آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

عوامل مؤثر بر قیمت لوله داربستی

قیمت لوله داربستی
به این مقاله امتیاز دهید

قیمت لوله داربستی اولین نکته‌ای است که هنگامی خرید لوله داربستی به بازار مراجعه می‌نمایید با آن مواجه خواهید شد، احتمالاً میان انواع لوله که هر کدام مشخصات و قیمت متفاوتی دارند، سردرگم خواهید شد. بسیاری از افراد در این مواقع خرید خود را بر این مبنا قیمت لوله داربستی انجام می‌دهند. در صورتی که علاوه بر قیمت لوله، باید به نوع، جنس، ابعاد، اجزا و … لوله داربستی نیز توجه داشت.

اما چه عواملی در تعیین قیمت لوله داربستی مؤثر است که این مقطع فولادی را در مراکز مختلف با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌نمایند؟ لوله‌های داربستی چه مشخصات و اجزایی دارند؟ و … برای رسیدن به پاسخ این سوالات خواندن مقاله زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

انواع لوله فولادی

لوله‌های فولادی در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در ادامه مختصری با انواع این مقاطع آشنا خواهیم شد:

  • مانیسمان: از مقاوم‌ترین نوع لوله‌های فولادی، لوله مانیسمان یا بدون درز است. این لوله‌ها در رده‌های مختلف ۴۰ یا ۸۰ عرضه شده و استحکام و کیفیت بالایی دارند.قیمت لوله مانیسمان روزانه در وب سایت سایت آراد آهن به روز می‌شود.
  • درز دار: برخلاف لوله مانیسمان این نوع لوله در طول درز یا خط جوشی دارد. در واقع این نوع لوله از جوش دادن ورق فولادی به روش‌های مختلف تولید می‌شود.
  • مبلی: لوله مبلی یا لوله روغنی سبک‌ترین نوع لوله فولادی است که به دلیل کیفیت و استحکام بالا برای ساخت پایه مبلمان، صندلی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • گازی: لوله‌های گازی که در انواع توکار و روکار به بازار عرضه می‌شوند به منظور انتقال و جابه‌جایی گازها کاربرد دارند.
  • جدار چاه: از این لوله به منظور جلوگیری از خراب شدن چاه و استخراج سیالات از آن استفاده می‌شود.
  • داربستی: لوله‌ داربستی که در انواع سبک و سنگین وجود دارد، برای استوار سازی داربست‌ها صورت می‌گیرد.

عوامل مؤثر بر قیمت لوله داربستی

لوله‌های داربستی از نظر جنس، ضخامت، ابعاد، برند و …  در انواع مختلفی تولید می‌شوند. مسلم است که هر کدام از این انواع خصوصیات و در نتیجه قیمت مخصوص به خود را داشته باشد. در ادامه به بررسی تمامی عوامل مؤثر بر قیمت لوله خواهیم پرداخت:

  • جنس لوله داربستی: برای تولید لوله داربستی می‌توان از ورق سیاه فولادی، استیل و یا گالوانیزه استفاده نمود. در این میان لوله‌های داربستی تولید شده توسط ورق سیاه فولادی از کمترین قیمت و کیفیت ظاهری برخوردارند. در مقابل لوله‌های استیل و یا گالوانیزه به دلیل اینکه کیفیت بهتری دارند، با قیمت بالاتری در بازار عرضه می‌شوند.
  • ضخامت لوله داربستی: لوله‌های داربستی می‌توانند با ضخامت‌های ۲، ۲.۲، ۲.۵، ۳.۵ تا ۵.۳ میلی‌متر تولید شوند. لوله‌هایی که ضخامتی بیشتری دارند، از استحکام بالاتری در برابر شرایط جوی و تحمل وزن برخوردارند. به علاوه به دلیل مصرف مواد اولیه بیشتر قیمت‌های بالاتری نیز خواهند داشت. اما در مقابل لوله‌هایی که ضخامت کمتری دارند، سبک وزن‌تر بوده و در نتیجه راحت‌تر حمل و نقل خواهند شد. قیمتی که برای لوله‌ها با ضخامت کم تعیین می‌شود، معمولاً به صرفه‌تر است.
  • طول لوله داربستی: طول لوله‌های داربستی ۱.۵، ۴ یا ۶ متر است که با توجه به کاربردی که از آن انتظار می‌رود، باید طول لوله را مشخص کرد. نقش این فاکتور نیز در تعیین قیمت لوله داربستی واضح است.
  • نوع لوله داربستی: با توجه به نحوه‌ی تولید لوله‌های داربستی می‌توانند در انواع بدون درز و یا درز دار تولید شوند. لوله‌های داربستی بدون درز کیفیت و استحکام به مراتب بالاتری دارند که این موضوع نقش مستقیمی در افزایش قیمت آن‌ها ایفا می‌کند.
  • وزن لوله داربستی: وزن لوله با توجه به ضخامت، نوع و  طول آن و با استفاده از فرمول‌های مشخصی به دست می‌آید و از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت تلقی می‌شود. چرا که به طور کلی قیمت لوله داربستی براساس وزن آن برحسب کیلوگرم اعلام خواهد شد.

سایر عوامل مؤثر بر قیمت لوله داربستی

  • رنگ لوله داربستی: در برخی از موارد به منظور افزایش مقاومت لوله داربستی در برابر رطوبت و زنگ زدگی آن را رنگ آمیزی می‌کنند. این موضوع به دلیل افزایش طول عمر لوله داربستی در تعیین نرخ آن لحاظ خواهد شد.
  • برند لوله داربستی: کارخانجات و تولیدکنندگان مختلف، لوله داربستی را به شیوه‌ها و با کیفیت‌های متمایزی ساخته و روانه بازار می‌کنند. به همین دلیل برند لوله داربستی در تعیین قیمت آن نقش خواهد داشت.
  • عوامل روز: علاوه بر مشخصات لوله داربستی، عوامل روز نیز در تعیین قیمت لوله اثر می‌گذارند. منظور از عوامل روز قیمت دلار، تعرفات کمرگی، قیمت‌های جهانی، میزان عرضه و تقاضا،  قیمت روز انرژی، هزینه‌های حمل و نقل و … است که می‌توانند به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم قیمت این مقطع فولادی را تحت تأثیر قرار دهند.

کاربردهای لوله داربستی

حتماً در سطح شهر داربست‌ها را دیده‌اید که برای تکمیل ساختمان‌ها و یا تعمیر نمای آن‌ها استوار می‌شوند. کارگران با استفاده از لوله‌های داربستی می‌توانند به نقاط مختلف، مرتفع و دور از دسترس پروژه‌ها به آسانی دسترسی پیدا کنند. به علاوه این لوله‌ها حتی در ساخت سازه‌های عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برج‌های دیده‌بانی، غرفه‌های نمایشگاهی و … نیز نمونه‌هایی از کاربرد این لوله‌ها به شمار می‌آیند.

خرید لوله داربستی

اجزای داربست

برای استوار سازی و اتصال داربست‌ها نیاز به اجزای مختلفی است که  برای خرید لوله داربستی باید آن‌ها را نیز در نظر داشته باشید. از جمله:

  1. ستون داربست: ستون داربست‌ با استفاده از لوله‌هایی که به صورت عمودی قرار می‌گیرند شکل می‌گیرد. ستون داربست وظیفه‌ی مهمی را برعهده دارد و در واقع به عنوان تکیه‌گاه اصلی کل داربست به شمار می‌رود. این لوله‌ها باید توانایی تحمل وزن کل داربست و بارهای وارد بر آن را داشته باشند. ستون داربست با کمی شیب به سمت ساختمان تعبیه می‌شود.
  2. لوله‌های سرتاسری: این لوله‌ها که به صورت افقی در سرتاسر طول داربست قرار می‌گیرند، به منظور ساخت تکیه‌گاه و یا زیر تخته استفاده می‌شوند.
  3. لوله‌های زیرتخته‌ای: به منظور ایجاد تکیه‌گاهی برای قرار دادن تخته‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  4. لوله شمعی: نوعی دیگری از لوله‌ها هستند که به ساختمان همجوار و زمین تکیه‌ می‌کنند تا داربست را مستحکم‌تر سازند.
  5. لوله‌های قطری: لوله‌های مهار یا لوله قطری، به صورت مورب و در راستای قطر به منظور حفظ تعادل و تثبیت داربست نصب می‌شوند.
  6. قید دیواره درگاهی: از این لوله بین سطوح استفاده شده و هدف از به کارگیری آن، مهار هرچه بیشتر داربست به ساختمان است.
  7. قید: قیدها، لوله‌های کمکی هستند که به منظور اتصال قید دیواره درگاهی به داربست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع بست داربست

داربست‌ها سازه‌های بسیار حساسی هستند که ساخت و استوار سازی آن‌ها حتماً باید به صورت اصولی و درست انجام گیرد، در غیر این صورت منجر به خسارات مالی و جانی خواهد شد. بست‌های داربست برای اتصال لوله‌های داربست به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند و از مهم‌ترین قسمت‌های داربست به شمار می‌روند. شایان ذکر است که شما می‌توانید قیمت لوله در انواع و اقسام آن را در سایت آرادآهن مشاهده نمایید. در ادامه با انواع بست داربست آشنا خواهیم شد.

  1. بست دو پیچ: این بست با دو پیچ به لوله‌ها اتصال پیدا کرده و آن‌ها را با زاویایی نود درجه به یکدیگر متصل می‌سازد. سرعت نصب بالا از ویژگی‌های بارز این نوع بست به شمار می‌رود.
  2. بست چهارپیچ: این نوع بست نیز لوله‌ها را به صورت تقاطعی به یکدیگر متصل می‌سازد. اما نصب آن نیاز به برگه، مهره، واشر و پیچ دارد و از بست دوپیچ به مراتب دشوارتر است.
  3. بست گردان: بست گردان یا ۳۶۰ درجه در عین اینکه لوله‌ها را به یکدیگر متصل می‌سازد، امکان حرکت آن‌ها بر روی یکدیگر را نیز فراهم می‌آورد. این بست خود در انواع متفاوتی تولید شده و معمولاً در پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  4. بست تخته گیر: این بست به منظور تثبیت تخته بر روی لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و افزایش ایمنی فراوانی را برای کارگران به همراه دارد.
  5. رابط لوله‌ی: این رابط که از پیچ و مهره ۱.۲ به همراه واشر ۱۲ و لوله‌های ۶ شکل می‌گیرد به منظور افزایش طول لوله‌ها کاربرد دارد و این مقاطع فولادی را در جهت طول به یکدیگر متصل می‌سازد.
  6. بست تک پیچ: این بست قدرت زیادی ندارد و به همین دلیل تنها به منظور اتصال لوله‌هایی از آن استفاده می‌شود که بار و وزن زیادی را متحمل نمی‌شوند.

آراد آهن مرکز پخش لوله داربستی

بازرگانی آرادآهن یکی از بزرگترین مراجع فروش آهن آلات صنعتی و ساختمانی است که می‌توانید برای خرید لوله داربستی مورد نیاز پروژه‌ی خود با خیالی آسوده به آن مراجعه نمایید. چرا که این بازرگانی کلیه‌ی محصولات خود را با ضمانت اصالت عرضه می‌نماید. به علاوه به منظور سهولت بیشتر، امکان خرید اینترنتی از طریق فرم ثبت سفارش موجود در سایت و یا تنها از طریق تماس با شماره‌ی ۰۳۱-۳۴۰۵۵ برای مشتریان خود فراهم آورده است.

مشاوره‌ی رایگان و به روز رسانی آخرین قیمت لوله داربستی در سایت از دیگر خدماتی است که بازرگانی آرادآهن به منظور جلب رضایت هر چه بیشتر کاربران خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید جهت استعلام قیمت لوله و یا استفاده از راهنمایی‌های متخصصان آرادآهن با ما تماس بگیرید.

بهترین قیمت لوله داربستی

شما می‌توانید بهترین قیمت لوله فولادی و داربستی را در سایت آرادآهن و یا کانال تلگرامی این بازرگانی مشاهده نمایید. بازرگانی آرادآهن یکی از بزرگترین مرکز فروش انواع لوله فولادی است که این محصولات را بدون واسطه از تولیدکنندگان اصلی تأمین و با قیمت‌های بسیار نزدیک به قیمت درب کارخانه در سراسر کشور پخش می‌نماید. برای خرید لوله داربستی از این بازرگانی کافی است که با ما تماس بگیرید.