آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

همه چیز درباره ورق کرکره

کاربرد و مشخصات ورق کرکره
۵/۵ - (۲ امتیاز)

ورق کرکره رنگی به دلیل کاربرد فراوان همواره از محصولات مورد توجه بازار آهن است. ورق کرکره در انواع مختلف در بسیاری از کارخانه های داخلی تولید و به بازار عرضه می شود. تنوع این ورق ها بسیار زیاد است و نسبت به این تنوع نیز کاربردهای زیادی برای این مقاطع وجود دارد. با وجود محصولات فراوان در بازار، توجه به مشخصات فنی ورق کرکره بسیار حائز اهمیت است. این ورق ها از نظر ظاهر و جنس در انواع مختلفی دسته بندی می شوند. که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. شما با این ورق ها به چه میزان آشنایی دارید؟ ما در این مطلب شما را با انواع، مشخصات، کاربرد و قیمت ورق کرکره آشنا خواهیم کرد.

ورق کرکره چیست؟

 ورق کرکره از فرم دهی ورق فولادی که عمدتا ورق رنگی یا ورق گالوانیزه است ساخته می شود. استفاده از آنها هم صرفه‌ اقتصادی داشته و هم کار با ورق کرکره بسیار سریع تر پیش خواهد رفت. سرعت نصب و مناسب بودن قیمت آن از دلایل پر طرفدار بودن این ورق ها است. این محصولات در عین حال از استحکام و دوام بالایی نیز برخوردار هستند. این ورق نسبتاً پر کاربرد در صنعت و کارهای ساختمان سازی را می ‌توان در جنس ‌های مختلف اعم از پلاستیک و آلومینیوم و فولاد به راحتی پیدا کرد.

 مشخصه اصلی این ورق ها شکل موج دار و سینوسی آنها است. که با هر متریالی تولید شوند اما شکل آنها فرق نخواهد کرد. این موج دار بودن ورق کرکره بی دلیل نیست. و برای ایجاد استحکام بیشتر و همچنین برای عبور دادن آسان تر آب باران از روی سطح آنها به این شکل بخصوص طراحی و تولید می ‌شوند. در واقع همین شکل خاص ورق کرکره دلیل استفاده آن به عنوان سقف شیروانی است. زیرا در برابر باد و باران مقاومت بیشتری از خود نشان می ‌دهد. در این میان نوع فولادی این ورق ها که با روش نورد گرم تولید می‌ شوند. بیشتر مورد استفاده و توجه قرار گرفته‌ زیرا هم فولاد جنس مقاوم تری نسبت به آلومینیوم و پلاستیک است. و هم دارای انعطاف پذیری بیشتری نیز است. شما می توانید قیمت روز ورق کرکره را از این سایت یعنی آراد آهن بگیرید.

مشخصات فنی ورق کرکره

مشخصات فنی ورق کرکره شامل طول، عرض، ضخامت و ابعاد این محصول می‌شود. ابعاد و ضخامت های ورق کرکره در کارخانه های تولید بسیار مورد توجه است. در مورد طول این ورق ها باید گفت که بنا به درخواست مشتری طول آنها تعیین می‌گردد. و پس از سفارش هر اندازه‌ای براحتی قابلیت تولید دارد. در مورد عرض این محصولات باید گفت که معمولاً از ورق های ۱۰۰۰ میلیمتری که بازدهی مفید ۹۶۰ میلیمتری دارند. استفاده می ‌شوند و معمولاً در عرض‌های ۱۰۰ و ۱۲۵ تولید می ‌گردند. این ورق‌ها در ضخامت‌های بسیار متفاوتی از ۴۰/۰ میلیمتر الی ۰۰/۱ میلیمتر در بازار موجود هستند. در قیمت ورق کرکره این عوامل موثر هستند و به همین دلیل باید هنگام خرید به این عوامل توجه کرد.

تنوع در ضخامت در ورق ‌های فلزی و متریال های مختلف بنا به کاربردی که دارند، بسیار زیاد است. البته برای تولید ورق ‌های با ضخامت کم، از حالت سرد دستگاه سازنده آنها که با نام رول فورمینگ شناخته شده اند، استفاده می شود. برای ضخامت های بیشتر از حالت گرم این دستگاه بهره گرفته می شود. فاکتور ضخامت در ورق کرکره رنگی نیز بسیار حائز اهمیت است. ورق‌های فلزی و گاهاً جنس‌های دیگر در دو حالت رول شده و شیت (برگ) در ابعاد متفاوت برای فروش روانه بازار می شوند. برای سهولت در امر خرید حتماً ابتدا کاربرد و اندازه‌ی ورق مورد نیاز خود را تعیین کنید. و سپس نسبت به خرید آن اقدام نمایید. قیمت ورق کرکره گالوانیزه نیز مثل تمامی مقاطع فولادی دیگر باید از سایت های معتبر گرفته شود.

انواع ورق کرکره

با توجه به کاربرد وسیع ورق ها، هرکدام از آنها در انواع مختلفی تولید می شوند. این سوال حتما برای شما هم پیش آمده است که انواع ورق کرکره کدامند؟ این نوع ورق مخصوص و موج دار با توجه به‌ نیاز جامعه در متریال ها و رنگ ‌ها و شکل‌ های زیادی در کارخانه ‌ها و کارگاه ‌های دارای دستگاه رول فورمینگ تولید می‌شوند. که البته هر کدام کارایی خاص خود را نیز دارند.

 انواع ورق های کرکره‌ای از نظر شکل ظاهری متنوع است. اما پر فروش ترین نوع آنها شامل ورق ذوزنقه، ورق شادولاین و ورق سینوسی است. ورق سینوسی از پر طرفدارترین شکل این محصول است و کاربردهای زیادی نیز دارد. قیمت ورق گالوانیزه سینوسی نیز به دلیل کاربرد فراوان در بسیاری از سایت ها گزارش می شود. ما در آراد آهن مفتخریم که بهترین قیمت ورق کرکره را ارائه می دهیم.

انواع ورق کرکره‌ای از نظر جنس آنها شامل دو گروه فلزی و غیر فلزی می شود. انواع ورق های کرکره ‌ای فلزی شامل گالوانیزه، استیل، ورق ‌های روغنی یا ورق نورد سرد، ورق‌ های سیاه یا ورق نورد گرم، ورق ‌های پانچ، ورق ‌های اسید شویی، ورق ‌های آلومینیوم، ورق ‌های آجدار و ورق ‌های آلیاژی می‌شوند. لازم به ذکر است که برای جلب مشتری این نوع ورق ها بیشتر در رنگ های متفاوت به بازار عرضه می‌گردند. ورق کرکره رنگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. و بسیاری از افراد در کشور در این حوزه فعالیت می کنند.

 ورق های کرکره ‌ای غیر فلزی نیز شامل انواع مختلفی از جمله ایرانیت، آردواز، سفال، دکرا، شینگن، آندولین، آندوویلا و… می ‌شوند که این دست از محصولات نیز همانند جنس فلزی آنها در رنگ بندی های مختلفی تولید می ‌گردند. ورق ‌های رنگی طرفداران زیادی دارند و این به دلیل کاربرد گسترده آنها در صنایع مختلف است.

کاربرد ورق کرکره

قطعاً تمامی افراد با شیروانی ‌هایی را که از ورق های کرکره ساخته شده‌ اند و دارای رنگ ‌های زیبایی نیز هستند، آشنایی دارند. کرکره مغازه ‌هایی را که یک نوع حس نوستالژی به ما می ‌بخشند را حتماً از نزدیک لمس کرده ‌اید. قطعاً ورق های کرکره به دلیل استحکام، مقاومت در برابر آسیب و باران، نصب آسان و هزینه‌ کم بهترین گزینه برای این موارد هستند. آیا ورق‌ کرکره فقط برای این دو مورد کاربرد دارد؟ در جواب این سوال باید گفت که ورق کرکره در کارهای ساخت و ساز، کشاورزی و حتی تجارت و صد البته کارهای صنعتی کاربرد های فراوان دارد. قیمت ورق شیروانی به دلیل کاربرد گسترده همواره توسط بسیاری از افراد دنبال می شود و شما می توانید از سایت ما یعنی آراد آهن بهترین قیمت را مشاهده کنید.

کاربرد ورق کرکره برای حصارکشی باغ‌ ها و زمین های وسیع بهترین انتخاب هستند. از این محصول برای ساخت سوله ‌ها و پارکینگ یا حتی انبارها نیز استفاده می شود. مناسب بودن قیمت ورق کرکره باعث شده است تا از این محصول در سقف آلاچیق‌ها و یا سقف‌های کاذب نیز استفاده شود. پس همانطور که قبلاً نیز گفته شد این ورق‌ها در عین اینکه بسیار سبک و کم قیمت هستند، اما استحکام و درنتیجه  کاربرد های فراوانی نیز دارند. امروزه برای دوام بیشتر این ورق ها از پوشش سرامیکی و یا نانوتکنولوژی نیز بر روی آنها استفاده می ‌شود که دوام، ماندگاری و طول عمر آنها را بسیار بیشتر می‌ کند. آراد آهن مرجع فروش آنلاین آهن آلات در کشور است و مسئولین فروش آن می توانند به شما در انتخاب یک محصول ناب راهنمایی کنند.

خرید ورق کرکره

بنا به نیاز جامعه ورق کرکره در بسیاری از کارخانه های داخلی تولید می شود. خرید این ورق ها این روزها اغلب به صورت آنلاین انجام می شود البته خرید و فروش حضوری نیز همچنان باقی است. با این حال سهولت خرید در روش آنلاین باعث شده است تا افراد زیادی به این طریق محصولات خود را تهیه کنند. ورق کرکره رنگی را می توان یکی از پر فروش ترین محصولات در بین انواع آهن آلات دانست. آراد آهن نمایندگی فروش ورق کرکره را در کشور به عهده دارد و ما در این مجموعه می خواهیم تا شما به یک اطمینان کامل از هر نظر برسید و محصولات خود را از این سایت تهیه نمایید. بیشتر افراد شاغل در این حوزه می دانند که آراد آهن مرکز فروش آهن آلات و ورق کرکره در اصفهان است و با بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک در حال همکاری است.

قیمت ورق کرکره

قیمت تمام مقاطع فولادی وابسته به نرخ ارز و دلار و قیمت جهانی فولاد است. میزان عرضه و تقاضا در هر بازاری مهم است و در تعیین قیمت ورق کرکره نیز این امر کاملا عادی است. برای بسیاری از کسب و کارها قیمت این محصول بسیار حیاتی است و به همین دلیل لازم است به صورت روزانه استعلام شود. سایت های مختلفی قیمت انواع آهن آلات را در سایت خود ارائه می دهند. ما در آراد آهن سعی بر این داریم تا بهترین قیمت ها را برای شما ارائه دهیم. فروش آنلاین ورق کرکره در آراد آهن با بهترین قیمت انجام می شود و همواره مشتریان به صورت دائمی در حال همکاری با این شرکت هستند.

جمع بندی

از مقاطع فولادی پرکاربرد و مهم می توان به ورق کرکره اشاره کرد. این ورق ها به دلیل استحکام بالا، نصب آسان و قیمت مناسب در زمره پرفروش ترین مقاطع فولادی جای می گیرند. قیمت ورق کرکره به عوامل مختلفی بستگی دارد که از این جمله می توان نوع ورق، کارخانه تولیدی و … را نام برد. کاربردهای بسیار زیادی برای این ورق ها وجود دارد. ساخت سوله ها و انبار و استفاده از این ورق ها برای حصار کشی باغ ها نمونه ای از آنها می باشد. شما برای خرید این محصول و یا مقاطع فولادی دیگر می توانید به سایت آراد آهن مراجعه کنید و با مسئولین فروش در ارتباط باشید.