آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

قیمت لوله بستگی به نوع و کاربرد آن دارد.

قیمت لوله فولادی |خرید لوله فولادی
به این مقاله امتیاز دهید

 

 کاربرد اصلی لوله ها انتقال مایعات مواد و سیالات است و براساس نوع سیال انتقال دهنده لوله‌ها در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند.و قیمت لوله بسته به نوسانات بازار آهن متغیر است.

لوله‌ها با توجه جنس موادی که از آن ساخته شده‌اند می‌توانند پلی اتیلن، استنلس استیل، بتن، چدن، فولاد و … باشند. علاوه بر جنس نوع لوله ها براساس نحوه تولید، سایز و … نیز با یکدیگر تفاوت دارند و طبیعی ست که قیمت آنها نیز  اختلاف داشته باشد.

در این مقاله ابتدا با انواع لوله و کاربرد آنها آشنا شده و سپس به بررسی قیمت لوله ها مختلف بپردازیم.

لوله فولادی چیست؟

به طور کلی لوله‌ها یک تعریف ساده و مشخص دارند، استوانه‌ی با طول زیاد که تو خالی است. سطح مقطع این استوانه می‌تواند با هر قطری ساخته شود.

لوله های فولادی از  ۱۸۰۰ میلادی در صنعت مورد استفاده قرار گرفتند و به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و خوردگی به سرعت جایگزین استفاده از  لوله‌های چدنی و … شدند.

امروزه به دلیل استحکام بالای لوله فولادی در برابر شرایط محیطی از آن‌ها در صنایع مختلف شیمیایی مثل نفت و گاز به صورت گسترده استفاده می‌شود.

لوله فولادی
لوله فولادی

انواع لوله‌های فولادی

لوله‌های فولادی از جنس فولاد کربن استیل اما به روش‌های مختلفی و به منظور کاربردهای گوناگونی تولید می شوند.

  • براساس نحوه ی تولید لوله‌های فولادی به دو دسته اصلی درز دار یا بدون درز تقسیم می‌شوند. در ادامه به مقایسه انواع لوله ها براساس نحوه‌ی تولیدشان خواهیم پرداخت:

لوله‌های بدون درز: نام دیگر لوله‌های بدون درز لوله‌های مانسیمان است. این لوله‌ها به صورت فابریک از شمش فولادی تولید شده و از خط تولید کارخانه به شکل لوله خارج می‌شوند. به دلیل اینکه هیچگونه درز و یا خط جوشی بر بدنه ی خود ندارند، در برابر فشارهای بیرونی و درونی بسیار مستحکم بوده و مقاومت بالایی دارند.

لوله‌های مانسیمان تا سایز ۲۴ اینچ در کشور تولید می شوند. به دلیل کیفیت و دقت بالا از لوله‌های بدون درز در صنایع حساسی چون: نفت، گاز، آب، پتروشیمی، هوافضا و … استفاده می‌شود.

لوله درزدار: در ساخت لوله‌های درزدار یا جوشی از ورق فولادی استفاده می‌شود. به این صورت که یک ورق فولادی را لوله کرده و دو سر آن را به روش‌های مختلف به یکدیگر جوش می‌دهند. لوله‌های درزدار براساس روش جوشکاری به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

لوله درز مخفی (ERW): در این روش از میدان الکتریکی و حرارت ناشی از مقاومت ورق فولادی، دو سر آن به یکدیگر جوش می‌خورد.

لوله درز مستقیم (LSAW): در این روش که خط جوش لوله در یک خط مستقیم است، ابتدا ورقهای فولادی به شکل لوله فرم دهی شده و سپس محل اتصال دو لبه ورق جوشکاری می‌شود.

لوله‌های اسپیرال (Spiral Weld): در این روش با استفاده از غلتک‌های مخصوص لوله ها را با درزهای حلزونی و پیچ در پیچ جوش می‌دهند. از مزیت این روش امکان تغییر قطر لوله تنها با تغییر زاویه ورق است. این لوله در سایزهای ۵ تا ۱۲۰ اینچ تولید می شود. برخلاف لوله درز مستقیم، این لوله‌ها محدودیتی در اندازه ندارند.

لوله‌های فولادی براساس کاربردشان نیز در انواع زیر تولید می‌شوند:

لوله داربستی:

به طور حتم تا بحال در ساختمان‌های در حال ساخت داربست‌ها را دیده‌اید. لوله‌های داربستی به طور خاص به منظور استفاده در این داربست‌ها و در دو نوع سبک و سنگین تولید می‌شوند.

لوله‌های داربستی در قطرهای۵۰ میلیمتر و با ضخامت دیواره‌ی ۲، ۲.۵ و ۳ میلیمتر و در طولهای ۶ در بازار وجود دارند.

واضح است که قیمت لوله داربستی بسته به نوع و ضخامتش متفاوت است. جهت اطلاع از قیمت دقیق این لوله فولادی با شماره‌های ما تماس بگیرید.

لوله جداره چاه:

همان طور که از نام این لوله پیداست از آن در دیواره‌ی چاه استفاده می‌شود اما به چه منظور؟

  1. انتقال و پمپاژ سیالاتی مانند آب، یا نفت و گاز از دورن  چاه
  2. جلوگیری از خراب شدن و ریزش چاه

لوله‌های جداره چاه با توجه به کاربرد‌های ویژه‌شان باید استحکام و طول عمر بالایی داشته باشند.

لوله‌های جداره چاه خود در دو نوع چاه اسکرین و چاه فرزی در بازار موجود هستند. نوع لوله چاه اسکرین دارای استحکام و مقاومت بالاتری است.

لوله گازی : همانطور که از نام لوله های گازی برمی‌آید از آن‌ها در انتقال گازها استفاده می‌شود. لوله های گازی از ورق‌های گالوانیزه تولید می‌شوند تا مقاومت لازم را در برابر خوردگی‌، سایش و زنگ زدگی داشته باشد.

لوله‌های گازی خود در دو نوع روکار و توکار تولیدمی‌شوند. از نوع روکار که لوله های درزدار به شمار می‌روند به منظور استفاده در لوله کشی درون ساختمان‌ها و شهرها استفاده می‌شود.

در مقابل از لوله‌های گازی توکار به دلیل بدون درز بودن و در نتیجه مقاومت بیشتری که دارد؛ در لوله کشی‌های بیرون شهری و به منظور انتقال و جابه جایی گاز از پالایشگاه به شهرها استفاده می‌شود.

 لوله مبلی:

لوله های مبلی یا لوله سبک می‌تواند از ورق سیاه فولادی و یا از ورق‌های روغنی تولید شود. در صورتی که در ساخت لوله سبک از ورق روغنی استفاده شود، علاوه بر وزن سبک از ظاهری زیبا و با کیفیت نیز برخوردار خواهد شد. هم چنین امکان جوش پذیری بالا و دقیق بودن در قطر و ضخامت از دیگر ویژگی‌های این نوع لوله به شمار می‌رود که همگی در افزایش قیمت آن نسبت به سایر لوله‌ها نقش دارند.

شایان ذکر است که ظاهر زیبا و کیفیت سطح بالا باعث استفاده از این لوله در صنایع مبل و صندلی ، دوچرخه و خودرو سازی شده است.

جهت اطلاع از قیمت‌ها و یا شرایط ویژه فروش انواع لوله های فولادی با ما در تماس باشید.

کارخانه های تولید کننده لوله در کشور

در کشور ما کارخانجات متعددی در ساخت انواع لوله فولادی مشغول به فعالیت هستند. بهترین نوع لوله در بازار ایران را نمی‌توان تنها به یک مارک و یک کارخانه تولید کننده خاص نسبت داد. چرا که هر کارخانه‌ی ممکن است در تولید یک نوع لوله بهتر از سایر انواع لوله عمل کند.

اما به طور کلی می‌توان گفت بهترین لوله های موجود در بازار  توسط کارخانجات زیر تولید می‌شوند:

  • شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان
  • شرکت لوله وپروفیل سپنتا
  • کارخانه لوله کچو
  • کارخانه لوله کیهان

جهت خرید لوله فولادی از هر کدام از کارخانجات مطرح کشوری می‌توانید با واحد فروش بازرگانی آرادآهن تماس بگیرید.

کاربرد لوله های فولادی

  • از لوله‌های فولادی به منظور جابه جایی سیالات مختلف مثل آب، نفت، گاز از تصفیه‌خانه‌ها و پالایشگاه‌ها استفاده می‌شود.
  • از داخل لوله‌های فولادی سیم‌های برق را عبور می‌دهند تا در برابر ضربه، پارگی و … محافظت شوند.
  • در ایستگاه‌های قطار، اتوبوس، فرودگاه‌ها لوله‌ها فولادی رنگ شده به وفور به چشم می‌خورند.
  • در صنعت پزشکی در ساخت تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات بیمارستانی کاربرد دارند.
  • در صنایع خودرو ، دوچرخه و موتور سیکلت به منظور ساخته خوردهای سبک و سنگین، تریلی، یدک کش، جک و بالابر خودرو، جرثقیل و بالابر و …. استفاده دارند.
  • در ساخت نرده‌های حفاظی، تجهیزات باشگاهی، داربست‌ها، پل‌ها هوایی، صندلی‌ها، لوله‌های شوفاژ موتورخانه‌ها، نیمکت‌ها، تابلوهای راهنمایی و … استفاده می‌شوند.

جدول قیمت لوله ها  را می‌توانید در قسمت فروش لوله سایت آرادآهن مشاهده نمایید.

قیمت لوله فولادی

قیمت انواع لوله فولادی در هر روز بسته به عوامل گوناگون مؤثر در بازار آهن و فولاد کشور تعیین می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود. برای اطلاع از قیمت روز لوله فولادی، قبل از ثبت نهایی سفارشات خود حتما از آخرین قیمت لوله فولادی اطلاع پیدا کنید. برای این کار می‌توانید به قسمت فروش لوله سایت آراد آهن مراجع نمایید.

هم چنین قیمت لوله  امروز  را می‌توانید از همکاران ما در قسمت فروش استعلام نمایید.

بازرگانی آراد آهن نمایندگی فروش انواع لوله 

برای خرید انواع لوله فولادی با بهترین کیفیت از مطرح‌ترین کارخانجات داخلی کافیست تأمین سفارش خود را به بازرگانی آرادآهن مرجع  تامین لوله فولادی در کشور بسپارید.

بازرگانی آراد آهن با بیش از دو دهه سابقه در تأمین و عرضه انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی در سراسرکشور فعالیت دارد. برای اطلاع از بهترین قیمت لوله فولادی در کشور با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.