آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

تیرآهن دوبل چیست

قیمت تیرآهن
به این مقاله امتیاز دهید

آیا می دانید تیرآهن دوبل چیست؟درباره تیراهن ipe چه میدانید ؟نحوه به دست آوردن قیمت روزانه تیرآهن چگونه است؟ آیا در مورد فرآیند اتصال تیرآهن ها نکاتی را می دانید؟ به نظر شما چگونه می توان یک مرجع مطمئن و معتبر برای خرید تیر آهن های دوبل و تیراهن ipe پیدا کرد؟ اگر جواب این سوالات را نمی دانید اصلا نگران نباشید؛ ما قصد داریم در این متن در مورد تیرآهن دوبل و تیراهن ipe صحبت کرده و به تمامی سوالاتی که در فوق ذکر کردیم، جواب دهیم. ما راهی را به شما پیشنهاد می دهیم که به راحتی قیمت تیرآهن را پیدا کنید.

تیرآهن دوبل چیست

اولین سوالی که در ذهن افراد ممکن است پیش آید این است که تیر آهن دوبل چیست؟ تیر آهن های دوبل، به تیر آهن هایی می گویند که توسط یک پلیت و یا یک بست به هم متصل شده اند. از آنجایی که شاخه های تیرآهن، ۱۲متری است به همین دلیل باید بین تیرآهن ها اتصالی به وجود آید. معمولا در ساختمان هایی که ارتفاع زیادی دارند.

این نوع تیرآهن کاربردی زیادی داشته و حتی در اغلب سازه های فولادی نیز می توان از این نوع تیرآهن استفاده کرد. در تیرآهن دوبل، برای آنکه سیستم باربری جانبی شکل بگیرد، چهارچوب مقاومت در برابر گشتاور برگزیده شده است. معمولا برای ساخت این نوع تیرآهن، دو تیرآهن I مورد استفاده قرار میگیرد. و همان طوری که اشاره کردیم به وسیله بست و یا شفت به هم متصل می شوند. ابعاد تیرآهن، با توجه به تعداد طبقه ها و همچنین وزن مرده و زنده سازه تعیین می شود.

کاربرد تیراهن دوبل

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در مورد تیر آهن دوبل ذکر شود، کاربرد تیرآهن دوبل است. در اغلب پروژه های ساختمان سازی عظیم که نیاز است امنیت به شکل قابل توجهی فراهم شود، از تیرآهن های دوبل استفاده می شود. این نوع تیر، سطح مقطع پهنی داشته و به همین دلیل میزان کمتری از تنش را می تواند انتقال دهد.

عدم انتقال تنش، باعث کاهش و یا خنثی شدن نیروهایی خواهد شد. این نیرو به سازه واردخواهد شد. برای افزایش پایداری سازه، حضور تیرآهن دوبل می تواند بسیار کارا و ارزشمند ظاهر باشد. تیرهای آهنی که به شکل I هستند استحکام و دوام بالایی دارند. و حتی می توان آنها را  در اندازه هایی با طول زیادی حتی تا ۱۰۰ متر نیز تولید کرد و مورد استفاده قرار داد. تیرآهن هایی که به شکل I تولید می شوند. محبوبیت زیادی در دو سری inp و تیرآهن ipe دارند. این نوع تیرآهن خصوصیات خاص و منحصر به فردی دارد که در همین متن به صورت مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

قیمت تیرآهن اصفهان

فرآیند تولید ستون دوبل

فرآیند تولید ستون دوبل برای افزایش کارایی و عملکرد تیرآهن انجام می شود. تیرآهن ها به تنهایی نمی توانند مقاومت و استحکام سازه را موجب شوند. به همین دلیل لازم است که ستون ها، به صورت دوبل به هم متصل شوند و یک تیرآهن جدید ایجاد شود. تیرآهن دوبل به خوبی قادر است از سازه، در برابر تنش هایی مانند زلزله محافظت به عمل آورد. معمولا زمانی که مشخصات فنی و سطح مقطع یک نیمرخ از آهن، برای ایستایی و به کار بردن آن به عنوان یک ستون کافی به نظر نرسد، این فرآیند می تواند بسیار راهگشا باشد. و بسیاری از مشکلات موجود راحل می کند. به همین دلیل و برای تولید ستون های دوبل، به سراغ فرآیند تولید ستون دوبل می روند و چند پروفیل را به هم متصل می کنند.

تیر دوبل، قیمت تیرآهن، تیرآهن دوبل

تیراهن ipe

اتصال تیراهن ها

اتصال تیراهن ها با توجه به انواع متفاوتی از پروفیل ها صورت می پذیرد که متداول ترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • از طریق دوبله کردن: در این روش، دو عدد تیرآهن را در کنار هم قرار می دهند و سپس دو طرف و وسط آنها را طی عملیات جوشکاری به هم متصل می کنند. بعد ستون را برمی گردانند و جوشکاری را مانند قبل انجام می دهند. در سمت دیگر ستون نیز این فرآیند انجام می شود.
  • اتصال با یک ورق سرتاسری: در این روش نیز مقاطع مرکبی به روی دو نیمرخ متصل خواهد شد و یک مقطع مرکبی جدید ایجاد می شود. در این روش، عملیات جوشکاری در فواصل ۳۰ سانتی متری صورت می گیرد.
  • اتصال با قید موازی و یا مورب: در این روش نیز تیرآهن ها در فاصله مشخصی از هم قرار می دهند. قیدهای چپ و راستی وظیفه دارند تیرآهن ها را به هم متصل کنند.

تیر دوبل

تیر دوبل، یکی از مهم ترین قسمت های سازه است تا بتواند امنیت و سلامت را برای سازه فراهم کند. البته تنها حضور این عنصر نیست که می تواند امنیت و پایداری را برای یک ساختمان و سازه فراهم کند، بلکه موارد دیگری نیز در کنار آن دارای اهمیت می باشد. از جمله این مسائل می توان به کیفیت تیر آهن مورد استفاده برای تیر دوبل اشاره کرد.

اگر در فرایند تولید این نوع ستون و یا تیر، کوتاهی و یا نقصی وجود داشته باشد، همه چیز آن که طور انتظار می رود، پیش نرفته و نمی توان امیدوار بود تیرآهن های ضعیف، بسیار مفید و کارا ظاهر شوند. این دقیقا همان موضوعی است که به هنگام خرید تیرآهن باید مورد توجه قرار گیرد. توصیه می کنیم برای خرید این ستون دوبل، به مجموعه هایی مانند مجموعه آراد آهن مراجعه کنید. تضمین کیفیت و تضمین قیمت مهم ترین اصولی این بازرگانی به شمار می رود.

قیمت تیرآهن

از آنجایی که ستون های دوبل به صورت گسترده در پروژه های مختلف عمرانی مورد استفاده قرار می گیرند به همین دلیل قیمت تیرآهن، بر روی هزینه نهایی پروژه تاثیرگذار است. همان طوری که در قسمت های بالایی نیز به آن اشاره  کردیم، این قطعات از مهم ترین قطعاتی هستند که می توانند سلامت سازه را به خوبی تضمین کنند. به همین دلیل است که نمی توان از حضور آنها در سازه های مقاوم و با استحکام بالا چشم پوشی کرد.

اگر به دنبال یک مرجع معتبر برای یافتن قیمت تیرآهن هستید، توصیه می کنیم به سایت آراد آهن مراجعه کنید. در این سایت تمام مقاطع فولادی که در صنایع مختلف و حتی در پروژه های عمرانی و ساختمانی متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند، بروز رسانی می شود. نکته بارزی که در این رابطه باید به آن اشاره شود این است که تمامی قیمت ها به محض تغییر، بروزرسانی می شود و به خریداران این امکان را می دهد تا در کسری از ثانیه و در کوتاه ترین زمان ممکن، از قیمت روز این قطعه مطلع شوند.

تیرآهن دوبل

با فواید و آثاری که حضور تیرآهن دوبل می تواند در سازه های عظیم عمرانی داشته باشد، آشنا شدیم و ذکرکردیم که ابعاد تیرآهن ها بر اساس وزن مرده و زنده و همچنین تعداد طبقات مشخص می شود. معمولا ستون های دوبل، ظاهری شبیه به قوطی های خالی دارند. یک تفاوت بزرگ در این میان وجود دارد که از چهار سمت، باله های این ستون بیرون آمده است.

یکی از مزیت هایی که این باله ها دارند، افزایش مقاومت در مقابل نیروی خمشی در مقایسه با قوطی هایی است که به آنها قوطی های چهار گوشی می گویند. البته وجود برخی خطاها مانند انجام جوشکاری نامناسب، استفاده کردن از الکترودهایی که مناسب این کار نیستند و غیره باعث به آمدن اتصالات ضعیف در تیرآهن دوبل می شود. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد. اگر یک پیمانکار قصد دارد سازه ای با مقاومت، دوام و استحکام بالا بسازد، باید به سراغ تیرآهنی برود که از نظر کیفیت امتحان خود را پس داده است. از آنجایی که موضوع کیفیت و بقای این نوع عنصر اهمیت فراوانی دارد توصیه می کنیم برای خرید ستون های دوبل از طریق بازرگانی آراد آهن اقدام کنید. آراد آهن، تضمین کیفیت را با سال ها تجربه ای که در این حوزه به دست آورده، نشان می دهد.

تیراهن ipe

از انواع تیرآهن هایی I شکل موجود در بازار، تیراهن ipe است. از زمانی که کاربرد ستون های دوبل در ساختمان سازی مطرح بود، نیاز به تیرهایی سخت و با دوام بالا وجود داشت.

ساختمان هایی که می بایست فشار و وزن زیادی را تحمل کنند، به تیرهایی با استحکام بالا نیاز دارند. در این نوع تیرآهن، اتصالات با ورق های فولادی همراه شده و بدین شکل کشش مقاومت نیز به مقدار زیادی افزایش پیدا کرده است. تیراهن ipe می تواند در دو زاویه، کشش را تحمل کند و به دلیل کاهش میزان مصرف آهن، صرفه جویی قابل توجهی در قیمت نهایی پروژه به بار آورد. نصب این نوع تیرآهن بسیار ساده و راحت بوده و به همین دلیل سرعت اجرای کار به طرز باورنکردنی افزایش پیدا کرده است. در ضمن کاهش ضریب خطای سازه به مقدار قابل توجهی کمتر شده است. برای تهیه این نوع تیرآهن، به سایت آراد مراجعه کرده و سفارشات خود را با این مجموعه در میان بگذارید.

جمع بندی

در این متن در مورد تیرآهن دوبل صحبت کردیم، با کاربردهایی که این قطعه و ستون می تواند در جاهای مختلف داشته باشد، آشنا شدیم و در مورد کاربرد ستون های دوبل نیز نکاتی را اشاره کردیم. معمولا مهم ترین نکته ای که به هنگام سفارش و خرید این نوع تیرآهن مطرح می شود، مطلع شدن از قیمت روز این ستون دوبل است. توصیه ما به شما مشاهده قیمت های درج شده در سایت آراد آهن است. اگر قیمت های روزانه تیرآهن های دوبل دچار تغییر شود، قیمت های داخل سایت نیز بروز شده و شما هر زمان که به این سایت مراجعه کنید می توانید از جدیدترین قیمت تیرآهنipe مطلع شوید.