آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

همه چیز درباره ورق آجدار

قیمت ورق آجدار
به این مقاله امتیاز دهید

قیمت ورق آجدار در بازار داخلی آهن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا این ورق ‌ها یکی از مقاطع پرکاربرد فولادی به شمار می ‌روند. کاربرد ورق از جمله ورق آجدار بسیار گسترده است و عمدتاً از این ورق ها در جهت افزایش اصطکاک استفاده می‌ شود. در واقع بیشتر در محل ‌هایی استفاده می ‌شوند که امکان سر خوردن افراد وجود دارد. از جمله این موارد می توان به راه پله‌ ها، اتاقک ‌های آسانسور، سطوح شیب دار و موارد مشابه اشاره کرد. شما تا چه حد با ورق آجدار و مشخصات آن آشنایی دارید؟ در این مطلب قصد داریم هر آن چه که لازم است از جمله ویژگی ‌های این محصول و قیمت انواع مختلف آن از جمله قیمت ورق آجدار گیلان را برایتان ذکر کنیم.

تعریف ورق آجدار

در ابتدا می ‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که ورق آجدار چیست؟ این محصول یک نوع ورق فلزی است که بر روی سطح خود دارای نقوش برجسته است که به طور منظم تکرار می ‌شوند. علت وجود این نقش ‌های برجسته افزایش اصطکاک است و در شکل‌ های مختلفی از جمله بادامی، لوزی، عدسی و دایره ای وجود دارند. این نقوش فقط در یک سطح ورق موجود هستند و سطح دیگر فاقد هر گونه طرح و الگویی است و کاملاً صاف می ‌باشد. معمولاً سطح این ورق‌ ها براق است و از انعطاف پذیری خوبی برخوردار است. نقش ‌های برجسته موجود بر روی سطح این ورق‌ ها موجب افزایش استحکام و مقاومت آن ها نسبت به ورق‌ های عادی می ‌شود. قیمت ورق آجدار به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل دست خوش نوسانات است.

تاریخچه ورق آجدار

اولین بار در دهه ۱۸۲۰ ، مهندس معماری به اسم رابینسون پالمر که مقیم لندن بود، این ورق ‌ها را تولید و اختراع کرد. در آن زمان از آهن فرفورژه برای تولید این محصول استفاده می ‌شد. مزایای این محصول مانند سبکی، سهولت در حمل و نقل و مقاومت مکانیکی بالا باعث شد تا این محصول به سرعت به یک مقطع پر فروش در سر تا سر دنیا تبدیل شود و در صنعت ساختمان استفاده شوند. امروزه کاربرد ورق آجدار بسیار گسترده است و به یک صنعت خاص محدود نمی شود. کشور هایی همچون شیلی و استرالیا هنوز از این نوع ورق در بام‌ های خود استفاده می ‌کنند. این ورق در کشور ما نیز بسیار پر فروش است و مصرف سالیانه قابل توجهی در کشور دارد.

انواع مختلف ورق آجدار

پس از شناخت ورق آجدار، باید بدانید انواع ورق آجدار کدامند. در ابتدای دهه ۱۸۹۰ از فولاد به عنوان یک ماده اولیه در تولید این محصولات استفاده شد. قبل از آن از فولاد فرفورژه برای تولید این محصولات استفاده می‌ شد. امروزه از مواد فلزی مختلفی در تولید این محصولات استفاده می ‌شود. از جمله پرکاربرد ترین ورق ‌های آجدار می ‌توان ورق ‌های آجدار آهن، آلومینیوم، استیل و آهن گالوانیزه را نام برد که هر کدام خصوصیات و کاربرد های به خصوصی دارند. بدیهی است که ابعاد و ضخامت ‌های ورق آجدار گوناگون با یک دیگر تفاوت داشته باشند. در ادامه انواع ورق آجدار را معرفی می کنیم تا در خرید این ورق ها اطلاعات جامعی داشته باشید.

ورق آجدار آلومینیومی

 این ورق ‌های آجدار به دو شکل رنگی و ساده تولید می ‌شوند. از جمله ویژگی ‌های منحصر به فرد این محصول مقاومت در برابر خوردگی است. عملیات مختلفی بر روی این ورق ‌ها صورت می‌ گیرد که در نتیجه خروجی نهایی محصول متفاوت و شامل فرمینگ کرکره، فرمینگ ذوزنقه و فرمینگ شادولاین است. این ورق ‌ها به دو صورت رول و شیت به بازار عرضه می ‌شوند و هر فرد با توجه به نیاز خود، می تواند محصول مناسبی خریداری نماید.

ورق آجدار آهنی

 این محصول از جنس آهن و تحت استاندارد های St37،St44 و St52 تولید می ‌شود. این محصولات به دلیل زنگ زدگی سریع در مناطق مرطوب استفاده نمی شود. از جمله ورق های آجدار باکیفیت داخل کشور، ورق های گیلان است. قیمت ورق آجدار گیلان در مقایسه با دیگر ورق ها بسیار مناسب است و افراد زیادی برای خرید ورق آجدار این گزینه را انتخاب می کنند.

ورق گالوانیزه آجدار

 یکی از انواع مختلف ورق ‌های فلزی، ورق گالوانیزه آجدار است. این ورق توسط لایه ای از جنس روی پوشش داده می ‌شود تا در برابر زنگ زدگی مقاومت بهتری داشته باشد. این محصول مناسب استفاده در محیط‌ های مرطوبی از قبیل سقف شیروانی ‌ها و محیط‌ های دریایی است.

ورق آجدار استیل

 اگر از ماده اولیه استیل در تولید ورق آجدار استفاده شود، آن را ورق آجدار استیل می ‌نامند. محصولی که توسط این فرایند تولید می‌ شود نسبت به خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارد و در نتیجه می ‌توان از آن در محیط ‌های خورنده و مرطوب استفاده کرد.

کاربرد ورق آجدار

ورق آجدار کاربرد های گوناگونی دارد که در پل ‌ها، کف کشتی ‌ها، پل ها، اتاق‌ های وانت و کامیون، سطوح شیب، ساخت دستگاه‌ های صنعتی و بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارند. به علت مصرف بالای سالانه ورق آجدار، کارخانه ‌های متفاوتی در سراسر ایران به تولید ورق آجدار مشغول هستند. از جمله محصولات با کیفیت می ‌توان به ورق آجدار فولاد مبارکه اشاره کرد.

خرید ورق آجدار

جنس این ورق‌ ها و حتی ظاهر برجسته آن ها بسیار مهم است، زیرا با توجه به ظاهر برجسته، کاربرد خاصی دارند. به عنوان مثال شکل برجسته بادام مناسب سطوح با اصطکاک پایین است. در نتیجه بهتر است قبل از خرید ورق آجدار در مورد ویژگی ‌های آن اطلاعات کافی را کسب کنید. کارشناسان ما در آراد آهن می ‌توانند به خوبی شما را در این زمینه هدایت کنند. آرادآهن مرجع فروش آنلاین آهن آلات در کشور است و با بهره گیری از پرسنلی مجرب و حرفه ای تمام اطلاعات لازم از جمله قیمت انواع مختلف ورق ‌ها از جمله قیمت ورق گیلان را در اختیار شما قرار می ‌دهند. این شرکت روند خرید محصولات آهن و فولاد را تسهیل کرده است. فروش آنلاین ورق آجدار در آراد آهن انجام می ‌گیرد که سبب صرفه جویی در زمان مشتریان عزیز می ‌شود.

قیمت ورق آجدار

عوامل بسیاری در تعیین قیمت ورق آجدار دخیل است. از جمله این فاکتور ها می ‌توان به قیمت ارز و دلار، قیمت طلا، بازار بورس، میزان تولید داخلی کشور های تولید کننده مواد اولیه، عرضه و تقاضای بازار و همچنین بازار مسکن اشاره کرد. یکی از فاکتور های بسیار مهم و تعیین کننده در قیمت ورق آجدار، کارخانه تولید کننده آن است. به عنوان مثال قیمت ورق آجدار گیلان و قیمت ورق آجدار فولاد مبارکه متفاوت است. کاملاً بدیهی است که وزن و ابعاد این محصول نیز بر قیمت آن اثر مستقیم دارد. در نتیجه ارائه یک قیمت دقیق و ثابت برای این محصول میسر نیست. آرادآهن نمایندگی فروش ورق آجدار فولاد مبارکه و انواع دیگر آهن آلات در سراسر کشور را بر عهده دارد.

قیمت روز ورق آجدار

با توجه به فاکتور های بسیار زیادی که عنوان شد، ارائه یک قیمت مشخص و ثابت برای این محصولات مقدور نیست و در نتیجه نیاز به قیمت گیری روزانه دارد. شاید قیمت گیری روزانه سخت به نظر برسد، اما آراد آهن با ارائه جداول دقیق و به روز رسانی ‌های سریع اینکار را ساده کرده است. آراد آهن مرکز فروش آهن آلات و ورق آجدار فولاد مبارکه و انواع مختلف ورق‌ های آجدار در ایران است و با ارائه بهترین خدمات و قیمت‌ ها یکی از بهترین انتخاب ‌ها در این زمینه به شمار می‌ رود.

جمع بندی

از پرکاربردترین مقاطع فولادی که در صنایع مختلف از آن استفاده می شود، ورق آجدار است. ما در این مطلب به معرفی ورق آجدار پرداختیم تا شما را با این محصول بیشتر آشنا کنیم. ورق آجدار یک نوع ورق فلزی با وجود برجستگی ‌هایی بر روی یکی از سطوح آن است که جهت افزایش اصطکاک به کار می ‌رود. این ورق انواع مختلفی دارد و در نتیجه کاربرد های آن گوناگون می ‌باشد. شما می‌ توانید جهت اطلاع از قیمت ورق آجدار پرسی و ورق آجدار فابریک و همین طور خرید مطمئن و تضمین شده به سایت آراد آهن مراجعه فرمایید. شما می توانید با عضو شدن در کانال تلگرامی آراد آهن از قیمت روز انواع مقاطع فولادی مطلع شده و خرید مناسبی داشته باشید.