آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

ورق قلع اندود

قیمت ورق قلع اندود| خرید ورق قلع اندود
به این مقاله امتیاز دهید

قیمت ورق قلع اندود به دلیل کاربرد گسترده این ورق مورد توجه بسیاری از افراد است. ورق ها انواع و کاربردهای مختلفی دارند و در صنایع مختلفی با توجه به نیاز از آنها استفاده می شود. در بازار داخلی تعداد بسیار زیادی از ورق ها موجود است که یکی از آنها ورق قلع اندود می باشد. کسانی که در این حوزه فعالیت دارند. از شباهت این ورق با ورق گالوانیزه مطلع هستند. در لایه هایی که با قلع پوشش داده می شوند، به دلیل استحکام بالای این عنصر فرسایش ورق زمان بر می شود. و می توان گفت به یک حالت ضد زنگ تبدیل می شود. به دلایل مختلفی از این محصول در مناطق مرطوب و بارانی بیشتر استفاده می شود. در این مطلب با ورق قلع اندود، کاربردهای آن و قیمت روز ورق قلع اندود بیشتر آشنا می شوید.

قیمت ورق قلع اندود |قیمت روز ورق قلع اندود

معرفی ورق قلع اندود

در معرفی ورق قلع اندود بهتر است ابتدا سری به تاریخچه آن بزنیم. صدها سال قبل ایده ساخت ورق های این چنینی به مغز بشر خطور کرده بود. از همان ابتدا بشر به فکر نگهداری مواد غذایی و استفاده در مواقع نیاز از مواد غذایی بود. نمک سود کردن مواد غذایی و ساخت ظروفی برای نگهداری از گام های اول این ایده بود‌. پس از سالها تلاش در سال ۱۶۶۵ میلادی در انگلستان قوطی های فلزی ساخته شدند.

نیکلاس اواین شخصی بود که به وسیله آهن ظروفی با این هدف طراحی کرد که از ورق قلع اندود بهره برده بود. ویژگی های ورق قلع اندود باعث شد. تا تمرکز بیشتری بر روی این موضوع انجام شود. تا در نهایت ورق های قلع اندود امروزی تولید و به بازار عرضه شدند. قیمت ورق فولادی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت. فلز قلع یک فلز سفید و سبک است که دمای ذوب پایینی دارد و به ندرت از فلز خالص قلع استفاده می شود. از این فلز در تولید آلیاژهای بسیار کاربردی استفاده می شود. از خواصی که ورق های قلع اندود دارند، می توان به سطح سمی کم، مقاومت بالا در برابر خوردگی و انعطاف پذیری بالا اشاره کرد. با توجه به کیفیت بالا، قیمت ورق قلع اندود فولاد مبارکه همواره مورد توجه افراد مختلفی قرار می گیرد.

انواع‌ ورق های قلع اندود

این ورق ها نیز مانند دیگر ورق ها انواع مختلفی دارند. و این تنوع به دلیل استفاده از آلیاژهای مختلفی است که در کارخانه های مختلف از آنها استفاده می شود. بسته ‌ به ‌ نوع ‌ورق‌ قلع اندود قیمت خرید آنها هم متفاوت خواهد بود. تقسیم بندی بر اساس سختی و نرمی ورق های قلع اندود یکی از مناسب ترین روش های تقسیم بندی به شمار می آید. از انواع ورق های قلع اندود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 ورق قلع اندود با تمپر ۲(با درجه ی سختی نرم )

ورق قلع اندود با تمپر ۳ ( با درجه ی سختی معمولی)

ورق قلع اندود با تمپر ۴ ( با درجه ی سختی سخت )

 نوع دیگر ورق های قلع اندود ورق های براق می باشد که این ورق ها دارای یک سطح براق فلزی از قلع است.  ورق های قلع اندود  سنگ زنی نوعی دیگر از ورق های قلع اندود به شمار می آیند‌. این نوع از ورق ها مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی دارند. و استحکام خوبی درطول پوشش از خود نشان می دهند و می توان به راحتی با آن ها کار کرد.

  ورق های قلع اندود سنگ زنی اندازه بزرگتر نوعی ‌دیگر ‌از ‌ورق‌ها است . این نوع ورق ها دارای مقاومت بالاتری در برابر خراشیدگی نسبت به انواع دیگر دارند. این  ورق ها در ساخت سر و ته قوطی ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.  از انواع دیگر ورق های قلع اندود می توان به نوع مات اشاره کرد.  این ورق ها یک سطح منحصر به فرد نقره ای خاکستری دارا هستند. ورق های قلع اندود نقره ای نوع دیگری از ورق ها هستند که کاربردهای خاصی در صنایع مختلف دارند. این ورق ها دارای پرداختی بسیار جذاب و درخشان هستند. و در موقع لعاب کاری و یا چاپ، ظاهری نقره ای رنگ و زیبا به خود می گیرد. به خاطر تنوع این محصول قیمت روز ورق همواره دچار نوسان است.

ورق فولاد مبارکه | قیمت روز ورق فولادی

ویژگی های ورق قلع اندود

 با توجه به ویژگی‌های ورق قلع اندود از این محصول در صنایع مختلفی استفاده می شود‌.  با توجه به مقاومت بسیار زیاد قلع، از این ماده در آلیاژهای مختلفی برای تولید ورق استفاده می شود.  از دیگر ویژگی‌های این ورق ها می‌ توان به عدم فرسایش زود هنگام، قابلیت ضد زنگ، انعطاف پذیری و ضخامت یکنواخت اشاره کرد. ویژگی هایی که خدمتتان ارائه شد از ویژگی های ظاهری و فنی این ورق ها محسوب می شوند. در ادامه سه مشخصه اصلی این محصولات را برایتان معرفی می کنیم. این سه مشخصه اصلی شامل بازه مکانیکی گسترده، کاهش آلودگی محیطی و بازیافت آسوده است.

مشخصات مکانیکی انواع ورق قلع اندود در مقایسه با سایر ورق های فولادی بازه گسترده ای دارد. و به همین دلیل تولید گسترده ای در این زمینه انجام می گردد. این ورقه ها با محیط زیست سازگار هستند و با اکسیداسیون می توانند به چرخه طبیعت برگردند. به همین دلیل به نظر بسیاری از متخصصان این ورق ها آلودگی های بسیار کمی در محیط ایجاد می‌کنند. و استفاده از این ورق ها برای حفظ سلامت محیط زیست توصیه می شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های ورق قلع اندود که در بالا ذکر شد بازیافت آسوده آن است. و اکثر افراد جامعه با اهمیت این ویژگی آشنا هستند. البته این ویژگی، یک ویژگی مشترک در بین مقاطع فلزی مختلف است که به سادگی می توانند از زباله های دیگر جدا شوند و دوباره به چرخه تولید بازگردند. قیمت ورق قلع اندود در سایت آراد آهن به صورت لحظه به لحظه گزارش می شود. شما نیز می توانید برای تهیه این ورق ها به مجموعه آراد آهن مراجعه کنید. اگر به دنبال استعلام قیمت ورق قلع اندود فولاد مبارکه هستید با ما در ارتباط باشید.

کاربرد های ورق قلع اندود

بسته به ویژگی های مکانیکی ، فنی و شیمیایی کاربردهای این نوع ورق فلزی متفاوت است و در صنایع مختلفی از آنها استفاده می شود. با توجه به اینکه آهن و فولاد در برابر زنگ زدگی مقاومت اندکی دارند، استفاده از فلز قلع اندود باعث جبران این ضعف می شود. از کاربردهای ورق قلع اندود می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 ساخت قوطی کنسرت یا قوطی روغن جامد به منظور حفاظت از مواد غذایی موجود در آن ساده ترین و اولین استفاده از ورق قلع اندود می باشد. برای تولید انواع قابلمه و ماهیتابه از ورق قلع اندود استفاده می شود که ‌این ورق  فولادی  استفاده شده در این موارد مناسب‌ پخت و پز هستند. برای تولید انواع برد ها و قطعات الکتریکی تخصصی یا غیر تخصصی از ورق قلع اندود استفاده می شود. از این ورق ها در تولید انواع مختلفی از کاور باتری و روکش برخی از قطعات الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که ذکر شد کاربرد بسیار وسیعی برای این ورق ها در نظر گرفته شده است و به همین دلیل قیمت ورق قلع اندود از اهمیت خاصی برخوردار است.

استانداردهای ورق قلع اندود

تین پیلت یا ورق‌ قلع از نام های دیگر ورق قلع اندود است. ورق‌ قلع‌ شباهت بسیار زیادی از جهت خواص‌ مختلفی با ورق گالوانیزه یا ورق روی قلع اندود دارد.

 تفاوتی که میان آنها وجود دارد از نظر پوشش است. که‌ نوع ‌پوشش ‌ورق ‌قلع‌ از ‌قلع ‌ونوع‌ پوشش ‌ورق ‌گالوانیزه‌ از‌ روی ‌است. پوشش ‌نوع ‌قلع‌ ویژگی‌ های ‌منحصر‌ به ‌فردی‌ دارا‌‌ می ‌باشد ‌که ‌به ‌ورق های ‌فلزی‌ خواص ‌مختلفی ‌می دهد. بسیاری از معایب و مشکلات ورق های فلزی با این پوشش دهی از بین می رود. قلع در محصولات فلزی به صورت آلیاژی به کار می رود و امکان ساخت ورق، تنها‌ با عنصر قلع وجود ندارد. برای تولید این محصولات از استانداردهای ملی و بین‌المللی تبعیت می شود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استاندارد  EN آلمان

DIN EN 1012197

استاندار۶۲۳   ASTM

۶۵۷ASTM

این ورق ها هم در ساختمان و هم درصنعت مورد استفاده قرار می گیرند. و به همین دلیل انواع مختلفی دارد و قیمت ورق باید توسط خود شما استعلام شود. به طور مثال این محصول در تولید قوطی و وسایلی مانند گلدان و سینی، تجهیزات الکتریکی و خودرو سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید ورق قلع اندود

در خرید ورق قلع اندود باید به نکات خرید آن توجه داشت. با توجه به اینکه بسیاری از کارخانه ها در تولید این ورق ها فعالیت دارند. نسبت به نیاز مجموعه شما باید استانداردهای ورق ها سنجیده شوند و محصول مناسبی تهیه شود. در خرید این ورق ها مانند دیگر آهن آلات بهتر است مشخصات کالا قبل از خرید به طور کامل چک شود.

فروش ورق قلع اندود توسط شرکت های زیادی انجام می شود. افرادی که در خرید و فروش آهن آلات تجربه دارند. به طور کامل واقف هستند که شناخت یک مرجع فروش معتبر می تواند بسیار موثر باشد. آراد آهن عرضه کننده ورق های قلع اندود فولاد مبارکه اصفهان و دیگر کارخانه های برتر کشور است که قیمت بسیار مناسبی برای این محصول ارائه می دهد. ما در آراد آهن به شما این تضمین را می دهیم که کالای اصل و باکیفیت را با بهترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

قیمت ورق فولادی |خرید ورق فولادی

قیمت ورق قلع اندود

با توجه به نوسانات بازار ارز و قیمت جهانی فولاد، قیمت مقاطع فولادی مختلف نیز دچار نوسان هستند. قیمت ورق قلع اندود از این قائله مستثنی نیست و برای خرید این نوع ورق نیز باید به صورت روزانه و لحظه به لحظه قیمت آن استعلام شود. بهترین قیمت ورق قلع اندود فولاد مبارکه و دیگر کارخانه های معتبر را در سایت ما یعنی آراد آهن به صورت لحظه به لحظه می توانید رویت کنید. در سال های اخیر وضعیت بورس در کشور دچار تغییر و تحولات زیادی شد و همواره یکی از فیلدهای جذاب برای سرمایه گذاری قسمت آهن آلات بود. قیمت ورق قلع اندود در بورس نیز در کنار دیگر آهن آلات توسط بسیاری از کارشناسان بررسی می شود و در صورت تایید مسیر خوبی برای سرمایه گذاری می باشد.

جمع بندی

یکی از مقاطع فولادی که در صنایع مختلفی برای هدف های خاص مورد استفاده قرار می گیرد، ورق قلع اندود است. در این ورق ها از فلز قلع برای پوشش سطح ورق بهره گرفته می شود. و به این طریق از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری می شود. انواع مختلفی از این ورق ها در بازار موجود است که هر کدام از آنها در یک صنعت خاصی کاربرد دارد. قیمت روز ورق قلع اندود توسط افراد زیادی استعلام می شود. برای استعلام قیمت لحظه ای ورق فولادی می توانید به سایت ما مراجعه کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.