آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

همه چیز درباره کلاف ۵.۵ (حرارتی)و ۶.۵

قیمت کلاف 5.5 و6.5
۲/۵ - (۱ امتیاز)

قیمت کلاف ۵.۵ و ۶.۵ چقدر است؟ روزانه تماس‌های زیادی با دفتر آرادآهن گرفته می‌شود. و افراد زیادی این سوال را از کارشناسان ما در این زمینه می‌پرسند. این دو سایز میلگرد کلاف کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارند. و به همین رو اطلاع از قیمت کلاف ۵.۵ و ۶.۵ برای بسیاری از مهندسان عمران فعال و متخصصان حائز اهمیت است.

اما منظور از کلاف ۵.۵ و ۶.۵  (حرارتی) چیست؟ این کلاف‌ها چگونه تولید می شوند و چه کاربردهایی دارند؟ با ما در این مقاله همراه باشید.

میلگرد کلاف چیست؟

اهمیت استفاده از میلگردها امروزه بر کسی پوشیده نیست. میلگردها نقش اساسی در افزایش مقاومت کششی بتن و به طور کلی در افزایش مقاومت ساختمان‌ها و سازه‌های بتنی دارد.

میلگردها بعد از تولید شدن در کارخانه به صورت شاخه‌ی و یا کلاف بسته بندی می‌شوند. در حالت کلاف، میلگردها را به صورت دایره‌ی حول یک حلقه‌ می‌پیچند.

این نوع از بسته بندی باعث حجم کمتر، سهولت در جابه‌جایی، حمل و نقل و انبارداری میلگرد خواهد شد. و مورد استقبال انبارداران و سوله داران قرار می‌گیرد. به میلگردهای کلاف وایر رود نیز می گویند.

میلگرد کلاف

انواع کلاف میلگرد براساس شکل ظاهری و اندازه

دو دسته‌ی کلی از میلگردهای تولید شده در کارخانجات را می‌توان به صورت کلاف بسته بندی کرد. میلگردهای ساده و آجدار…..

میلگردهای ساده، در سطح خود هیچ نقش برجسته‌ی نداشته و دارای سطحی کاملاً صاف هستند. اما میلگردهای آجدار بر روی سطح خود دارای نقش‌های برجسته یا آج هستند. این آج‌ها باعث می‌شوند که میلگرد با بتن بیشتر درگیر شود و ایمنی سازه بیشتر تضمین شود. میلگردهای کلاف آج دار در دو گرید A2,A۳ تولید می‌شوند و بر سطح خود آج‌های مارپیچ، جناقی شکل و یا مرکب دارند.

 میلگردهای ساده و آجداری که  سایزی بین ۵.۵ تا ۱۲ میلیمتر دارند را به صورت کلاف بسته بندی می‌کنند. برای دریافت میلگردهای با سایز بالاتر بصورت کلاف شما باید بصورت سفارشی اقدام به خرید نمایید. در این میان به میلگردهای که اندازه‌ی آن‌ها بین ۵.۵ تا ۸ میلیمتر است، در بازار  سیم مفتول و یا وایر می گویند.

جهت اطلاع دقیق از قیمت‌ انواع میلگرد کلاف از جمله قیمت کلاف ۵.۵ ساده (حرارتی) می‌توانید به وبسایت و یا کانال تلگرامی آرادآهن مراجعه کنید.

میلگردهای کلاف ساده در سایزهای رایج زیر تولید و مورد مصرف قرار می‌گیرند:

  • میلگرد۵.۵ کلاف ساده (حرارتی)
  • ۶.۵ کلاف ساده (حرارتی)
  • میلگرد ۸ کلاف ساده
  • میلگرد ۱۰ کلاف ساده

سایزهای ۱۲ و حتی بالاتر نیز در کارخانجات در صورت سفارش مشتری تولید می‌گردد.

جهت خرید کلاف ۵.۵ و۶.۵ (حرارتی)با قیمتی استثنایی می‌توانید با شماره‌ی ما تماس بگیرید.

نحوه‌ی تولید کلاف میلگرد ۵.۵ و ۶.۵

قیمت مفتول 5.5

به طور کلی میلگردهای کلاف از شمش‌های فولادی به دست می‌آیند. در کارخانجات تولیدی شمش‌های فولادی را درون کوره‌ها با دمای بسیار بالا قرار می‌دهند. هنگامی که شمش به اندازه‌ی کافی گداخته شود. آن را به خط تولید نوردگرم کارخانه ارسال می‌کنند. در خط تولید نورد غلتک‌های بزرگ و سنگینی وجود دارند. که شمش فولادی مذاب شده با حرکت از میان آن‌ها و کاهش ضخامت، افزایش طول و سطح مقطعی دایره‌ی شکل پیدا خواهد کرد، و در نهایت به  میلگرد تبدیل می‌شود.

بعد از اینکه میلگردها در ابعاد مشخص و استاندارد تولید شدند. به دور یک حلقه مشخص پیچیده می‌شوند، و بعد از خنک شدن کامل به بازار برای رسیدن به دست مصرف کننده عرضه می‌شوند.

بازرگانی آرادآهن، با خرید در تناژهای بالا از کارخانجات تولید کننده کلاف میلگرد و برقراری ارتباط مستمر با آن‌ها، موفق به عرضه ارزانترین کلاف در ایران است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

انواع کلاف براساس آلیاژ

برای ساخت میلگرد کلاف از آلیاژ‌های برپایه عنصر آهن استفاده می‌شود. در واقع به دلیل ترد بودن عنصر آهن به تنهایی نمی‌توان از این عنصر برای ساخت مقاطع فولادی استفاده کرد، بلکه باید عناصر دیگری را نیز به آن افزود تا در کل بتوان مقاطعی مستحکم و مقاوم ساخت. یکی از عناصری که در ترکیب ساختار شیمیایی میلگردهای کلاف نقش بسیار مهمی بر عهده دارد، عنصر کربن است. تفاوت درصد عنصر کربن در آلیاژ میلگرد کلاف باعث می‌شود ویژگی‌های خاصی پیدا کرده و درنتیجه رفتارهای متفاوتی داشته باشد. بر اساس درصد کربنی که در آلیاژ میلگردهای کلاف استفاده می شود این محصولات را در سه نوع زیر تقسیم بندی می‌کنند:

میلگرد کلاف کم کربن:

در آلیاژ این میلگرد کلاف از عنصر کربن با درصد پایینی استفاده می شود. میلگردهای کلاف کم کربن از مقاومت پایین‌تری نسبت به انواع دیگر برخوردارند اما ویژگی‌های مفید دیگری چون قابلیت فرم پذیری و کش پذیری بالایی دارند. به علاوه این میگلردهای کلاف را می‌توان جوشکاری کرد.

کلاف ۵.۵ و ۶.۵ جزء میلگردهای کلاف کم کربن به شمار می‌روند. برای ثبت سفارش خرید کلاف ۵.۵ و ۶.۵ (حرارتی) فرم داخل وب سایت بازرگانی آرادآهن را تکمیل کرده و برای ما ارسال کنید.

میلگرد کلاف متوسط:

در این محصول عنصر کربن به اندازه‌ی متوسط به کار برده شده است. میلگردهای کلاف متوسط جزو محصولات فولادی نیمه نرم و نیمه سخت به شمار می‌روند. این مقاطع فولادی مقاومت بالاتری نسبت به میلگردهای کلاف کم کربن دارند اما در مقابل به اندازه‌ی آن‌ها انعطاف پذیر نیستند. میلگرد کلاف متوسط که به نام وایر راد متوسط نیز میگویند در کارخانجات به عنوان ماده‌ی اولیه ساخت دیگر مقاطع فولادی کاربرد دارد. از این محصول برای ساخت فنر، سیم بکسل، کابل‌ها و در لاستیک سازی استفاده می‌شود. میلگرد کلاف متوسط قابلیت جوش پذیری نسبی دارد گرچه توصیه می‌شود جوشکاری نشود.

کلاف پر کربن:

محصول مورد نظر، میلگرد کلاف پر کربن با دارا بودن درصد بالایی از عنصر کربن در آلیاژ خود، محصول فولادی سختی به شمار می‌رود. مقاومت و استحکام آن بالا اما در مقابل انعطاف پذیری کمی دارد. همچنین به هیچ عنوان نمی‌توان آن را جوشکاری کرد.

کاربردهای میلگرد کلاف در صنایع مختلف:

میلگردهای کلاف کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارند. به همین دلیل میزان تقاضا برای خرید این نوع میلگردها بسیار زیاد است. به خصوص خرید کلاف ۵.۵ و ۶.۵ (حرارتی) در بازار آمار بالایی را به صورت روزانه به خود اختصاص می‌دهد. این میزان از تقاضا بر روی قیمت کلاف میلگرد تأثیر گذار است. مواردی از کاربردهای میلگرد کلاف عبارتند از:

  • تولید دکل، کابل‌ها و سیم‌های برق
  • ساخت انواع تایر و لاستیک ماشین
  • ساخت پیچ و مهره
  • تولید سیم‌های بکسل قوی
  • استفاده در صنایع الکترودسازی و جوشکاری
  • ساخت قطعات مختلف خودرو مثل فنر خودرو، سوپاپ‌ها و…
  • ساخت انواع توری‌ها و صافی ها چون توری مرغی، توری حصاری و …
  • استفاده در سازه‌های بتنی به منظور افزایش مقاومت کششی بتن
  • برقراری اتصالات و گره‌ها میان انواع میلگردهای عرضی و طولی
  • مقاوم سازی ستون‌های ساختمان
  • استحکام بخشی به دیوارها، ستون‌ها، بلوکهای نسوز و فومی
  • و…

تولیدکنندگان میلگردهای کلاف ۵.۵ و ۶.۵

بازرگانی آراد آهن تامین کننده بهترین کلاف در ایران، میلگردهای کلاف در انواع سایزها از جمله ۵.۵ و ۶.۵ را از بهترین و معتبرترین کارخانجات داخلی تأمین کرده و با قیمتی مناسب در بازار عرضه می‌کند.

مطرح‌ترین کارخانجات داخلی تولید کننده انواع میلگرد در ایران عبارتند از:

  1. ذوب آهن اصفهان
  2. کویر کاشان
  3. فولاد نظنز
  4. فولاد یزد (احرامیان)

هر کدام از این کارخانجات تولیدات و محصولات خود را براساس استانداردهای ملی و بین المللی تولید و به بازار عرضه می‌کنند. به طور مثال کارخانه ذوب آهن اصفهان تولیدات خود را منطبق بر معیارهای تعریف شده در استاندارد کشور روسیه ساخته و روانه‌ی بازار می‌سازد.

کارخانجات بالا علاوه بر تولید میلگرد کلاف در سایزهای متداول، سفارشات خاص را برای تولید میلگرد کلاف می‌پذیرند.

شایان ذکر است در میان این کارخانجات تولیدات کارخانه ذوب آهن اصفهان بیشترین میزان و بهترین کیفیت را به خود اختصاص می‌دهد. به همین دلیل محصولات این کارخانه دارای قیمتی متفاوت از سایر محصولات موجود در بازار است. برای خرید کلاف ۵.۵ و ۶.۵ (حرارتی) از اصفهان با کمترین قیمت با شماره‌ی ما تماس بگیرید.

آراد آهن بزرگترین تامین کننده انواع کلاف ساده و آجدار در ایران

بازرگانی آراد آهن با بیش از دو دهه سابقه به عنوان بزرگترین مرجع فروش انواع کلاف ساده و آجدار در سطح کشور فعالیت دارد. این شرکت مرجع فروش کلیه کارخانجات داخلی است.و محصولات خود را با کمترین قیمت در بازار و نیز تضمین کیفیت به صورت حضوری و غیرحضوری به فروش می‌رساند.

شما می‌توانید در هر شهر و یا استانی از ایران تنها با برقراری یک تماس به صورت غیرحضوری سفارشات خود را ثبت کرده و در کمترین زمان ممکن محصولات خود را تحویل بگیرید.

جهت اطلاع از شرایط ویژه فروش کلاف ۵.۵ و ۶.۵ (حرارتی)  در بازرگانی آرادآهن با ما تماس بگیرید.