آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

تجهیزات ساختمانی کدامند؟!

خرید تجهیزات ساختمانی
به این مقاله امتیاز دهید

لوازم ساختمانی براساس نوع عملکردی که دارند برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ابزارآلات ساختمانی در کارهایی مانند اندازه‌گیری، نگهداری، برش، اتصال، مخلوط کردن، حفر، تخریب و … کاربرد فراوانی دارند. استفاده از ابزار آلات تخصصی ساختمانی مرغوب و باکیفیت در هر مرحله از ساخت و ساز به فعالان این حوزه کمک می‌کند تا مسیر تکامل پروژه خود را به درستی طی کنند. درواقع، برای انجام هر کار ساختمانی به یک یا چندین ابزار مختلف نیاز می‌شود؛ در ادامه این مقاله به معرفی تجهیزات ساختمانی و کاربرد هرکدام می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

تجهیزات ساختمانی کدامند

صنعت ساختمان سازی یکی از ارکان مهم در توسعه اقتصادی هر کشور می‌باشد. این صنعت خود شامل دو بخش تولید انواع لوازم ساختمانی و ارائه‌ی خدمات ساختمان سازی می‌شود. قیمت و کیفیت مصالح ساختمانی از جمله عوامل مهمی هستند که بر سطح کیفیت رقابت در بازار مسکن تاثیر می‌گذارند.

براساس پیچیدگی و بزرگی پروژه‌های ساختمانی و عمرانی، از ابزار و تجهیزات ساده و دستی و یا ماشین آلات بزرگ ساختمان ‌سازی در ساخت سازه استفاده می‌شود. استفاده از ابزار و لوازم ساختمانی سالم و ایمن از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که پیمانکاران باید در زمان ساخت و ساز پروژه خود رعایت کنند. به همین منظور آن‌ها باید قبل از استفاده از تمامی ابزارآلات ساختمانی، از صحت کارکرد آن‌ها اطمینان لازم را کسب نمایند. و طرز استفاده صحیح از این لوازم را نیز به کارگران خود آموزش دهند تا از بروز اتفاقات و آسیب‌های ناگوار جانی و مالی جلوگیری شود و پروژه به نحو احسن به پایان برسد.

انواع تجهیزات ساختمانی

تجهیزات ساختمانی با گذشت زمان دچار تغییراتی شده‌اند که براساس نیاز افراد، انواع ساختمان‌ها و شرایط آب و هوایی منطقه، ساخته می‌شوند و یا تکمیل شده‌اند. امروزه ساخت مصالح ساختمانی مدرن رونق زیادی دارد و از آن‌ها برای رفع نیازهای متنوع ساخت و ساز در جهان مدرن استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین لوازم ساختمانی که جهت ساخت و ساز، به صورت فراوان مورد استفاده قرار می‌گیرند، خواهیم پرداخت.

جک سقفی

از جک سقفی یا جک ساختمانی جهت ثابت نگه‌داشتن و تحمل بار ایجاده شده توسط سقف، به صورت موقت استفاده می‌شود. جک سقفی با توجه به نوع و شکل آن برای انواع سقف‌های ساختمانی مانند تیرچه بلوک، یونولیت، طاق ضربی، وافل و … استفاده می‌شود. تمامی سقف‌ها در هنگام ساخته شدن برای پایداری و مقاومت، نیاز به یک نگهدارنده و تکیه‌گاه دارند تا پایین نریزند، جک ساختمانی می‌تواند این کار را انجام دهد. به خصوص در زمان ساخت سقف‌های قالب بتنی حتما باید از این جک‌ها استفاده شود.

در زمان خرید جک سقفی به این نکته توجه داشته باشید. که این محصول در انواع متنوعی در بازار موجود می‌باشد و شما می‌توانید با توجه به نوع نیاز خود، آن را تهیه کنید. انواع جک ساختمانی شامل جک سقفی صلیب‌دار، جک سقفی بدون صلیب، جک سقفی شمعی، جک سقفی فلزی، جک سقفی عراقی، جک سقفی تلسکوپی و  … می‌باشد.

قیمت جک سقفی

شما می‌توانید انواع جک‌های سقفی را با قیمتی مناسب از آراد آهن بزرگترین تامین کننده تجهیزات ساختمانی در ایران خریداری نمایید. در صورتی که برای خرید تجهیزات ساختمانی  و یا انتخاب نوع جک مورد نیاز، به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و درخواست مشاوره رایگان نمایید.

خرپا

خرپا یا تیر توخالی مشبک، یکی از تجهیزات مهم ساختمانی محسوب می‌شود که سازه‌ای چهارچوبی و مثلثی شکل از جنس فلز است و از آن‌ در سقف‌های مرتفع و سقف‌های ساختمان‌های چند طبقه و نیز در سقف ساختمان‌های صنعتی یک طبقه، برای مقاومت در برابر نیروهای گرانشی استفاده می‌شود. خرپاها همچنین در دیوارهای چند طبقه و در پل‌هایی با طول بلند، برای تحمل بارهای سنگین و بارهای جانبی و در تیرهای بلند افقی سازه‌های صنعتی جهت مقاومت در برابر نیروهای جانبی و ایجاد ثبات جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از خرپاها برای ساخت پوشش دهانه‌های بزرگ سازه‌ها به صورت گسترده استفاده می‌شود. برای ساخت خرپا مواد نسبتاً کمتری مصرف می‌شود. و به نیروی کار کمتری نیز نیاز است، بنابراین استفاده از خرپا، در ساخت سازه‌های فضایی بسیار مناسب می‌باشد. معمولا خرپاها به سه دسته‌ی ساده؛ مرکب؛ پیچیده و مبهم تقسیم‌بندی می‌شوند.

قیمت خرپا

در وب سایت آرادآهن تامین کننده تجهیزات ساختمانی در ایران، قیمت روزخرپا در سایزهای مختلف به صورت روزانه و همزمان با نوسانات بازار آهن آلات ایران، به روز می‌شود و در اختیار علاقمندان و مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. بنابراین جهت خرید تجهیزات سا ختمانی از جمله خرپا می‌توانید پس از مشاهده قیمت آن در سایت، نسبت به ثبت سفارش خرید خود از این مجموعه  اقدام نمایید.

قالب بتن سقف

امروزه قالب بتن در صنعت ساختمان سازی یکی از لوازم ساختمانی ضروری و مهم به شمار می‌رود. از قالب بتن جهت ثابت نگه داشتن بتن خیس تا زمانی که کاملا خشک شود استفاده می‌شود. انواع مختلفی از قالب های بتنی در بازار موجود می‌باشد که قالب‌های فلزی به دلیل استحکام بیشتر و قیمت مناسب‌تر از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

از مزایای قالب بتن فلزی می‌توان به داشتن سطحی صاف، نچسبیدن به بتن، حمل و نقل آسان، مقاومت فیزیکی بالا، اتصالات ساده، سرعت اجرای مناسب، استفاده به صورت مدولار، تکرارپذیری بالا و … اشاره کرد. تنها عیب قالب بتن فلزی، عدم انعطاف پذیری آن می‌باشد. ولی به دلیل داشتن مزایای زیاد، قالب بتن فلزی پرمصرف‌ترین نوع از قالب‌های بتن در صنعت ساخت و ساز می‌باشد.

قیمت قالب

قالب‌های فلزی معمولا بدون درز ساخته می‌شوند تا در حین کار شکسته نشوند. به دلیل کاربرد حساسی که این قالب‌ها دارند باید از قالب بتنی باکیفیت در ساخت و ساز استفاده کرد. در زمان خرید قالب بتن باید به در دسترس بودن مواد اولیه، قیمت مناسب و مقاومت بالای این محصول توجه داشته باشید.

آرادآهن مرجع فروش تجهیزات ساختمانی و یکی از تامین‌کنندگان معتبر انواع قالب بتنی در بازار ایران می‌باشد. تنها کافیست با مراجعه به سایت آرادآهن از آخرین قیمت روز قالب بتن سقف اطلاع یابید و درخواست خرید خود را از طریق تماس با کارشناسان فروش ما ثبت نمایید.

گریتینگ

درپوش‌هایی از جنس‌های مختلف و به شکل شبکه‌های توری مانند را گریتینگ می‌نامند که امروزه در صنایع مختلف کاربردهای گسترده‌ای دارند. برای ساخت گریتینگ، عناصر فلزی یا فایبرگلاس به ‌صورت‌ طولی و عرضی، کنار هم قرار گرفته و متصل می‌شوند. گریتینگ فلزی را گالوانیزه می‌کنند تا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم باشد. گریتینگ گالوانیزه از محبوبیت بیشتری نسبت به انواع دیگر این محصول برخوردار است. در برخی از موارد اگر نیاز بود، برای ایجاد زیبایی بیشتر، گریتینک گالوانیزه شده را رنگ می‌کنند. وزن گریتینگ گالوانیزه شده حدود ۳ تا ۹ درصد بیشتر از گریتینگ غیرگالوانیزه می‌باشد.

انواع گریتینگ براساس شکل ظاهری به سه دسته گریتینگ مشبک( دارای سوراخ‌های به ‌صورت مستطیل یا مربع)، گریتینگ اسلات(دارای سوراخ‌های به‌صورت خطوط موازی) و گریتینگ پانچ (دارای سوراخ‌های به‌صورت مربع و یا دایره‌) تقسیم‌بندی می‌شود.ازجمله مزایای گریتینگ می‌توان به وزن پایین، امکان عبور هوا، مقاومت بالا، قیمت مناسب، ظاهر خوب و امکان استفاده به‌صورت نورگیر اشاره کرد.

جهت خرید تجهیزات ساختمانیمانند انواع گریتینگ می‌توانید محصول مورد نیاز خود را از آرادآهن یکی از معتبرترین مراکز فروش تجهیزات ساختمانی در سراسر ایران تهیه نمایید و سفارش خود را در کمترین زمان ممکن و در هر نقطه جغرافیایی از ایران که تمایل دارید دریافت نمایید.

ارزانترین تجهیزات ساختمانی  در ایران

یکی از عوامل بسیار موثر در تعیین قیمت تجهیزات ساختمانی، هزینه‌ی اولیه‌ی تولید آن‌ها است. قیمت این تجهیزات، بر انتخاب و استفاده از برخی مصالح تاثیر می‌گذارد. برای برخی از افراد، صرفه جویی انرژی و مقاومت بالای مصالح اولویت بالاتری در هنگام خرید لوازم ساختمانی دارد. همچنین برای بعضی دیگر از افراد، پرداخت هزینه‌ی بیشتر در قبال کیفیت و طول عمر بالاتر مصالح، مدنظر می‌باشد.با پیشرفت علم و فناوری، در آینده‌ای نزدیک، شاهد نوآوری‌هایی در زمینه تولید محصولات ساختمانی جدید براساس همه‌ی استانداردهای لازم، خواهیم بود که علاوه بر کیفیت و دوام بالا، از قیمت کمتری نیز برخوردار هستند و همه‌ی افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

مصرف‌کنندگان و خریداران انواع لوازم ساختمانی می‌توانند جهت خرید تجهیزات ساختمانی از اصفهان با کارشناسان آرادآهن در ساعات اداری و از طریق شماره‌های درج شده در سایت آرادآهن تماس بگیرند و بعد از استعلام قیمت نهایی محصول مورد نظر خود، نسبت به ثبت سفارش خرید خود اقدام نمایند.