آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

راهنمای خرید ورق آجدار

ورق آجدار فولاد مبارکه اصفهان
به این مقاله امتیاز دهید

در این مقاله از آراد آهن هر آنچه باید درباره ورق آجدار بدانیم توضیح می دهیم. شما میتوانید در این مقاله راجع به قیمت روز ورق آجدار و قیمت آهن آلات امروز و ورق آجدار فولاد مبارکه اصفهان ، اطلاعات جامعی کسب کنید.

ورق آجدار که به عنوان ورق شطرنجی یا ورق برجسته نیز شناخته می‌شود، کاربردهایی فراوانی دارد. شما نیز حتماً تابحال این ورق‌های آجدار را در کف  پل‌های هوایی عابر پیاده و سطح پله‌های اضطراری دیده‌اید. دلیل استفاده از این ورق‌ها بسیار واضح است. ایجاد اصطکاک و جلوگیری از لیز خوردن افراد… اما کاربرد این ورق‌ها به همین جا ختم نمی‌شود.

برای آشنایی بیشتر با ورق شطرنجی، برجسته یا آجدار، نحوه تولید و … با ما همراه باشید. به علاوه اگر قصد خرید ورق آجدار را دارید، باید بدانید بهترین نوع و با کیفیت ترین نوع این ورق ، ورق آجدار فولاد مبارکه اصفهان است که شما می توانیدبرای خرید ورق آجدار فولاد مبارکه اصفهان و اطلاع از قیمت ورق آجدار فولاد مبارکه اصفهان با مشاوران ما در آراد آهن تماس بگیرید. همچنین با مطالعه این مقاله سعی داریم اطلاعات جامعی در زمینه ورق آجدار فولاد مبارکه اصفهان و سایر ورق های آجدار در اختیارتان قرار دهیم.

ورق آجدار چیست؟

ورق برجسته یا آجدار یک ورق فولادی از جنس ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق استیل و …. است که بر روی آن شکل‌های هندسی منظم طبق الگویی خاص تکرار شده‌اند. این اشکال هندسی برجسته به شکل بادام، عدس، الماس، لوزی و … تنها در یک طرف ورق ایجاد می‌شوند. در واقع ورق آجدار تنها در یک سمت دارای این طرح‌های هندسی‌ست و در سمت دیگر همچنان صاف و بدون طرح است. این سمت صاف و بدون طرح امکان استفاده و اتصال بر روی سایر سطوح را فراهم می‌کند.

ورق شطرنجی با طرح بادامی در کف و سطح سازی سازه‌ها و پروژ‌های صنعتی کاربرد دارد و به دلیل جلوگیری از راکد ماندن آب در سطح از دیگر انواع ورق‌های آجدار پرمصرف تر و رایج‌تر است.

روش تولید ورق شطرنجی نیز دقیقاً مانند ورق سیاه و یا ورق روغنی و به روش‌های نورد گرم و یا نورد سرد است. در واقع ورق برجسته آجدار همان ورق سیاه یا ورق روغنی است که در مرحله‌ی آخر تولید توسط یک غلتک الگودار برجسته می ‌شود. بعد از اینکه شمش فولادی در کوره گداخت، با عبور از میان غلتک ها به ورقی با ضخامت مورد نظر تبدیل می‌شود.سپس این ورق از غلتک الگوداری عبور میکند و الگوهایی تکرار شونده هندسی بر روی یک طرف از آن حک می‌شود.

انواع ورق آجدار فولاد مبارکه اصفهان

ورق‌های آجدار بنابر پارامترهای مختلف، به انواع گوناگونی تقسیم بندی می‌شوند.

این ورق‌ها از نظر جنس ورق و آلیاژ مصرفی به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

 ورق های استیل آجدار:

این نوع ورق که از استیل ۳۰۴ تولید می‌شود کاربرد های گوناگونی در صنایع غذایی، مصارف پزشکی و صنایع نفت و  پتروشیمی دارد. ورق استیل آجدار از نظر وزنی از صفحات آلومینیومی سنگین تر و در برابر حرارت، قلیا و اسید، خوردگی و زنگ زدگی از مقاومت خوبی برخوردار است. قیمت ورق استیل آجدار از سایر انواع ورق گران‌تر است.

ورق آجدار آلومینیوم:

از ویژگی‌های این ورق می‌توان به سبک بودن ، سهولت در حمل و نقل و نصب، مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی اشاره کرد. این ورق‌ در دو نوع رنگی و بدون رنگ تولید می‌شود.

ورق آجدار گالوانیزه:

این نوع ورق به دلیل اینکه با یک لایه عنصر روی پوشش داده شده است، در برابر پوسیدگی و خوردگی مقاومت و طول عمر بالایی دارد. ویکی از دلایلی که از این ورق در مناطق مرطوب استفاده میشود همین موضوع است. به دلیل مقاومت بالایی که در برابر پوسیدگی در شرایط اقلیمی شرجی از خود نشان می دهد، در سقف شیروانی و محیط ها و مناطق جغرافیایی مرطوب و دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه ورق گالوانیزه دارای ظاهری زیباست که استفاده و کاربرد آن را خاص‌تر و بیشتر می‌کند.

ورق آجدار آهنی:

در ساخت ورق آهنی آجدار از فولاد آلیاژی st37  استفاده می‌شود. البته از ورق‌های st44 و st52 نیز در تولید این ورق های برجسته می‌توان استفاده کرد. ویژگی خاص ورق آهنی آجدار قیمت مناسب آن نسبت به سایر ورق‌های آجدار است.

جدول قیمت ورق آجدار فولاد مبارکه اصفهان

قیمت ورق آجدار فولاد مبارکه اصفهان

از نظر نحوه و روش تولید ورق‌های آجدار در دو نوع زیر تولید و روانه ی بازار می‌گردند:

ورق آجدار فابریک:

در روش فابریک یک ورق برجسته و آجدار به ورق پایه اضافه می‌شود و به همین دلیل وزن و قیمت این ورق‌های فابریک بیشتر از نوع پرسی است. به علاوه ورق‌های فابریک تمیزتر ساخته شده و سطح زیرین آن‌ها کاملاً صاف و یکدست است.

ورق آجدار پرسی: در روش پرسی یک ورق ساده خارج از خط تولید کارخانه توسط دستگاه‌های مخصوص پرس به صورت آجدار در می‌آیند و شکل‌های برجسته هندسی روی ان‌ها ایجاد می‌شود.

در ورق پرسی، پشت ورق ناصاف است و شکل آج‌ها از پشت آن مشخص است.

کارخانه‌ های تولید ورق آجدار

کارخانجات متعددی در ایران در زمینه‌ی تولید ورق آجدار مشغول به فعالیت هستند. از میان آن‌ها، ورق آجدار فولاد مبارکه اصفهان که توسط کارخانجات واقع در شهر اصفهان تولید می‌شوند، از معروفیت بیشتری برخوردار است. مهم‌ترین کارخانجات تولید ورق برجسته  عبارتند از:

کارخانه فولاد مبارکه:

این کارخانه در سطح کشور به عنوان بزرگترین و مرغوب‌ترین تولید کننده‌ی ورق‌های فولادی به شمار می‌رود. ورق آجدار فولاد مبارکه در ضخامت ۲-۱۶ میلی متر و عرض های ۱۵۰، ۱۸۰، ۱۲۵ و ۱۰۰ سانتی متری و در گریدهای     ST44- 2و -۲ ST37   مطابق با استاندارد DIN59220 تولید می‌شود.

مجتمع تولیدی فولاد سبا:

این واحد تولیدی تحت نظر فولاد مبارکه به تولید ورق برجسته مشغول است.  ورق‌های آجدار فولاد سبا نیز با مشخصاتی چون ورق‌های فولاد مبارکه و تا ضخامت ۶ میلی متر تولید می‌شوند. تنها ویژگی خاص ورق فولاد سبا نسبت به ورق فولاد مبارکه داشتن لبه‌های ناصاف وریخته شده است.

کارخانه فولاد گیلان:

یکی دیگر از واحدهای صنعتی بزرگ که در کشور به تولید ورق‌های آجدار مشغول است، کارخانه فولاد گیلان است. این کارخانه ورق‌های خود را با ضخامتی بین ۲ تا ۴۰ میلیمتر و عرضی بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیمتر تولید و به بازار عرضه می‌کند.

همان طور که می‌بینید مشخصات فنی ورق آجدار تولید شده توسط هر کارخانه متفاوت است. برای اطلاع دقیق‌تر از این مشخصات با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. هم چنین برای اطلاع از وزن ورق‌های آجدار که براساس ضخامت، ابعاد، گرید و … نیاز به محاسبات دارد، می‌توانید به قسمت محاسبه وزن ورق در سایت مراجعه کنید.

ورق آجدار پرسی

راهنمای خرید ورق آجدار

نکات زیر را هنگام خرید انواع ورق آجدار در نظر بگیرید:

  • قیمت ورق آجدار به صورت روزانه تعیین می‌شود و به دلیل وابستگی به عوامل مختلف در نوسان است. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از ثبت سفارش خود، از طریق مراجع به روز از قیمت‌ها را استعلام کنید.
  • قبل از خرید، انواع ورق را بررسی کرده و سپس متناسب با نیاز پروژه‌ی خود نوع ورق را انتخاب کنید.
  • صخامت ورق‌های فولادی تأثیر زیادی بر روی وزن و قیمت نهایی آن خواهد گذاشت. لذا در انتخاب ضخامت ورق موردنیاز خود دقت کنید.
  • از ماده‌ی اولیه‌ی تولید ورق برجسته و آجدار اطلاع پیدا کنید. ورق‌های آجدار تولید شده از آهن قراضه تفاوتهای زیادی با ورق تولید شده از شمش فولادی دارند.
  • کیفیت و قیمت ورق آجدار تولید شده توسط هر کارخانه متفاوت است. هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید و از اصالت محصول اطمینان حاصل کنید.

 برای اطلاع از قیمت روز ورق آجدار و یا در صورت هر گونه ابهام و یا سوالی در مورد خرید و یا روش ثبت سفارش ورق آجدار می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

بازرگانی آراد آهن مرکز فروش ورق اجدار با بیش از ۲۰ سال سابقه انواع ورق‌های آجدار تولید شده توسط کارخانجات مطرح کشور را در بازار آهن ایران عرضه می‌نماید. شما می‌توانید با خرید از بازرگانی آراد آهن به بهترین قیمت ورق آجدار در بازار ایران دسترسی پیدا کنید