آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

میلگرد ck45 چه ویژگی ها و کاربردهایی دارد؟

میلگرد سیکا45
۵/۵ - (۲ امتیاز)

میلگرد سیکا ۴۵ یکی از انواع میلگرد با ویژگی های منحصر به فرد است که کاربردهایی خاص دارد. کاربردهای گوناگون این نوع میلگرد به دلیل خواص و ویژگی های ساختاری آن است. میلگرد ck45 را از فولاد ck45 که از گروه فولادهای آلیاژی یا فولادهای کربنی است، تهیه می کنند. تولید این نوع فولاد تحت عملیات حرارتی انجام می شود. این نوع فولاد از استحکام خوبی برخوردار است. علاوه بر این، در مقابل اصطکاک و ضربه دارای مقاومت بالایی است. ترکیب شیمیایی آن را مواد زیر تشکیل می دهند:

  • کربن (Carbon): 0،۴۵
  • سیلیسیم یا سیلیکا (Silicon): 0،۲۵
  • منگنز (Manganese): 0،۶۵

میلگرد ck45 چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های میلگرد سیکا ۴۵ به صورتی است که آن را جزء پر مصرف ترین میلگردها قرار داده است. از ویژگی های میلگرد ck45 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن استحکام بسیار بالا: این نوع میلگرد در مقایسه با میلگردهای فولادی معمولی (ST37) دارای کربن با درصد بیشتری است. همین خصوصیت روی استحکام آن فوق العاده اثر گذاشته و کاربرد آن را در صنایع مختلف بالا برده است.
  • دارای قابلیت ماشین کاری
  • برخوردار بودن از کشش خوب
  • مناسب برای جوشکاری: میلگرد ck45 را تحت عملیات حرارتی قرار می دهند تا دارای برخی خصوصیت های مکانیکی خاص شود. دلیل انجام این کار این است که این نوع میلگرد با محتوای کربن ۴۵ درصدی خود مناسب کارهای جوشکاری نیست. در صورتی که می توانند آن را با انجام عملیات حرارتی برای این کار آماده کنند. به این شکل که قبل و بعد از جوشکاری آن را حرارت می دهند.
میلگرد سیکا 45

میلگرد سیکا ۴۵ چه کاربردهایی دارد؟

میلگرد ck45 را برای ساخت وسایل گوناگونی مانند قطعات خودرو، چرخ دنده، شفت، غلطک های صنعتی و یاتاقان استفاده می کنند. موارد مصرف زیر نیز برخی دیگر از مهم ترین کاربردهایی است که برای میلگرد سیکا ۴۵ در صنایع وجود دارد:

مکانیکی

قطعه های مکانیکی متنوعی با استفاده از میلگرد ck45 ساخته می شوند. این قطعات از نظر داشتن استحکام بالا و ضد سایش بودن دارای مقبولیت بالایی در بازار آهن آلات هستند.

ساخت پیچ و مهره

تولید پیچ و مهره یکی دیگر از محصولاتی است که با استفاده از میلگرد سیکا ۴۵ به تولید انبوه می رسد. مورد استفاده این محصولات در مصارف عموم و خاص انجام می شود.

 

کشتی سازی

صنعت کشتی سازی یکی از صنایعی است که فوق العاده وابسته به محصولات تولیدی صنعت فولاد است. میلگرد ck45 برای ایجاد استحکام در ساخت قسمت های مختلف این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

ساخت تجهیزات الکتریکی

یکی دیگر از موارد مصرف میلگرد سیکا ۴۵ برای ساختن تجهیزات الکتریکی است. دلیل این انتخاب برخوردار بودن میلگرد ck45 از مقاومت بالا در مقابل سایش حاصل از اصطکاک و چرخش است.

ساختن وسایل و تجهیزات نظامی

میلگرد ck45 دو ویژگی مهم دارد که آن را برای ساخت وسایل و تجهیزات نظامی مناسب کرده است. این ۲ ویژگی عبارت هستند از:

  • مقاومت بالای سایشی
  • ابزار پذیری مناسب

آنالیز شیمیایی میلگرد ck45

به ck45 فولاد کربن متوسط نیز گفته می شود. برای دستیابی به خواص مکانیکی خاص می توان این نوع فولاد را بیشتر تحت عملیات حرارتی قرار داد. میزان کربنی که در این فولاد وجود دارد ان را برای جوشکاری نامناسب کرده است اما می توان با استفاده از روش هایی چون الکترود هیدروژن پایین عملیات جوشکاری را برروی فولاد ck45 انجام داد. سختی سطح برای ۵۷ ~ ۶۲ HRC را می توان برای این فولاد تا عمق ۱ میلیمتر بدست آورد. در جدول زیر می توانید عناصر به کار رفته در میلگرد ck45 را مشاهده نمایید.

عناصر شیمیاییمقدار عناصر بر حسب درصد
کربن (C)۰.۴۲ - ۰.۵۰
منگنز (Mn)۰.۵۰ - ۰.۸۰
سیلیسیم(Si)۰.۴۰
کروم (Cr)۰.۴۰
نیکل (Ni)۰.۴۰
مولیبدن (Mo)۰.۱۰
فسفر (P)۰.۰۳۵
گوگرد (S)۰.۰۲ - ۰.۰۴
میلگرد ck45

کلام آخر درباره میلگرد سیکا ۴۵

کلام آخر در رابطه با میلگرد سیکا ۴۵ به کشورهای تولید کننده آن و خرید شما مربوط می شود. این نوع میلگرد را می توانید از انواع تولیدات داخلی یا انواع وارداتی آن انتخاب کنید. شاخص ترین کارخانه های تولید کننده میلگرد ck45 داخل کشور در اسفراین، اصفهان و یزد قرار دارند. انواع وارداتی این نوع میلگرد را نیز عموماً از کشورهایی مثل روسیه، آلمان و اوکراین وارد می کنند. اما بهترین انتخاب را زمانی می توانید داشته باشید که از کارشناس های مراکز معتبر فروش میلگرد ck45 مشاوره بگیرید. با این روش خرید قادر به در اختیار داشتن مناسب ترین نوع میلگرد خواهید بود. علاوه بر این، به دلیل داشتن بهترین انتخاب می توانید به صرفه ترین خرید را نیز تجربه کنید.

آراد آهن مرکز فروش انواع آهن آلات به قیمت درب کارخانه. 

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما بر روی دکمه زیر کلیک کنید یا با شماره درج شده روی سایت تماس بگیرید .