آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

با انواع لوله داربستی آشنا شوید!مشخصات فنی+جدول وزنی

لوله داربستی
۵/۵ - (۲ امتیاز)

آراد آهن مرکز فروش انواع لوله فولادی معتبر به قیمت درب کارخانه. 

برای مشاهده لیست قیمت لوله بر روی دکمه زیر کلیک کنید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما با شماره ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگیرید .

لوله داربستی چیست؟ 

داربست سازه ای فلزی یا چوبی می باشد که جهت دسترسی به ارتفاعات ساختمان در زمان ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. انواع داربست از اتصال لوله های داربستی به یکدیگر ایجاد می شود که فاصله آن از ساختمان می بایست بین ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر باشد. لوله های داربستی در صنعت به نام های اسکافلد و لوله های صنعتی نیز شناخته می شوند. لوله داربستی به دو صورت لوله گالوانیزه و فولادی تولید می شوند که هر کدام از لوله های داربستی دارای دو نوع درزدار و بدون درز هستند. قیمت لوله داربستی از نوع بدون درز از نوع درزدار آن بالاتر است؛ چرا که هم از لحاظ ایمنی و هم از نظر کیفیتی در جایگاه بالاتری قرار دارد. لوله های داربستی دارای سه دسته سبک، معمولی و سنگین هستند. برخی از ویژگی های انواع لوله های داربستی عبارت هستند از:

  • ضخامت لوله های داربستی در اندازه های ۲، ۲.۵، ۳ و ۴ میلی متر طراحی می شود که متداول ترین انواع لوله داربستی در صنعت ۲ و ۲.۵ میلی متر است.
  • آزمایشات آب یا گاز برای لوله داربستی انجام نمی شود چون برای انتقال دادن هیچ نوع سیالی مورد استفاده قرار نمی گیرند.
  • انواع لوله های داربستی دارای قطری (قطر خارجی) به اندازه ۴۸ میلیمتر هستند از این رو به لوله داربستی، لوله پنج نیز گفته می شود.
  • وزن انواع لوله های داربستی وابسته به ضخامت و اندازه لوله داربست خواهد بود.
  • طول انواع لوله های داربستی ۳ تا ۶ متر است.
  • رایج ترین نوع از سایزهای لوله داربستی همان لوله ۵ یا  ۱.۱/۲ اینچ است.

داربست های ساختمانی در بسیاری از کارهای ساخت و ساز و کارهایی دیگر مثل تعمیرات، نمای ساختمان، شستشوی نما، زیباسازی و تبلیغات، عموماً به صورت موقت به کار برده می شوند.

داربست های فلزی به این دلیل مورد استفاده قرار می گیرند تا دستیابی به نقاط کور برای کارگران و تعمیرکاران امکان پذیر باشد. نقاطی در یک ارتفاع بلند و یا طبقات بالایی ساختمان ها. داربست های فلزی از انواع لوله های داربستی و بست هایی که لوله های داربستی را به یکدیگر وصل می کنند، تشکیل شده اند. در واقع استفاده از انواع لوله داربستی به منظور اسکلت بندی این داربست ها انجام می شود.

 

انواع لوله داربستی

عوامل اثرگذار بر قیمت انواع لوله داربستی کدام است؟

محاسبه قیمت روز لوله داربستی تحت تأثیر عوامل متعددی است و هم به صورت وزنی و هم به صورت شاخه ای تعیین می شود. اگر محاسبه قیمت انواع لوله های داربستی به شکل شاخه ای انجام شود، فروش لوله داربستی ۵ از نوع سبک در مقایسه با لوله های داربستی معمولی و سنگین با قیمتی ارزان تر انجام خواهد شد. در عوض، چنانچه محاسبه قیمت انواع لوله داربستی به صورت وزنی انجام شود، تفاوت قیمتی زیادی برای هر سه نوع لوله داربستی، از نوع سبک، معمولی و سنگین ایجاد نخواهد شد

 

انواع داربست

برای اینکه کار بر روی داربست به راحتی انجام شود، مدل های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است. ساخت هر نوع داربستی به خرید انواع لوله داربستی بستگی دارد. ما در این مطلب شما را با انواع داربست آشنا می کنیم.

داربست چکشی ستاره

داربست چکشی ستاره شامل مهارهای افقی و پایه های قائمه است. سهولت در جابجایی و انتقال انواع لوله های داربستی، عدم نیاز به کارگر ماهر، سهولت در باز و بسته شدن و عدم نیاز به آچار از مزایای این نوع محصول به شمار می رود. امروزه با توجه به رونق گرفتن کسب و کارهای اینترنتی، فروش آنلاین انواع لوله در بسیاری از سایتهای معتبر نظیر آراد آهن صورت می گیرد.

داربست مثلثی

 این سازه شامل فریم های مثلثی شکل است. در این سازه، فریم ها به شکل نر و ماده به یکدیگر متصل می شوند و فضای خوبی برای کار مهیا می گردد. عدم نیاز به کارگر ماهر و باز و بسته شدن آسان این داربست ها از جمله مزایای آنها محسوب می شود. برای اطلاع از قیمت لوله داربستی بهتر است به یک مرجع فروش معتبر مانند آراد آهن مراجعه کنید. لوله های داربستی در سایزهای مشخصی در کارخانه های داخلی تولید و به بازار عرضه می شوند.

داربست چکشی کاسه ای

 داربست چکشی دارای مهارهای افقی و پایه های قائم می باشد و از نمونه های بسیار پر کاربرد و ایمن است. از این نوع محصول می‌توان در داربست بندی نمای ساختمان ها استفاده نمود. عدم نیاز به مهار بندی در ارتفاعات بالا و همچنین قابلیت توسعه در پلان از جمله مزایای انواع این محصول می باشد. اگر شما به دنبال قیمت لوله داربستی ۶ متری هستید، می توانید به سایت آراد آهن مراجعه کنید. در این سایت انواع لوله داربستی عرضه می شود و شما با توجه به نیاز می توانید انواع لوله داربستی مورد نظر خود را تهیه کنید.

وزن انواع لوله داربستی

با توجه به این که مقاطع فولادی بر حسب وزن به فروش می رسند، وزن انواع لوله داربستی از اهمیت بالایی برخوردار است. وزن انواع لوله داربستی نیز مانند دیگر آهن آلات اهمیت دارد و هنگام خرید، باید به این پارامتر توجه کرد. وزن انواع لوله داربستی به قطر خارجی، طول لوله داربستی و ضخامت انواع لوله داربستی بستگی دارد. بیشتر کارخانه ها ضخامت دیواره لوله داربستی را ۴ میلیمتر در نظر می گیرند. استاندارد تولید لوله داربستی BS EN 39:2001 است. حتما می دانید که وقتی یک محصول فولادی از استاندارد مشخصی تبعیت نکند، نمی توان از آن به عنوان یک محصول ایده آل یاد کرد.

قطر خارجی انواع لوله داربستی ۴۸.۶ یا ۴۸.۳ می باشد و ضخامت انواع لوله داربستی می تواند ۲، ۲.۵، ۲.۷۵، ۳، ۳.۵ تا ۴ باشد. هنگام خرید انواع لوله داربستی به وزن آن حتما توجه داشته باشید و سعی کنید همواره انواع لوله های داربستی با کیفیتی تهیه کنید. سایز رایج انواع لوله داربستی در کشور ۱۱.۲ اینچ است که معرف همان لوله داربستی با سایز ۵ می باشد. لوله های داربستی اغلب در طول ۶ متر تولید می شوند.

 

قطر لوله (mm)

طول لوله (m)

ضخامت لوله(mm)

وزن (kg)

۴۸.۳

۲-۶

۲.۷۵

۱۸.۵۳

۴۸.۳

۲-۶

۳

۲۰.۱۱

۴۸.۳

۲-۶

۳.۲

۲۱.۳۵

۴۸.۳

۲-۶

۳.۶

۲۳.۸۱

۴۸.۳

۲-۶

۳.۷۵

۲۴.۷۲

۴۸.۳

۲-۶

۳.۸

۲۵.۰۲

۴۸.۳

۲-۶

۴

۲۶.۲۲

۴۸.۳

۲-۶

۲.۱

۱۴.۴۵

۴۸.۶

۲-۶

۲.۲

۱۵.۱

۴۸.۶

۲-۶

۲.۳

۱۵.۷۶

۴۸.۶

۲-۶

۲.۴

۱۶.۴۱

۴۸.۶

۲-۶

۲.۵

۱۷.۵

۴۸.۶

۲-۶

۲.۶

۱۷.۷

۴۸.۶

۲-۶

۲.۷

۱۸.۳۴

 

آراد آهن مرکز فروش انواع لوله فولادی معتبر به قیمت درب کارخانه. 

برای مشاهده لیست قیمت لوله داربستی بر روی دکمه زیر کلیک کنید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما با شماره ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگیرید .

وزن لوله داربستی

اجزای تشکیل دهنده داربست

مهم ترین اجزای داربست عبارتند از: لوله داربستی، تخته داربست،کفشک فلزی، کفشک پایه، مغزی و کاور. در ادامه مقاله به بررسی هر یک از آنها خواهیم پرداخت:

لوله داربستی:

انواع لوله داربستی عبارتند از: لوله داربستی گالوانیزه و لوله داربستی فولادی . لوله های داربستی گالوانیزه و فولادی در دو نوع درزدار و بدون درز در بازار موجود می باشند که ایمنی و استحکام لوله بدون درز بیشتر می باشد.جهت 

تخته داربست:

تخته داربست در دو نوع فلزی و چوبی با ضخامت های ۶.۳-۳.۸ سانتی متر و طول ۴ و ۶ متری در بازار موجود می باشد.

کفشک فلزی:

جنس این کفشک، فلزی می باشد و در قسمت اتصال لوله های داربستی به یکدیگر و روی کفشک پایه قرار می گیرد.

کفشک پایه:

جنس این کفشک، چوبی و در سطوح ناهموار در زیر کفشک فلزی جهت جبران ناهمواری زمین، مورد استفاده قرار می گیرد.

مغزی:

جهت اتصال لوله های داربستی از این محصول استفاده می شود.

کاور(روکش):

محل اتصال لوله های داربستی توسط کاور، پوشانده می شود.

نکات ایمنی نصب داربست

نکات ایمنی در ایجاد این سازه بسیار ضروری است زیرا مستقیما با جان انسان‌ها سر و کار دارد. داربست به عنوان نگهدارنده کارگران مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین باید با دقت نصب شده و همچنین از انواع لوله های داربستی استاندارد و جنس مرغوب در تشکیل آن استفاده شود. از نکات ایمنی مهم دیگر در نصب داربست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در ارتفاع‌های کم از انواع لوله‌های داربست با وزن کم و قد کوتاه استفاده شود.
  • در ساختمان‌ها با ارتفاع بلند از لوله‌های داربستی با قطر ۵ سانتی‌متر استفاده شود.
  • در حداکثر ارتفاع مجاز ۳ متری نصب شود.
  • فاصله بین پایه‌های عمودی حداکثر ۲ متر باشد.
  • استفاده از کفش‌های ایمن و غیر لغزنده در حین کار بر روی داربست
  • محکم بسته شدن تمامی بست‌ها و اتصالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *