آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

سیم مفتول سیاه چه کاربردهایی دارد

قیمت سیم مفتول سیاه 1.5 و2.5
به این مقاله امتیاز دهید

خرید سیم مفتول با توجه به نوسانات آهن، دچار نوسان می شود . قیمت سیم مفتول در مراکز مختلف متفاوت اعلام می‌شود. علت این امر به بی‌ثباتی و نوسانات پی‌درپی قیمت‌ها در بازار برمی‌گردد. به همین دلیل انتخاب مرکز فروش سیم مفتول بسیار حائز اهمیت است. توصیه می‌کنیم به منظور خرید سیم ۱.۵ و ۲.۵ تنها به مراکز معتبر و باسابقه مراجعه نمایید و قبل از خرید نهایی، از چندین مرجع قیمت‌ها را استعلام کنید.

گرچه استعلام قیمت‌ها از چند مرکز شاید کار دشواری به نظر برسد، اما در صورتی‌که به فروشگاه‌های اینترنتی و مراجع قیمت گذاری آنلاین معتبر چون سایت آرادآهن مراجعه نمایید، به راحتی و با کمترین دردسر می‌توانید از آخرین قیمت‌ها اطلاع پیدا کنید. البته در نظر داشته باشید که در هر صورت قیمت‌ها از نوساناتی برخوردارند که با توجه به شرایط نابسامان اقتصاد کشور و عوامل مختلف در سال‌های اخیر امری اجتناب ناپذیر است.

در این مقاله به صورت مفصل به بررسی عوامل مؤثر در قیمت سیم مفتول و نکاتی که باید برای خرید آن در نظر داشته باشید، پرداخته‌ایم. همچنین کاربردهایی سیم مفتول سیاه و رابطه‌ی آن با ضخامت این سیم را مورد بررسی قرار داده‌ایم. پس اگر قصد خرید سیم مفتول را دارید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه میکنیم.

قیمت سیم مفتول

قیمت سیم مفتول را می‌توانید در جداول سایت آرادآهن مشاهده کنید. تمامی قیمت‌هایی که در این جداول به صورت روزانه توسط کارشناسان این بازرگانی درج می شود .

در این جداول مشاهده می‌کنید که قیمت‌ها براساس ضخامت سیم‌های مفتول بروز می شود. البته علاوه بر ضخامت عوامل دیگری نیز در تعیین قیمت سیم مفتول دخیل هستند. از جمله این موارد می‌توان به وزن کلاف و نوع فابریک و یا غیر فابریک بودن سیم مفتول اشاره کرد. سیم‌های مفتول فابریک از نورد و کشش میلگرد‌ها بدست می آید و کیفیت‌های بالایی دارند. در صورتی که سیم‌های مفتول غیرفابریک از تسمه‌های فولادی تولید می‌شوند و کیفیت به مراتب پایین‌تری خواهند داشت. این تفاوت در درجات کیفیت موجب به وجود آمدن اختلاف قیمتی نیز خواهد شد.

به علاوه عوامل اقتصادی و سیاسی روز نیز در تعیین قیمت سیم مفتول نقش دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

بررسی عوامل مؤثر در قیمت سیم مفتول و قیمت روز سیم مفتول

قیمت روز سیم ۱.۵ و ۲.۵ و سایر سیم‌های مفتولی به قیمت میلگرد به عنوان ماده‌ی اولیه بستگی دارد. قیمت میلگرد نیز خود به صورت روزانه و بعد از در نظر گرفتن نرخ روز دلار، هزینه‌های تولید، میزان عرضه و تقاضا و … مشخص خواهد شد.

تورم نیز از دیگر عواملی است که متأسفانه در سال‌های اخیر افزایش روز افزون قیمت سیم مفتول در بازار را به همراه داشته است. به همین دلیل قیمت‌های درج شده در سایت به صورت روزانه توسط کارشناسان بازرگانی آرادآهن به روز رسانی می‌شوند تا کاربران گرامی در هر ساعت از روز به راحتی به آخرین قیمت آنلاین سیم مفتول دسترسی داشته باشند.

سیم مفتول سیاه چه کاربردهایی دارد

خرید سیم ۱.۵ و ۲.۵

در هنگام خرید سیم ۱.۵ و ۲.۵ به میزان انعطاف پذیری سیم دقت کنید. سیم‌های مفتولی مرغوب در عین استحکام و مقاومت بالایی که دارند از انعطاف زیادی نیز برخوردار بوده و کار با آن‌ها بسیار راحت است. در صورتی که سیم مفتول‌های غیرمرغوب و یا ساخته شده از مواد اولیه بی کیفیت انعطاف لازم را ندارند. در نظر داشته باشید که سیم‌های مفتول غیرفابریک نیز که از تسمه‌های فولادی به دست می‌آیند، انعطاف کمی دارند.

وزن کلاف از دیگر مواردی است که در هنگام خرید سیم ۱.۵ و ۲.۵ باید به آن توجه داشته باشید. هر کلاف از سیم مفتولی باید از وزن استانداردی برخوردار باشد. برای مثل یک کلاف سیم ۱.۵ باید وزن حدودی ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم و هر کلاف سیم ۲.۵ باید دارای حداکثر ۳۰ کیلوگرم وزن باشد. البته وزن به تنهایی نمی‌تواند کیفیت سیم را مشخص کند.

نوعی دیگری از سیم مفتول با کیفیت بالاتر به نام سیم مفتول گالوانیزه یا سیم مفتول سفید نیز در بازار وجود دارد. این سیم از گالوانیزاسیون و پوشش دهی سیم مفتول سیاه به دست می‌آید و مقاومت بالاتری در برابر رطوبت، حرارت و فشار دارد و به همین دلیل از طول عمر بالاتری نیز برخوردار است. اگر بالاتر بودن قیمت سیم مفتول گالوانیزه برای شما اهمیتی ندارد، می‌توانید این نوع سیم را برای پروژه‌ی خود خریداری کنید.

فروش سیم مفتول

فروش سیم مفتول به دلیل کاربردها و تنوع بالا بسیار رایج است و روزانه افراد زیادی بعد از استعلام قیمت سیم مفتول برای خرید آن اقدام می‌کنند. سیم مفتولی را می‌توان از مراکز فروش معتبر خریداری کرد. همچنین می‌توانید برای تهیه این نوع سیم فولادی به صورت آنلاین و یا اینترنتی نیز اقدام کنید.

سفارش آنلاین سیم مفتول باعث می‌شود که با کمترین زحمت محصولات موردنیاز خود را تأمین کنید. همچنین مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی در کوتاهترین زمان امکان پذیر است و نیازی به صرف هزینه و زمان رفت و آمد ندارد. به خصوص اگر قصد خرید سیم مفتول به صورت عمده را دارید، یافتن یک مرکز فروش آنلاین و معتبر که سفارشات خود را از طریق آن تأمین نموده و از قیمت‌، کیفیت و روش ارسال آن اطمینان خاطر کافی داشته باشید، می‌تواند به شما کمک بزرگی کند.

به هرحال اگر برای تأمین نیاز خود هر کدام از مراکز فروش سیم مفتول حضوری و یا آنلاین را انتخاب می‌کنید، دقت داشته باشید که مرکز موردنظر از اعتبار کافی برخوردار باشد.

کاربردهای سیم مفتول

سیم مفتول در صنایع مختلفی کاربرد دارد. این سیم‌های منعطف، مقاوم و شکل پذیر می‌توانند در بسیاری از پروژه‌ها به کار گرفته شده و مفید واقع شوند. البته هر ضخامتی از سیم مفتول به منظور کاربردی خاص مناسب است. به همین دلیل ضروری است که متناسب با نیاز خود، ضخامت مورد نیاز را انتخاب کنید. سیم‌های مفتولی به صورت استاندارد در سایزهای ۱.۵، ۲.۵، ۳ و ۴ میلی‌متر تولید می‌شوند که استفاده و خرید سیم ۱.۵ و ۲.۵ بسیار متداول‌تر است. کاربردهایی سیم مفتول براساس ضخامت آن عبارتند از:

سیم آرماتور بندی:

از سیم‌های مفتول که ضخامتی بین ۱.۲ تا ۱.۷ میلی‌متر دارند در آرماتور بندی پروژه‌های عمرانی و ساختمانی استفاده می‌شود. با استفاده از این سیم‌ها میلگردهای کاشته شده در ستون‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند تا در هنگام بتن ریزی جابه‌جا نشده و در جای موردنظر تثبیت شوند. وزن کلاف این سیم‌ها به صورت حدودی ۲۲ کیلوگرم خواهد بود.

سیم آرماتور بندی:

سیم مفتول قالب بندی:

اگر سیم‌های مفتول ضخامت ۲ تا ۲.۵ میلیمتری داشته باشند، از آن‌ها در بخش‌های مختلف و به ویژه نجاری به منظور قالب بندی استفاده می‌شود. از نظر وزنی نیز هر کلاف از این نوع سیم مفتول حدوداً ۲۵ کیلوگرم است.

سیم مفتول صنعتی:

سیم مفتول‌ها با ضخامت‌های بیش از ۳ میلی‌متر به دلیل استحکام و مقاومت بالاتر در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل ضخامت بیشتر وزن آن‌ها به ۶۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم در هر کلاف خواهد رسید.

مرکز پخش ارزانترین سیم مفتول در ایران

بازرگانی آراد آهن به عنوان نمایندگی فروش سیم ۱.۵ و ۲.۵ در ایران علاوه بر فروش حضوری، اقدام به عرضه آنلاین محصولات خود در فروشگاه اینترنتی آرادآهن نموده است. این عرضه اینترنتی مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفته است و به دلیل پیشنهاد قیمت‌های ویژه و بسیار مناسب برای فروش سیم مفتول رضایت آنان را به همراه داشته است.

شما می‌توانید به منظور خرید سیم ۱.۵ و ۲.۵ و ثبت سفارشات خود به صورت آنلاین به سادگی و با صرف کمترین هزینه و زمان فرم ثبت سفارش موجود در سایت را تکمیل نموده و ارسال کنید. اگر در خصوص انتخاب و یا شرایط فروش و تحویل سوالی دارید، کافی‌ست با شماره‌ی درج شده در سایت تماس بگیرید.