آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

میلگرد حرارتی چیست؟

خرید میلگرد حرارتی
به این مقاله امتیاز دهید

اولین سوالی که معمولا در ذهن افراد پیش می‌ آید این است که میلگرد حرارتی چیست؟ این میلگرد، نوعی از میلگرد است که در برابر تغییرات دمایی مقاومت خوبی از خود نشان می ‌دهد. معمولا این میلگردها به صورت عمود بر هم و مانند حرف T انگلیسی در کنار هم قرار داده شده و بدین شکل اجازه نمی ‌دهند که تغییرات دمایی، مقاومت بتن را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش آن شوند. معمولا میلگردهایی که به صورت معمولی به کار گرفته می ‌شوند، در برابر اتفاقاتی مانند انقباض و انبساط دچار تغییر شده و به همین سبب به بتن فشار وارد می شود؛ این فشار باعث کاهش مقاومت بتن می ‌شود. میلگرد ها را معمولا در فواصل ۲۵ سانتی‌متری از هم قرار می ‌دهند. در صورتی که به دنبال کسب اطلاع از مشخصات و قیمت خرید میلگرد حرارتی هستید این مقاله را دنبال کنید.

مشخصات فنی میلگرد حرارتی

از جمله مسائل مهمی که در مورد مشخصات فنی میلگرد حرارتی باید ذکر کرد، قطر آن است. در میلگردهای ساده قطر، حداقل ۵ میلی ‌‌‌متر و میلگرد هایی که مقاومت بالاتری دارند، قطری برابر ۴ میلی ‌متر دارند. حداقل سطح مقطع برای این نوع میلگرد، ۱.۲۵ در هزار در سطح مقطع دال بالایی است که در امتداد تیرچه قرار گرفته و ۱.۷۵ در هزار نیز سطح مقطع دال بالایی است که در جهت عمود بر امتداد تیرچه قرار گرفته است.

نحوه اجرای میلگرد حرارتی

مورد دیگری که در مورد این قطعه باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد، نحوه اجرای میلگرد حرارتی است. اتصال این میلگرد، به تیرچه‌ ها با کمک سیم و یا جوش صورت می ‌گیرد. معمولا اگر این میلگرد ها از حلقه کلاف باز شده باشند، باید تحت عملیات کشش قرار گیرند و صاف شوند. در قدم بعدی، میلگردها باید به بال فوقانی تیرچه کرومیت متصل شوند و این عمل باید به گونه‌ ای صورت گیرد که از بتن بیرون نماند و یا امکان تغییر مکان برای آن فراهم نباشد. برای آن که اتصال میلگردها بهتر صورت گیرد، توصیه می ‌شود به جای استفاده از سیم، عملیات جوشکاری انجام شود. در دهانه‌ هایی که بزرگ هستند، جوشکاری می ‌تواند کارایی بیشتری داشته باشد.

علت استفاده از میلگرد حرارتی چیست

برخی ممکن است این سوال برایشان پیش آید که علت استفاده از میلگرد حرارتی چیست؟ در مورد پاسخ به این سوال، نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی از مهندسین اعتقاد دارند که اگر از میلگرد حرارتی در یک سازه استفاده شود، خوردگی و تخریب بتن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. حتی در قسمتی از آیین نامه ساختمان در مورد لزوم استفاده از این میلگرد ها تاکید شده است. معمولا وقتی بتن به تازگی در بنای در حال احداث ریخته شده، برای آنکه نسبت به تغییرات دمایی واکنش نشان ندهد و دچار ترک خوردگی نشود، میلگرد ها باید مورد استفاده قرار گیرند. برخی دیگر از مهندسین نیز اعتقاد دارند که این میلگرد ها به عنوان نقش باربر نیز می ‌توانند بسیار مفید و  موثر واقع شوند.

 قیمت میلگرد حرارتی سقف

در سازه‌ هایی که دوام و استحکام بنا مد نظر می‌ باشد، باید به سراغ میلگرد هایی رفت که دوام بالایی دارند. تهیه میلگرد هایی با دوام بالا تنها از مراجعی امکان‌ پذیر خواهد بود که قادرند محصولی با کیفیت در اختیار صنایع ساختمان ‌سازی قرار دهند. یکی از این مراجع معتبر که می ‌توانید برای دریافت قیمت میگرد حرارتی سقف، به آن مراجعه کنید، سایت آراد آهن است. بازرگانی آراد آهن سال‌هاست که در این حوزه مشغول به کار بوده و می‌تواند میلگردهایی با قیمت مطلوب و کیفیت منحصر به فرد در اختیار قرار دهد. تمامی قیمت‌ میلگرد ها در این سایت، بروز می ‌شوند و صاحبان صنایع می ‌توانند آخرین قیمت میلگرد را مشاهده کنند.

تامین کننده انواع میلگرد

کیفیت میلگرد حرارتی از جمله نکات بسیار مهم به هنگام خرید آن به شمار می ‌رود. معمولا متخصصان  توصیه می‌ کنند برای خرید میلگرد حرارتی به شرکت ‌هایی مراجعه کنید که به عنوان تامین کننده انواع میلگرد در بازار مطرح هستند. برخی از این تامین کنندگان قادرند میلگردهایی با کیفیت و درجه یک در اختیار خریداران قرار دهند. از جمله منابع تامین کننده میلگرد های حرارتی می‌ توان به شرکت آراد آهن اشاره کرد. این شرکت سالیان طولانی است که در حوزه تامین و پخش انواع میلگرد و از جمله میلگرد حرارتی ذوب اهن اصفهان فعالیت کرده و به صاحبان صنایع این اطمینان را می ‌دهد که برای حل نیاز های موجود در صنعت، قطعاتی با کیفیت در اختیارشان قرار دهد. سایت این مجموعه یکی از سایت ‌های مطمئن در حوزه ارائه قیمت روز میلگرد های حرارتی به شمار می ‌رود.

میلگرد حرارتی ذوب اهن اصفهان

میلگرد حرارتی ذوب اهن اصفهان را در بازار به نام کلاف ساده و یا کلاف صنعتی نیز‌ می ‌شناسند. این میلگرد توسط شرکت ذوب آهن در اصفهان تولید شده و در صنعت ساختمان و تولید مفتول به وفور مورد استفاده قرار می‌ گیرند. سایز این محصولات از عدد ۵.۵ شروع و تا ۱۶ میلی ‌متر بوده و تحت پوشش استاندارد روسیه نیز قرار دارد.

میلگرد حرارتی کویر کاشان

یکی دیگر از با کیفیت ‌ترین میلگرد های حرارتی موجود در بازار، میلگرد حرارتی کویر کاشان است. کارخانه کویر کاشان نیز از جمله کارخانه‌ های فعال در حوزه تولید مقاطع فولادی است و میلگرد هایی با مشخصات متفاوت و با کیفیتی بالا به بازار عرضه می‌ کند. کارخانه کویر کاشان یکی از متنوع ترین سبد تولیدات میلگرد را در ایران در اختیار دارد.

میلگرد حرارتی پرشین

یکی دیگر از شرکت های فعال در حوزه میلگرد های حرارتی، شرکت پرشین فولاد است. این شرکت میلگرد حرارتی پرشین را با بالاترین کیفیت تولید کرده و به بازار وارد می‌ کند. از جمله کاربرد های این میلگرد حرارتی می ‌توان به صنایع ساختمان‌ سازی و تولید مفتول اشاره داشت. از دیگر نام‌ های میلگرد حرارتی پرشین، کلاف کششی و یا کلاف ساده است. ابعادی که این میلگرد در آن تولید می ‌شود در بازه ۵.۵ تا ۱۶ میلی ‌‌متر قرار داشته و توانسته استاندارد بین المللی روسیه را نیز به دست آورد. کارخانه پرشین تولید کننده میلگرد آجدار پرشین فولاد نیز میباشد.

قیمت میلگرد حرارتی

آراد آهن یک سایت معتبر و مرجع برای ارائه قیمت خرید میلگرد حرارتی به شمار می ‌رود. برای دریافت قیمت این مقطع فولادی، بهتر است به سایت‌هایی مراجعه کنید که می‌ دانید به صورت مداوم در حال بروزرسانی قیمت‌ ها هستند. از آن جایی که این سایت به صورت مداوم قیمت ‌های مربوط به مقاطع فولادی را بروز می ‌کند، شما می ‌‌توانید با خیالی راحت و با اطمینان خاطر به این سایت مراجعه کرده و قیمت میلگرد حرارتی را در آن مشاهده کنید. علاوه بر قیمت واقعی و روز، بالا بودن کیفیت میلگرد های ارائه شده توسط این شرکت نیز در نوع خود، مزیت خرید از بازرگانی آراد آهن به شمار می ‌رود.