آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

خدمات برشکاری و خمکاری در آراد آهن

خدمات برشکاری و خمکاری ورق
به این مقاله امتیاز دهید

قیمت برشکاری ورق‌های فلزی و فولادی با توجه به نوع و جنس ورق و نیز نوع برش متفاوت می‌باشد. برخی از مقاطع فولادی مانند انواع ورق برای استفاده بهینه در صنایع مختلف نیاز به خمکاری یا برشکاری دارند تا به فرم یا سایز مورد نظر تبدیل شوند. آشنایی با انواع روش‌های خمکاری و برشکاری به شما کمک می‌کند تا بتوانید مناسب‌ترین استفاده را از مقاطع فولادی، برای مصارف خود نمایید. پس اگر می‌خواهید بدانید انواع روش‌های برشکاری و خمکاری چیست، در ادامه این مقاله با آرادآهن همراه باشید.

برشکاری و خمکاری چیست

به روش جداسازی و برش ورق‌ به قطعات کوچکتر، برشکاری می‌گویند. که با توجه به نوع کاربرد آن، به روش‌های گوناگونی صورت می‌گیرد. روش‌های برشکاری ورق از لحاظ قیمت برشکاری، میزان دقت و تلرانس برش، نوع کاربرد و … متفاوت می باشند. ساده‌ترین راه برای برش انواع ورق‌های فلزی، میله فلزی و … استفاده از گیوتین یا همان قیچی برشکاری می‌باشد.

خمکاری یکی از روش‌های فرم‌دهی و تغییر شکل دائمی انواع ورق،‌ جهت ساخت مقاطع گوناگون می‌باشد. در طی فرآیند خمکاری ورق، در منطقه‌ی خم، بخش داخلی ورق تحت فشار و بخش بیرونی ورق تحت کشش قرار می‌گیرد. این کشش و فشار در دو طرف ورق باعث ایجاد خم در آن منطقه می‌شود. خمکاری ورق‌ یکی از روش‌های بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف است که جهت اهداف گوناگون نظیر ساخت باکس فلزی در صنعت الکترونیک، کشتی‌سازی، ساختمان‌سازی و … استفاده می‌شود.

آراد آهن بزرگترین تامین کننده انواع آهن آلات در ایران، انواع روش‌های خمکاری یا برشکاری را با توجه به سفارش و کاربرد مورد نظر مشتریان با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در بازار، به آنان ارائه می‌دهد.

برشکاری و خمکاری ورق

خدمات برشکاری ورق

تلرانس و دقت برشکاری، جنس قطعه و قیمت برشکاری از جمله عوامل موثر در انتخاب نوع برشکاری می‌باشند. از روش‌های برشکاری ورق‌های فولادی می‌توان از برش با گیوتین، پانچ، برش‌های CNC با استفاده از دستگاه‌های هوابرش، پلاسما، واترجت، وایرکات و لیزر نام برد که در ادامه به معرفی مختصری درباره هر کدام می‌پردازیم. با خرید ورق از اصفهان از بازرگانی آرادآهن می‌توانید انواع خدمات برشکاری و خمکاری ورق را با قیمت ویژه از این مجموعه دریافت نمایید.

برشکاری با قیچی گیوتین

یکی از بهترین و رایج‌ترین روش‌های برشکاری، استفاده از گیوتین یا قیچی برشکاری است. توسط گیوتین می‌توان برش‌های طولی ظریف و با دقت و سرعت بالا انجام داد. علاوه بر موارد ذکر شده، قیمت برشکاری بسیار مناسب این روش باعث شده تا برش با گیوتین از محبوبیت زیادی برخوردار باشد. این روش برای ضخامت‌های بین ۲۵ تا ۳۰ میلی‌متر قابل اجرا است.

خمکاری ورق

برشکاری با لیزر

از مزایای این روش می‌توان به دقت و ظرافت برش بسیار بالا، برش بسیار تمیز، ایجاد قطعات با ابعاد بسیار کوچک، قابلیت برش‌های پیچیده مانند برش پیچ‌ و خم‌دار و … اشاره کرد. قیمت برشکاری با لیزر نسبت به سایر روش‌های برشکاری، بیشتر می‌باشد.

برشکاری با اره نواری

اره نواری یک روش بسیار کاربردی است که آهن و سایر فلزات را با دقت بالا و سختی کم برش می‌دهد و برشکاران از این روش بسیار استفاده می‌کنند.

برش هواگاز یا هوابرش

در این روش احتراق گاز استیلن و اکسیژن، خارج شده از مشعل برش، باعث داغ شدن قسمت مورد نظر و برش آن می‌شود. از روش هوابرش می‌توان برای برش مقاطع فلزی با ضخامت زیاد استفاده کرد. هزینه برشکاری با این روش نسبتا ارزان و مقرون به صرفه می‌باشد.

برش پلاسما

در برش پلاسما، برش فلزات مختلف با ضخامت‌های گوناگون توسط یک مشعل صورت می‌گیرد. در فرآیند برش پلاسما، هوا یا گاز فشرده با سرعت بالا از نازل خارج شده و یک قوس الکتریکی بین گاز و سطح ورق ایجاد می‌شود، گاز به پلاسما تبدیل شده و در نهایت در اثر حرارت ناشی از پلاسما، فلز ذوب و برش صورت می‌گیرد. با وجود قیمت بالای برش پلاسما، از این روش در صنعت جوشکاری و برشکاری و نیز در بسیاری از صنایع مهم از جمله کشتی‌سازی، تولید تریلر، خودرو سازی و … استفاده بسیاری می‌شود. آرادآهن تامین کننده بهترین ورق  در ایران، انواع خدمات برشکاری همچون برش پلاسما را با مناسب‌ترین قیمت و در کمترین زمان ممکن به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

خدمات خمکاری ورق

در خمکاری، ورق‌های فلزی تحت فشار قرار می‌گیرند، این کار باعث خمش و زاویه‌دار شدن آن‌ها می‌شود. خمکاری ورق‌های فلزی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که متناسب با جنس ورق، ضخامت ورق، طرح مورد نظر مشتری و میزان خمش، روش خمکاری مناسب انتخاب می‌شود. همچنین با توجه به جنس ورق، خمکاری به صورت گرم یا به صورت سرد انجام می‌شود. خمکاری ورق‌های آهنی به روش سرد و خمکاری ورق‌های با درصد کربن زیاد، به روش گرم صورت می‌گیرد. هر چه میزان کربن موجود در ورق کمتر باشد، آن ورق، قابلیت خمکاری بیشتری دارد.

از خمکاری ورق جهت تأمین فرم مورد نظر، ایجاد اتصال، افزایش مقاومت در برابر خمش، جلوگیری از آسیب به دست و … استفاده می‌شود. خمکاری توسط وسایل و ماشین آلاتی گوناگون انجام می‌شود که هر کدام خم‌های معینی را بوجود می‌آورند.

بازرگانی آرادآهن، مرجع فروش  ورق در ایران افتخار دارد که علاوه بر تامین انواع ورق‌های فلزی و فولادی مورد نیاز بازار آهن، جهت رفاه حال بیشتر خریداران، خدمات خمکاری و برشکاری انواع ورق‌های فلزی و فولادی را براساس سفارش مشتری و با بهترین قیمت ارائه می‌دهد.

پانچ ورق

دستگاه پرس برک

برای خم‌کردن ورق‌های فلزی ضخیم از دستگاه پرس برک استفاده می‌شود. دستگاه‌های خمکاری، هر کدام دارای دو قطعه ماتریس و سنبه می‌باشند که ورق‌ برای خم شدن بین این دو قطعه قرار می‌گیرد. به این صورت که ورق را برروی سنبه قرار می‌دهند، سپس با فشار لبه‌های دستگاه، ورق خم می‌شود.

دستگاه پرس برک علاوه بر خمکاری، می‌تواند در ورق سوراخ نیز ایجاد کند. این دستگاه قابلیت این را دارد که با تعویض پانچ، برروی ورق، طرح‌های مشبک به شکل‌های مختلف ایجاد می‌کند. علاوه بر پانچ ورق، دستگاه پرس برک می‌تواند برروی ورق شکاف نیز ایجاد کرده یا ورق را به صورت خطوط صاف و نواری برش بزند. بازرگانی آرادآهن نمایندگی فروش ورق  در سراسر ایرانمی‌باشد که علاوه بر تامین انواع ورق در ابعاد مختلف توانسته با بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته علاوه بر ارائه انواع خدمات برشکاری و خمکاری، پانچ انواع ورق‌های فلزی را نیز با بهترین قیمت پانچ انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه‌های خمکاری یا برشکاری و یا پانچ ورق‌های فلزی با کارشناسان ما تماس بگیرید.


انواع روش‌های خمکاری

انواع خمکاری براساس نوع خمش عبارتند از : خمکاری V شکل، خمکاری گونیایی و خمکاری U شکل (ناودانی). در طول فرآیند خمکاری ورق فلزی، ممکن است در اثر بی‌دقتی، بر روی آن چین‌خوردگی یا ترک‌خوردگی ایجاد شود، بنابراین باید میزان فشار وارده توسط پانچ را با توجه به ضخامت ورق و شکل مورد نظر خمش، قبل از خمکاری به دقت محاسبه کرد تا از بروز اشتباهات جلوگیری شود. آرادآهن ارائه دهنده کلیه خدمات خمکاری و برشکاری انواع ورق‌های فلزی و فولادی با بهره‌گیری از نیروی کار متخصص و استفاده از وسایل و ماشین آلات پیشرفته، با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در سراسر ایران می‌باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت پانچ  یا هزینه برشکاری و خمکاری انواع ورق می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

خرید ورق برش خورده

خمکاریV  شکل

این روش توسط یک سنبه و ماتریس انجام می‌شود. سر سنبه و فرورفتگی ماتریس، هر دو به شکل V می‌باشند. ماتریس برای تحمل نیروی خمکاری، روی پایه‌ای با ارتفاع مشخص متصل می‌شود. از مزایای خمکاری V شکل می‌توان به ساده بودن قالب و خم کردن ورق در زاویه‌ی بین ۰ تا ۹۰ درجه اشاره کرد. جهت رسیدن به زاویه‌ی دلخواه باید شعاع سنبه و میزان گشایش حفره ماتریس به درستی تنظیم شود. امروزه از تجهیزات کمکی همچون غلتک، برای رسیدن به زاویه‌ی خم موردنظر و بالا بردن سرعت خمکاری استفاده می‌شود.

خمکاری گونیایی

این روش خمکاری، امکان ایجاد خم ۹۰ درجه در انواع ورق را فراهم می‌کند. در این روش از یک جفت سنبه و ماتریس استفاده می‌شود. ماتریس مانند روش قبل بر روی یک پایه قرار می‌گیرد. برای کنترل فرایند خمکاری و نیز جهت حفظ و حمایت از ورق، از یک فشار انداز در حین فرآیند خمکاری استفاده می‌شود. قطعه‌ی مورد نظر به صورتی درون ماتریس جای می‌گیرد که بازوی بلندتر آن بر روی فشارانداز قرار گیرد. با پایین آمدن سنبه، قطعه به فشار انداز می‌چسبد و هر دو باهم درون ماتریس فرو می‌روند  و نهایتا بازوی کوچکتر، بر بازوی بزرگ‌تر، عمود می‌شود.

خمکاریU  شکل

قالب خمکاری U شکل مانند خمکاری گونیایی می‌باشد. در این روش، دو بار عمل خمکاری گونیایی برروی ورق صورت می‌گیرد و از هر دو طرف خم،‌ نیرویی یکسان و در خلاف جهت سنبه به ورق وارد می‌شود. از مزایای خمکاری U شکل، می‌توان به ایجاد هم زمان دو خم ۹۰ درجه و دقت بالای خم و از معایب این روش، می‌توان به باز شدن زاویه‌ی خم در اثر برگشت فنری اشاره کرد.

قیمت روز خدمات برشکاری و خمکاری

بازرگانی آرادآهن علاوه بر تامین انواع محصولات فولادی مورد نیاز بازار آهن از طریق کارخانه‌های برتر تولیدکننده فولاد کشور و نیز از طریق واردات آهن آلات، برای حمایت از تولیدکنندگان برتر و پرتلاش کشورمان، بستری را فراهم نموده تا تولیدات این کارخانه‌ها به صورت مستقیم و بی واسطه و از طریق واحد صادرات آهن آلات این مجموعه، به بازارهای جهانی عرضه شوند.

آرادآهن همچنین انواع خدمات برشکاری و خمکاری اعم از برش لیزر، خمکاری اتوماتیک و … را با مناسب‌ترین قیمت در هر شکل و سایز و فرم دلخواه مشتری را ارائه می‌دهد. تیم متخصصین باتجربه مجموعه آرادآهن، با به کارگیری جدیدترین و مدرن‌ترین تکنولوژی روز دنیا و استفاده از برترین برندهای دستگاه‌های پانچ، برشکاری و خمکاری موجود در بازار، طرح‌های مختلف پانچ بر روی انواع مقاطع فولادی همچون ورق، پروفیل و … را با بهترین قیمت پانچ در بازار به مشتریان خود ارائه می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت آهن آلات امروز و نیز اطلاع از هزینه انواع خدمات پانچ، خمکاری و برشکاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید