آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

 همه چیز در باره تیرآهن ذوب  آهن اصفهان

قیمت تیرآهن|تیرآهن ذوب اهن
به این مقاله امتیاز دهید

خرید تیرآهن با قیمت مناسب یکی از دغدغه‌های پیمانکاران و مهندسین پروژه‌های عمرانی کوچک و بزرگ است. آن چه باید در هنگام خرید این مقطع فولادی علاوه بر قیمت تیرآهن در نظر داشت کیفیت آن است. چرا که تیرآهن یکی از مصالح اصلی و مهم در ساختمان به شمار می‌رود که در افزایش طول عمر و استحکام سازه در برابر ضربات و لرزه‌ها بسیار تأثیرگذار است.

اگر کمی در بازار آهن و فولاد کشور به دنبال خرید این محصول بوده‌اید، حتماً نام تیرآهن‌های ذوب آهن اصفهان به گوشتان خورده است. بسیاری از فروشندگان به دلیل کیفیت بالایی این محصولات، خرید آن‌ها را به مشتریان خود توصیه می‌کنند.

اما آیا خرید تیرهای آهن ذوب آهن توجیه اقتصادی دارد؟ انواع تیر آهن این کارخانه چیست؟ خرید تیرآهن این کارخانه با قیمت مناسبتر امکان پذیر است؟ در ادامه به بررسی کامل تیرآهن کارخانه ذوب آهن اصفهان خواهیم پرداخت.

قیمت تیرآهن 14|تیرآهن اصفهان

تیرآهن چیست؟

پروفیلی فولادی است که انواع گوناگونی دارد. از نظر ظاهری انواع تیرآهن به شکل‌های حرف انگلیسی I  و یا  Hشبیه هستند. تیرآهن ها دارای دو بال و یک جان هستند. جان تیرآهن بخش اصلی آن محسوب شده و فاصله ی بین دو بال آن است. بال‌ها، در واقع کناره‌ها و لبه‌های تیرآهن به شمار می‌روند.

در اسکلت فلزی سازه‌ها، از تیر آهن‌ها بسیار استفاده می‌شود. تا بار و وزن ساختمان و هم چنین فشارهای ناشی از نیروی برشی و ضربه‌ی را تحمل کند.

استفاده از این تیرآهن به صورت کلی می‌تواند مزایا و معایبی به همراه داشته باشد.

از مزایای استفاده از تیرآهن می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • امکان گسترش و ادامه دادن پروژه بعد از اتمام سازه
  • امکان اتصال قطعات به یکدیگر
  • سرعت بالایی نصب و اجرا
  • سهولت کاربری و کاربرد مفید در ارتفاعات

معایب استفاده از تیرآهن عبارتند از:

  • تیرآهن در برابر خورندگی عوامل محیطی مقاومت بالایی ندارد
  • تیر آهن بعد از مدتی کمانه کرده و حالت صاف خود را از دست می‌دهد.
  • در صورتی که تیرآهن‌ها با یکدیگر و یا سایر مصالح به درستی متصل نشوند، خسارات زیادی به بار خواهد آمد. متأسفانه به دفعات زیادی در ایران شاهد این مشکل به دلیل جوشکاری‌های غیر اصولی هستیم.
  • قیمت تیرآهن در کل سازه ها نقش تعیین کننده دارد و تاثیر زیادی در قیمت تمام شده ساختمان دارد.
خرید تیرآهن ذوب آهن

کاربرد تیرآهن

به طور کلی دلیل استفاده از این مقاطع فولادی استحکام و مقاومت بخشی به ساختمان است. از کاربردهای تیرآهن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کفی ستون: تیرآهن به دلیل قابلیت برش و جوشکاری گزینه ی مناسبی برای استفاده به عنوان صفحات کفی ستونی به شمار می‌رود. از کفی ستون برای متصل نمودن نبشی به ستون استفاده می‌شود.
  • ساخت ستون: از تیرآهن‌های بال پهن می‌توان در ساخت ستون‌ها استفاده کرد. تیرآهن‌ها به خصوص برای استفاده در ستون‌های بزرگ و در ساختمان‌های چند طبقه مناسب است.
  • ساخت شاه تیر: از تیرآهن می‌توان به عنوان شاه تیر استفاده کرد. شاه‌ تیرها با کمک نبشی به ستون متصل می‌شوند.
  • تیرک‌ها: تیرک‌های مورد استفاده در ساختمان سازی که موجب انتقال بار به شاه تیرها و ستون‌ها خواهند شد. نیز نوعی تیرآهن فرعی کوچک به شمار می‌روند.
  • تیرهای باریک: شکل ظاهری این تیرها به این صورت است. که از نظر عرضی از تیرک‌ها باریکتر ولی از نظر طولی‌ از آن‌ها بلندترند. این نوع تیرآهن فرعی نیز وظیفه‌ی انتقال بار به تیر اصلی را بر عهده دارد.

 محصولات کارخانه ذوب آهن اصفهان

 ذوب آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه ی تولیدی محصولات فولادی در ایران و بزرگترین کارخانه تولیدی محصولات طویل در خاورمیانه با ظرفیت تولید ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن مقاطع فولادی در سال است. این کارخانه در سال ۱۳۴۶ و در جنوب غربی استان اصفهان تأسیس شد. و طی چندین سال خطوط تولیدی خود را گسترش داد.

در این کارخانه انواع تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و شمش‌ تولید و به بازار عرضه می‌گردد.

انواع تیرآهن ذوب آهن اصفهان 

این کارخانه ی عظیم تولیدی تیرآهن ‌های خود را با کیفیتی برتر و در سه نوع تیرآهن IPE IPB ,  و تیرآهن بال باریک شیبدار و به شرح زیر تولید می‌کند:

تیرآهن بال نیم پهن موازی  (IPE):

تیرآهن‌های بال نیم پهن موازی که توسط شرکت سهامی ذوب آهن تولید می‌شوند دارای علامت مشخصه I-2 و براساس استاندارد داخلی و ملی به شماره ISIRI 1791 و مطابق با استاندارد بین المللی DIN1025-5  در ابعاد، جرم و مقادیر ایستایی EN10034 در رواداری‌ها و EN10025-2 در مشخصات فنی و در طول‌های ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۴، ۲۷ و ۳۰ تولید میشوند.

تیرآهن بال پهن موازی  (IPB):

در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان تیرآهن‌های گرم نوردیده بال پهن موازی مطابق با استاندارد ملی ایران ISIRI 14484 و براساس استانداردهای IPB  و DIN1025-2  دارای وزن متوسط (I-5) در ابعاد، جرم و مقادیر ایستایی EN10034 در رواداری‌ها و EN10025-2 در مشخصات فنی و در طول‌های ۱۴ تا ۳۰ ساخته میشود.

همچنین تیرهای بال پهن موازی دارای وزن سبک (I-4) مطابق با استاندارد ملی ایران ISIRI 13781 و استانداردهای IPBL  و DIN1025-3  در ابعاد، جرم و مقادیر ایستایی EN10034 در رواداری‌ها و EN10025-2 در مشخصات فنی و در سایزهای تیرآهن ۱۴، تیرآهن ۱۶، تیرآهن ۱۸ و تیرآهن ۲۰ تولید می‌شوند

تیرآهن بال باریک شیبدار:

این محصول در کارخانه ذوب اصفهان مطابق با استاندارد ملی ایران ISIRI 3277 و مطابق با استانداردهای DIN1025-1  در ابعاد، جرم و مقادیر ایستایی EN10034 در رواداری‌ها و EN10025-2 در سایزهای ۱۲ و ۱۴ ساخته می‌شود.

شایان ذکر است که ضخامت و وزن تیرآهن در هر کدام از ابعاد بالا متغیر است. برای اطلاع بیشتر از مشخصات فنی تیرآهن ذوب آهن اصفهان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان 

قیمت تیرآهن تولید شده توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان تابع دو دسته فاکتور و عامل است:

  1. مشخصات فنی تیرآهن: واضح است که پارامترهایی چون وزن، طول، نوع و ضخامت تیرآهن در قیمت آن مؤثر باشد. برای مثال قیمت تیرآهن ۱۸ به دلیل اختلاف در طول و وزن با قیمت تیرآهن ۱۴ متفاوت است.
  2. قیمت روز تیرآهن ذوب آهن: عامل دیگری که در تعیین قیمت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند، قیمت روز تیرآهن است که در واقع قیمت پایه آن را مشخص می‌کند. قیمت روز تیرآهن خود تحت تأثیر عوامل گوناگونی چون: ارز، تورم، بورس و … و به صورت روزانه از طریق مراجع تعیین و منتشر می‌شود.

به صورت کلی می‌توان گفت خرید تیرآهن این کارخانه با وجود نرخ بالا به دلیل کیفیت خوب باز هم توجیه اقتصادی دارد. برای اطلاع از مناسب‌ترین قیمت‌های تیرآهن ذوب آهن در بازار با شماره‌های ما تماس بگیرید.

روش‌های خرید تیرآهن ذوب آهن اصفهان 

فروش تیرآهن ذوب آهن اصفهان به صورت حضوری و غیرحضوری صورت می‌گیرد. برای خرید حضوری می‌توانید به صورت مستقیم به کارخانه مراجعه کنید . این روش به دلیل مشکلات زیاد نیازمند صبر و پیگیری‌های فراوان است.

به همین دلیل و به منظور کاهش مشکلات خرید به این روش، کارخانه ذوب آهن اصفهان از طریق نمایندگی‌های فروش و مرجع خرید تیرآهن ذوب آهن اصفهان نیز اقدام به عرضه انواع تیرآهن خود با قیمت درب کارخانه در بازار داخلی نموده است.

بعضی از این مراجع چون بازرگانی آراد آهن به منظور رفاه حال بیشتر مشتریان خود امکان خرید انواع تیرآهن کارخانه ذوب آهن اصفهان را به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری مقدور ساخته‌اند.

شما می‌توانید برای خرید تیرآهن ذوب آهن اصفهان  از  آراد آهن به صورت حضوری به آدرس درج شده در سایت مراجعه نمایید و یا برای خرید غیرحضوری از طریق شماره‌های بازرگانی آراد آهن اقدام فرمایید.

آراد آهن نمایندگی تیرآهن ذوب آهن اصفهان با مجوز رسمی جهت اطمینان خاطر مشتریان خود علاوه بر تضمین کیفیت محصولات فولادی فاکتور معتبر خرید صادر خواهد کرد.