید.

کارشناسان آراد آهن در اسرع وقت نسبت به پیگیری سفارش خرید شما و ارسال پیش فاکتور برای شما اقدام خواهند نمود. قبل از خرید می‌بایست بر اساس نوع کاربرد خود و بودجه‌ای که برای خرید در نظر گرفته‌اید، اطلاعات لازم و کافی را در خصوص انتخاب نوع ناودانی و طول موردنظر، میزان کالای موردنیاز،  شناسه محصول، استاندارد و کارخانه تولیدکننده یا برند مورد نظر خود کسب نمایید.

چنانچه در انتخاب هر یک از موارد فوق دچار شک و تردید شدید و یا نیاز به آگاهی از آخرین قیمت ناودانی اصفهان و برندهای دیگر داشتید و یا سوالی در خصوص مشخصات فنی ناودانی مورد نظر خود داشته باشید، کارشناسان واحد فروش آراد آهن، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند.

خرید ناودانی

به طور کلی ناودانی‌ها بر اساس نوع، ابعاد، وزن، قیمت، استانداردهای بکار رفته در زمان تولید و کاربرد آن‌ها با یکدیگر متفاوت می‌باشند. قیمت هر نوع از ناودانی براساس معیارهایی مانند وزن، سایز و غیره تعیین می‌گردد. به طور مثال، قیمت ناودانی ۸ طول ۶ متر کمتر از ناودانی نمره ۱۰ با همین طول می‌باشد.

قبل از خرید ناودانی باید مواردی را مدنظر قرار دهید تا بتوانید انتخاب دقیق‌تر و مطمئن‌تری داشته باشید؛ از جمله اینکه، چه نوع و چه سایز ناودانی نیاز شما را رفع می‌کند. با داشتن اطلاع در این زمینه می‌توانید محصول متناسب با نیاز و کارآیی خود را انتخاب نمایید.

نکته‌ی دیگری که در زمان خرید ناودانی باید به آن دقت شود خرید محصولی استاندارد، با کیفیت و با قیمت مناسب می‌باشد بنابراین لازم است که کالای مورد نیاز خود را از مراکز و شرکت‌های معتبر و شناخته شده مانند آراد آهن مرکز پخش ناودانی در بازار آهن آلات کشور تهیه و خریداری نمایید. تنها کافیست با کارشناسان واحد فروش بازرگانی آراد آهن تماس بگیرید و پاسخ هر آنچه نیاز دارید در این خصوص بدانید را از آن‌ها دریافت نمایید.