آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

با پروفیل مکزیکی و تفاوت آن با پروفیل فرانسوی به صورت کامل آشنا شوید!

پروفیل مکزیکی - پروفیل فرانسوی
۳/۵ - (۲ امتیاز)

در این مقاله تصمیم گرفتیم تا شما را با تفاوت پروفیل مکزیکی و فرانسوی آشنا کنیم. چرا که نقش مهمی در ساخت درب و پنجره دارند. اما قبل از پرداختن به این موضوع اصلی لازم است با واژه چهارچوب و همچنین تعریفی از پروفیل و انواع و کاربرد آن آشنا باشید. همانطور که می دانید استفاده از پروفیل و قوطی در تمام صنایع، کاربردهای بسیاری دارد. به همین دلیل سهم بزرگی از بازار مقاطع فولادی را به خود اختصاص داده است. دلیل آن چیزی جز تنوع بالا و کاربردهای فراوان این نوع محصولات نیست. در واقع پروفیل ها، مصالحی هستند که از آن در ساخت درب، پنجره و نمای ساختمان استفاده می شود. این مقاطع به دو دسته پروفیل های باز و بسته تقسیم می گردد. هر کدام از این تقسیم بندی ها خود دارای انواع گوناگونی از محصولات است. مثلا از پروفیل های بسته میتوان به قوطی ها اشاره کرد که هر کدام از آنها نیز انواع متفاوتی دارند.

 اما از مهم ترین کاربرد پروفیل ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده در قسمت اعظمی از ساخت درب و پنجره های آلومینیومی و آهنی
  • استفاده در صنعت ساختمان به عنوان تولید نرده های فلزی، ساخت ستون و اسکلت فلزی ساختمان‌ ها
  • به کار بردن پروفیل ها در ساخت شاسی تریلرها و نفت کش ها
  • استفاده در صنعت خودروسازی
  • ساخت وسایلی مانند پایه میز و صندلی و به کاربردن در ساخت چارچوب درب‌ های بزرگ آهنی و انواع قالب‌ های فلزی به کار رفته در ماشین آلات با پروفیل‌ های نبشی و ناودانی
  • پوشش سقف سوله ها با استفاده از پروفیل Z

جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع قوطی و پروفیل بر روی لینک زیر کلیک کنید:

قیمت روز قوطی و پروفیل

چهارچوب چیست؟

در واقع محل اتصال درب و پنجره را چهارچوب می گویند. در گذشته بیشتر از چارچوب چوبی استفاده میشد اما امروزه
چهارچوب های فلزی جایگزین نوع چوبی آن شده اند. دلیلش نصب آسان، مقاوت زیاد در برابر ضربات و خوردگی، مقاومت بالا در برابر آتش سوزی و قابلیت رنگ پذیری بالای آنها است. محور اصلی درب و پنجره در پروژه های ساختمانی، چهارچوب ها هستند. از مهم ترین انواع چهارچوب های فلزی میتوان به چهارچوب ساده، فرانسوی و مکزیکی اشاره کرد.

پروفیل مکزیکی چیست ؟

پروفیل مکزیکی را میتوان یکی از پروفیل های ساختمانی نامید و با نام های دیگری چون چهارچوب قاشقی و نگینی نیز شناخته می شود. برای تولید آن از ورق های روغنی و گرم استفاده می کنند. این پروفیل ها که در دسته پروفیل های باز قرار دارند، براساس درخواست مشتری در خمکاری برای اندازه های متفاوتی تولید می شوند. به همین دلیل، تنوع ابعاد و اندازه در این محصولات بسیار زیاد است. معمول ترین ضخامت هایی که در بازار برای پروفیل مکزیکی وجود دارد بین ۲ تا ۲.۵ میلی متر در طول ۶ متر است.

از طرفی ضخامت این نوع پروفیل ها، وزن آن را تعیین می کند. هر شاخه آن بین ۲۴ تا ۲۹ کیلوگرم به صورت متغیر وزن دارد. همچنین اکثر تولید پروفیل های مکزیکی کارخانه ها در دو سایز ۴ و ۳.۵ کیلوگرمی صورت می گیرد.

پروفیل مکزیکی - پروفیل فرانسوی

انواع پروفیل مکزیکی

پروفیل های مکزیکی را با توجه به انحنای خم آنها در در دو دسته پروفیل مکزیکی بیرون و پروفیل مکزیکی درون تقسیم می کنند. که در نوع بیرون، قوس این پروفیل ها به سمت بیرون قرار دارد و در نوع پروفیل مکزیکی درون، قوس به سمت داخل است.

برای اطلاع از انواع و کاربرد های قوطی و پروفیل مطلب زیر را پیشنهاد می کنیم:

انواع قوطی و پروفیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پروفیل مکزیکی چه ویژگی هایی دارد ؟

پس با توجه به شناختی که تاکنون از پروفیل های مکزیکی پیدا کردیم میتوان گفت این مقاطع فولادی دارای ویژگی های زیر می باشند:

_ نصب راحت

_ دوام بالا

_ مقاومت در برابر آتش سوزی و ضربه

_ طول عمر زیاد

_ مقاوم در برابر حشرات (بر خلاف چهارچوب های چوبی که توسط حشرات خورده می شوند)

_ قابلیت رنگ آمیزی خوب

موارد استفاده از پروفیل مکزیکی ؟

از مهم ترین کاربرد های پروفیل های مکزیکی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت چهارچوب های درب های فلزی، MDF و HDF
  • ساخت درب های ضدسرقت و قاب‌ های پنجره فلزی
  • استفاده در چهارچوب‌ های درب چوبی و پنجره‌ های PVC

پروفیل فرانسوی

این پروفیل در ساخت درب و پنجره های آهنی کاربرد بسیاری دارد. پروفیل فرانسوی از استانداردهای JIS G3131 وG3132 DIN 2395 پیروی می کند و برای تولید آن از روش نورد سرد بهره می برند. به این صورت که ورق سیاه را  با دستگاه های مخصوص نواربری، در ابعاد و اندازه های دلخواه برش می دهند. سپس با دستگاه رول فرمینگ به وسیله غلتک نورد سرد و با ایجاد فشار بر سطح ورق، برای فرآیندشکل دهی به پروفیل فرانسوی آماده می شود.

مهم ترین ترکیبات شیمیایی پروفیل فرانسوی شامل سیلیس، کربن، گوگرد، فسفر و منگنز می باشند. این عناصر در استحکام سازه های فولادی و سبک سازی آن نقش مهمی دارد. از دیگر کاربردهای این پروفیل میتوان مواردی چون نرده کشی اطراف دیوارهای کارخانجات،
زمین های محصور شده، پیاده روها، خیابان ها و ساخت نرده های فلزی برای کناره راه پله ها و پنجره منازل را نام برد.

از دیگر خصوصیات پروفیل فرانسوی، میتوان گفت که در دسته پروفیل های باز قرار دارد و ضخامت آن بین ۲ تا ۲.۵ میلی متر در طول ۶ متر است.

آراد آهن مرجع عرضه کننده آهن آلات در ایران است. قیمت پروفیل درب و پنجره روزانه در سایت آراد آهن اطلاع رسانی می شود.

تفاوت پروفیل مکزیکی با پروفیل فرانسوی  چیست ؟

با معرفی و بیان ویژگی های این دو پروفیل و انجام یک مقایسه با همدیگر، میتوان به تفاوت های بارز پروفیل مکزیکی و فرانسوی پی برد. در واقع اصلی ترین تفاوت بین این دو پروفیل کاربردی، شکل و طراحی سطح مقطع فلزی آنها می باشد. این تفاوت در طراحی در واقع تفاوت در همان عرض و ارتفاع خم آن ها است.

بخاطر همین تفاوت و داشتن خم بیشتر در پروفیل های مکزیکی، وزن هر شاخه از این محصولات ۱۵ درصد بیشتر از پروفیل های فرانسوی است. وزن یک پروفیل فرانسوی به طول ۶۰ و ضخامت ۲ میلی متر برابر با ۲۴ تا ۲۵ کیلوگرم وزن است. این درحالیست که همین خصوصیات در پروفیل مکزیکی وزنی بین ۲۸ تا ۲۹ کیلوگرم دارد.

جمع بندی

به انتهای مطلب پروفیل مکزیکی و تفاوت آن با پروفیل فرانسوی رسیدیم. اگر به دنبال تهیه این محصولات فولادی با بهترین قیمت بازار هستید، می توانید روی شرکت بازرگانی و تجاری آرادآهن حساب کنید. هدف ما ارائه انواع آهن آلات مورد نیاز مشتریان با بهترین قیمت است.

اگر هم می خواهید اطلاعاتی درباره قیمت قوطی و یا دیگر محصولات کسب کنید، کافیست در منو صفحه اصلی سایت آراد آهن که محصولات قرار دارد، قوطی را انتخاب و قیمت آنها را مشاهده کنید. لازم است بدانید که ما فعالیت خود را از سال ۷۷ شروع کرده و اکنون توانسته ایم یکی از مهم ترین مراکز خرید و فروش مقاطع فولادی کارخانه های مطرح و بزرگ باشیم که اعتماد مشتریانی بسیاری را به خود جذب کرده است.

اگر نیازمند مشاوره قبل از خرید هستید، کافیست شماره تماس خود را در فرم ثبت سفارش و یا گفتگوی آنلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. همچنین لازم است بدانید که تمام قیمت محصولات ما در آراد مطابق آخرین تغییر قیمت در بازار فولاد است تا دیگر از این بابت نگرانی نداشته باشید.