آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

همه چیزهایی که باید در مورد میلگرد ۱۲ بدانید

میلگرد |قیمت میلگرد
۵/۵ - (۱ امتیاز)

 

 همه چیزهایی که باید در مورد میلگرد ۱۲  بدانید
قیمت میلگرد ۱۲

قصد داریم راجع به میلگرد و قیمت میلگرد ۱۲ صحبت کنیم. میلگرد یکی از مصالح فولادی مهم و ضروری در صنعت ساختمان سازی محسوب می‌شود. که از آن برای افزایش مقاومت بتن در برابر نیروی کششی استفاده می‌شود. میلگرد در داخل بتن بکار می‌رود و با سیمان درگیر می‌شود. یکی از سایزهای میلگرد موجود در بازار آهن آلات میلگرد سایز ۱۲ است که قطر اسمی آن ۱۲ میلی‌متر می‌باشد. مقاومت میلگرد ۱۲ در برابر نیروی فشاری، کششی و تسلیمی بسیار زیاد است. مقاومت و استحکام میلگرد ۱۲ بیشتر از میلگرد ۸ و۱۰  و نرمی و انعطاف‌پذیری آن کمتر از این دو سایز می‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی های میلگرد ۱۲ بیشتر آشنا شوید.

قیمت میلگرد

مشخصات فنی میلگرد ۱۲

وزن یک شاخه میلگرد سایز ۱۲  با طول ۱۲ متر، تقریبا ۱۱ کیلوگرم است. بیشترین کاربرد میلگرد ۱۲ در صنعت ساختمان سازی می‌باشد. به طور کلی میلگرد به دو دسته‌ی میلگرد آجدار و میلگرد ساده تقسیم ‌بندی می‌شود. میلگرد ۱۲ ساده، سطحی صاف و بدون آج دارد. و معمولا از جنس فولاد نرم و براساس استاندارد ملی ایران ISIRI 3132 ساخته می‌شود. این میلگرد از مقاومت کششی کمتری نسبت به میلگرد آجدار برخوردار است. در زمان خرید میلگرد ساده به راحتی می‌توان از روی شکل ظاهری، آن را تشخیص داد. میلگرد ساده جهت تغییر شکل، عملیات جوشکاری، عملیات آهنگری و غیره مناسب می‌باشد. از میلگرد ساده سایز ۱۲، در ساختمان جهت دور پیچ اعضای سازه، نمای ساختمان، به عنوان یک میلگرد حرارتی در ساختمان و غیره استفاده می‌شود.

قیمت خرید میلگرد آجدار سایز ۱۲ بر اساس گرید آن (A2 یاA3 ) متفاوت می‌باشد. این دو گرید میلگرد به دلیل مقاومت بالا و خشک بودن، دارای قابلیت آهنگری، خمکاری و جوشکاری نمی‌باشند. از میلگرد  A2 و A3 در ساخت اسکلت فلزی، تیرچه بتی، فوندانسیون و غیره استفاده می‌شود. فروش میلگرد ۱۲ به صورت شاخه‌ای صورت می‌گیرد. کارخانه‌ ذوب آهن اصفهان، کارخانه ظفربناب، میلگرد شاهرود و غیره همگی میلگرد‌های آجدار با گرید A2 و A3 را تولید می‌کنند که قیمت میلگرد ذوبی نسبت به سایر رقبا بیشتر می‌باشد.

قیمت میلگرد ۱۲

قیمت میلگرد ۱۲ با توجه به برند و کارخانه تولید کننده، وزن، طول و کیفیت آن متفاوت می‌باشد. قیمت میلگرد در واقع بر اساس قیمت مواد اولیه تشکیل دهنده آن به علاوه هزینه تولید میلگرد تعیین می‌گردد. بیشتر کارخانجات تولید میلگرد در ایران محصولات خود را بر اساس استاندارد ملی ایران تولید می‌کنند. با این حال ممکن است برخی از این کارخانه‌ها به دلیل متفاوت بودن روش تولید و یا تفاوت در کیفیت مواد اولیه، میلگرد با کیفیت پایین‌تری نسبت به استاندارد ملی ایران تولید کنند.

به طور کلی میلگرد بر اساس وزن به دو دسته‌ی سبک و سنگین تقسیم می‌شود، قیمت میلگرد ۱۲ سنگین نسبت به نوع سبک آن گرانتر می‌باشد. منظور از میلگرد سبک، میلگردی است که وزن آن از وزن استاندارد کمتر و کیفیت آن از حد استاندارد پایین‌تر است. میلگرد سنگین، میلگردی است که وزن آن مطابق با وزن جدول اشتال است. و با در نظر گرفتن کارخانه تولیدکننده از کیفیت بالاتری برخوردار می‌باشد.

بازرگانی آراد آهن که به عنوان نمایندگی فروش میلگرد در اصفهان فعالیت می‌کند توانسته با خرید محصولات فولادی برندهای معتبر به صورت مستقیم و بی واسطه و در تناژ بالا، بهترین قیمت میلگرد ۱۲ را به مشتریان خود ارائه نماید.

قیمت میلگرد 12

قیمت روز میلگرد ۱۲

برای اینکه از قیمت  روز میلگرد ۱۲ آگاه شوید ساده‌ترین راه استعلام قیمت از مراکز و شرکت‌های فروش یا پیگیری قیمت‌ها از وب سایت‌های رسمی خرید و فروش این محصول مانند سایت آراد آهن نمایندگی فروش انواع میلگرد  در تهران  مشهد  اصفهان مشهد تبریز بندرعباس اهواز یاسوج خرم آباد همدان رشت کرج قزوین شیراز زاهدان بجنورد کاشان یزد می‌باشد.

ولی لازم است بدانید که قیمت  روز میلگرد ۱۲ همچون قیمت سایر مقاطع فولادی، روزانه تحت تاثیر عوامل زیادی قرار می‌گیرد. به این دلیل که عمده مصرف این محصول در صنعت ساخت و ساز می‌باشد بنابراین رونق یا رکود بازار مسکن می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش یا کاهش تقاضای محصولات فولادی ساختمانی از جمله میلگرد داشته باشد.

علاوه بر میزان عرضه و تقاضا، مسائل سیاسی و اقتصادی، سیاست‌های منطقه‌ای و بین المللی، قیمت جهانی میلگرد، قیمت مواد اولیه، هزینه‌های حمل و نقل و غیره نیز بر قیمت میلگرد امروز تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر بالاترین نرخ میلگرد ۱۲ را می‌توان قیمت میلگرد ۱۲ ذوب اهن اصفهان دانست که با کیفیت‌ترین برند موجود در بازار آهن آلات می‌باشد. از برندهای دیگر این محصول می‌توان به میلگردهای زاگرس، میانه، ابهر و غیره اشاره کرد. آراد آهن با تضمین کیفیت و قیمت تمامی محصولات خود توانسته جایگاه ویژه‌ای را در بین مشتریان و مصرف کنندگان این محصولات بدست آورد..

وزن میلگرد ۱۲

وزن میلگرد از مهم ترین عوامل موثر بر کیفیت و قیمت آن است. بنابراین اولین چیزی که مشتری هنگام خرید باید به آن دقت و توجه داشته باشد، وزن میلگرد است. در واقع وزن میلگرد برابر با نیرویی است که میلگرد می تواند تحمل کند. به همین دلیل اطلاع از وزن میلگرد برای محاسبه هزینه نهایی پروژه و توان سازه توسط مهندسان پروژه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. طبق نظر کارشناسان، با استفاده از وزن میلگرد می توان مرغوب یا نامرغوب بودن میلگرد را به راحتی تشخیص داد. از آنجایی که وزن میلگرد کارخانه های مختلف با یکدیگر متفاوت است، وزن میلگرد ۱۲ کارخانه ذوب آهن اصفهان در حدود ۱۱ کیلوگرم می باشد. 

 

خرید میلگرد ۱۲

خرید میلگرد ۱۲ در بازار آهن آلات کشور هم به صورت شاخه‌ای و هم بصورت بندیل برای خریداران امکان پذیر می‌باشد. البته قیمت خرید میلگرد آجدار ۱۲ برحسب کیلوگرم محاسبه می‌گردد و خریدار می‌بایست با توجه به وزن هر شاخه و یا بندیل مبلغ نهایی را پرداخت نماید. میلگرد آجدار اغلب در بندیل‌های ۲ تنی در بازار عرضه می‌شود که تعداد شاخه در هر بندیل با توجه به کارخانه تولید کننده آن متفاوت است.

خرید میلگرد ۱۲ ذوب آهن اصفهان به دلیل کیفیت بالا و منطبق بودن وزن آن با جدول اشتال در بازار آهن آلات از تقاضای زیادی برخوردار است و قیمت روز آن توسط بسیاری از پیمانکاران، مهندسان و فعالان حوزه ساخت و ساز به صورت روزانه پیگیری و رصد می‌شود. بازرگانی آراد آهن نمایندگی فروش میلگرد ذوب آهن اصفهان در ایران ، یکی از مراکز معتبر و شناخته شده در بازار آهن و فولاد ایران می‌باشد که در سبد محصولات خود، میلگردهای ساده و آجدار باکیفیت را با مناسب‌ترین قیمت به مشتریان خود عرضه می‌دارد. این مجموعه افتخار دارد که ارزانترین قیمت میلگرد ذوب اهن اصفهان در بازار آهن و فولاد ایران را به مشتریان خود عرضه می‌دارد. جهت دریافت هر گونه مشاوره و راهنمایی از طریق شماره درج شده در سایت آراد آهن با کارشناسان واحد فروش ما تماس بگیرید.