آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

قوطی سبک و سنگین چیست

قیمت قوطی آهنی
به این مقاله امتیاز دهید

قیمت روز قوطی در سایز و ضخامت‌های مختلف در سایت آرادآهن قابل مشاهده است. شایان ذکر است که این قیمت‌ها هر روز بعد از رصد شاخص‌های قیمتی بازار آهن و فولاد توسط متخصصان آرادآهن در صورت تغییر، به روز رسانی خواهند شد. همچنین شما می‌توانید از طریق تماس با شماره‌ی درج شده در سایت قیمت قوطی سبک و سنگین را استعلام نمایید.

 قوطی سبک و سنگین به دلیل استفاده‌های فراوانی که در صنایع مختلف دارند، از مقاطع فولادی پرفروش در بازار آهن و فولاد به شمار می‌روند. اما مشکلی که اغلب خریداران در هنگام خرید این قوطی‌ها دارند، نداشتن اطلاعات درست درباره‌ی تفاوت‌ میان این دو نوع قوطی است. از این رو بازرگانی آراد آهن بر آن شد تا با نوشتن مقاله‌ی به معرفی کامل این دو قوطی و بررسی مشخصات و تفاوت قیمتی آن‌ها بپردازد.

قوطی ستونی

قوطی چیست؟

قوطی نوع پروفیل با سطح مقطعی بسته به اشکال مختلف هندسی است که این سطح مقطع در تمام طول آن یکسان و ثابت باقی خواهد ماند. شکل قوطی شبیه به جعبه و معمولاً چهار گوش است و در انگلیسی به آن BOX گفته می‌شود.

قوطی‌های فولادی براساس وزن و ضخامت به دو دسته‌ی اصلی سبک و سنگین تقسیم بندی می‌شوند.

قوطی سبک چیست؟

قوطی سبک، نوعی از قوطی فولادی است که از ورق روغنی یا سرد تولید می‌شود. این نوع قوطی معمولاً دارای سطح مقطع‌هایی به شکل مثلث، مربع، دایره و … است و ویژگی بارز آن داشتن ضخامتی بین ۰.۷ تا ۱.۵ میلیمتر است.

به قوطی سبک در صنعت قوطی مبلی نیز گفته می‌شود و از آن در مواردی استفاده می‌شود که نیاز به ضخامت و وزن کمی باشد.

قوطی سبک در دو نوع درزدار و یا بدون درز تولید می‌شود. در نوع بدون درز هیچ خط جوش و یا درزی بر بدنه‌ی قوطی قابل مشاهده نیست و با وجود ضخامت کمی که دارد از مقاومت و استحکام زیادی برخوردار است.

در مقابل قوطی سبک درزدار نسبت به قوطی بدون درز وزن بیشتر و کیفیت کمتری دارد.

از ویژگی‌های قوطی سبک می‌توان به مواردی چون: انعطاف پذیری بالا، کیفیت سطحی عالی، قابلیت آبکاری، در سایزها و ابعاد دقیق، تنوع وزنی بالا و … اشاره کرد.

قیمت قوطی سبک:

قیمت قوطی سبک با در نظر گرفتن ابعاد آن مشخص و قیمت نهایی آن براساس وزن تعیین می‌شود. به این معنی که قیمت این قوطی در بازار نسبت به واحد وزنی آن اعلام خواهد شد.

به همین دلیل ضخامت و ابعاد قوطی در تعیین قیمت آن اثر گذار بوده و با افزایش این مشخصات، قیمت قوطی سبک نیز بیشتر خواهد شد.

علاوه بر این قیمت روز ورق روغنی که به عنوان ماده‌ی اولیه برای تولید قوطی سبک مصرف می‌شود، نیز در تعیین قیمت نهایی آن نقش مهمی را ایفا می‌کند.

شما می‌توانید قیمت انواع قوطی را در فروشگاه اینترنتی آرادآهن مشاهده و بررسی نمایید.

قوطی و فروش قوطی اهنی

قوطی سنگین چیست ؟

قوطی سنگین از ورق سیاه فولادی در ضخامت‌های ۱.۵ میلیمتر به بالا تولید می‌شود.  به دلیل ضخامت زیاد، این قوطی از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار است. به علاوه ضخامت زیاد موجب افزایش وزن آن خواهد شد. و دلیل نامگذری این قوطی به نام قوطی سنگین .

ویژگی‌های چون وزن و استحکام بالا موجب شده است که از این قوطی بیشتر در موقعیت‌های سنگین و پرفشار صنعتی و ساختمانی استفاده شود و از این رو در بازار به نام قوطی صنعتی یا ساختمانی نیز شهرت پیدا کرده است.

از ویژگی‌های بارز پروفیل سنگین به مواردی چون قابلیت جوش پذیری، استحکام بالا، قیمت مناسب و به صرفه، پایداری پیچشی و خمشی در سطوح بالا و.. می‌توان اشاره کرد.

قیمت قوطی سنگین:

قیمت قوطی سنگین با توجه به ضخامت و وزن زیاد آن در واحد طول، عدد زیادی خواهد شد. اما از طرفی قیمت مناسب ورق سیاه فولادی که ماده اولیه تولید این قوطی به شمار می‌رود موجب می‌شود که تا حدودی قیمت نهایی قوطی سنگین تعدیل ‌شود.

نکته ی قابل توجه این است که با وجود اینکه قوطی سبک وزن و ضخامت کمتری نسبت به قوطی سنگین دارد، اما قیمت قوطی سنگین ارزانتر است. گرچه از آن جایی که قیمت این محصولات براساس واحد وزن تعیین می‌گردد و قوطی سبک به طور کلی در بسته‌بندی‌ها وزن کمتری پیدا خواهد داشت، قیمت اعلامی آن کمتر می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت که اختلاف قیمت این دو نوع قوطی به تفاوت میان قیمت ورق سیاه و ورق روغنی و کیفیت متفاوت آن دو برمی‌گردد.

قوطی ستونی جز کدام دسته از قوطی ها است؟

در جواب به این سوال باید بگوییم که قوطی ستونی از ورق سیاه فولادی تولید می‌شوند و به همین دلیل جز قوطی‌های سنگین به شمار می‌روند. این قوطی در ابعاد ۴۰۰ * ۴۰۰ میلیمتر و در ضخامت‌های مختلفی تولید می شود. و به دلیل ویژگی‌هایی چون مقاومت خمشی و پیچشی بالا، قابلیت جوش پذیری، استحکام زیاد، قیمت و وزن مناسب و… در صنایع گوناگون مورد توجه فراوانی قرار گرفته است.

قیمت قوطی ستونی ۲۰ یکی از پر فروش‌ترین ابعاد قوطی ستونی را می‌توانید از کارشناسان بازرگانی آرادآهن استعلام نمایید.

مشخصات فنی قوطی آهنی

قوطی‌های آهنی در سایزهای بسیار متنوعی تولید می‌شوند. در میان این مشخصات ضخامت قوطی مهم‌ترین ویژگی آن محسوب می‌شود که به اصطلاح گوشت قوطی نیز نام برده می‌شود.  براساس ضخامت می‌توان قوطی‌ها را در دسته بندی زیر قرار داد:

سبک:

نوعی قوطی که ضخامتی بین ۰.۶ تا ۱.۵ میلیمتر دارد.

قوطی سنگین:

که ضخامتی بیش از ۱.۵ میلیمتر داشته و خود در دو دسته‌‌ی زیر تقسیم بندی می‌شود:

  • قوطی ساختمانی با ضخامتی بین ۲ تا ۳ میلیمتر
  • قوطی صنعتی با ضخامتی بیش از ۴ میلیمتر

قوطی‌های فولادی مربعی شکل از نظر طول و عرض در کمترین مقدار ۱۰ * ۱۰ میلیمتر و در بیشترین مقدار دارای طول و عرض ۵۰۰* ۵۰۰ میلیمتر خواهند بود.

قیمت قوطی ۲*۲ یکی از پرکاربردترین قوطی‌های مربعی در ضخامت‌های مختلف به صورت روزانه در سایت آرادآهن منتشر می‌شود.

قوطی‌های مستطیلی از نظر عرض در کمترین مقدار ۴۰ میلیمتر و بیشترین مقدار ۱۳۵ میلیمتر؛ و از نظر طول دارای ابعادی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیمتر خواهند بود. شایان ذکر است طول و عرض قوطی مستطیلی در ضخامت‌های بین ۵.۲ تا ۸ میلیمتر تولید می‌شوند.

جهت استعلام قیمت قوطی ۸۰*۴۰ با شماره‌ی مندرج در سایت تماس بگیرید.

وزن قوطی فولادی به ضخامت و سایز آن بستگی دارد و برای محاسبه‌ی آن می‌توان از فرمول زیر استفاده کرد:

وزن قوطی آهنی = (آهن چگالی  * عرض * طول * ضخامت ) / ۱۰۰۰

قیمت روز قوطی

قیمت روز قوطی به طور کلی متأثر از شاخص بازار آهن و فولاد کشور است. شاخص قیمتی بازار آهن و فولاد کشور خود تحت تأثیر عوامل مختلفی چون : نرخ روز ارز، شاخص بازار جهانی، میزان عرضه وتقاضا، تعرفات کمرگی، قیمت فولاد خام در جهان، تورم، تحریم، مشکلات اقتصادی کشور، افزایش هزینه‌های تولید و … قرار می‌گیرد.

به همین دلیل شاخص قیمتی بازار آهن و فولاد درست مثل شاخص قیمت‌ دیگر بازارهای بزرگ کشور به صورت روزانه و حتی لحظه‌ی دچار تلاطم خواهد شد. این نوسان به تک تک مقاطع فولادی از جمله قوطی فولادی نیز سرایت کرده و موجب تغییرات مرتب قیمت روز قوطی خواهد شد.

به همین دلیل قبل از خرید انواع قوطی باید از طریق مرجعی معتبر آخرین قیمت این مقطع فولادی را استعلام نمود.

قیمت قوطی امروز

قیمت قوطی امروز را می‌توانید با مراجعه به سایت آراد آهن مطابق با تغییرات لحظه‌ای رصد و مشاهده فرمایید. همچنین شما می‌توانید جهت مشاهده‌ی آخرین قیمت‌ انواع مقاطع فولادی از جمله انواع قوطی به منوی صفحه‌ی اصلی سایت آراد آهن مراجعه نمایید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که معمولاً قیمت‌ها در حدود ساعت ۱۱ صبح در بازار آهن و فولاد تعیین و اعلام می‌شود.

لذا برای اطمینان می‌توانید قیمت قوطی امروز را از طریق تماس با متخصصان فروش ما نیز استعلام نمایید.

قیمت قوطی و پروفیل

قیمت قوطی و پروفیل علاوه بر شاخص قیمت بازار با توجه به سایز، نوع، ضخامت و وزن آن‌ها تعیین می‌شود. برای مثال قیمت قوطی ۴*۴ به دلیل اختلافی که از نظر ابعادی و سایزی با قوطی ۱۰ در ۱۰ دارد، با قیمت قوطی ۱۰ * ۱۰ متفاوت است. البته شایان ذکر است که این اختلاف قیمتی در اغلب موارد ناچیز است.

علاوه بر فاکتورهای بالا، میزان کیفیت سطحی نیز از عوامل موثر بر قیمت قوطی و پروفیل به شمار می‌رود و از آنجایی که تولیدکنندگان قوطی و پروفیل را با کیفیت‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌کنند، پس برند تولید کننده نیز نرخ این مقاطع فولادی را تغییر خواهد داد.

به علت نوسانات موجود در بازار آهن آلات برای استعلام قیمت انواع قوطی با مشاوران بازرگانی آراد آهن تماس بگیرید.

بازرگانی آراد آهن تامین کننده انواع قوطی در ایران

بازرگانی آرادآهن مرکز پخش قوطی آهنی در سراسر کشور با برقراری همکاری نزدیک با تولیدکنندگان معتبر انواع قوطی را تأمین و در بازار با قیمت مناسب ارائه میکند. و با کیفیت ترین مقاطع را عرضه می‌نماید. شما می‌توانید در صورت سکونت در شهر اصفهان و تمایل به خرید حضوری از بازرگانی آرادآهن به آدرس مندرج در سایت مراجعه نمایید. و در غیر این صورت از طریق برقراری تماس تلفنی اقدام نمایید.

شما می‌توانید جهت استعلام قیمت روز قوطی و یا دریافت مشاوره‌ی رایگان با شماره‌ی: ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس حاصل فرمایید.