آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

انواع ورق رنگی در ایران

قیمت ورق رنگی | قیمت روز ورق رنگی
به این مقاله امتیاز دهید

ورق رنگی فولاد مبارکه اصفهان از جمله بهترین ورق های رنگی تولید شده در ایران است. صنایع عمران طی چند دهه اخیر پیشرفت زیادی در کشور داشته است. و خرید و مصرف انواع مقاطع فولادی افزایش پیدا کرده است. در جهت تامین این نیاز کارخانه ‌های مختلفی در کشور تاسیس شده اند. و به تولید مقاطع مختلف آهن و فولاد می ‌پردازند. یکی از این محصولات ورق رنگی است که توسط کارخانه ‌های مختلفی در سطح کشور تهیه می ‌شود. با توجه به این که معادن غنی و نیروی انسانی متعهد در این صنعت در کشور وجود دارد. کارخانه های جدید ظرفیت تولید خود را به حداکثر رسانده اند. در این مطلب سعی بر این داریم که شما را با انواع ورق رنگی از جمله ورق کرکره رنگی و محصولات کارخانه های مختلف آشنا سازیم.

خرید ورق رنگی | فروش ورق رنگی

روش تولید ورق رنگی

احتمالا می دانید که ماده خام و اولیه مورد استفاده در تولید این نوع ورق ‌ها، کلاف گالوانیزه است. این کلاف‌ ها در اولین مرحله باید وارد آماده سازی ورق بشوند. که در این قسمت سطح ورق ‌ها تحت پولیش قرار می ‌گیرد. و در نتیجه از انواع ناخالصی ‌ها از قبیل گرد و خاک و چربی پاک می ‌شوند. در مرحله بعدی با استفاده از غلتک ‌های خاص باید سطح ورق‌ها کاملاً برس کاری شود. پس از انجام مراحل مذکور ورق ‌ها با استفاده از آب شستشو داده می‌شوند و با هوا خشک می‌ شوند.

در مرحله بعد یک ماده شیمیایی مخصوص بر روی این ورق ‌ها اسپری می ‌شود و دوباره خشک می ‌شوند. این ماده  شیمیایی به مقاومت ورق‌ ها در برابر خوردگی کمک می‌کند. پس از خشک شدن این ورق‌ ها وارد اتاقک رنگ آمیزی می ‌شوند. جهت رنگ آمیزی ابتدا یک لایه پرایمر بر روی هر دو سطح ورق ‌ها زده می‌شود. و سپس وارد کوره می‌ شوند. می توانید روش تولید ورق رنگی امیرکبیر کاشان را از سایت این شرکت و یا مقاله های دیگر مطالعه کنید و بیشتر با جزئیات آن آشنا شوید.

این ورق ‌ها بعد از خارج شدن از کوره و خشک شدن تحت فرایند دیگری قرار می ‌گیرند. در این فرایند با استفاده از غلتک ‌های خاص رنگ نهایی که می‌تواند از جنس پلی استر، اپوکسی و پلی اورتان باشد، بر روی ورق ایجاد می‌ شود. با طی شدن این مراحل ورق رنگی دارای مقاومت عالی در برابر خوردگی است.

قیمت ورق رنگی | خرید ورق رنگی

مشخصات فنی ورق رنگی

ورق ‌های رنگی در شکل‌های ظاهری متنوع و گسترده ای از قبیل کرکره ای، شادولاین، سینوسی، هشتی و سیروانی به بازار عرضه می ‌شوند. همچنین طیف رنگی این ورق‌ ها نیز وسیع و شامل رنگ ‌های زیبایی است. این ورق‌ ها تا ۱۵ رنگ در بازار موجود هستند. ضخامت پوشش رنگی آن ها به صورتی است که ضخامت رنگ در قسمت بالایی یا رویی معادل ۲۰ الی ۲۵ میکرون و ضخامت رنگ در قسمت زیرین یا پشتی چیزی معادل ۷ الی ۱۵ میکرون است. با آشنایی بیشتر با مشخصات فنی ورق رنگی شما می توانید اکثر محصولات را بشناسید و در پروژه های خود بهترین ورق ها را به کار بگیرید.

مهم ترین ویژگی ورق های رنگی ضخامت بسیار کم این محصولات می باشد. کمترین ضخامت ورق گالوانیزه در حال حاضر معادل ۰.۱۸ میلی متر و بیشترین ضخامت این ورق‌ ها نیز حدود ۰.۷۰ میلی متر است. ورق ‌های گالوانیزه رنگی در فرم رول تولید می‌ شوند و با عرض ‌های ۱۲۵ و ۱۰۰ سانتی متر به بازار عرضه می ‌شوند. البته تولید این ورق ‌ها متناسب با سفارش و ابعاد دلخواه مشتری نیز مقدور است. ورق رنگی شهرکرد در این زمینه توانسته است به تولیدات ویژه برسد و محصولات قابلی را به بازار داخلی عرضه می کند.

کاربرد های ورق رنگی

این محصولات کاربرد های گسترده ای دارند و در صنایع مختلفی استفاده می ‌شوند. به عنوان مثال کاربرد این محصولات در صنایع ساختمانی و در انواع سقف‌ ها، بدنه سوله و کارخانه ‌ها و نمای داخلی و خارجی ساختمان است. همچنین این ورق ‌ها در تولید وسایل خانگی از جمله یخچال، ماشین لباسشویی، آب‌ گرم‌ کن و … نقش دارند. از دیگر موارد مصارف این ورق‌ ها می ‌توان به صنایع فلزی و صنعت خودرو سازی اشاره کرد. این محصول با توجه به کاربرد و مصرف بالای آن کارخانه ‌های مختلفی در ایران تولید می‌ کنند. در ادامه قصد داریم شما را با برخی از این کارخانه ‌ها آشنا کنیم، کیفیت این محصولات و استانداردهای آنها باهم متفاوت است و باید بررسی شوند.

خرید ورق رنگی

ورق رنگی فولاد مبارکه اصفهان

روش تولید ورق ‌های رنگی فولاد مبارکه اصفهان  به این صورت است که یک لایه رنگ با استفاده از غلتک ‌های خاص به ورق ‌های گالوانیزه معمولی اضافه می ‌شود. در نتیجه این محصولات از فرم پذیری خوبی برخوردار می شوند. از دیگر مزیت ‌های این محصول می ‌توان به تنوع رنگی وسیع آن اشاره کرد. شهر اصفهان را می توان مرکز بهترین تولید کنندگان ورق رنگی در کشور در نظر گرفت. کارخانجات این شهر با بهره گیری از نیروهای متخصص و تکنولوژی های برتر دنیا به بالاترین کیفیت در محصولات فولادی رسیده اند.

ورق رنگی هفت الماس

یکی از شرکت‌ های موفق و معتبر در زمینه تولید مقاطع فولادی شرکت هفت الماس است که عمده محصولات آن ورق رنگی، نورد سرد و استنلس ‌استیل می ‌باشد. این شرکت با بهره گیری از تکنولوژی روز و کادری مجرب  انواع مختلف ورق رنگی هفت الماس در بهترین کیفیت و قیمت را تولید و به بازار عرضه می ‌کند. ورق رنگی تولید شده توسط این کارخانه با دارا بودن حفاظت طولانی مدت به خوبی از فلز پایه در برابر خوردگی محافظت می ‌کند.

ورق رنگی سمنان

کارخانه نورد و لوله سمنان از سال ۱۳۸۶ و در زمینی به بزرگی ۹ هکتار در شهرک صنعتی شهر سمنان مشغول به فعالیت است. این کارخانه حدود ۳۰۰ نفر پرسنل دارد و با بهره گیری از تجهیزات و ماشی آلات جدید و به روز یکی از قوی ‌ترین کارخانه‌ های کشور است. از جمله مهم ‌ترین محصولات این کارخانه می ‌توان به ورق رنگی سمنان با ظرفیت تولید سالیانه ۵۰۰۰۰۰ متریک اشاره کرد. از دستاورد های این کارخانه می‌توان به نصب تصفیه آب اشاره کرد که در صرفه جویی مصرف آب کمک شایانی داشته است.

ورق رنگی شهرکرد

ورق ‌های تولید شده توسط این کارخانه به صورت عمده در صنایع خودرو استفاده می ‌شوند. این کارخانه موفق شده است تا نیاز این صنعت را در منطقه خود به خوبی تامین کند و جایگزین واردات ورق رنگی شود. این محصول از ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله مقاومت بالا در برابر فرسودگی، ضخامت کم و رنگ پذیری مطلوب بهره مند است. ورق رنگی شهر کرد را می توانید از شرکت های معتبر در کشور تهیه کنید. ما در آراد آهن برای تامین نیازهای شما محصولات متنوعی را از کارخانه های معتبر آماده کرده ایم که به راحتی بتوانید از آهن ها برای پیشبرد پروژه های خود تهیه نمایید.

کارخانه ورق امیرکبیر کاشان

این کارخانه اولین تولید کننده ورق رنگی در کشور است که در سال ۱۳۷۴ و در زمینی به مساحت ۷۲ هکتار واقع در ۱۴ کیلومتری شهر کاشان احداث شده است. این کارخانه سالانه  ۱۳۰ هزار تن ورق رنگی امیرکبیر کاشان را تولید می ‌کند و به گفته برخی از کارشناسان با کیفیت ترین ورق رنگی را تولید می‌ کند. از جمله مزیت ‌های این کارخانه دسترسی آسان به جاده ریلی و فاصله کوتاه با خط راه آهن است. کیفیت ورق رنگی این کارخانه نیز زبانزد عام و خاص است و به همین دلیل ظرفیت تولید بالایی در این کارخانه در نظر گرفته شده است.

قیمت و خرید ورق رنگی

انواع مختلفی از ورق ‌های رنگی از قبیل ورق کرکره رنگی، شادولاین، ذوزنقه و … در بازار موجود است. همچنین این ورق ‌ها توسط شرکت ‌ها و تولید کننده‌ های مختلفی به بازار عرضه می ‌شوند. از دیگر فاکتور های موثر بر قیمت ورق رنگی نوسانات ارزی است. همچنین ابعاد و سایز نیز بر قیمت ورق رنگی تاثیر گذار است. شما می ‌توانید جهت اطلاع از قیمت دقیق انواع مختلف ورق رنگی از جمله قیمت ورق کرکره ای یا سینوسی، ورق شادولاین، ژنوا و … به سایت آراد آهن مراجعه فرمایید و در صورت هر گونه سوال یا ابهام با کارشناسان آن تماس حاصل فرمایید. شرکت آراد آهن به خوبی شما را در زمینه خرید این محصول راهنمایی و هدایت می ‌کند.جهت خرید ورق رنگی فولاد مبارکه اصفهان می توانید با آراد آهن ، تماس بگیرید.

جمع بندی

ورق رنگی از جمله محصولات فولادی است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. در این مطلب به معرفی محصول ورق رنگی پرداختیم تا شما را در تهیه بهترین نوع آن یاری کرده باشیم. روش تولید این محصول را به صورت کامل شرح دادیم. و شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت هر کدام از کارخانه ها مراجعه کنید. نمونه ای از بهترین ورق ها، ورق رنگی سمنان است. این ورق ‌ها در ضخامت کم و در رنجی حدود ۰.۱۵ میلی متر الی ۰.۷۰ میلی متر تولید می‌ شوند. کارخانه‌ های مختلفی جهت تامین نیاز گسترده به این محصول در داخل کشور مشغول به فعالیت هستند. اگر شما قصد خرید این محصول را دارید می ‌توانید به راحتی با کارشناسان آراد آهن تماس حاصل فرمایید. و از بهترین قیمت ‌ها و خدمات بهره مند شوید.آراد آهن نمایندگی فروش ورق رنگی فولاد مبارکه اصفهان میباشد.