آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

قوطی ستونی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد

قوطی ستونی
۵/۵ - (۱ امتیاز)

قوطی ستونی صنعتی و کاربرد آن چیست

قوطی ستونی صنعتی چیست؟ درباره کاربردها و مشخصات فنی قوطی ستونی اطلاعی دارید؟ آیا می ‌دانید کهه قوطی ستونی در چه جاهایی استفاده می‌شود و علت استفاده از آن چیست؟ قصد داریم در این مقاله به  این سوالات به معرفی یک مرجع معتبر برای سفارش قوطی ستونی می پردازیم ؟ قصد داریم در مورد قوطی ستونی و قیمت قوطی ، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

پروفیل صنعتی چیست

شروع این بحث را با پاسخ به سوال پروفیل صنعتی چیست، آغاز می ‌کنیم. این نوع پروفیل، وزن و ضخامت بالایی دارد و از ورق سیاه برای تولید آن استفاده می ‌شود. به دلیل وزن زیاد، به این نوع پروفیل، پروفیل سنگین هم می ‌گویند. موارد کاربرد این پروفیل شامل ساخت پل‌ ها، صنایع  نظامی، ساخت تجهیزات برای صنایع مختلف، تابلوهای تبلیغاتی و غیره می‌باشد. مهم‌ ترین و عمده‌ ترین مکانی که می ‌توان این نوع پروفیل را مشاهده کرد، صنعت ساختمان است. این نوع پروفیل بر اساس شکل در گروه پروفیل ‌هایی قرار می‌گیرد که سطح مقطع آنها بسته است، زیرا معمولا سطح مقطع آنها به شکل مربع و یا مستطیل می ‌باشد. همان طوری که گفتیم در تولید قوطی ستونی، از ورق سیاه استفاده می ‌شود و به همین دلیل قیمت ورق سیاه تاثیر زیادی بر روی قیمت پروفیل صنعتی دارد. وزن کم، استقامت، دوام بالا و دچار نشدن به فرسایش از جمله خصوصیات این نوع پروفیل به شمار می ‌رود.

قوطی ستونی چیست

موضوع دیگری که در ادامه این متن قصد داریم در مورد آن با شما صحبت کنیم، در مورد آن است که قوطی ستونی چیست؟ این قوطی، یکی از پر کاربرد ترین مقاطع فولادی کشور است و در بسیاری از سازه‌ ها می‌توان به خوبی از حضور و مزیت‌ هایی که دارد، بهره برد. در تولید این نوع قوطی از ورق سیاه استفاده می ‌کنند و برپا کردن فضاهای متفاوت، مانند کارگاه‌ ها، انبارها و ستون های ساختمان از جمله کاربرد های آن به شمار می‌رود. این قوطی در شاخه‌هایی به طول ۱۲ متر تولید می ‌شود و وزن ورق سیاه یکی از تاثیرگذارترین عواملی است که باعث تغییر وزن آن می ‌شود. این قوطی ستونی نیز در مقاطع مربع و مستطیلی تولید شده و مزیت ‌های متفاوتی مانند برخورداری از ضریب کشش کم، وزن کم، صرفه جویی اقتصادی و مالی، مشخصه ‌های فنی و غیره دارد. قوطی ستونی ساختمانی و قوطی ستونی صنعتی از انواع قوطی ستونی به شمار می ‌روند و فرم پذیری و کیفیت سطح بسیار مناسبی دارند.

قوطی ستونی چه کاربردهایی دارد

وزن قوطی صنعتی

همان طوری که در بالا در مورد وزن قوطی صنعتی صحبت کردیم، عامل بسیار مهمی که باعث بالا رفتن و یا پایین رفتن وزن در این پروفیل می ‌شود، وزن ورق سیاه است. در تولید این نوع قوطی از ورق سیاه استفاده می‌ شود، به همین دلیل وزن این نوع ورق تاثیر زیادی بر روی قیمت قوطی دارد. توصیه مهمی که متخصصان در مورد وزن و هزینه تمام شده خرید قوطی می ‌دهند آن است که هیچگاه نباید کیفیت را فدای قیمت کرد. و همیشه کیفیت و مرغوبیت یک کالا باید در درجه اول قرار داشته باشد.

مشخصات ستونی صنعتی

زمانی که بخواهیم درمورد مشخصات قوطی ستونی صحبت کنیم باید موارد مختلف را در نظر بگیریم. از جمله مشخصاتی که در مورد این نوع قوطی مطرح می ‌شود، می‌توان به کلاس فولاد، استحکام کشش، درصد ازدیاد طول و تنش تسلیم آن اشاره داشت. هر یک از این خصوصیات، باعث تغییر در ساختار و عملکرد این نوع قوطی خواهد شد و این نیز نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار داده شود.

موضوع دیگری که در مورد مشخصات قوطی ستونی مطرح می ‌شود، جدول وزنی آن است. در این جدول، اطلاعات مختلفی در مورد ضخامت، سایز، وزن شاخه ۱۲متری و متراژ یک تن پروفیل مطرح می ‌شود و آشنایی با این مشخصات از جمله مهم ‌ترین چیزهایی است که باید به آن توجه کرد. علت ارائه این جدول به کارایی و عملکرد قوطی ها بر می ‌گردد و معمولا انتخاب یک نوع خاص از قوطی با توجه به همین مشخصات صورت می‌ پذیرد.

کاربرد قوطی ستونی

قوطی ستونی، در جاهای زیادی کاربرد دارد و همین تنوع در کاربرد باعث شده که بسیاری از صنایع به دنبال خرید آن باشند. از جمله کاربردهای آن می ‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • برای ساخت اتاقک ماشین ‌های سنگین و سبک از قوطی ستونی استفاده می ‌کنند.
  • برای ساخت انواع میز و صندلی مورد استفاده در بخش‌ های آموزشی نیز از این ستونی ‌ها استفاده می‌ کنند.
  • در ساخت لوازم خانگی مانند مبلمان و یا انواع سرویس های غذا خوری از این پروفیل استفاده می ‌شود.
  • در صنایعی مانند ساخت خودروهای سنگین، بسیار کارگشا و مفید ظاهر می ‌شود.
  • یکی از مقاطعی فولادی که در ساخت پل‌ های آهنی به کار گرفته می‌شود، قوطی ستونی است.

ستونی صنعتی

ستونی صنعتی از نظر شکل ظاهری، بسیار شبیه به ستونی ‌های ساختمان است اما با این تفاوت که ابعاد این قطعه بیش از ۱۲ متر و ضخامت آن نیز بالاتر از ۶ میلی متر می ‌باشد. در نظر گرفتن همین دو مشخصه باعث شده استحکام و دوام باربری این پروفیل به شدت افزایش پیدا کند و در سازه ‌هایی که عظیم و غول آسا هستند کارایی و عملکرد فوق ‌العاده مناسب و مطلوبی را از خود نشان می ‌دهند. به دلیل بالا بودن ضخامت این ستونی صنعتی، فرایندی که برای اتصال به دیگر قطعات باید انجام شود با کیفیت و حجم بیشتری همراه است و این مورد نیز در افزایش دوام این پروفیل بی تاثیر نخواهد بود. هر چه میزان جوشکاری انجام شده برای اتصال بیشتر باشد، مسلما کیفیت اتصال نیز افزایش پیدا کرده و باعث بالا رفتن استحکام سازه خواهد شد. این نوع پروفیل از جنس فولاد ساختمانی می‌ باشد و به علت داشتن امکان سوراخکاری، اتصال پیچ و مهره‌ها به راحتی صورت می ‌گیرد.

قوطی ستونی

همان طوری که در قسمت بالایی اشاره کردیم، قوطی ستونی در گروه پروفیل‌ های سنگین قرار دارد و از ورق سیاه نورد گرم که ضخامت آن بین۲ تا ۲۰‌ میلی متر است برای تولید آن استفاده می ‌شود. این قوطی‌ ها اصولا ۶ و یا ۱۲ متری هستند و ضخامتی که دارند نیز بین ۳ تا ۴ میلی متر می ‌باشد. قیمت آنها را بر اساس وزن و ضخامت تعیین می‌ کنند و ورق نورد گرم مورد استفاده برای تولید نیز بر روی قیمت نهایی این نوع پروفیل تاثیر زیادی دارد. صنایعی که برای انجام فعالیت‌ های خود به این ماده اولیه نیاز دارند، با مراجعه به سایت آراد آهن و مشاهده قیمت‌ های آن می‌توانند قیمت روز این قوطی را مشاهده کرده و برای سفارش و خرید اقدام کنند. ارائه مقاطع فولادی مختلف با کیفیت و با قیمت روز از مهم‌ترین اهداف این مجموعه می ‌باشد.

کاربردهای قوطی ستونی چیست

قیمت قوطی ستونی

یک قانون کلی می ‌گوید که در جایی که یک سازه باید نیرو و تنش‌های بالایی را تحمل کند می ‌بایست قوطی ستونی به کار برده شود. پس با این تعریف می ‌توانید به خوبی متوجه شوید که چرا قیمت قوطی ستونی تاثیر بسزایی در پروژه ‌های عمرانی بزرگ و عظیم دارد. این نوع قوطی مصرف زیادی در صنایع و جاهای مختلف دارد و معمولا نیز صنایع بزرگ سعی می‌ کنند این قوطی را به قیمت روز تهیه کنند. برای مطلع شدن از قیمت قوطی ستونی، توصیه می‌ کنیم به سایت‌ های معتبر همچون سایت آراد آهن مراجعه کنید. تمامی قیمت ‌ها در این سایت به محض تغییر قیمت در بازار، بروز شده و شما هر زمان که به این سایت مراجعه کنید می ‌توانید آخرین قیمت این نوع قوطی را مشاهده کنید. در ضمن بازرگانی آراد آهن، قادر است این نوع پروفیل را با قیمت روز و با کیفیتی بالا در اختیار تمام صنایع نیازمند به این نوع متریال قرار دهد و این نیز از مهم‌ترین مزیت ‌های خرید پروفیل و مقاطع فولادی از این شرکت است.

جمع بندی

در این متن در مورد ستونی صنعتیصحبت کردیم و اطلاعاتی را در مورد مشخصات آن، کاربردها و غیره در اختیار شما قرار دادیم. سپس در مورد قیمت آن و عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت این پروفیل فولادی نکاتی را با شما به اشتراک گذاشته و توصیه کردیم که برای دریافت قیمت، به سایت ‌هایی مراجعه کنید که از اعتبار بالایی برخوردار هستند. یکی از معتبرترین سایت ‌هایی که در این حوزه فعالیت دارد، سایت آراد آهن می ‌باشد. مجموعه آراد آهن قادر است مقاطع فولادی مختلف و از جمله قوطی ستونی را با بهترین قیمت در اختیار صنایع مختلف گذاشته و در پیشبرد اهداف آنها قدم‌های موثری بر دارد. از آنجایی که استحکام و خصوصیات فنی و کیفی قوطی‌ ها تاثیر مستقیمی بر روی دوام و استحکام سازه دارد، بنابراین توصیه می ‌شود حتی اگر قرار است قیمت بالایی برای خرید مقاطع فولادی متفاوت پرداخت گردد، به هیچ عنوان کوتاهی نکرده و تنها کیفیت و کارایی اهمیت داشته باشد.