آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

ورق روغنی چیست و چه ویژگی هایی دارد

ورق روغنی فولاد مبارکه اصفهان
به این مقاله امتیاز دهید

فروش ورق روغنی و اطلاع از قیمت ورق روغنی هر روزه آمار بالایی را به خود اختصاص می‌دهد چرا که این ورق فولادی به عنوان مقطعی نیمه نهایی و نهایی در صنایع مختلف به صورت گسترده کاربرد دارد.

در این مقاله به صورت تخصصی به بررسی این ورق فولادی، انواع آن، کاربردها، عوامل مؤثر بر قیمت ورق روغنی و…  خواهیم پرداخت.

ورق روغنی چیست؟

ورق روغنی نام دیگر ورق سرد است. به طور کلی در صنعت ورق‌های فولادی به دو روش نورد سرد و یا گرم تولید می‌شوند. به ورق‌های تولید شده توسط نوردسرد ورق سرد گفته می‌‌شود و به دلیل اینکه پیش از انجام فرایند نورد سرد یا آنیلینگ سطح ماده اولیه را به نوعی روغن آغشته می‌سازند اصطلاحاً آن را ورق روغنی نیز می‌نامند.

مهم‌ترین ویژگی و بارزترین تفاوت ورق‌های روغنی با ورق سیاه در ظاهر و کیفیت سطح این ورق است. در واقع ورق روغنی برخلاف ورق سیاه ظاهری براق، زیبا و باکیفیت دارد.

از دیگر ویژگی‌های ورق روغنی می‌توان به استحکام کششی بالا، مقاومت زیاد در برابر فشار و بار، قابلیت شکل پذیری، ضدزنگ بودن، طول عمر بالا و … اشاره کرد.

انواع ورق روغنی

ورق‌های روغنی می‌توانند از نظر آلیاژی متفاوت بوده و در سه دسته زیر قرار بگیرند:

  • ST12: ورق معمولی روغنی نامیده می‌شود که در میان انواع ورق‌های روغنی از مقاومت کششی بالاتری برخوردار است.
  • ST13: ورق نیمه کششی روغنی است که به دلیل کربن کمتری که در ساختار خود نسبت به ورق معمولی دارد، مقاومت کششی نسبی و نقطه تسلیم کمتری دارد.
  • ST14: ورق فوق کششی روغنی دارای خاصیت نرمی و انعطاف پذیری بالایی است. شایان ذکر در میان انواع ورق‌های روغنی نوع فوق کششی آن از کمترین مقدار مقاومت کششی بهره‌مند است.
  • در این مقاله از آراد آهن میخوانید:
ورق روغنی چیست ؟کاربردهای ورق روغنی کدام است
مرکز پخش ورق روغنی
ضخامت های ورق روغنی
قیمت ورق روغنی فولاد مبارکه اصفهان
قیمت روز ورق روغنی  
چگونه می توانم ورق روغنی فولاد مبارکه اصفهان را سفارش دهم

اطلاع از قیمت آنلاین ورق روغنی

مشخصات فنی ورق روغنی

ابعاد و ضخامت‌های ورق روغنی بسیار متنوع و مختلف است. این ورق‌ها معمولاً در ضخامت‌های ۰.۰۳ تا ۳ میلیمتر تولید می‌شوند.

عرض ورق‌های روغنی نیز به صورت استاندارد ۱۰۰۰ و یا ۱۲۵۰ میلیمتر خواهد بود.

وزن ورق روغنی را نیز می‌توانید با استفاده از فرمول زیر محاسبه کنید:

طول ( متر) * عرض ( متر) * ضخامت ( میلیمتر ) * ۷/۸۵ = وزن ( کیلو گرم )

شایان ذکر است که می‌توانید از طریق مراجعه به جدول اشتال وزنی درج شده در سایت نیز وزن ورق روغنی را مشاهده نمایید.

کاربردهای ورق روغنی

ورق روغنی از کیفیت ظاهری بسیار ایده‌آلی برخوردار است و به همین دلیل در صنایع مختلفی آن را استفاده می‌کنند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد این ورق به عنوان یک محصول نیمه نهایی تولید انواع پروفیل‌های فولادی و ورق‌های گالوانیزه و رنگی است. در ادامه به بیان برخی از کاربردهای این ورق فولادی خواهیم پرداخت:

  • ساخت مبلمان فلزی و اداری
  • ساخت لوله‌های اگزوز
  • استفاده در صنعت ساختمان سازی برای ساخت در و پنجره
  • استفاده در ساخت لوازم خانگی چون یخچال فریزر، ماکروفر، اجاق گاز، ماشین لباسشویی
  • ساخت کابینت‌ها
  • ساخت رادیاتورها
  • ساخت مخازن و منبع‌ها، قفسه‌ها، جعبه‌ها
  • ساخت قطعات صنعتی
  • ساخت قطعات و بدنه خودرو
  • و…

فروش ورق روغنی

فروش ورق روغنی توسط کارخانجات تولید کننده صورت می‌گیرد و مشخص است که قیمت فروش این کارخانجات نیز بسیار مناسب خواهد بود. اما متاسفانه خرید مستقیم از کارخانه معضلات بسیاری به همراه دارد. اتلاف زمان، روند پیگیری دشوار، مراحل سخت ثبت سفارش و… باعث می‌شود که قیمت مناسب ورق روغنی در کارخانجات به زحمت خرید آن نیارزد.

اما جای نگرانی نیست چرا که فروش ورق روغنی در نمایندگی‌های اصلی این کارخانجات نیز به دلیل ارتباط مستقیم و حذف واسطه‌ها با قیمت درب کارخانه انجام می‌شود. شما می‌توانید به جای مراجعه مستقیم به کارخانه یکی از نمایندگی‌های معتبر فروش محصولات فولادی را شناسایی کرده و نیاز پروژه خود را از طریق آن تأمین نمایید.

بازرگانی آراد آهن با بیش از بیست سال سابقه از تمامی کارخانجات بزرگ تولید کننده انواع ورق فولادی مجوز نمایندگی دریافت کرده است. این بازرگانی به عنوان بزرگترین مرکزپخش ورق روغنی به دلیل خرید مستمر و در تناژ بالا از کارخانجات به پایین‌ترین قیمت‌ها دسترسی پیدا کرده و موفق شده است ورق روغنی را با قیمت‌های بسیار مناسب در سراسر کشور عرضه ‌نماید.

قیمت ورق روغنی

قیمت ورق روغنی با توجه به ضخامت و ابعاد متغیر آن تعیین می‌شود. به بیان دیگر هر چه ضخامت و ابعاد ورق روغنی بیشتر باشد به دلیل استفاده از مواد اولیه بیشتر و افزایش هزینه‌های تولید، قیمت آن افزایش خواهد یافت.

وزن ورق روغنی نیز از فاکتورهای مهمی است که در تعیین قیمت ورق روغنی نقش مهمی را ایفا می‌کند. در واقع قیمت انواع ورق روغنی براساس وزن آن در بازار به مشتریان اعلام می‌شود.

برند و کارخانه تولید کننده ورق نیز در تعیین قیمت این ورق‌های فولادی تفاوت ایجاد می‌کنند. چرا که کارخانجات مختلف از دستگاه‌ها، تجهیزات، مواد اولیه و روش‌های متفاوتی برای تولید ورق استفاده می‌کنند که تمام این عوامل موجب می‌شود که قیمت ورق فولادی کارخانجات مختلف متفاوت تعیین و اعلام شود.

یکی دیگر از عواملی که بر نرخ ورق روغنی تأثیر می‌گذارد قیمت روز آن است.

قیمت روز ورق روغنی

قیمت روز انواع مقاطع فولادی از جمله ورق روغنی هر روز حدود ساعت ۱۱ صبح در بازار اعلام می‌شود. در واقع کارخانجات با در نظر گرفتن اتفاقات و فاکتورهای روز چون قیمت دلار، میزان عرضه و تقاضا، قیمت انرژی، سیاست‌ گذاری‌های داخلی و خارجی، هزینه‌های حمل و نقل، قیمت مواد اولیه، تعرفات کمرگی و حتی قیمت نفت برای هر کدام از مقاطع فولادی یک قیمت پایه و روز مشخص کرده و توسط مراجع اصلی و مطمئن خود در بازار اعلام می‌کنند.

بازرگانی آراد آهن یکی از مراجع اصلی قیمت گذاری آهن آلات صنعتی و ساختمانی به شمار می‌رود که قیمت تمامی مقاطع فولادی را به صورت روزانه و بعد از اعلام کارخانجات در سایت، کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی خود منتشر می‌کند. جهت اطلاع از قیمت آنلاین ورق روغنی می‌توانید به سایت آراد آهن مراجعه نمایید.

قیمت ورق روغنی فولاد مبارکه

در بازار داخلی با کیفیت‌ترین ورق روغنی متعلق به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان است. این کارخانه عظیم با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین دستگاه و تجهیزات و با استفاده از دانش بالای متخصصان داخلی موفق به تولید مرغوب‌ترین مقاطع فولادی با توانایی رقابت با محصولات مشابه خارجی شده است.

به دلیل کیفیت بالا، محصولات این کارخانه متقاضیان بسیاری دارد و همین امر سبب شده است که قیمت مقاطع فولادی کارخانه فولاد مبارکه از جمله ورق‌های روغنی آن در بازار با دیگر محصولات مشابه اندکی اختلاف داشته باشد.

جهت اطلاع دقیق از قیمت و یا شرایط ویژه فروش ورق فولاد مبارکه با شماره‌ی درج شده در سایت تماس بگیرید.

خرید ورق روغنی

خرید ورق روغنی یک نکته‌ی ریز اما بسیار مهمی دارد و آن هم دقت به تاریخ انقضای ورق روغنی است. بله ورق‌های روغنی از تاریخ انقضا برخوردارند و بعد از تمام شدن طول عمرشان دیگر امکان استفاده ندارند. در واقع ورق‌های روغنی بعد از گذشت این تاریخ دیگر فشار عملیات پرس کاری و ماشین کاری را دوام نیاورده و پاره می‌شوند.

نکته‌ی جالب‌تر این است که هر نوعی از ورق روغنی از تاریخ انقضای متفاوتی برخوردار است. ورق روغنی ST12 تاریخ انقضای ۱۸ ماهه و ورق‌های روغنی ST13 و St14 تاریخ انقضای ۸ ماهه دارند.

از دیگر نکاتی که برای خرید ورق روغنی باید به آن دقت داشته باشید، کیفیت و قیمت روز ورق روغنی است. پس بهتر است برای خرید به سراغ نمایندگی‌های کارخانجات تولیدکننده ورق روغنی بروید تا ضمن دسترسی به پایین‌ترین قیمت‌ها از اصالت و کیفیت محصول نیز اطمینان داشته باشید.

خرید در بازرگانی آراد آهن مرکز پخش ورق روغنی به روش حضوری و غیرحضوری امکان پذیر است. شما می‌توانید برای صرفه جویی در زمان و هزینه‌های مراجعه حضوری، تنها با یک تماس و یا از طریق سایت بازرگانی آرادآهن سفارشات خود را ثبت نمایید.

چگونه می توانم ورق روغنی فولاد مبارکه اصفهان را سفارش دهم ؟

به منظور سفارش ورق روغنی فولاد مبارکه اصفهان ابتدا آخرین نرخ ورق روغنی مورد نظر خود را در سایت بازرگانی آرادآهن مشاهده نمایید. سپس در صفحه اصلی سایت بر روی گزینه ثبت سفارش کلیک کنید. تا فرم ثبت سفارش برای شما بازشود. حال فیلدهای فرم را تکمیل کرده و برای ما ارسال نمایید. شایان ذکر است که اگر همچنان در انتخاب ورق روغنی مناسب با کاربرد و پروژه خود تردید دارید، کافیست نام و نام خانوادگی خود را به همراه تلفن همراه در فرم وارد کرده و آن را از طریق گزینه ی ثبت سفارش برای ما ارسال نمایید.

مشاوران و متخصصان فروش بازرگانی آراد آهن در اسرع وقت برای تکمیل فرایند خرید با شما تماس می‌گیرند.

هم چنین می‌توانید به جای ارسال سفارش از طریق سایت با شماره‌ی ما تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره‌ی رایگان سفارش خود را به همکاران ما اعلام نمایید.

بعد از ثبت سفارش، دریافت و پرداخت فاکتور آماده سازی سفارش شما توسط واحد کنترل کیفیت آرادآهن انجام شده و محصولات شما در کوتاهترین زمان به آدرس اعلام شده توسط شما ارسال می‌شود.