آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

محاسبه مقدار تیرآهن مورد نیاز برای ساختمان سازی

تیرآهن در ساخت و ساز - قیمت تیرآهن - خرید تیرآهن
۴/۵ - (۱ امتیاز)

در صنعت ساختمان سازی یکی از کاربردی ترین پروفیل ها، تیرآهن می باشد، که در بخش های متفاوتی از آن استفاده می شود. می توان گفت که امروز برای ساخت هر ساختمانی از تیرآهن استفاده می شود. تیرآهن در برابر فشارهای خمشی و برشی وارد شده به سازه مقاومت نشان می دهد. از فاکتورهای مهم در محاسبه مقدار تیرآهن مورد نیاز برای ساختمان سازی می توان به نوع سازه، نوع تیرآهن، مهندس ناظر، جنس اسکلت ساختمان و … اشاره نمود.

برای ساخت اسکلت ساختمان ها استفاده از اسکلت های بتنی نسبت به اسکلت های فلزی به صرفه تر می باشد، ولی به دلیل اینکه در اسکلت های فلزی از تیرآهن استفاده شده است، خیلی از افراد ترجیح می دهند از آن استفاده نمایند. همچنین وزن تیرآهن مختلف برای ساختمان را می توان از طریق جدول اشتال محاسبه و استخراج نمایید.

تیرآهن ۱۸ و ۲۰ ipe

همچنین توجه داشته باشید ضخامت بال های تیراهن IPE در تمامی سطوح یکسان می باشد. کارخانه های متعددی از جمله ذوب آهن اصفهان، فایکو، جهان فولاد غرب، گروه صنعتی فولاد ایران و …. به تولید تیرآهن IPE در ابعاد مختلف می پردازند. از تیرآهن ۱۸ و ۲۰ ipe در ساخت انوع ستون، تیر، خرپا و نعل درگاه ها استفاده می شود.

شرکت های زیادی ارائه کننده انواع تیرآهن می باشند و یکی از معتبرترین آن ها بازرگانی آراد آهن است. آراد آهن تامین کننده تیرآهن ذوب آهن اصفهان، فایکو و موارد دیگر در ابعاد های مختلف می باشد و برای بررسی و مشاهده قیمت تیرآهن می توانید به کانال تلگرام آراد اهن مراجعه نمایید و یا با شماره ۰۳۱۳۴۰۵۵ تماس بگیرید. تیرآهن در سایز های ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰ و مواد دیگر در بازرگانی آراد آهن به فروش می رسند. خریداران تیرآهن می توانند با مراجعه به سایت آراد آهن سفارش خرید خود را ثبت نمایند.

بیشتر بخوانید: تیرآهن مناسب با پروژه خود را چگونه انتخاب کنیم؟

تیرآهن در ساختمان سازی - قیمت تبرآهن

تیرآهن لانه زنبوری در ساختمان سازی

یکی از پرکاربرد ترین نوع تیرآهن، تیرآهن لانه‌ زنبوری می باشد که به تیرآهن شبکه نیز معروف است. این تیرآهن دارای حفره‌ های توخالی می باشد که مانند لانه‌ی زنبور است، به همین علت به آن لانه‌زنبوری گفته می‌شود و هدف از تولید تیرآهن لانه‌ زنبوری این می باشد که میزان مقاومت خمشی تیر را افزایش دهند.

به طور کلی مراحل تولید تیرآهن شامل مراحل نورد می باشد. به این معنی که وقنی شمش فولادی به دمای نرم شوندگی برسد، از بین غلتک های گوناگون عبور داده می شود تا به شکل تیرآهن در بیاید. برای برش و تولید تیرآهن لانه‌ زنبوری از دو روش سرد یا کوپال و گرم یا نوبل استفاده می شود. عمده ترین کاربرد این تیرآهن در ستون سازه ها و عناصر سقفی می باشد.

محاسبه مقدار تیرآهن مورد نیاز برای ساختمان سازی دارای پارمترهایی می باشد. در ابتدا باید نوع سازه را مشخص نماییم و سپس باید مشخص نمود که عملکرد تیرآهن در آن سازه به چه صورت است. همچنین مهم ترین عامل برای نحوه محاسبه تعداد تیرآهن مصرفی، نوع سازه از نظر بتنی یا فلزی بودن است و توجه داشته باشید که تعداد تیرآهن مصرفی هر پروژه با پروژه دیگر متفاوت می باشد.

بازرگانی آراد آهن ارائه دهنده تیرآهن لانه زنبوری کارخانه ذوب آهن در ابعاد ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۴، ۲۷، ۳۰ می باشد. برای بررسی و مشاهده قیمت به روز محصولات فولادی می توانید به سایت یا کانال تلگرام آراد آهن مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: پر مصرف ترین سایز های تیرآهن

قیمت روز تیرآهن

به دلیل استفاده از تیرآهن در صنایع گوناگون می توان گفت قیمت روز تیرآهن برای افراد بسیاری مهم می باشد و کارخانه های متعددی از جمله ذوب آهن اصفهان، فولاد البرز ایرانیان (تیرآهن فایکو)، شاهین بناب، جهان فولاد غرب، فولاد اهواز، فولاد ناب تبریز، نورد آریان فولاد و…. به تولید انواع تیرآهن‌ میپردازند.

عوامل مختلفی از جمله قیمت نفت، عرضه و تقاضا، صنایع وابسته، سیاست های داخلی و خارجی، قیمت آهن خام و …. بر روی قیمت روز تیرآهن تاثیر می گذارد. شرکت های زیادی به فروش مقاطع فولادی می پردازند و بازرگانی آراد آهن اسپادانا یکی از برترین شرکت های فروش مقاطع فولادی از جمله انواع تیرآهن، انواع ورق، انواع لوله و …. با بهترین قیمت بازار می باشد. انواع تیرآهن IPE، تیرآهن اصفهان، تیرآهن لانه زنبوری، تیرآهن وارداتی، تیرآهن هاش سبک و تیرآهن هاش سنگین در سایز های متفاوت می باشد.

قیمت روز انواع تیرآهن

صادرات تیرآهن

یکی از تولید کنندگان مقاطع فولادی با کیفیت بالا در خاورمیانه، کشور ایران می باشد، که صادر کننده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع تیرآهن، میلگرد آجدار و …. است. یکی از شرکت های معتبر فروش آهن الات در ایران، آراد آهن است که در زمینه صادرات آهن آلات مانند صادرات تیرآهن و موارد دیگر فعالیت دارد.

توجه داشته مراحل فروش صادرات تیرآهن و مقاطع فولادی دیگر بر اساس سفارش مشتری انجام می شود، آراد آهن مرکز فروش آهن آلات صنعتی و ساختمانی در اصفهان و سایر نقاط کشور را دارا می باشد. برای خریداری مقاطع فولادی می توانید با شماره ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگیرید.