آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

همه چیز راجع به قوطی و پروفیل

قوطی_قیمت قوطی -خرید قوطی
به این مقاله امتیاز دهید

قیمت قوطی و پروفیل به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. کیفیت قوطی و پروفیل تولید شده در خط تولید یکی از فاکتورهایی است که مستقیما می‌تواند برروی قیمت این محصولات تاثیر بگذارد. قوطی و پروفیل به این دلیل که بسیار کاربردی و پرمصرف می‌باشند. از جمله محصولات فولادی هستند که روزانه در تناژ بالا توسط کارگاه‌های کوچک و بزرگ، تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شوند. از این رو در حین خرید این محصول، اطمینان از نام تولیدکننده آن، لازم و ضروری می‌باشد. در این مقاله اطلاعاتی راجع به انواع قوطی فولادی. و مشخصات فنی این محصول و نیز عوامل موثر بر قیمت روز قوطی و پروفیل آشنا خواهید شد.

قیمت قوطی

قوطی فولادی چیست

قوطی، به پروفیل‌های فولادی توخالی با مقاطع بسته می‌گویند. این محصول پایداری و مقاومت کششی مناسبی دارد. و بسیار پرکاربرد است به همین علت میزان فروش قوطی فولادی در بازار آهن‌آلات، قابل توجه می‌باشد. این محصول در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود. و به دسته‌های قوطی فولادی مربعی، قوطی فولادی مستطیلی و قوطی فولادی دایره‌ای طبقه‌بندی می‌شود. مشتری بر اساس نیاز و نوع کاربرد خود، مشخصات قوطی فولادی آن را انتخاب و سپس محصول مورد نظر را خریداری می‌کند. ابعاد قوطی فولادی بر روی وزن نهایی و در نتیجه، بر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

بیشترین کاربرد انواع قوطی و پروفیل فولادی در سازه‌های ساختمانی و صنعتی می‌باشد. تولید قوطی پروفیل، به دو روش امکان پذیر می‌باشد که روش تولید این محصول  بر قیمت قوطی و پروفیل تاثیر می‌گذارد. در روش اول ورق فولادی از مجموعه‌ای از قالب‌ها عبور می‌کند. تا به شکل و ضخامت استاندارد مورد نظر برسد. سپس در انتها، دو لبه آن از داخل به یکدیگر جوش داده می‌شود تا تبدیل به قوطی فولادی شود. در روش دوم، لوله فلزی درزجوش توسط دستگاه‌های مخصوص تحت فشار قرار گرفته و زاویه‌دار می‌شود.

انواع قوطی فولادی

قوطی مربع و مستطیل : این پروفیل‌ها بیشتر در بازار آهن آلات با نام قوطی شناخته می‌شوند. که با ضخامت بین ۲ میلی‌متر تا ۵ میلی‌متر تولید می‌شوند. جهت اتصال این پروفیل‌ها از جوش استفاده می‌شود .

قوطی مبلی :این پروفیل‌ها معمولا با ضخامت ۷ میلی‌متر تا ۵/۱ سانتی‌متر تولید می‌شوند و بیشتر در صنعت ماشین ‌سازی و ساخت مبلمان‌ اداری و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از پیچ و مهره، جهت اتصال آن‌ها استفاده می‌شود .

قوطی ستونی :این نوع از‌‌‌ قوطی‌ها، در دسته قوطی‌های مربع و مستطیل قرار می‌گیرند. و به دلیل بلند بودن این قوطی‌ها که در ابعاد ۱۲۰*۱۲۰ تا ۱۴۰*۱۴۰ تولید می‌شوند از آن‌ها به عنوان ستون در سازه‌ها استفاده می‌شود. وزن قوطی فولادی۱۴ معمولاٌ بین ۱۵۰ کیلوگرم تا ۲۰۰ کیلوگرم می‌باشد .

قوطی پروفیل‌های باز:از این نوع پروفیل‌ها بیشتر در صنعت ساختمان سازی جهت ساخت در و پنجره و یا جهت ساخت سقف سوله‌ها استفاده می‌شود. این پروفیل‌ها در انواع پروفیل زد. سپری ( ۵۰۷ )، پروفیل لنگه دری ( ۵۰۸ ) و پروفیل چهارچوبی ( ۵۰۹ ) در بازار آهن آلات موجود می‌باشد.

مشخصات فنی هر کدام از انواع قوطی‌های فولادی را می‌توانید به همراه لیست قیمت قوطی فولادی امروز، در صفحه مربوط به آن در سایت آرادآهن مشاهده نمایید.

خرید قوطی |فروش قوطی

قوطی گالوانیزه

قوطی‌های گالوانیزه دارای لایه پوششی از روی هستند. که به دلیل کارایی بالا، استحکام بالا در برابر فشار یا ضربه و مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و بهترین قوطی فولادی در بازار آهن شناخته می‌شود.

قوطی گالوانیزه مربعی و قوطی گالوانیزه مستطیلی در بازار آهن موجود است که هر کدام ابعاد متفاوتی دارند. قوطی مربعی گالوانیزه با ضخامت ۱ تا ۴ میلی‌متر و قوطی مستطیلی گالوانیزه با ضخامت ۱ تا ۳ میلی‌متر تولید می‌شود. قوطی‌های گالوانیزه‌ در انواع  قوطی گالوانیزه سبک، قوطی گالوانیزه سنگین، قوطی گالوانیزه صنعتی و قوطی گالوانیزه کشاورزی است که هر کدام وزن، سایز و ضخامت متفاوتی دارند و در نتیجه برای کاربرد گوناگونی در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع ورق استفاده شده، کیفیت محصول، نام تولیدکننده و ابعاد این محصول از جمله پارامترهای مهم در تعیین قیمت قوطی و پروفیل گالوانیزه می‌باشد.

از قوطی گالوانیزه در مصارفی استفاده می‎‌شود که احتمال زنگ‌زدگی و خوردگی فلز وجود دارد. از موارد استفاده این محصول می‌توان به ساخت در و پنجره‌های ساختمانی، حفاظت و مهار برخی قطعات ارزشمند در سازه، ساخت انواع سینی کابل برای مصارف خانگی یا صنعتی و … اشاره کرد.

ابعاد استاندارد قوطی فولادی

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت روز قوطی و پروفیل، ابعاد (ضخامت، طول و سایز) آن می‌باشد. انتخاب ضخامت درست قوطی و پروفیل در زمان خرید از اهمیت فراوانی برخوردار می‌باشد. و باید با توجه به نوع کاربرد و مکانی که قرار است از قوطی فولادی در آن استفاده شود. ضخامت آن را انتخاب کرد.

قوطی‌های فولادی با ضخامت ۰.۵ میلی‌متر به بالا تولید می‌شوند. قوطی‌هایی که با ضخامت ۰.۵ میلی‌متر تا ۱.۵ میلی‌متر تولید می‌شوند. برای ساخت میز و صندلی و مبلمان و قوطی‌های فولادی با ضخامت بین ۲ تا ۳ میلی‌متر در ساختمان‌ سازی و قوطی‌های فولادی با ضخامت بالای ۴ میلی‌متر در صنعت خودرو سازی استفاده می‌شوند. قوطی‌های فولادی با طول ۶ و ۱۲ متر در بازار آهن آلات موجود می‌باشند.

قوطی فولادی استاندارد مربعی با ابعاد ۱۰*۱۰ تا ۵۰۰ *۵۰۰ میلی‌متر و قوطی فولادی مستطیلی با عرض ۴  تا ۱۳۵ سانتی‌متر و طول ۱۰ تا ۳۰ سانتی‌متر و با ضخامت ۵.۲ تا ۸ میلی‌متر و بر اساس استاندارد PN -EN 10210 -2 تولید می‌شوند.

مرکز فروش قوطی در اصفهان

کاربرد قوطی فولادی

  • قوطی‌های فولادی مربعی و مستطیلی با مقاطع کوچک جهت ساخت نرده‌های فلزی برای درب و پنجره، کناره راه‌پله‌ها، نرده‌کشی اطراف دیوارهای کارخانه‌ها یا زمین‌های محصور شده، استراکچرها، باربندها، نرده پیاده‌روها و خیابان‌ها، ساخت انواع مبلمان و صندلی، تخت خواب‌های فلزی، زیرپایه‌ها، جالباسی، گلخانه‌‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • قوطی‌های فولادی مربعی و مستطیلی با مقاطع بزرگتر که با نام قوطی ستونی شناخته می‌شوند. در صنعت و ساختمان سازی کاربرد دارند و از آن‌ها برای ساخت ستون و اسکلت فلزی در سازه استفاده می‌شود. اگر قوطی‌های فولادی با مشخصات فیزیکی قابل قبولی ساخته شوند برای ساختن شاسی تریلرها و نفت‌کش‌ها نیز به کار می‌روند.
  • از انواع قوطی‌های فولادی همچنین برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی و راهنمایی رانندگی، آلاچیق، سایه‌بان سواحل، ساخت وسایل و تجهیزات ورزشی مانند وسایل ورزشی موجود در ایستگاه‌های سلامت پارک‌ها و .. استفاده می‌کنند.

برای اطلاع از آخرین قیمت قوطی و پروفیل فولادی برندهای مختلف می‌توانید این محصول را در سایت آرادآهن جستجو نمایید. و پس از مشاهده مشخصات فنی محصول مورد نظر و لیست قیمت قوطی فولادی امروز که توسط کارشناسان آرادآهن براساس آخرین نوسانات قیمت در بازار آهن‌آلات به روزرسانی می‌شود. می‌توانید با اطمینان‌خاطر بیشتری نسبت به ثبت سفارش خرید قوطی فولادی از آرادآهن اقدام کنید.

نمایندگی فروش انواع قوطی وپروفیل

کارخانه‌های متعددی به عنوان مرجع تامین قوطی وپروفیل در کشور فعالیت می‌کنند که از جمله بزرگترین آن‌ها می‌توان به شرکت جهان پروفیل پارس، شرکت نورد لوله یاران، شرکت لوله و پروفیل صابری، گروه صنعتی شرق تهران، صنایع فولاد هیربد زرندیه، کارخانجات نورد پروفیل ساوه و شرکت پروفیل نیکان اصفهان اشاره کرد که تولیدات آن‌ها منطبق با استانداردهای ملی و بین المللی بوده و از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است. و در دسته بهترین قوطی فولادی در بازار ایران شناخته می‌شوند.

بازرگانی آرادآهن می‌کوشد تا به نمایندگی از کارخانه‌های برتر تولید فولاد در کشور، همواره محصولات فولادی مانند قوطی و پروفیل را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت قوطی  در سراسر ایران در اختیار مصرف کنندگان این کالاها قرار دهد. پس از اعلام آخرین قیمت از سمت تولیدکنندگان این محصولات. کارشناسان این مجموعه لیست قیمت‌های مندرج در سایت آرادآهن را بروزرسانی می‌کنند. و در دسترس عموم قرار می‌دهند. از این رو مشتریان می‌توانند قیمت روز قوطی و پروفیل را لحظه به لحظه از این سایت، مشاهده و رصد کنند. و در زمان مناسب اقدام به خرید محصول مورد نیاز خود با قیمت مناسب نمایند.